A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
2016 - Blikk - Így érkeztek meg az afgán pokolba a magyar katonák

7804791cddb5b35227c0e9802188210d.jpeg


"Mazari-Sarif, 2013. március 28. Magyar katonák utaznak hazafelé az afganisztáni Mazari-Sarif-i német katonai légibázisról, Afganisztánból 2013. március 28-án. Hazaérkezett Afganisztánból a Magyar Honvédség Tartományi Újjáépítési Csoportjának (PRT) utolsó, 13. váltása. - © MTI Fotó: Koszticsák Szilárd "

prt.jpg




2012 - Magyar katonák Afganisztánban (fotó: MTI)
D_KOS20121130008_450.jpg




2012 - Magyar katonák Afganisztánban Fotó: Koszticsák Szilárd / MTI

Magyar_katonak_Afganisztanban2.jpg

Az utolsó képen a poláros honvéd milyen sportos testalkatú. :(
 

Dactilus

Active Member
2018. november 10.
89
175
33
Hm.Úgy,hogy közben a német gazdaság fellendülésbe került,az EUs pénzek jönnek az országban,a közvetett adókat az égbe emelték(27%ÁFA),fele az olaj(gáz)világpiaci ára,a nyugaton dolgozok rengeteg pénzt utalnak haza,és az ország közben valólyában a kelet európai átlag végére került,életszinvonalban.Az infláció jóval nagyobb,mint a hivatalosan elismert.Háziorvosi praxisok egyreinkább betöltetlenek,a korházfejlesztés néhány kiemelt korházra vonatkozik-a többi rohad,vagy leépitve.A hirtelen haditechnikabeszerzés mögött meg nem országvédelmi megfontolás,hanem külpolitikai hatalommegtartási inditatás van.Szóval megintcsak Hofit idézem
-Nem,nem akarjuk őket (mszp)vissza....de titeket sem(fidesz)
Legnagyobb baj,hogy egy olyan államszervezet regnál,ahol természetes dolog a lopás,a visszaélés-tökmindegy ki van hatalmon.Rendszerhiba.Maga az állami intézményrendszer a rossz.
Nagyonjó példa a "multirole" A319 "harcászati csapatszállitók".Kormánygépek,amiket önigazolásul katonautaztatásra is használnak.Még a beharangozott "MEDEVAC" készletecske,és az önvédelmi rendszer sem került rájuk,nemhogy valódi katonai támogatógépnek alakitanák át őket....Meg ha valaki elolvasta volna az agymenésemet,abban az is benne van,hogy kell kormánygép,diplomáciai futárgé,euróán belüli szolgálatra még plusz PC12es géek beszerzését is javaslom-de nem honvédelmi költségkeretböl,honvédelmi célunak álcázva
A tavalyi átlagos 3% maginfláció tökéletesnek mondható, jegybanki cél is a 3%-os inflációt tartotta megfelelőnek. Ha nem bízol a KSH-ben, illetve a MNB-nak, nyugodtan vess egy pillantást bármelyik külföldi kereskedőház, vagy szervezet becslésére (EUROSTAT, OECD, UN, Világbank stb.) Minimális különbségek vannak. Statisztikában lehet trükközni, de elefántból nem lehet bolhát csinálni. Egészségügyi területen persze léteznek ezek a problémák, de fontos kiemelni, hogy ezek Európában mindenhol problémát jelentenek (lásd eheti német törvénytervezet az orvostanhallgatók röghözkötéséről) Háziorvosi ellátás terén is igyekszik megoldani a problémát a kormány, legalábbis van rá igény. Felesleges a magyar gazdasági fejlődést a Európai Uniós kohéziós pénzekhez kötni, minden Kelet-Európai uniós tag hasonló arányban részesül belőle mint mi, mégse tud mindegyik olyan gazdasági növekedés produkálni mint hazánk. Én sem tartom a kormányt minden téren ésszerűnek, de úgy gondolom, hogy nem lehet panasz a Nemzetgazdasági Minisztérium és a MNB munkájára, bármennyire is nem elégedett a kormánnyal valaki, vagy nem. A hirtelen haditechnikai beszerzésekről annyit, hogy megint csak féligaszságokkal operálsz. Én inkább “kellemeset a hasznossal” jellemezném őket, minden katonai beszerzés mögött poltitikai és gazdasági érdekek is állnak, ahogy te is tudod. Amúgy megértem, hogy másfél hete nem volt bejelentés, de nem érzem úgy, hogy belpolbűnözni kéne már megint ebben a topikban.
 

Dactilus

Active Member
2018. november 10.
89
175
33
Itt lenne az egyik válaszlépés szerbiától? ennyit arról hogy a szomszédok nem kapnak ruszki cuccot ....
Tankerflottára visszatérve elvileg lesz 22-re 4-6 A330-as tanker de erről azt olvastam hogy valami közös "európai" tanker flotta lenne , ha hazaértem emgkeresem azt a cikket is de így telefonról örülök hogy a szerbiás cikket betudtam rakni
A szomszédos NATO tagok biztosan nem, Szerbia más tészta.
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 135
113
M
A tavalyi átlagos 3% maginfláció tökéletesnek mondható, jegybanki cél is a 3%-os inflációt tartotta megfelelőnek. Ha nem bízol a KSH-ben, illetve a MNB-nak, nyugodtan vess egy pillantást bármelyik külföldi kereskedőház, vagy szervezet becslésére (EUROSTAT, OECD, UN, Világbank stb.) Minimális különbségek vannak. Statisztikában lehet trükközni, de elefántból nem lehet bolhát csinálni. Egészségügyi területen persze léteznek ezek a problémák, de fontos kiemelni, hogy ezek Európában mindenhol problémát jelentenek (lásd eheti német törvénytervezet az orvostanhallgatók röghözkötéséről) Háziorvosi ellátás terén is igyekszik megoldani a problémát a kormány, legalábbis van rá igény. Felesleges a magyar gazdasági fejlődést a Európai Uniós kohéziós pénzekhez kötni, minden Kelet-Európai uniós tag hasonló arányban részesül belőle mint mi, mégse tud mindegyik olyan gazdasági növekedés produkálni mint hazánk. Én sem tartom a kormányt minden téren ésszerűnek, de úgy gondolom, hogy nem lehet panasz a Nemzetgazdasági Minisztérium és a MNB munkájára, bármennyire is nem elégedett a kormánnyal valaki, vagy nem. A hirtelen haditechnikai beszerzésekről annyit, hogy megint csak féligaszságokkal operálsz. Én inkább “kellemeset a hasznossal” jellemezném őket, minden katonai beszerzés mögött poltitikai és gazdasági érdekek is állnak, ahogy te is tudod. Amúgy megértem, hogy másfél hete nem volt bejelentés, de nem érzem úgy, hogy belpolbűnözni kéne már megint ebben a topikban.
Ksh statot utoljára ki is hamisított? 1 hét alatt dőlt be a huf (250 ről 317 lett az euró). Az airbus kapcsán meg eszembe jut, h néhány éve volt egy hurikán, ahol kintrekedtek magyarok. Drága szövetségeseink taknyosra .vattak minket mire haza tudtuk őket szervezni. Most itt az airbus, mehet értük. Ez komoly biztonságérzetet ad...még nekem is ha felülök repcsire.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 212
81 106
113
Komolyan kérdezem.

Hogy ment egy Afganisztáni váltás?


https://forum.htka.hu/threads/szállítógépek-váltása-a-mh-nél.556/page-90#post-520574


"A Magyar Honvédség másik kiemelt fontosságú hadműveleti területe Afganisztán. Az ISAF misszió keretén belül, mintegy háromszáz fő teljesít szolgálatot különböző beosztásokban,kötelékekben. Ennek az állománynak az ellátása, kihelyezése, szabadságoltatása mind nemzeti feladat. Ezt a feladatot különböző módokon lehet megoldani. Az egyértelmű, hogy a nagy távolság miatt úgy a személyi állomány, mint az anyagi technikai eszközök mozgatására csak a légi szállítás jöhet szóba.
Könnyen belátható, hogy a Magyar Honvédség rendelkezésre álló szállító repülőgépei nem alkalmasak stratégiai léptékű feladat végrehajtására, illetve a szállító kapacitás mértéke nagyságrendekkel elmarad az igényektől. Ez alapján a szállítási igényeinket, keretszerződések alapján, más nemzetek szabad szállító kapacitását igénybe véve tudjuk teljesíteni. A szövetség keretein belül néhány nemzet saját légi hidat üzemeltet és ezeken a járatokon a szabad kapacitást igénybe tudjuk venni.
Ez általában 500 - 600 euró/ fő/ járat költséget jelent. Előfordulhatnak azonban olyan esetek , amikor szabad kapacitások nem állnak rendelkezésre. lyenkor bérelt charter járatokat kell szerveznünk, mely természetesen költségesebb, általában 600-750 euró/ fő/ járat. Évente átlagosan mintegy húsz alkalommal kell igénybe venni ezt a megoldást . A rendelkezésre álló statisztikai adatokat elemezve, az elmúlt négy évet vizsgálva, mintegy 2,5 - 3,5 millió euró az a költség, melyet a légi személyszállításokra és újabb mintegy 3 millió euró, melyet az anyagszállításokra más nemzeteknek fizettünk. Vagyis négy év alatt mintegy 6 millió euróba került a hiányzó képesség előteremtése, és mindez nem akkor amikor nekünk kell, hanem akkor, amikor szabad kapacitás áll rendelkezésünkre."


A hosszabb írás 88. oldalán legalább az ábrákat és a táblázatot nézzétek meg, ha már a vonatkozó fejezetet nem olvassátok el.... pedig a 86-93 oldal tele van adatokkal.
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 551
4 742
113
2016 - Blikk - Így érkeztek meg az afgán pokolba a magyar katonák

7804791cddb5b35227c0e9802188210d.jpeg


"Mazari-Sarif, 2013. március 28. Magyar katonák utaznak hazafelé az afganisztáni Mazari-Sarif-i német katonai légibázisról, Afganisztánból 2013. március 28-án. MTI Fotó: Koszticsák Szilárd "

prt.jpg




2012 - Magyar katonák Afganisztánban (fotó: MTI)
D_KOS20121130008_450.jpg




2012 - Magyar katonák Afganisztánban Fotó: Koszticsák Szilárd / MTI

Magyar_katonak_Afganisztanban2.jpg


De tényleg voltak bérelt utasszállító gépek is.
Azt hiszem erre gondoltam én is. :)
Bár itt többen azt mondják hogy csak közeli támaszpontokról repülnek így. Mondjuk órákon át ez sem lehet valami felemelő érzés.

Én örülök az Airbuszoknak és a buszoknak is. Egyszerűen ez is része a megfelelő munkakörülményeknek.
Láttam elég katonát teherautóplatón menni a határhoz Kaposvárról.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 405
113
C-17-el járnak afganisztánba már jó pár éve.Nem kényelmes és hideg is van azon a "szaron".
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 551
4 742
113
Bocsi kirgizisztanból mentünk c17 el. Az meg nem szomszéd.
Én ennek a párnapos várakozással is több értelmét láttam mint civil géppel.
Mind mazart mind kabult hegyek veszik körül.
Manpaddal egy le vagy felszalló gép simán elérhető.
Bár ehez hegyek sem kellenek.
A civil gépen meg náne infracsapda:D

Ez teljesen jogos.

Én csak civilben repültem. Hosszabb távokon még civil géppel is borzasztó tud lenni filmek és catering ellenére is.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Míg nem rakok ki pár embert, nem fejezitek be a BELPOLBŰNÖZÉST!!!
Mea Culpa!De ha a hadsereg fejlesztés egyik legnagyobb problémája pont a belpolitika?Hogy az ördögben elmélkedjünk az okozat problémáján,ha az okon nem elmélkedhetünk?Mondjuk megértem a berzenkedésed,merthogy hogyan lehetne kultúrált keretek között tartani a vitát,azt nemtudom.:(
 
  • Tetszik
Reactions: Dactilus and Ocses

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Ez teljesen jogos.

Én csak civilben repültem. Hosszabb távokon még civil géppel is borzasztó tud lenni filmek és catering ellenére is.
A319 felpofozása elég jó felhasználhatóságot adna.Jobb teherszállitó képesség,palettás székezéssel meg ugyanolyan kofortos elhelyezést lehet csapatszállitásra használni,mint jelenlegi állapotában.Védelmi rendszer szükséges,akármilyen katonai gépnek ma már alap.Kialakitandó tankolóképesség pedig a szállitóképeséget nem befolyásolná.Ettöl persze még mindig nem lesz egy terepképes deszantkirakó katonai gép,de valódi harcászati hasznot is képviselő támogatógép igen
 

Dactilus

Active Member
2018. november 10.
89
175
33
Mea Culpa!De ha a hadsereg fejlesztés egyik legnagyobb problémája pont a belpolitika?Hogy az ördögben elmélkedjünk az okozat problémáján,ha az okon nem elmélkedhetünk?Mondjuk megértem a berzenkedésed,merthogy hogyan lehetne kultúrált keretek között tartani a vitát,azt nemtudom.:(
Azt a fránya aurea mediocritast kéne megcsípni. Csak azokkal a belpolitikai ügyekkel foglalkozni, ami közvetlen, vagy szorosan közvetett kapcsolatban áll a haderőfejlesztéssel, persze ez is csak gondot szűl, hisz ki dönti el, hogy mi “támogatott, tűrt, tiltott”.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Azt a fránya aurea mediocritast kéne megcsípni. Csak azokkal a belpolitikai ügyekkel foglalkozni, ami közvetlen, vagy szorosan közvetett kapcsolatban áll a haderőfejlesztéssel, persze ez is csak gondot szűl, hisz ki dönti el, hogy mi “támogatott, tűrt, tiltott”.
Meck elég aczélos hozzá:)
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 864
6 055
113
M

Ksh statot utoljára ki is hamisított? 1 hét alatt dőlt be a huf (250 ről 317 lett az euró). Az airbus kapcsán meg eszembe jut, h néhány éve volt egy hurikán, ahol kintrekedtek magyarok. Drága szövetségeseink taknyosra .vattak minket mire haza tudtuk őket szervezni. Most itt az airbus, mehet értük. Ez komoly biztonságérzetet ad...még nekem is ha felülök repcsire.

Jah, lerobbant az egyik C17 akkor a tajfunkor, az aztán taknyosra sz.....
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 212
81 106
113
M

Az airbus kapcsán meg eszembe jut, h néhány éve volt egy hurikán, ahol kintrekedtek magyarok. Drága szövetségeseink taknyosra .vattak minket mire haza tudtuk őket szervezni. Most itt az airbus, mehet értük. Ez komoly biztonságérzetet ad...még nekem is ha felülök repcsire.

Aki önszántából hurrikán szezonban oda szervezi a nyaralását, azt nem állami pénzen és különgéppel kell kimenteni, hanem előtte szólni kell neki hogy "ne menj oda, mert ilyenkor veszélyes lehet. Ha ennek ellenére odamész és bármi történik, ne számíts segítségre." Ezzel szemben milyen segítséget kap az, akit pl. kirabolnak Európában bárhol? Se papírjai, se pénze, ez legalább olyan kiszolgáltatott helyzet. A követségtől még tolmácsolási segítséget se kap, nemhogy pénzt hogy hazautazhasson vagy különgépet.


Viszont a líbiaihoz hasonló helyzetekben indokoltnak érzem ezt a képességet így hogy már nincs Malév:

"A Líbiában kirobbant válság szükségessé tette magyar és uniós állampolgárok kimenekítését, melyre némi késéssel és összetett szervezéssel sor is került (bérelt Malév géppel), melynek fedélzetén katonai pilóta is volt, segítendő a helyzet megoldását."
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Celebra

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 864
6 055
113
https://forum.htka.hu/threads/szállítógépek-váltása-a-mh-nél.556/page-90#post-520574


"A Magyar Honvédség másik kiemelt fontosságú hadműveleti területe Afganisztán. Az ISAF misszió keretén belül, mintegy háromszáz fő teljesít szolgálatot különböző beosztásokban,kötelékekben. Ennek az állománynak az ellátása, kihelyezése, szabadságoltatása mind nemzeti feladat. Ezt a feladatot különböző módokon lehet megoldani. Az egyértelmű, hogy a nagy távolság miatt úgy a személyi állomány, mint az anyagi technikai eszközök mozgatására csak a légi szállítás jöhet szóba.
Könnyen belátható, hogy a Magyar Honvédség rendelkezésre álló szállító repülőgépei nem alkalmasak stratégiai léptékű feladat végrehajtására, illetve a szállító kapacitás mértéke nagyságrendekkel elmarad az igényektől. Ez alapján a szállítási igényeinket, keretszerződések alapján, más nemzetek szabad szállító kapacitását igénybe véve tudjuk teljesíteni. A szövetség keretein belül néhány nemzet saját légi hidat üzemeltet és ezeken a járatokon a szabad kapacitást igénybe tudjuk venni.
Ez általában 500 - 600 euró/ fő/ járat költséget jelent. Előfordulhatnak azonban olyan esetek , amikor szabad kapacitások nem állnak rendelkezésre. lyenkor bérelt charter járatokat kell szerveznünk, mely természetesen költségesebb, általában 600-750 euró/ fő/ járat. Évente átlagosan mintegy húsz alkalommal kell igénybe venni ezt a megoldást . A rendelkezésre álló statisztikai adatokat elemezve, az elmúlt négy évet vizsgálva, mintegy 2,5 - 3,5 millió euró az a költség, melyet a légi személyszállításokra és újabb mintegy 3 millió euró, melyet az anyagszállításokra más nemzeteknek fizettünk. Vagyis négy év alatt mintegy 6 millió euróba került a hiányzó képesség előteremtése, és mindez nem akkor amikor nekünk kell, hanem akkor, amikor szabad kapacitás áll rendelkezésünkre."


A hosszabb írás 88. oldalán legalább az ábrákat és a táblázatot nézzétek meg, ha már a vonatkozó fejezetet nem olvassátok el.... pedig a 86-93 oldal tele van adatokkal.

Az a 300 fő mostanság biztos, hogy kevesebb már, amióta a PRT megszűnt. Ilyen hosszú úton az A319 se lehet annyira kényelmes, elvileg a C17-be is airliner székek vannak beszerelve csapatszállításkor
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 405
113
Az a 300 fő mostanság biztos, hogy kevesebb már, amióta a PRT megszűnt. Ilyen hosszú úton az A319 se lehet annyira kényelmes, elvileg a C17-be is airliner székek vannak beszerelve csapatszállításkor

Épp csak hering módjára vannak elhelyezve....
 

Karak95

Well-Known Member
2018. december 16.
158
295
63
M

Ksh statot utoljára ki is hamisított? 1 hét alatt dőlt be a huf (250 ről 317 lett az euró). Az airbus kapcsán meg eszembe jut, h néhány éve volt egy hurikán, ahol kintrekedtek magyarok. Drága szövetségeseink taknyosra .vattak minket mire haza tudtuk őket szervezni. Most itt az airbus, mehet értük. Ez komoly biztonságérzetet ad...még nekem is ha felülök repcsire.