de nem adja el a román mert olyan lessz a román iveco "gyár" mint a rába vólt nállunk.Nem misztifikálom túl. A harcjárműipar vagy akár a katonai teherautógyártás azért speciálisabb, mint a civil szféra. Pl. Passat -ot 30 évvel ezelőtt meg majd 50 év múlva is viszik mint a cukrot. Egy katonai cuccnál meg igen erőteljesen projekt alapú a dolog. Amennyiben van megrendelés akkor van munka - ha nincs akkor meg nincs. Nem véletlenül döglődött a MAN katonai ágazata is elég erőteljesen (aztán került képbe az RM) - pedig arrafelé más volumenű piaci lehetőségek meg fizetőképes kereslet van.
Amennyiben a román-olasz tandem meg összelapátol egy gyárat a szomszédban, akkor azt azért teszi, hogy eladja a cumót. Adott esetben nem világpiacra valóban - csak mondjuk a szomszéd országba ...
Az RM -nek meg igen fontos a teherautó üzletága. Igen, nagyon rosszul esett Nekik a szomszédban a "malőr". Egyfelől velünk kapcsolatban is számítanak bizniszre. Aztán persze nem "beleszólás" jelleggel, de amennyiben a román-olasz tandem komolyabban feltűnne körülöttünk, akkor feltételezem csak kitalálnának valamit. Azért az Iveco direkt konkurenciájuk és most nem az Unimog kategóriára gondolok csak. Nem hiányzik Nekik, hogy féllábbal benn legyenek mások is ...