1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

A magyar hadiipar napjainkban

Diskurzus a(z) 'Magyar vonatkozású hírek, elemzések' témában - altx által indítva @ 2014. március 25..

  1. ravenlord

    ravenlord Well-Known Member

    Akkor mondom.

    LRB-T1 tűzvezető radar, ami kenterbe verte a SZON-4-et.

    "A fejlesztés eredményeként létrejött az LRB-T1-es
    légvédelmi tûzvezetõ lokátor
    (...)
    1953-ban ellenõrzõ vizsgálatra került sor,
    melynek során a Görögországon keresztül beszerzett
    eredeti amerikai SCR-584-es lokátort nevezték ki
    etalonnak. A vizsgálaton részt vett a Szovjetunió Állami
    Lõterérõl két lokátormérnök is. Ennek során 1000,
    2000 és 4000 magasságokon közeledõ és távolodó
    repülõgépekkel végeztek méréseket, melynek során
    megállapították, hogy az LRB-T1 statikus és
    dinamikus mérési hibája megfelel a követelményeknek.
    A sikeres vizsgálat után politikai döntés
    született. A magyar LRB-T1-es radar helyett a szovjet
    SZON-4-es tûzvezetõ lokátor lett a 85 mm-es közepes
    légvédelmi tüzérség lokátora. A szakemberek azonnal
    látták a két radar közötti különbséget. Egyrészt az
    LRB-T1-es 7,5 tonnájával szemben a SZON-4-es 16,5
    tonnát nyomott és megszólalásig hasonlított az SCR-
    584-es amerikai radarra. Késõbb megállapították, hogy
    nemcsak a karosszéria egységei, de az ellenállások
    sorozatszáma is megegyezett. A késõbbi munkák során
    a SZON-4-es soha nem volt képes elérni az LRB-T1-
    es által mért paramétereket. A gyártást elõbb átállították
    a szovjet licenc alapján történõ gyártásra (SZON-4,
    majd SZON-9), késõbb, 1957 után, végleg megszüntették
    a hazai lokátorgyártást. A hazai radarfejlesztések
    második felfutása során a HTI-ben összegyûjtött
    dokumentációkat, rajzokat, mérési jegyzõkönyveket
    bezsákolták és elégették, ezzel megfosztva
    az országot az újraindítás lehetõségétõl is.
    "
    /Hajdú Ferenc - Sárhidai Gyula: A Magyar Királyi Honvéd Haditechnikai Intézettől a HM Technológiai Hivatalig 1920-2005, p.109-110/

    A Műegyetemen 5 évvel ezelőtt kifejlesztettek egy SAR radart.
    Tervbe volt véve egy AESA radar kifejlesztése is, azonban nem tudom, hogy mire mentek vele, belekezdtek-e egyáltalán.

    Laikusként ennyiről tudok.
     
    megazez, Luthero, fishbed and 5 others like this.
  2. Negan

    Negan Well-Known Member

    Plusz a 90es években volt a HTInél egy méteres hullámhosszú AESA radar fejlesztés.Ht-ben volt róla anno cikk.A fejlesztést az adó-vevő elemek elkészúlte utám leállitották,azóta meg már a HTI is megszünt
     
    LMzek 2.0 likes this.
  3. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member

    A II.VH alatti elotti ipari kultura lendulete meg tartott egy darabig de hamar kimult es plane nem tartott ki 40-50 evig ahogy a radarszakerto olvtars allitotta.
    Ugyanigy volt sajat "RPG"- es skminden de az 50 es evekre ez lelett nullazva tudatosan es csak a orosz hadiipar termekeit vettuk at keszen vagy eppen liszensz kereteben.
     
  4. krisss

    krisss Well-Known Member

    A külföldre beszállított bármilyen részegység és a hazai piacra beszállított bármilyen részegység közti kilométeres minőségi különbségekre gondoltam.
     
  5. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member

    Itt egy nagyon jo cikk a temaban. https://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?arnumber=7909883
    Sajnos azt mutatja hogy a haboru elott voltunk ott a topon nem utanna.
     
  6. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    Havi nettó 1,5 millió, évi 30 nap szabadság, beszerzed az eszközöket a munkához a listám alapján, kötetlen munkaidő, akkor tárgyalhatunk.

    Van tervezői és gyártói tapasztalat, ipari kapcsolatok és technológiai kapcsolatok.

    (Nem kell a béren hüledezni. Ennyi és kész, nem először, nem utoljára mondom ezt a számot idén fejvadásznak, a "mi lenne ha" kérdésre. Nem én kerestem őket egyetlen alkalommal sem...)
     
  7. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member

    Egy olyan kategoriaju mernoknek mi te vagy ( sacc per kb) a 1.5 milla sem sok. Max a Lajtan innen. Radartechnikuskent mindenfele potlekokkal en 3100 dolcsit viszek haza. Ha bevetesen vagyunk az mas de az most nem jatszik. Es en csak egy technikus vagyok.
     
  8. dudi

    dudi Well-Known Member

    Akkor még nem is vagy agyonfizetve ha azt nézem mennyit mondtak a sima lövész amerikai katonák.
     
  9. Hegylakó

    Hegylakó Well-Known Member

    Én is szeretlek! :)
    Megfogtad a lényeget! :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

    Amúgy Nyugat-európa lerohanásában a PZ38t, meg a 35 komoly szerepet kapott. A Turan pedig ezek következö lépcsöfoka volt.
    A Matilda II, meg a Char B1 Bis voltak a csúcsgépek kortárs verzióban. A pzIII 37 milis ágyúval készült.
    A Héjja pedig egy amerikai repülö olasz verziója volt. Arról hogy mit lehetett venni már nem is beszélek, de ez nem ide való téma.
    A magyar gyártás a tengely III. Legpotensebb termelése volt, megelözve az olaszokat. Hozzá kell tenni, hogy ök egy évvel elöbb kiestek.
    Boforsok, 105-ös lövegek, elvben 75-ös pc törö ágyuk, kummulatív esxközök, löelem képzö és radar berendezések... így talán érthetöbb. ;)
     
    svajcibeka likes this.
  10. kamm

    kamm Well-Known Member

    Pontosan. Szamtalan ilyen sztori van.
    Rengeteg projektrol tudtam mar husz-huszont eve is, ahol nyugati sikerek mögött kinti magyar tervezok, fomernokok alltak.
    En husz-harminc eve probalom elmagyarázni mindenkinek, hogy nekunk nem a senki által nem érthető anyanyelvi kultúrával (ami gyönyörű, persze) meg hasonlokkal kell probalkozni, hanem a mérnökeinkkel a legkönnyebb eladni magunkat, mert abban tényleg simán odaverunk barhol, barmikor. Ez önmagában egy verhetetlen image lenne, ráadásul az elmúlt 100-150 évben konkrétan világszínvonalú, ha nem éppen a vilag legjobb matematika-oktatasa ment Magyarországon, meg a komcsik sem merték szetverni, foleg logikaban, ami az alapja mindennek. Ideat (US) szanalmas a matek, en a két gyerekkel 4-5 evesen elkezdtem magam matekozni, hogy egyrészt tanuljak.meg a jo logikat, másrészt ne maradjanak le a magyar tempohoz kepest (keresztfiam egy evvel fiatalabb a lanyomnal es egy evvel minimum elorebb jarnak odahaza.)
     
    phaidros, rappali_ and Hegylakó like this.
  11. kamm

    kamm Well-Known Member

    A technológiai forradalom (1870-tol szamoljuk) nagyrészt a Magyar Királyság teruleten tortent, valószínűleg azert is, mert az osztrák területen a korabbi ipari forradalom erős volt, nalunk nem annyira.
    A századforduló kornyeken a Monarchia kb negyedik legerosebb ipari hatalom volt, az osztrak es magyar teruleteken osszesen valami tucatnyi autogyarto marka (személy- es teherkocsi osszesen) mukodott.
     
    Hegylakó likes this.
  12. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member

    Szep fejlodest produkaltunk anno ez nem kerdes de pl a Csehek koroket vertek rank. Mi meg akkor is meg azuan is a mezogazdasagban voltunk erosek.

    Ahogy a reges regi vicc mondja.

    Talalkozik a lengyel a roman es a magyar. A lengyel buszken mondja "Nekunk van Polski Fiatunk" A roman " Nekunk van Daciank" A magyar meg csendesen " En meg megyek ebedelni"

    A csehek lengyelek ma is korokkel vannak elottunk. Osztrakok szinten. A szlovakokat sem mernem lesajnalni a Szloveneket meg plane. Tul sok alternativa nem maradt hogy ne utolsok legyunk de ha igy folytatjuk osszejohet az is.


    Nincs ipar kepzett szakember nelkul.
     
  13. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member

    Ha teneren vagyok illetve hajon akkor erre jon most mar mint tier 3 1200 dollar havonta. Ha pedig "warlike" deployment van az az Valahol india es afrika kozott cirkulalunk akkor az egesz szam gyakorlatilag megduplazodik arra az idore ameddig ott hajokazunk. Ez altalaban 4-6 honap szokott lenni. Sima Del Kinai tengeri ut barmenyire is akadekoskodnak a kinaiak nem fizet ennyire. Az obol az maga csucs es nem veletlen! Ott ma is zajlik tobb atlag ember szamara lathatatlan haboru.
     
    phaidros, fishbed and dudi like this.
  14. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member

    Ja meg lemaradt egy csomo egyebb potlek mint lakhatasi potlek 240 dolcsi kethetente meg ilyenek. Az NEX be pedig ( NAVY sajat bevasarlo kozpontjai shopjai) ezt az osszeget ugy tudom elkolteni hogy mindent meg messze az atlag alatti aron tudunk megvenni a klotyopapirtol a legkondiig mindent. Nem panaszkdom. Megtudunk elni .
     
  15. Ocses

    Ocses Well-Known Member


    Nem. Nem neked szántam. Én likeoltam is azt az írásod. ;)Hisz sajna ez a magyar valóság.

    Mindenkinek aki kesereg, hogy miért nem rendszeresítjük pl a komondort vagy más olyan eszközt ami magyar. Kb csak azért mert magyar.
     
  16. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member

    oke ! Vettem az adast!
    :)
     
    Ocses likes this.
  17. Ocses

    Ocses Well-Known Member


    Hát biztos áttervezték.
    Mondjuk ha jól emlékszem van olyan gyári videó is ahol majdnem felborul valami pici buckán.

    De legyen. És legyen fantasztikus jó a jármű. Akkor viszont miért vesszük a törököt?
    A tek miért nem ezt vette a scorpio helyett?
    Mások miért nem vesznek? Legalább a licencet?
    Én amúgy az árát sem tudom. Kis darabszámban biztos nem olcsó. Főleg, hogy hasonló járművekből/szerintem jobb járművekből/ Dunát lehet rekeszteni.
     
  18. mindenen kívül

    mindenen kívül Well-Known Member

    Vágom. A Scania panaszait kezelik, a HM-t nem kell. A választ előttem többen elmondták. A rendelések elmaradása miatt sajna nem is várható változás....
     
  19. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Félreértettél. Per pillanatban nálam az újdonság erejével hatott a bővült kínálat. És próbáltam keresni a változásokat.
    A tűzoltó verzió valamennyire indokolt lehet. Nyilvánvalóan erdő és tarlótüzeknél lehet majd leghamarabb használni. Ennyi pont elég. Ez olyan dolog, mint a tűzoltórepcsi. Lehet, hogy 20 év alatt 1x kell, de akkor rohadtul. Ha évente tartanak vele 3-4 gyakorlatot, az - gondolom - elég. Ahogy látom az elejére rá lehet még akár + víztartályt, vagy egy tolólapot tenni, ami a munkában segíthet.
    Én egyszerűen látom a Komondorban a potenciált. Nagyjából szerintem a bennfentesek ismerik a teljesítményét, és a korlátait. Ha tudnak rajta tökéletesíteni, hajrá! Aztán elválik, hogy tud-e olyat, amit a Jelcin nem.
    Mert ugye ők nem gyártanak ekkora járművet, mint a 3 tengelyesek. Simán el tudom képzelni, hogy műszaki mentőt a törökökhöz pl. a Komondor fog adni.
     
    Luthero, mindenen kívül and vilmoci like this.
  20. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    meg Ede bácsi gátlástalansága. De az általam felsorolt esetek egy része bőven '90 után volt.
    Tök aranyos ez az ezeknek itthonra jó a szar is mentalitás...o_O
    mondjuk ez is igaz, bár az import alkatrészek beszerzése is lassított a dolgon.
     
    Ocses, borisz, fishbed and 2 others like this.

Ezen oldal megosztása