Azért arra a kénsavgyárra kíváncsi leszek, hogy ki gyártja le a 630 fokon üzemelő batár nagy hőcserélőket... Kell belőle néhány darab az oleumhozAkkor most van egy vagongyárunk amit eladtunk az oroszoknak azért, hogy fejlesszük a Szolnokit ?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Azért arra a kénsavgyárra kíváncsi leszek, hogy ki gyártja le a 630 fokon üzemelő batár nagy hőcserélőket... Kell belőle néhány darab az oleumhozAkkor most van egy vagongyárunk amit eladtunk az oroszoknak azért, hogy fejlesszük a Szolnokit ?
Azért arra a kénsavgyárra kíváncsi leszek, hogy ki gyártja le a 630 fokon üzemelő batár nagy hőcserélőket... Kell belőle néhány darab az oleumhoz
Ismerek az egyik céget, ami ezekre van ráállva, de őket 2022-ig kitömtük egy ugyanilyen melóval. A legkisebb hőcserélő 75 tonna, a kénsavkazán meg 140 tonnáról indul. 4 hőcserélő, egy kazán, kiegészítő csővezeték, pár tartály és ez laza 600 tonna és akkora cuccok, hogy már a szállítás is komplikált.Én valami hasonló konstrukciót tudok elképzelni mint a MOL poliol üzeme. Ők is a Thyssenkruppal épitettik meg gyakorlatilag a gyárat. Szerintem erre is lehetne találni partnert.
Dehogy komplikált, csak fel kell venni párezer óegyiptomi piramisépítőt, sima ügy nekik faladikon, rézvésővel igaz @molnibalage ? Bocs az offos beleszólásomért @ozymandias , nem hagyhattam ki.Ismerek az egyik céget, ami ezekre van ráállva, de őket 2022-ig kitömtük egy ugyanilyen melóval. A legkisebb hőcserélő 75 tonna, a kénsavkazán meg 140 tonnáról indul. 4 hőcserélő, egy kazán, kiegészítő csővezeték, pár tartály és ez laza 600 tonna és akkora cuccok, hogy már a szállítás is komplikált.
Plusz hőcserélőnként pár ezer cső a csőfalban, lesz mit hegeszteni...
A Thyssen is alvállalkozóst játszik, mint mindenki és ezért kényelmetlen. Én is szívom a vérüket, mert abbam vagyok érdekelt, hogy a berendezés folyamatosan és sokáig működik - nem abban, hogy olcsó legyen - de ez már egy másik kérdéskör.
A FÉG Védelmi Rendszerek Zrt. kézifegyver portfóliójáról mit tudtok? Hallottam, hogy van nekik valami.
A FÉG telephelyét évekkel ezelőtt bezárták, utolsó neve FÉGARMY volt. Jelenleg a Keserű Művek gyárt kézifegyvereket.A FÉG funkcionálisan nem működik , ergo szerintem nincs nekik semmilyen , jelenleg 3 fő dolgozik ott és a weblapjuk nem elérhető
Ez már lejárt lemez. A HM cégek tulajdonosi jogai tavaly ilyenkor átkerültek a honvédelmi minisztertől Bártfai-Mager Andikához.
Akkor inkább már az OM 76-ost vegyünk meg az olaszoktól, cserébe pedig az ő 400 darabos Lynx kontingensüket Magyarországon gyártsuk le."Csak érdekességként/kívácsiságból": a II. V-h. előtt megvettük a Bofors 40 mm-es légvédelmi gépágyú licenszét, gyártottuk, alkalmaztuk is a 40M Nimród harc-járműben, légvédelmi feladatkörben be is vált.
Ilyen licensz-vásárlást sok konstrukcióban lehet(darabszám, időtartam, végleges, "örök", stb...) megtenni.
Ha esetleg korlátlan/végleges vásárlás volt, akkor vmilyen formában lehet, hogy érvényes és még mindig "tulajdonosa vagyunk", és gyártható
Bofors 40 mm-es gépágyú (Wikipedia/angol)
Az L/70-es csőhosszal is a mai napig használják, száz körüli országban, elég "örökifjú" eszköz( Oooopsz!),
jóleső "baleset" lenne, ha kiderülne, hogy gyártható...
.
Akkor inkább már az OM 76-ost vegyünk meg az olaszoktól, cserébe pedig az ő 400 darabos Lynx kontingensüket Magyarországon gyártsuk le.
Nah végre itt a keleti nyitás!! Miskolc is megkapja a maga szeletét a hadiipari tortából.BOON - Felénk kacsintgat a hadiipar
Hadiipari fejlesztés és alkatrészgyártás kezdődhet hamarosan Miskolcon és környékén.boon.hu
Nagyon kell arrafelé az fejlesztés szóval ideje volt.Nah végre itt a keleti nyitás!! Miskolc is megkapja a maga szeletét a hadiipari tortából.
Valószinüleg egyszerűsödhet az ügymenet."Hadiipari cégek átkerülnek Mager Andreától az innovációs tárcához
Arra, hogy egyes hírek szerint a nemzeti vagyon kezeléséért felelős Mager Andrea tárca nélküli minisztertől az ITM-hez kerülnek a védelmi, hadiipari cégek, ezt meg tudja-e erősíteni, a miniszter azt válaszolta: az elmúlt harminc évben elsőként végre belekezdtünk az elmúlt három-négy évben a hadiiparunk fejlesztésébe. Létre kell hoznunk a hadiipari stratégiát, amely az ITM feladata. Így azoknak a cégeknek, és itt állami cégekről beszélünk természetesen, melyek a hadiipari területben részt vesznek, a tulajdonosi joggyakorlása ütemezetten átkerül a minisztériumhoz - erősítette meg érdeklődésünkre Palkovics László."
Sztem egyébként el van döntve a koncepció, csak nem nyilvános, hogy sem L39, sem olasz képzés, sem a Saab irányába ne rontsa a tárgyalási feltételeket. Év végére tuti látható lesz az irány, bár sztem előbb.
Csak mellékesen, de a gyulai Airbus gyár második fázisa, a helikoptergyártás is be lett harangozva és mellé a csabai reptérfejlesztés. Ezt még nem igazán látom, hogyan fog a légierő elképzeléseibe illeszkedni.
Egyébként ez az AV sztori nem NER fejéből pattant ki. A rendszerváltás óta folyamatosan porondon van. Annyival vagyunk előrébb, hogy cégen belül kerültünk, mégha ez sokaknak politikai szimpátia vagy vélt pénzügyi okokból nem tetszik.
Ha az lesz az irány és miert lenne más, mint a HDS-nél, hazahozzuk a gyártás egy részét egy nagy multival kooperációban (pl. Saab) , akkor meg a legjobb döntés volt.
A Saab - AV együttműködés korábban már porondon volt, csak az aktákat kell leporolni egy gyártási helyet 500km-el dél-keletre tolni.
Ez a helikoptergyártás mikor és ki által lett beharangozva?Csak mellékesen, de a gyulai Airbus gyár második fázisa, a helikoptergyártás is be lett harangozva és mellé a csabai reptérfejlesztés.