A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
@jogalappal ezen cikkével mindenképpen csak egyet tudok érteni.
Ha van még rá lehetőség, akkor mindenképpen pénzt kell csinálni a Mi-8-asokból. Akár alkatrész formájában, akár egyben.
Idén elvileg meg kell érkezzen a fegyverzet is a H145M-esekre. Egy gyorsított rendszerbe állítással szerintem már akár 2022-re is leválthatók lennének a 24-esek is. A Mi-17/H225M csere viszont számításom szerint nagyon ki lesz centizve. Nem lenne olyan nagy baj, ha esetleg csak úgy mutatóba 1-2 darabot kaphatnánk már '22-ben is az új gépekből, főleg felkészülési célzattal....
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 345
96 730
113
Vagy nem L39 lesz hanem ez. Majd meglátjuk.
Hát lehet, hogy már irtam vagy csak gondoltam...

Szal megnézve az eddigi beszerzéseket és a hadiipar kiépítését. Sokaig vita volt KC-390 vagy A400M és a végén trükkös megoldással lényegében mindkettő lett. Lehet itt is??

Hazai gyártással, hozzáadott hadiipari beruházással szeretnék a kiképzőgépeket. Ez AV - L39NG tekintetében nehezen kivitelezhető. Viszont az L39nek van itthon hagyománya és olcsón a kiképzés több fázisában bevethető.

Az ST gyártását itthon már inkább el tudom képzelni, akár Embraer-AV-magyar állami szerepvállalással. Az Európában terjedő F35 őrület tükrében fontos kiképzési lépcső lehet, tehát van benne exportpitenciál, ami a hazai gyáraknál hirdetett cél.

Tudon ez újra túlzásnak tűnik, pedig ha visszanézzük a folyamatokat és a hadiipari cégkapcsolatokat, akár később Saab-Gripen tekintetébeb is logikus.
 
  • Tetszik
Reactions: anonim999

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 810
8 751
113
Állítólag még nem vette meg, valamelyik topikban volt róla cikk linkelve. Aztán persze elkezdtek a fórumtársak vitatkozni... :D Túl rég bukkant fel először az NG itthonra pletyka, azóta se lett belőle semmi, azért ne vedd tutira
Ez nekem új, úgy olvastam, megvette az 51%-át.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 071
113
Ez meg már minek?
Párszor már el lett magyarázva, hogy a kiképzés legfotnosabb eleme, de ne zavarjon.

NATO (csak a harci gépekkel rendelkezők)
Egyesült Államok USAF:
alap: T-53A (Cirrus SR20)
haladó: T-6 Texan II (Pilatus PC-9)
jet: T-38 Talon (F-5)

Kanada RCAF:
alap: Grob G-120A
haladó: CT-156 Harward II (T-6 Texan)
jet: CT-155 Hawk (BAE Hawk)

Nagy Britannia RAF:
alap: Tutor T1 (Grob G115)
haladó: Short Tucano (EMB 312 Tucano)
jet: BAE Hawk T2

Portugália FAP:
alap: Socata TB30
haladó: - (külföld)
jet: - (külföld)

Spanyolország EA:
alap: ENAER T-35 Pillán
haladó: Pilatus PC-21
jet: CASA C-101 Aviojet

Franciaország AAE:
alap: Grob G-120A
haladó: Pilatus PC-21
jet: Alpha Jet

Belgium BLc:
alap: SIAI-Marchetti SF260
haladó: - (külföld: ENJJPT: T-6 Texan II)
jet: - (külföld: ENJJPT)

Hollandia KLu:
alap: -
haladó: Pilatus PC-7
jet: - (külföld: AETC)

Németország LW:
alap: Grob G-120A
haladó: - (külföld: ENJJPT: T-6 Texan II)
jet: - (külföld: ENJJPT: T-38 Talon)

Dánia FV:
alap: Saab Safari
haladó: - (külföld)
jet: - (külföld)

Norvégia LF:
alap: Saab Safari
haladó: - (külföld)
jet: - (külföld)

Csehország VACr:
alap: Zlin Z-142
haladó: -
jet: L-39C Albatros

Lengyelország SP:
alap: Diamond DA20
haladó: PZL-130 Orlik
jet: Alenia M-346 Master

Magyarország ML:
alap: Zlin Z-143
haladó: - (külföld: NFTC)
jet: - (külföld: NFTC)

Horvátország HRZ:
alap: Zlin Z-42
haladó: Pilatus PC-9
jet: -

Olaszország
alap: SIAI-Marchetti SF260
haladó: Aermacchi MB-339 jet ebben a feladatban (Alenia M-345-el váltva)
jet: Alenia M-346 Master

Görögország ΠΑ:
alap: Tecnam P2002 Sierra
haladó: T-6 Texan II
jet: T-2C/E Buckeye

Törökország
alap: PAC MFI-17 Mushshak
haladó: KAI KT-1, TAI Hürkus
jet: T-38M Talon

Nem NATO:
Izrael זְ הָ וְ‎
alap: Grob G-120A
haladó: T-6 Texan II
jet: Alenia M-346 Master

Ausztrália RAAF:
alap: PAC CT/4 Airtrainer
haladó: Pilatus PC-21
jet: BAE Hawk

Oroszország ВВC:
alap: Jak-52
haladó: Jak-152
jet: Jak-130, Aero L-39 Albatros

stb.
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 474
5 578
113
Nagyon jó oktatógép amúgy, itteni környezetben harci alkalmazásban nem releváns.
Könnyen lehet szempont, hogy nem kell neki betonozott reptér. Ki tudja, a védelemtervezésen milyen jellegű harcokat jósol a gömb.

Nem újdonság (max. a Spike-nak). Alap kellene, hogy legyen, az ilyeneké a jövő. Csak ez is jól fel lesz árazva, mert muh specops so
tactical.
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 648
951
113
Ide áthoztam a dolgot. Ezt már megrágtuk jórészt, de ismétlés a tudás anyja. Minőségi harcoló alakulatok és minőségi támogatás vs. menyiségi harcoló alakulatok és minőségi támogatás amiről beszéhetünk ami arra az opcióra vonatkozik, hogy egymásnak esünk.

HA:
-Nekünk már meglesz az eddig bejelentett minden.
-Ők nem szereznek egyéb dolgokat és maradnak ezen a szinten ahol ma vannak.

És egyes területeken ez esetben előnyben lesznek, ha nem szerzünk be mi is további dolgokat. Addig amíg meglesz mindenünk, ki kell húznunk egy egyre durvábban megfeszített világpolitika berkeiben, ahol állandóan igyekeznek odáig rontani a megítélésünket, hogy a demokrácia vagy bármelyik baromságuk védelmében jogot formálhassanak a beavatkozásra. Már NATO szövetségi szinten is politikai motivációk közepette vagyunk a nagy szövetséges látóterében autoriterként emlegetve, mialatt romulán szomszédaink folyamatosan viszik tovább az évszázados elmebajt velünk szemben nap mint nap, kiváló seggnyalóként a nagy szövetséges felé. Tehát a hétköznap realitása nem fog érvényesülni politikailag, ahogy eddig sem tette. Minden marad így, akkor is, ha közben mindent jól csinálunk, esetleg csendesedik a közeg, de nem változik. Ez a nagy ideológiai harc állandósága miatt van így, ami szeret minket esendőnek. És nem számoltál azzal, hogy a felsorolt beszerzéseinket szavakban már most felül akarná vizsgálni a balos horda, ha lenne rá lehetősége, szóval imádkozz és szavazz jövőre, hogy ne legyen rá esélyük sem és a nép ne basszon el mindent. Mert akkor ugyan lecsendesedik majd nagyon minden, akármit is tesznek az demokratikus lesz, csak épp hirtelen merünk majd nagyon kicsik lenni. Persze az, hogy NATO vagyunk mind a szerbeket leszámítva itt körben, csökkenti az esélyét az összecsapásnak, de az sohasem nulla és nekünk ellenszélben kellene mozognunk globálisan démonizálva ha megtörténne, tehát elég erősnek kell lennünk ahhoz, hogy ez leperegjen rólunk. A realitása ennek magával vonná, hogy aki érdekelt a tőlünk szerzett területek megtartásában, vagy akár újabbak szerzésében, az legalábbis támogatólag ellenünk dolgozna, de ha a haderőnk kis mérete miatt újabb frontot nyitna valamelyik 'barátunk', akkor hiába vagyunk modernek. A szlovákokkal jóban vagyunk, csak még mindig kolektív bűnösként határoz meg az alkotmányuk minket. Ne legyél naiv. Az ukránok gyengék szerinted, csak azóta fogták a gyárudvarokon rohadó vasakat amik sokszor szarabbak voltak mint a mi T-72-ink és mivel velünk szemben maradt a gyengeségükben képességük rá, csináltak belőlük harckocsit. Mellékesen elkezdtek haverkodni a románokkal. Politikai szinten csak érdek van és egy ilyen konfliktusban még a lengyelek sem biztos, hogy csak minket támogatnának, tekintve, hogy jók a kapcsolataik a románokkal is és szeretnének regionális hatalmi vezetőt játszani.

Technikailag a 2023-25-öt nyugodtan told ki 2030-ig, mert 25-26-ra csak az eszközök egy része lesz itt teljes mennyiségben, amikkel onnantól lehet magasabbegység szinten gyakorlatokat tartani, évekig, hogy minden derékszög-párhuzam legyen. Amikorra meglesz minden a máig bejelentett eszközökből, még rengeteg infrastruktúrális kérdést meg kell oldani. Vadászgépek tekintetében kérdés, hogy további, vagy csere századnyi eszköz érkezik. Arra is begyakorolt pilóták kellenek majd. Illetményezési és támogatási kérdéseket kell rendbetenni egy professzionális sereg embereinek a megtartására, akiknek a gépies precizitású képzettsége kincs, években és rengeteg pénzben mérve. Rendbe kell tenni a személyi felszerelést is. Ha a Lynx-et nézzük, papíron meg kell lennie a terveknek az alverziókra mire gyárthatjuk, de a gyár és K+F részleget is a gyárral építjük, esélyesen utána lesz mérnöki munka. Szóval nem annyira gyors a folyamat, de legalább rezdületlenül csinálják és ez a jó oldala. A rossz, hogy a bejelentett eszközeink arra alkalmasak, hogy NATO összehaderőnemi műveletekben egy magsabbegység alárendeltségében a NATO műveleti erejének egy részét adják. Honvédelmi szerepben a mennyiségük egy irányban, hasonló erejű ellenfél ellen lehet elégséges. Ha a harckocsikban nézzük a dolgot, nekünk lesz 44 + 12 + 30-40 harckocsink, amik minőségileg vegyesek lesznek a nyolcvanas évektől a legmodernebbig. Nekik van egy zlj TR-85M1, legalább egy zlj TR-85 működőképes a legutóbbi hadgyakorlat képei alapján, 2-3 zlj T-55. Hatvanas -nyolcvanas évek technikája. Ha feszíteni kezdenénk a húrt, a harcértéknövelés pár eszközzel megoldható az állományukon, ahogy a miénken is. HA megtörténik, ha nem ilyen fejlesztés, a mennyiség tekintetében kb. 100 működő és kb. 30 kikalapálható harckocsink állna kb. 250 működő és többszáz lehetségesen kikalapálható gyengébb hk-val szemben. Nyílt hk találkozóharcban megennék a Leopardjaink és hatékonyak lennének a T-72-ink is velük szemben, de ezt az ő hadvezetésük is tudja. Ezért esélyesen nem erőltetnék a saját ilyen módú pusztulásukat csak ha biztosak a jó terepben, ellátmányozásban, a siekres harc megvívásának az esélyével. És innentől már képben kerül minden egyéb.
Vagy nem :))) A világpolitika körülöttünk elég nyugodt, csak a médiában hangos és ezt fújja a kedves kormányunk, mert ők szabadságharcosok, a sok magasan képzett pedig el is hiszi. Nem véletlen verték szét az átkosban az oktatást. Az emberek nagy többségének nem kell tudnia gondolkodnia és körültekintőnek lenni, elég ha elhiszi azt , amit elétesznek. A szakemberek értettek a szakmájukhoz, de az élethez kevésbé. Majd nézd meg, hogy 1 osztrák mit tűr el és mit egy magyar. A magyarokkal bármit meglehet tenni, mert eltűri, csak mutatni kell a szabadságharcot, hogy az országért harcolunk és már minden el van nézve , persze az idősebb korosztálynál akik csak arról az oldalról kapnak és fogadnak információt, ami nekik tetszik. No meg ugye, vágynak az információra, csak a forrást nem tudják szűrni (ami nem feltétlen az ő hibájuk), bár elgondolkodtató számomra, amikor ott osztogatják a mindegyben meg leleplezzük a világot és hasonló című blogokban az CIA és a KGB titkati. :D Biztos ott fog kiderülni, meg olyan egyszerűen fog. De legalább a dezinformálás megy. :) "balos horda" , "akármit csinálnak demokratikus lesz", na ebből is látszik, hogy a politikai befolyásoltság dominál. Nos egy kormánt nem nyílt beavatkozásokkal fognak megdönteni, de megnyugtatlak a jelenlévő hatalom megdöntése nem könnyű, nem éppen jogszerű és fair módon betonozták be magukat a választási törvények módosításával. De ugye ez sem zavart senkit. Persze még a végén NATO katonai intervenció lesz, egy olyan országban ahol látszólag rend van és az alkotmányos rend működik, egy elvileg demokratikusan megválasztott szuverén kormánynál ... aha.. :D nem a Szovjetunióról beszélünk. A szlovák embereknek sem tetszene, hogy frontot nyitnak velünk, mert leginkább ők vesztenének déli területeket, plusz az összeborulás elején volt nagyobb gyanakvás, de nekik is az a jó, ha a szomszédban békesség van. Ráadásul mit is szeretnének? Hogy megszálljanak a Balatonig és az új Szlovák Köztársaságban több magyar legyen, mint szlovák? :D Úgy még a végén tényleg visszakerülne a teljes felvidék. :) Az ukránok nem csak szerintem gyengék.. az , hogy összelegózzák az eszközöket és harcba küldik, majd jelentős veszteségeket könyvelnek el.. no várjunk, lehet, hogy az a probléma, hogy a katonák jelentős többsége iszákos és az idő nagy részében részeg. Nem tudom megvan-e, hogy te olyan katonákról beszélsz, akik az ország egyik végén háborúznak és csúnya buktákat szenvedtek el, jelenleg több éve folyamatosan háborúznak, érdemi eredmények nélkül, viszont az ellátmányuk botrányos. Gondolom más sem hiányzik nekik és jól tudnák kezelni, ha a 2. irányból frontot nyitnának. Ezen felül nagyon kerestem , de nem találtam sajnos azokat a videókat facebookon, amik az aktuális helyzetet mutatják be az ukrán táborokban. A részeg katona nem jó katona. Ukrajnában pedig 2 dolog mindig is alap : a korrupció és a piálás. A románoknál pedig az aktív állományban lévő (régi)gépek is borzalmasak nem , hogy a lekonzerváltak. Nem is emlékszem másik olyan hadseregre a "közelmúltból" akinek az úszóképes harcjárművel elsüllyedt a gyakorlat során. A helikoptereik sem mind működik, sőt... mondjuk ott eléggé sok esik belőlük. Az ő technikai színvonaluk a legtöbb esetben a miénk alatt van, ráadásul van az országban egy jelentős mennyiségű "kisebbség", akik azért hatalmas nagy kockázatot jelentenek és nem igazán lehet őket megvenni. Tök jó, hogy mennyi TR-85M1 meg T-55 van, de azokat te láttad? Az általád rendelkezésre állt szám pedig lehet, hogy megvan, csak ott sincs rá elég személyzet + szerintem a T-55ösök fele mozgásképtelen. :D No meg az sem ártana ha utánuk tudnád szállítani az ellátmányt, ami szintén elég nagy kihívás. Csak egy kérdés, jártál már román hadgyakorlaton, vagy valamilyen katonai nyíltnapon és láttad már a román állam tulajdonában lévő eszközök karbantartását, állapotát? Én a hadgyakorlat kivételével igen, amit pedig ott láttam...
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 648
951
113
Csak mivel nem enged 1000-nél több karaktert, így itt folytatom a záró gondolatot:

A "nép ne basszon el mindent" értem én , hogy lassan kezdődik hivatalosan is a kampányszezon, de :D :D :D :D :D az megvan, hogy ez a drága kormány annyi esetben intéze, "az elveszti közpénz jellegét" , amit az előzőeknek sem sikerült? Ráadásul ilyen pofátlanul . Én például imádkozom, hogy megbukjanak, mert annyira jól irányítják az állami szférát. Már eleve ott tartunk, hogy a hétköznapi élet és a védelem is veszélyeztetve van. Majd beszélgess el pár mentőssel, rendőrrel, tűzoltóval, pénzügyőrrel, ápolóval és katonával. Én nem egyet ismerem (és az említett ágakból 2-ben is dolgozom, amivel nem vagyok egyedül) ... hát a vészhelyzet után, amint lehet, tömeges leszerelések fognak elindulni, mert annyira jó ez a kormány. Az a baj, hogy ezt 1 civil nem látja... pedig ha lehetőség lenne rá nyilatkozni... illetve nem csuknának le érte, itt is nagyon sok embert érne meglepetés, hogy milyen helyzet van az területeken, amik a mi biztonságunkat szolgálják. Na, pontosan ennyit érünk nekik. :)
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 792
17 586
113
Ez
Könnyen lehet szempont, hogy nem kell neki betonozott reptér. Ki tudja, a védelemtervezésen milyen jellegű harcokat jósol a gömb.


Nem újdonság (max. a Spike-nak). Alap kellene, hogy legyen, az ilyeneké a jövő. Csak ez is jól fel lesz árazva, mert muh specops so
tactical.
Ezek alapvetően kissebességű cuccok, aktív légvédelem/komolyabb légvédelem ezeket kapja el legkönnyebben.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Naaaaaaaaaaa.......... Naaaaaaaaa.......... Naaaaaaaaaaa....

A VW az a márka ami felejtősnek kellene legyen az állami szférában, azzal a karbantartással és nyüstöléssel. Vettünk 3 féle autót, ha "terepjárókról" beszélünk. 1. A Viatara azért el-el sétál a terepen is, ráadásul olcsó, üzembiztos, egyszerű és még van csomagtere is. Suzuki.. itthon a Suzuki nagyon sok esetben lenézzük, de hány ilyen megbízható márkát tudtok még? Mert elég sok rohangál belőlük, mégis más márkákból láttam többet "szétesve". Szóval az irodistát, a fénymásoló alosztályt meg az iratokat , kisebb csomagokat simán elviszik velük , akár kis motorral, gazdaságos üzemeltetéssel. 2. Az egyik csapatom boldog Hilux üzemeltető, nem is tudom pontosan, hogy a 2018 vagy 2019-es gyártmányú, 2,4-es motorral. Próbálunk rá vigyázni, de a feladata miatt sokat van nyüstölve és nem úgy, amire kitalálták, viszont nagyon bízunk benne, mert eddig semmi baja.. a vele egyidős hasonló körülmények között lévő Amarok hamarabb elprüszköl. Terepre nagyon jó, elférsz benne, nagyon stabil, nagy a plató is. Okos, erős és kevésbé igényes gép. Ezzel betudsz menni terepre, olyan helyeken is elmegy, amire nem igazán gondolnál. Rendészeti és hasonló feladatokra (amit már írtak), tökéletes és nem lóg a bele ha taposod. A páncélosok meg nyilván egy másik szint.. Az Amarok és a Crafter egy hatalmas nagy tragédia, de a Transporterben is volt 1 motor sorozat, ami 500.000km után kuka. Ráadásul Európán a Down-size korszakot éljük, ami ilyen körülmények között nem egészséges. Persze, hogy vettek Sprinter hiszen a Transzport az mikrobusz, a sprinter meg "áruszállító" és jóval nagyobb is, a honvédségi mentő még így is gagyi, de legalább bent már "normálisan" ellehet látni 1 beteget / sérültet, mert elférsz és tudsz felszerelést tárolni, pakolni az autóban, a KR-esben pedig nem tudom mi van, de valószínűsítem, hogy nem csak üléssorok. (Tudom van, busz változat a Sprinterből, de annak az ára a Tranyóhoz képest..) Ja és egyébként a BM-ben + OMSZ azért van ilyen sok VW, mert valakinek érdeke... de tessék, most találtam: http://real.mtak.hu/82374/1/167.pdf (én még nem olvastam)
Rengeteg dolog van, amit a beszerzéssel kapcsolatosan nem látok logikusnak és ezt szerettem volna kicsit körüljárni. Ne konkrét típusokra koncentrálj, nem is azzal van gondom, hogy a Transporter mellé miért kell egy kategóriával nagyobb gép is.

Olyan gondolataim vannak, hogy a Skodák mellé minek kellett a Vitara, vagy a Vitara mellé minek kellenek a Skodák? Kellett a puttony, miért nem Octavia kombi? Kellett az emelt hasmagasság, akkor miért csak FWD a Vitara? Ha személyautóként fogjuk használni a Vitarát és célunk volt a hazai ipar minél nagyobb bevonása, akkor miért kellettek Skodák is?

Ha veszünk Transzportereket, miért egy másik márka egyel nagyobb méretű gépeit választjuk, miért nem a VW konszernen belül oldjuk meg? Ha szar a VW minek a Skoda, meg a Transporter? Miért nem Toyota Corolla meg Ace, hogy igazodjunk a Hiluxhoz és minél lejjebb tudjuk rugdosni a flotta hosszútávú üzemeltetési költségeit? Ha szar a VW és eleve terveztünk a Sprinterrel, akkor a Transporterek helyett miért nem Vito?


Ezzel betudsz menni terepre, olyan helyeken is elmegy, amire nem igazán gondolnál.
;)
 

kaktusz

Well-Known Member
2010. december 7.
1 986
5 279
113
Csak mivel nem enged 1000-nél több karaktert, így itt folytatom a záró gondolatot:

A "nép ne basszon el mindent" értem én , hogy lassan kezdődik hivatalosan is a kampányszezon, de :D :D :D :D :D az megvan, hogy ez a drága kormány annyi esetben intéze, "az elveszti közpénz jellegét" , amit az előzőeknek sem sikerült? Ráadásul ilyen pofátlanul . Én például imádkozom, hogy megbukjanak, mert annyira jól irányítják az állami szférát. Már eleve ott tartunk, hogy a hétköznapi élet és a védelem is veszélyeztetve van. Majd beszélgess el pár mentőssel, rendőrrel, tűzoltóval, pénzügyőrrel, ápolóval és katonával. Én nem egyet ismerem (és az említett ágakból 2-ben is dolgozom, amivel nem vagyok egyedül) ... hát a vészhelyzet után, amint lehet, tömeges leszerelések fognak elindulni, mert annyira jó ez a kormány. Az a baj, hogy ezt 1 civil nem látja... pedig ha lehetőség lenne rá nyilatkozni... illetve nem csuknának le érte, itt is nagyon sok embert érne meglepetés, hogy milyen helyzet van az területeken, amik a mi biztonságunkat szolgálják. Na, pontosan ennyit érünk nekik. :)
Értjük, mi civilek, mind hülyék vagyunk, csak ti "hivatásosok" vagytok helikopter, hátatokon viszitek az országot, de most mindenki elmegy majd, s jól meglátjuk, hogy hogy csődbe megyünk mint Oroszország péntekenként. Majd az új választottak jól megaszongyák hogyan kell ezt csinálni!
o_O
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 383
113
Értjük, mi civilek, mind hülyék vagyunk, csak ti "hivatásosok" vagytok helikopter, hátatokon viszitek az országot, de most mindenki elmegy majd, s jól meglátjuk, hogy hogy csődbe megyünk mint Oroszország péntekenként. Majd az új választottak jól megaszongyák hogyan kell ezt csinálni!
o_O
Csődbe nem mentek max nem lesz aki eloltsa a házadat. Meg heteket kell várnod a kisebb ügyintézésre a hivatalban, meg a mentő 35 perces késéssel érkezik ha gáz van.

A kormány közszférában tanusított humánpolitikája konkrétan katasztrófa.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Olyan gondolataim vannak, hogy a Skodák mellé minek kellett a Vitara, vagy a Vitara mellé minek kellenek a Skodák? Kellett a puttony, miért nem Octavia kombi? Kellett az emelt hasmagasság, akkor miért csak FWD a Vitara? Ha személyautóként fogjuk használni a Vitarát és célunk volt a hazai ipar minél nagyobb bevonása, akkor miért kellettek Skodák is?
Ez nagyon egyszerű. Hierarchikusan differenciálni kell az autók között.
A Vitara a futkosós autó. Akinek kell az viszi. A Skoda és annak különböző felszereltségű verziói pedig a ranghoz/rendfokozathoz jár. Esetleg már sofőrrel is!
Ez a kormányzati egyébb flottáknál is így van.
Ha veszünk Transzportereket, miért egy másik márka egyel nagyobb méretű gépeit választjuk, miért nem a VW konszernen belül oldjuk meg? Ha szar a VW minek a Skoda, meg a Transporter? Miért nem Toyota Corolla meg Ace, hogy igazodjunk a Hiluxhoz és minél lejjebb tudjuk rugdosni a flotta hosszútávú üzemeltetési költségeit? Ha szar a VW és eleve terveztünk a Sprinterrel, akkor a Transporterek helyett miért nem Vito?
A Transporter és a Sprinter pedig egyszerűen amiatt, mert ennek a kettőnek van - idestova - hagyománya a kormányzati beszerzéseknél.
A Rendőrség, a Mentők mind Merciket vesznek "makróbusz" méretben (capatszállítónak, mentős vonuló autónak). A Transporternek meg a honvédségen belül van hagyománya. A hagyományt itt logisztikai háttérként értelmezd.
Igazság szerint valahol ezen beszerzések nagyjából politikai okokra is visszavezethetők. Ha kiemelnénk a több nálunk gyártó autógyárból/konszernből egyet, akkor a többi megsértődne. Vagy ha nem is, de a kormányzatok szerették figyelembe venni, hogy mindenkinek jusson kicsit a koncból.
Ugye most a Suzuki az Opeleket váltotta. Nyugodj meg, a BMW is be lesz véve a portfolióba, ha beindul a gyártásuk.
Igen persze, lehetne egyféle konszerntől megvenni a teljes palettát, de szerintem ezekben a méretekben nem jelent akkora megtakarítást, mint az, hogy esetleg mindenhonnan legjobb ár/érték arányú opciót választjuk.
A Vitara ár/érték arányban - arra amire vették - verhetetlen. Persze mindig hozzá kell tenni, hogy abból a választékból, aminek van hazai GDP vonzata.
A Skodák középvezetői szintre szintén. Miniszteri szinten 'asszem már az Audi jár, de még államtitkárok is Skodával futkosnak.
A Transporter Orbán szerelme is, de nem nagyon lehet belekötni.
A Sprinter meg pont optimális a különböző feladatokra. (Talán pont te mondtad, hogy tragikus az a pár Crafter mentő, ami be lett szerezve.)
Igazság szerint a terepezős páncélt nem igénylő feladatokra a legjobb választás a Hilux.
Én már annak is örülök, ha adott kategóriában legalább egységes a típus.
A Hilux bevállása pedig nekem azt mondatja, hogy talán Land Roverek, UAZ-ok, G Mercik mind-mind azzal lesznek váltva. A melegebb feladatokra meg jönnek a "batárok".
 

kaktusz

Well-Known Member
2010. december 7.
1 986
5 279
113
Csődbe nem mentek max nem lesz aki eloltsa a házadat. Meg heteket kell várnod a kisebb ügyintézésre a hivatalban, meg a mentő 35 perces késéssel érkezik ha gáz van.

A kormány közszférában tanusított humánpolitikája konkrétan katasztrófa.
Off
Szerintem meg az Isten pénze sem lenne elég. Úgy tesz mindenki mintha az átlag polgár legalább fél milkát vinne haza minden hónap végén.
Kibaszottul nem.
Legyen természetesen megbecsülve minden szakma, katona, orvos, nővér, mentős tűzoltó! De ne tegyünk már úgy mintha felkopna az álluk mert nincs mit enni sem.
Éltem én is, nem olyan rég, még 100000 Ft-ból is, s meg lehet úgy is élni tisztességesen. Persze nem 30 000 ft-os cipővel, meg Ifón XX-el, de lehet. Azt meg kétlem hogy a csillió különböző pótlékokkal nyomorba süllyedne pl egy tűzoltó, vagy akár egy katona is.
Panaszkodás nélkül, néha úgy érzem, elpusztulna ez a nemzet! A vérünkben van.