A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 114
33 391
113
ez max 7 állás. gondolom az 1. szemrevételeznek (meoznak) 2. on felszerelik a sík platót 3. on az oldalfalat. 4.en a merevítő ponyvatartókat. 5. en a ponyvát 6. on szintén minőségellenőriznek. 7. en berakják a prospektust hogy román termék erre is képesek vagyunk. 4 ajtó a 4 sorna az 5. ajtón gondolom a felépítmény elemeit hordják be és tárolják ideiglenesen a maradék hely meg iroda a főnöknek teakonyha öltöző zuhanyzóval. mivel az üzem buszok szervizelésére épűlt nagy létszám alapból nem fogalkoztatható benne (legalábbis nemhiszem hogy túltervezéssel is túl sokan hozzáférnének az európát elárasztó termeléshez.) a végét ne vedd magadra. De a románokat tudni kell a heylükön kezelni és nem kell töllük félni hogy valami hatalmas üzletet csinálnának túl primitívek ők ahhoz szerencsénkre.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 168
7 993
113
berakom mégegyszer a képet.
IDV_Romania-002.jpg
<<< ezért felejtsük el az ivecot bármilyen formában mert ez a csarnok fenyeget minket adott esetben. ??? (2000 fős zsákfaluba születtem de ott van egy ilyen (sőt ahhoz tartozik egy kb 300 nm es iroda ingatlan és 2 teniszpálya... :D )
"Magyar ember ne vegyen román autót."
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 114
33 391
113
"Magyar ember ne vegyen román autót."
na nee ez most vicc vagy komoly? (pont azt dumálom hogy ha akarnánk se tudnánk román ivecot venni. ) 1. a román iveco platóépítő üzem 10 évig le van kötve. 2. nem gyárt semmit külföldre mert nincs semmilyen gyár csak egy platószerelde hogy a románok hazudhassák hogy ők gyártják a teherautókat...
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
7 991
27 061
113
na nee ez most vicc vagy komoly? (pont azt dumálom hogy ha akarnánk se tudnánk román ivecot venni. ) 1. a román iveco platóépítő üzem 10 évig le van kötve. 2. nem gyárt semmit külföldre mert nincs semmilyen gyár csak egy platószerelde hogy a románok hazudhassák hogy ők gyártják a teherautókat...
Dacia ra gondolt szerintem :D
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 168
7 993
113
na nee ez most vicc vagy komoly? (pont azt dumálom hogy ha akarnánk se tudnánk román ivecot venni. ) 1. a román iveco platóépítő üzem 10 évig le van kötve. 2. nem gyárt semmit külföldre mert nincs semmilyen gyár csak egy platószerelde hogy a románok hazudhassák hogy ők gyártják a teherautókat...
Nem vicc. Mint biztos tudod, a Duster-be pl. a Nissan X Trail hajtásláncát és a Renault dízelmotorját szerelik. De ismerve egyrészt a román gyártáskultúrát és minőséget, másrészt azt, hogy nem tudnék tükörbe nézni, inkább Subarut vettem. ;)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 114
33 391
113
Honnan jött ez a román beszerzés faszság? ;)
Semmien román beszerzésről szó sincs Iveco ról írtam (kisteher autók platósók dobozosok és főleg a Daily 4X4 esről ) tartalékosoknak.
erre jött hogy nem jó mert romániaba fog készülni minden iveco vagy hasonló erre hoztam a valóságot.
miszerint Romániába nincs több iveco érdekeltség mint egy felépitmény szerelde (platógyár) ami 10 évre le van kötve a román megrendeléskkel. és kb utánna be is zár mert nincs igény ilyenre az iveco részéről (mert egy marhaság lenne életben tartani.) az egész csak a román nemzeti öntudat miatt szükséges trükközés.
 

Koleszkaja

Well-Known Member
2020. szeptember 5.
1 920
7 622
113
Csak érdekességképpen: Tudtátok, hogy van Román haderőfejlesztési program 2025 topik is?
@Terminator a román haderőfejlesztési topik épp a nyugateurópa bizpolra van használva , mivel a nyugateurópa bizpol épp a T-72-es kibeszélésére van használva , mert éppenséggel a T-72-es topikba épp 6-genes gép fejlesztésről van szó , mert hogy a 6-genes gépfejlesztésbe épp a cseh önjárólöveg beszerzésén megy a vita, mivel hogy a cseh haderőfejlesztésben a török uavék kivesézésre használják , mert hogy a ....
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 323
4 506
113
egyébként meg a felsorolásomba levő termékek közül eggyik sem lessz tervezetten romániába összeszerelve. és pláne nem katonai szegmens.

Picit meglepődve olvasom ez az IVECO dolgot. Nekem az a legnagyobb problémám ezzel, hogy a tulaj Agnelli család nem olyan rég még el akarta az egészet adni a Kínaiaknak mert nem igazán rentábilis a dolog. Április hogy volt hogy ezt akadályozandó az Olasz kormány beígért nekik megrendelés, hogy a stratégiai teherautó gyártás megmaradjon.


Szerintem kurva hülye ötlet volt a romik részéről egy összeszerelő üzemért cserébe beszállni ebbe a dologba, igy most majd az Olasz kormánnyal összefogva tolhatják a megrendeléseket, hacsak nem akarják, hogy egy Kinai befektetőnél kössön ki az egész vállalat.

Először is nem látom be miért ne mennénk MAN irányba, ha már Rheinmetallal ennyire össze vagyunk borulva. Ha MAN gyárat nem is de más ellentételezést biztosan kapnánk.
Ha nem MAN akkor ott a Merci. Ellentételezésként esetleg megépitik a 2. csarnokot Kecskeméten pl
Ha se nem Merci se nem MAN én akkor is nagyobb fantáziát látnék valami V4 szerű dologgal összefogni és akkor Tatra Truck. Szerintem Csehek, Szlovákok ebben benne lennének, a mi teherautóink meg végszerelése lehetne Győrben, meg kapna a Rába valami alkatrész beszálitást pl.

Szerintem pont az IVECO kéne legyen kb az utolsó megfontolandó lehetőség. Még a Renault Truck-ban is több fantáziát látok.
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 574
8 172
113
Hirtenberger sikere Svájcban
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 114
33 391
113
Picit meglepődve olvasom ez az IVECO dolgot. Nekem az a legnagyobb problémám ezzel, hogy a tulaj Agnelli család nem olyan rég még el akarta az egészet adni a Kínaiaknak mert nem igazán rentábilis a dolog. Április hogy volt hogy ezt akadályozandó az Olasz kormány beígért nekik megrendelés, hogy a stratégiai teherautó gyártás megmaradjon.


Szerintem kurva hülye ötlet volt a romik részéről egy összeszerelő üzemért cserébe beszállni ebbe a dologba, igy most majd az Olasz kormánnyal összefogva tolhatják a megrendeléseket, hacsak nem akarják, hogy egy Kinai befektetőnél kössön ki az egész vállalat.

Először is nem látom be miért ne mennénk MAN irányba, ha már Rheinmetallal ennyire össze vagyunk borulva. Ha MAN gyárat nem is de más ellentételezést biztosan kapnánk.
Ha nem MAN akkor ott a Merci. Ellentételezésként esetleg megépitik a 2. csarnokot Kecskeméten pl
Ha se nem Merci se nem MAN én akkor is nagyobb fantáziát látnék valami V4 szerű dologgal összefogni és akkor Tatra Truck. Szerintem Csehek, Szlovákok ebben benne lennének, a mi teherautóink meg végszerelése lehetne Győrben, meg kapna a Rába valami alkatrész beszálitást pl.

Szerintem pont az IVECO kéne legyen kb az utolsó megfontolandó lehetőség. Még a Renault Truck-ban is több fantáziát látok.
Man nem gyártja ezeket a kategoriákat a merci is csak egy részét az is duplaáras szervízháttér alkatrészellátási nehézséges az ivecohoz képest.
pár száz db járműért új csarnok 3-4 típusra ráadásúl elosztva? 1-2 napi termelésért ez azért viccnek is gyenge. (típusonként egy műszak lepörgeté a gyrtósórról szinte az igényt :D ezért nem építenek egy parkolót se nem hogy új gyártócsarnokot.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen and Ocses

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 323
4 506
113
Man nem gyártja ezeket a kategoriákat a merci is csak egy részét az is duplaáras szervízháttér alkatrészellátási nehézséges az ivecohoz képest.
pár száz db járműért új csarnok 3-4 típusra ráadásúl elosztva? 1-2 napi termelésért ez azért viccnek is gyenge. (típusonként egy műszak lepörgeté a gyrtósórról szinte az igényt :D ezért nem építenek egy parkolót se nem hogy új gyártócsarnokot.

A csarnok már ott áll Kecskemétem. Én a második ütemről beszélek, hogy a kapacitás évi 300 ezer autó fölé mehessen. Nem ugyan arról beszélünk.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 114
33 391
113
A csarnok már ott áll Kecskemétem. Én a második ütemről beszélek, hogy a kapacitás évi 300 ezer autó fölé mehessen. Nem ugyan arról beszélünk.
de azt nem 3-400 különböző típusú autó megrendelésével fogjuk elérni :D kiröhognének minket éves termelésének 0,1% a körüli érti ajánlatunkal mint indok...
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 929
73 367
113
Nem de most megnéztem neked köszönhetően:) (amúgy szinte mindig kihagyom ezeket mert az esetek 99%-ban semmi lényeges nem hangzik el bennük).
De segíts nekem mire kellett figyelni az ominózus részben?
Én nem tudom eldönteni, hogy a focis hasonlatot csak viccnek szánta vagy teljesen komolyan gondolta...
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85 and Wilson