A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

W

Wilson

Guest
Megpróbálod, vagy csak szövegelsz róla? :rolleyes: o_O
Az a TERVem, hogy elrepülök első osztályon hálívúdba, ahol randevúra SZÁNDÉKozom hívni Scarlett Johanssont.
PÉNZ is van a farzsebemben, kb ötszáz euró, most hogy elmagyaráztad, tudom hogyvelég lesz, más nem is kell, örök hála.

Már elnézést a kifejezésért de ne legyél már hülye:) minek repülsz hálívúdba Johansson kisasszonyért,jön ő majd Budapestre forgatni így megsprórolod a repjegyet bevárod a repülőtéren elviszed Kőbányára a Csalitos kocsmába fizetsz neki egy vegyigyumit meg egy kőbányait és miután ilyen módon bevezetted a Közép-Európai romantika rejtelmeibe meglásd le sem tudod majd vakarni magadról.:).
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Már elnézést a kifejezésért de ne legyél már hülye:) minek repülsz hálívúdba Johansson kisasszonyért,jön ő majd Budapestre forgatni így megsprórolod a repjegyet bevárod a repülőtéren elviszed Kőbányára a Csalitos kocsmába fizetsz neki egy vegyigyumit meg egy kőbányait és miután ilyen módon bevezetted a Közép-Európai romantika rejtelmeibe meglásd le sem tudod majd vakarni magadról.:).
THX!
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Hát majd 10 év múlva erre visszatérünk. A Román Airbus gyárat sem veszteségesnek tervezték ahogy a lengyel Sikorsky-t se.... Ha a termékek nem lesznek piaci sikerek akkor az RM-nek nem lesz veszteséges nekünk igen. És semmi sem garantálja, hogy azok lesznek egy ígéretes konkstrukció nem jelent evidens sikert. Az RM-nek is voltak már buktái és lesznek is, csak remélem, hogy nem azok lesznek azok amik nálunk készülnek.
Pont az biztosítja a gyárak nyereségét, hogy nem specifikus gyárak épülnek, hanem beszállítói, és bérgyártásra elindított gyárak.
Az Airbus esetében pont az biztosítja a sikert, hogy ugyan az a koncepció, ami a győri AUDI-nál. Mert ugye ott a termelés nagy részét a motorgyártás adja.
És az a kunszt a dologba, hogy innen látják el a létfontosságú alkatrészekkel a teljes VW csoportot.
Itt meg az Airbus Helikopters különböző gyárai mind az itthon készült alkatrészeket fogja megkapni. Ha kicsit nem figyelnek oda, akkor 1-2 év múlva majd a kereskedelmi repcsikben is a gyulai alkatrészek fogják - mondjuk - az oldalkormányt mozgatni.
A másik meg a Arzenal, ahol nem fogják megváltani a világot. CNC gépek fogják ontani magukból a micron pontos alkatrészeket. Ha csődbe megy a CZ, akkor gyártják a maratott alkatrészeket az UA-nak, vagy az FN-nek. Ha ezek is csődbe mennek, akkor beszállítanak majd mondjuk a HK-nak. Lényegtelen. Viszont a szakemeberek tudni fogják, hogy hogyan kell egy fegyver alkatrészt megmunkálni. Tök mindegy, hogy végül milyen formája lesz. A CNC gép "gyomra bármit bevesz".
Ugyanakkor ha megvan a műszaki háttér, akkor tulajdonképpen fillérekből lehet elkezdeni saját fegyverekkel kísérletezni....
Aztán szépen elkezdenek majd kijönni az Arzenál márka alatt kijönni az újabbnál újabb kreációk. Nem lesz mindegyik f@sza, de ha csak egy is "beüt", azzal meg lehet alapozni a későbbi fejlődést.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Az a 3-5 év inkább 10-15, 1-2 nagy projekt pedig 8-10 vagy több.
Meg kell honosítani a tudást, megtapasztalni, megérteni, alkalmazni majd kitanítani a következő generációnak ez nem OKJ hanem idő ami nem 3-5 év.
Ha ma akarnánk ganz generátort vagy igazi nagy trafót (amik vannak most ganz trafók jók, de nem az igazi, nem a kifinomult munkára hanem az olcsóságra és a gyors átfutási időre koncentrálnak, hogy versenyképesek legyenek - mint mindenhol máshol- , fel sem ér a régi palettához) gyártani azt már a 0-ról kellene újrakezdeni, mert azok a szakik akik értettek hozzá már nincsenek, ugyan ez igaz a hadiiparra is. Hiába van csúcstechnikás tervező és modellező programok tömkelege.
A képen egy kb 40-45 éves 750kV-ra tervezett trafót látsz, ilyet ma már ha akarnánk se tudnánk gyártani, ehhez a szinthez kell legalább 5-6 év minimum mire újra a képen látható minőségben tudnánk összerakni és tervezni! (azért 5-6 év, mert karbantartási tapasztalataink talán csökkentik a reprodukálási időt).
Ami igaz, rugalmasabbak vagyunk mint a német (vagy bármelyik nyugati) aki a különböző szakutasítás 5.3.-ik pontja akárhányadik alfejezete szerint cselekszik, és ha ebben valami probléma van akkor lefagy mint a vindóz....
701d231f66ba512cd66e5bab4b5f3b72.jpg
38b636572a788ae6332c275fcefc817e.png
Ezzel az erővel az Eifel tornyot is betehetted volna képen. o_O
Nézd, amiről szó van, az így néz ki:
53
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
és mit csinálsz majd az elvarászolt honvédelmi fejlesztésekkel, amikor 2030ban jönnek a vaskos számlák a Lynx időszakos javításáról, a félretett fejlesztésekről, amik ,majd ugyanúgy a a túlélőképességet veszélyezztetik a közeljövő harcterein, mint anno az üres reaktívpáncél kazetták a magyr T-72-n? Az aránytalan fejlesztések miatt olyan lesz a hadsereg, mint az egyszeri óriás, ami két eltérő hosszúságú lában tántorog, a harmadik csökött végtagjára támaszkodva.....
Csak azt nem értem, hogy te a magyar "elvarázsolt honvédelmi fejlesztésekkel" miért foglalkozol. Neked már úgy sem ide kell bevonulni, nem? ;)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Helikopter, mbt meg egy harmadik valami volt a téma, az eifel torony pedig faék a példaként hozott trafóhoz képest.
Sem a helikopter sem az MBT nem olyan dolog, amit nekünk ától-cettik össze kellene rakni. Ezek különböző rendszereit a globalizált beszállítói láncok fogják lerakni a küszöbre. De miért is kellene. Egy máshol már használt példámat újrahasznosítom: A legtöbb nyugati harci- és kiképző gép típus Martin-Baker katapult üléseket használ. Senki nem tudna katapultülést gyártani? Dehogynem. Egyszerűen olcsóbb megvenni.
Nekünk - ha csatlakozunk, és végig benne is maradunk a programokban -, akkor sem kell komplett eszközöket tudni kifejleszteni, és gyártani.
Tessék megnézni az AERO-t. Beszállítanak az Embraernek, az Airbusnak, korábban meg a Sikorskynak. Mellette meg reszelgetik a saját kis NG-jüket.
 

jogalappal

Well-Known Member
2016. február 28.
94
486
53
A 2022-es költségvetés tervezetének XIII. Honvédelmi Minisztérium fejezete összesen 1. 003 milliárd forint kiadást irányoz elő 2022-re, szemben az idei 778 milliárd forinttal. Belső arányaiban a működési költségvetési kiadás 342 milliárd forintra, a felhalmozási célú kiadás 342 milliárd forintra nőhet jövőre.

Ezermilliárdos honvédelmi költségvetés várható jövőre - JOGALAPPAL
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A 2022-es költségvetés tervezetének XIII. Honvédelmi Minisztérium fejezete összesen 1. 003 milliárd forint kiadást irányoz elő 2022-re, szemben az idei 778 milliárd forinttal. Belső arányaiban a működési költségvetési kiadás 342 milliárd forintra, a felhalmozási célú kiadás 342 milliárd forintra nőhet jövőre.

Ezermilliárdos honvédelmi költségvetés várható jövőre - JOGALAPPAL
Ment a like!
Javaslom esetleg, hogy említsd meg azért a cikkben, hogy az MH EÜ központ növekménye elsősorban az orvosi és szakdolgozói béremelések hatására növekedett. Azzal párhuzamban. Mert ha nem így lenne, akkor senki nem maradna ott.
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 765
26 166
113
Sem a helikopter sem az MBT nem olyan dolog, amit nekünk ától-cettik össze kellene rakni. Ezek különböző rendszereit a globalizált beszállítói láncok fogják lerakni a küszöbre. De miért is kellene. Egy máshol már használt példámat újrahasznosítom: A legtöbb nyugati harci- és kiképző gép típus Martin-Baker katapult üléseket használ. Senki nem tudna katapultülést gyártani? Dehogynem. Egyszerűen olcsóbb megvenni.
Nekünk - ha csatlakozunk, és végig benne is maradunk a programokban -, akkor sem kell komplett eszközöket tudni kifejleszteni, és gyártani.
Tessék megnézni az AERO-t. Beszállítanak az Embraernek, az Airbusnak, korábban meg a Sikorskynak. Mellette meg reszelgetik a saját kis NG-jüket.
Ja hát igen, én valami komoly dolgot akartam ebbe belelátni amit később akár saját fejlesztésű eszközökbe lehetne invesztálni, mivel nekem a k+f ezt jelenti, de ha csak eredetileg visszapillantó tükör szintű beszállítás a lényeg akkor persze elég ennyi.
Nekem a k+f azt jelenti, hogy mi kitaláljuk és másnak olcsóbb lesz megvenni amit mi kitaláltunk. Bocs szakmabeli példa, milyen jó lenne ha a nagyfesz trafóink üzem közbeni áttétel szabályozója nem csak európában de majdnem a világon egyedül a régensburgi maschienfabrikból jönne jó sok millióért, hanem a ganz felirat virítana rajtuk....
Ugyan ez igaz lehetne egy lövegcsőre, dízelmotorra vagy bármi más komoly cuccra, ami nem egy tucat szerkezeti elem, hanem valami komoly mérnöki munka eredménye. Ezzel nem leszólni akarom a beszállítókat, de több pénz van egy kifinomult elektronikában mint egy ajtókilincsben.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 064
14 112
113
Ezzel az erővel az Eifel tornyot is betehetted volna képen. o_O
Nézd, amiről szó van, az így néz ki:
53


Én egy hátsó sufniban már faragnám a "csoda-bull-pup" verziót!
v1.gif



Én Kate Mara-nak ajánlom a Morgan (film / előzetes) című filmben nyújtott alakítása alapján (megnézhető: ITT).


OFF

Az öreg Scott (Ridley) volt a producer, a fiatal Scott (Luke, a fia) a rendező.

1999-1497301324.jpg
2014-1497301473.jpg
2015-1497301478.jpg
2016-1497301483.jpg


...és a filmből:

KMO-Morgan_0022.jpg
morgan_kate_mara_jpg_1100x0_crop_q85.jpg
KMO-Morgan_1095.jpg



ON


U.I.: ...5,56 és 7,62-es változatban is! ...meeer':"Ha lúd, legyen "dundi"!
ye.gif