T
torsen
Guest
A harctéren üzemelő nehéz gépektől tartsuk távol az elektronikát,amennyire lehetséges,mármint a hajtástól.
Nagy cigi lenne ha nem mozdulna a technika egy bepárásodott csatlakozó,vagy lefagyott szoftver,eloxidálódott dugasz miatt.
Ide a legegyszerűbb,de legmasszívabb technika kell,egy túlméretezett adagolós dízelmotor,teljesen mechanikus hidrodinamikus tengely kapcsoló,szintén teljesen mechanikus automata sebességváltó,a legegyszerűbb rudazattal mozgatva mindent,a kormány kuplungokat,fékeket is beleértve.
A szovjet technika ettől(is) nagyszerű,ha a fél motort ellőtték,akkor is kihoz a tréből,elbotorkál még pár kilómétert,az elektronyosba meg ott veszik mindenki.
Olyan motor már nincs amit leírtál... az orosz technikában sem. Váltó sincs. És már többször bebizonyosodott, hogy a "buta" technika a kezelőszemélyzetnek látszólag egyszerű feladat, de sok "fogy" belőle. Kez-szemből is sajnos. Lásd mondjuk a II. vh-s veszteségeket.