A kezdetektől volt külön katonai (Il-76M) és civil variáns (Il-76T), aztán lett MD és TD, aztán MD-90A és TD-90A. Kegyetlen masszív vasdarab... Annyi előnye van még, hogy a legcakkosabb helyeken is üzemelhet, egy darabig tolerálja a ridegtartás jellegű tábori körülmények közti üzemeltetést, van benne két 5 tonnás daru, korlátozottan önrakodásra is képes... Nem lett az rosszul kitalálva. A régi verzióknak a D-30-as a gyenge pontja.
Annyi kiegészítés, hogy az első variáns tudott 42 tonnát, a következő 48-at, aztán az nyújtott MF 53-at, a mostan TD-90A, ill MD-90A már 60 tonnát képes szállítani.
Annyi kiegészítés, hogy rosszul tudod. A Silk WayAirlines és a Volga Dnyepr is rendelkezik már vagy tíz éve átépített PSz-90A-76-os hajtóműves gépekkel.
Már nagyon régóta nem lehet olyat kapni, amiben van faroklövésznek hely (katonai variánst sem).
Annyi kiegészítés, hogy van.
Ahogy nézem az usákoknál is a hummer méretű talicskák deszantolása (ezalatt az ejtőernyővel való kidobást értve) jelenti az esetek túlnyomó többségét, talán annál nagyobbat nem is igen szoktak ők se kihajigálni repülőből, de legalábbis nagyon ritkán (gyors kereséssel egy videót találtam, ahol stryker esik ki repülőből)... Ennél nagyobb járműveket csak az oroszok szoktak rutinszerűen ejtőernyőztetni (BMD-k, de annál nagyobbat ők se), mondjuk nekik fétisük ez a VDV dolog. A csucsukra nem kerestem rá, de szerintem ők nagyrészt szovjet-orosz emlőkön nevelkednek még most is ilyen téren.... is....
Szóval szerintem is felesleges ilyen eshetőségben gondolkodni. blogen félre értett valamit.