https://forum.htka.hu/threads/szállítógépek-váltása-a-mh-nél.556/page-90#post-520574
"A Magyar Honvédség másik kiemelt fontosságú hadműveleti területe Afganisztán. Az ISAF misszió keretén belül, mintegy háromszáz fő teljesít szolgálatot különböző beosztásokban,kötelékekben. Ennek az állománynak az ellátása, kihelyezése, szabadságoltatása mind nemzeti feladat. Ezt a feladatot különböző módokon lehet megoldani. Az egyértelmű, hogy a nagy távolság miatt úgy a személyi állomány, mint az anyagi technikai eszközök mozgatására csak a légi szállítás jöhet szóba.
Könnyen belátható, hogy a Magyar Honvédség rendelkezésre álló szállító repülőgépei nem alkalmasak stratégiai léptékű feladat végrehajtására, illetve a szállító kapacitás mértéke nagyságrendekkel elmarad az igényektől. Ez alapján a szállítási igényeinket, keretszerződések alapján, más nemzetek szabad szállító kapacitását igénybe véve tudjuk teljesíteni. A szövetség keretein belül néhány nemzet saját légi hidat üzemeltet és ezeken a járatokon a szabad kapacitást igénybe tudjuk venni.
Ez általában 500 - 600 euró/ fő/ járat költséget jelent. Előfordulhatnak azonban olyan esetek , amikor szabad kapacitások nem állnak rendelkezésre. lyenkor bérelt charter járatokat kell szerveznünk, mely természetesen költségesebb, általában 600-750 euró/ fő/ járat. Évente átlagosan mintegy húsz alkalommal kell igénybe venni ezt a megoldást . A rendelkezésre álló statisztikai adatokat elemezve, az elmúlt négy évet vizsgálva, mintegy 2,5 - 3,5 millió euró az a költség, melyet a légi személyszállításokra és újabb mintegy 3 millió euró, melyet az anyagszállításokra más nemzeteknek fizettünk. Vagyis négy év alatt mintegy 6 millió euróba került a hiányzó képesség előteremtése, és mindez nem akkor amikor nekünk kell, hanem akkor, amikor szabad kapacitás áll rendelkezésünkre."
A hosszabb írás 88. oldalán legalább az ábrákat és a táblázatot nézzétek meg, ha már a vonatkozó fejezetet nem olvassátok el.... pedig a 86-93 oldal tele van adatokkal.