Budavári Krisztina - A magyar védelmi ipar helyzete és fejlődési lehetőségei (2020. február 13.)
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Saab design, de fele-fele vannak benne.Az a "helikopter gyártás" szerintem civil lesz... csak ki ne derüljön hogy pl. Airbus elektromos helikopter helyett mégis az ANSAT helikopter gyár indul el.
Aero repülőgépgyártást elhozni a csehektől az kb olyan, mintha a Skoda gyárat akarnád elhozni.
Ha lesz itthon Aero Vodochody név alatt gyártva valami, valószínűbbnek tűnik hogy az valami új dolog lesz, nem L-39/159.
Kérdés hogy kivel összefogva és mit fognak gyártani. Az AeroV-Saab egüttműködés az marketing együttműködés volt az L-159 népszerűsítésére és fegyverpilon gyártás a Gripenekhez. Azóta a Saabnak lett egy T-7A típusa is, amiben érdekelt. Vagy az inkább Boeing termék lett, nem 50-50%?
Hat mert megynyerte a letezo legnagyobbat es gyarat epit hozza ideat.Érdekes, hogy azt nem tolják annyira. Nem indul tendereken.
Maróth. De emlekeim szerint Palkovics is említette a Figyelőben. Ha a macskákat meg az asszonyt helyreteszem, keresek linket.Ez a helikoptergyártás mikor és ki által lett beharangozva?
De nem említett Airbust soha, azt itt koltottek hozza. En vegig ezen morfondiroztam itt, hogy ha nem Airbus, akkor ki mas?Maróth. De emlekeim szerint Palkovics is említette a Figyelőben. Ha a macskákat meg az asszonyt helyreteszem, keresek linket.
A FÉG Védelmi Rendszerek Zrt. kézifegyver portfóliójáról mit tudtok? Hallottam, hogy van nekik valami.
A FÉG funkcionálisan nem működik , ergo szerintem nincs nekik semmilyen , jelenleg 3 fő dolgozik ott és a weblapjuk nem elérhető
Ezt most találtam. Nekem eléggé aktuálisnak tűnik, bár kicsit gyanusan kamuszagú. Habár meg van adva egy telephely is.A FÉG telephelyét évekkel ezelőtt bezárták, utolsó neve FÉGARMY volt. Jelenleg a Keserű Művek gyárt kézifegyvereket.
Ezt most találtam. Nekem eléggé aktuálisnak tűnik, bár kicsit gyanusan kamuszagú. Habár meg van adva egy telephely is.
Alkatrészgyártás lesz.Ez a helikoptergyártás mikor és ki által lett beharangozva?
Nem véletlen a kapcsolat, ahogy olvastam.Érdekes, ugyanaz ez a telephely, mint a Solaris Kft-é, aki anno a helikből is bevásárolt
Múltkor @Terminator már talált egy "hatalmas" kapcsolatot. Az Ő elmélete szerint a Kongsberg fog ide helikopter karbantartó részleget telepíteni. (NASAMS ellentételezés)De nem említett Airbust soha, azt itt koltottek hozza. En vegig ezen morfondiroztam itt, hogy ha nem Airbus, akkor ki mas?
A drongyartast is beharangozta, azt is varjuk (valószínű, hogy valami RM-izraeli-magyar koprodukcio lesz.)
Múltkor @Terminator már talált egy "hatalmas" kapcsolatot. Az Ő elmélete szerint a Kongsberg fog ide helikopter karbantartó részleget telepíteni. (NASAMS ellentételezés)
Maróth csak helikopter ipari beruházásról beszélt, meg dróngyártásról. Azt is említette, hogy a dróngyártásba a gyulai üzem révén mi is be akarunk szállni az EuroDrone programokba...
Tudom, ezért nem értem ezt a helikoptergyártás dolgot.Alkatrészgyártás lesz.
Szerintem félreértés.Tudom, ezért nem értem ezt a helikoptergyártás dolgot.
Nem, de szerintem ez nem Airbus, hanem valami mas. Olyasmi, ami nem utkozik az Airbusszal avagy belepasszol a supply chainbe (ezert is agyaltam milyen mas, feltehetoen alrendszert gyarto ceg nincs meg a kornyeken sem pl Collins, Boeing, akarmi.)Az tényleg csak egy ötlet volt a részemről.
Pl. itt mondta Maróth 2:11-nél hogy "tárgyalásban vagyunk egy egyéb helikopter gyártó bázis létrehozásáról."
Lehet, hogy félreértettük?
Egyelőre ezt találtam.Ez a helikoptergyártás mikor és ki által lett beharangozva?
"két újabb nagyon komoly légiipari beruházás jelentkezett be, egyikükkel reményeink szerint már jövő év elejére eljutunk a konkrét megállapodásig. Egy kifejezetten komplex helikopteripari beruházásról, fejlesztésről beszélünk. Emellett tárgyalások folynak a dróniparágban is egy rendkívül komoly beruházásról, amellyel reményeink szerint bekerülhetünk majd a valódi drónfejlesztő országok közé." Mi folyik itt Gyöngyösön....??
Tudom, ezért nem értem ezt a helikoptergyártás dolgot.
@Terminator által linkelt videót nézzétek meg. Ott egyértelműen mondja. Helikoptergyártóbázis folyamatban.Szerintem félreértés.
Remélem a VSR700 ról van szó@Terminator által linkelt videót nézzétek meg. Ott egyértelműen mondja. Helikoptergyártóbázis folyamatban.
A gyulai alkatrészgyártás oké, de az már ismert.
Mégis jól emlékeztem, pedig már majdnem meggyőztetek.
Azért említettem a Hirtenbergert mint példát, mert ott is megmarad az osztrák gyártás, de mellé felépül Várpalotán is egy üzem az RM-el közösen.Az a "helikopter gyártás" szerintem civil lesz... csak ki ne derüljön hogy pl. Airbus elektromos helikopter helyett mégis az ANSAT helikopter gyár indul el.
Aero repülőgépgyártást elhozni a csehektől az kb olyan, mintha a Skoda gyárat akarnád elhozni.
Ha lesz itthon Aero Vodochody név alatt gyártva valami, valószínűbbnek tűnik hogy az valami új dolog lesz, nem L-39/159.
Kérdés hogy kivel összefogva és mit fognak gyártani. Az AeroV-Saab egüttműködés az marketing együttműködés volt az L-159 népszerűsítésére és fegyverpilon gyártás a Gripenekhez. Azóta a Saabnak lett egy T-7A típusa is, amiben érdekelt. Vagy az inkább Boeing termék lett, nem 50-50%? Érdekes, hogy azt nem tolják annyira. Nem indul tendereken.
Szerintem az ugyanaz.@Terminator által linkelt videót nézzétek meg. Ott egyértelműen mondja. Helikoptergyártóbázis folyamatban.
A gyulai alkatrészgyártás oké, de az már ismert.
Mégis jól emlékeztem, pedig már majdnem meggyőztetek.