A 3. Airbus-t már a legelején bejelentették, de arról volt szó, hogy az a többitől eltérő, egy speciális többfeladatú gép lesz, és csak később kerül beszerzésre. Ha hagyományos MRTT lenne, akkor ahhoz nem kellene várni. A technológia már most is elérhető. Az A310 MRTT-ben nem tudom mennyire lenne perspektíva. Ott már csak elég régi donor gépet lehetne venni. A másik lehetőség esetleg, hogy a Luftwaffe vagy a Kanadai Légierőtől átvesszük a már kész gépeket. Kérdés, hogy megéri-e?
Az A330MRTT irgalmatlanul drága. Még használt gépből átalakítva is! Ráadásul azok a funkciók, amelyeket egy hagyományos MRTT nyújtani tudna nekünk, azok már az A319-esekkel, és az érkező rámpásokkal már le lesznek fedve. Szóval nekem a M3A platform tűnik valószínűnek.
Ennek előnye lenne, hogy a donor gép A320-asra pillanatok alatt lehetne pilótát szerezni, mivel az A319-ről szerintem valami nagyon minimál átképzést igényelne. (erről majd
@angelsoul -t kellene megkérdezni) Tehát addigra a szállítórepülő századunk tele lesz A319-es pilótákkal. (Ugye az Ancsák kivonása kapcsán elmondták, hogy már most is az Ancsa pilóták a modern típusokra lettek átképezve.)
Ugyanakkor arra is látok esélyt, hogy az eredetileg alultervezett rámpásra félrerakott lóvé csak úgy kipótolható, ha egy időre lemondanak a 3. "Airbus kategóriájú" gépről.