1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

A magyar hadiipar napjainkban

Diskurzus a(z) 'Magyar vonatkozású hírek, elemzések' témában - altx által indítva @ 2014. március 25..

  1. blogen

    blogen Well-Known Member

    Minek! Ott volt a RÁBA és nem tudott versenyképes terméket produkálni. Teljesen fölösleges, nincs több százezres hadseregünk féltucat hadosztállyal, úgyhogy nincs piacunk a tisztességes gyárnak. Még véletlenül sem szabad egyetlen Forintot se arra pazarolni, hogy bármit is megteremtsünk, amit a világ majd minden nagyobb ipari országában jó minőségben gyártanak!

    A visegrádi együttműködés lett volna az egyetlen lehetőség egy olyan piac megteremtésére, ahol egyfajta KGST jelleggel felosztjuk egymás között a termékpalettákat. Azonban a valóságban semmilyen visegrádi együttműködés nem létezik és soha nem is fog létezni a négy visegrádi ország alapvetően eltérő geopolitikai érdekei miatt, így csak örülhetünk, hogy nincs jelentős magyar hadiipar, így nem kell másodvonalas hulladék termékekért életben tartanunk gyárakat!
     
    Robur and ravenlord like this.
  2. mindenen kívül

    mindenen kívül Well-Known Member

    Van a Rábának versenyképes terméke, abból él, vagy élt eddig. Futóművek, alkatrészek.
    Ezeket Scaniaba, meg minden más teherautóba építik, gondolom nem szar. Akkor a teherautó, ami 70 % MAN volt hogy a k.... p.... ba lett szar? Amúgy a régi Rábák is elmentek annyit, mint a régi MAN-ek, de a mostani biztos szar....
    A teherautó gyártást az állam tette tönkre azzal, hogy 15 000 darab jármű helyett csak 500-at rendelt (ami teherautó), a Rába meg kihasználva a keretszerződést kifizettette az ostoba állammal (ami egyébként a tulajdonosa) a 15 000 darab árát, de legalábbis jó sokat. Valaki megint okos volt.....

    Nem osztom az örömötök, az MAN is drágán adja a kis szériás cuccait. Ami ráadásul már Rheinmetall tulajdon. De legalább ezt sem tudunk már gyártani.
    Azt meg végképp ne gondoljátok, hogy a török szarhatár olcsó lesz.
     
  3. krisss

    krisss Well-Known Member

    A MAN-ok pedig valamiért mégis olcsóbbak mint egy rába, de legalább nem ömlik az olaj a futóműből 0-24-ben...
     
    borisz, Robur and Ocses like this.
  4. Loken

    Loken Well-Known Member

    L.O.B likes this.
  5. krisss

    krisss Well-Known Member

    3 db-ot vettek.
     
    borisz and Loken like this.
  6. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Ott van a szerbia FAP gyár ami még elvileg megvan. Merci alapokra épül igaz régebbikre. Nem tudom hogy érdemes e beszállni egy modern licenc kivitelű katonai merci gyártásába. Mi adnánk a futóművet (jó minőségben) és a gyártási ipari tőkét hozzá. Ők meg a gyártási kapacitást. Egyébként nem csak katonai vonalon kéne gondolkodni. Busz,katasztrófavédelem............
    Egyébként ha már a hazai ilyen állapotra került és nemzetközi piacokon kellene szétnézni akkor inkább számomra is a Tatra.
     
  7. mindenen kívül

    mindenen kívül Well-Known Member

    Többször írtuk, a Rába kisszériás, kézimunkában rakta össze az évi átlag 60 darab teherautót az MH-nak, az évi 1000 darab helyett. Annak idején a jármű üzletág erre készült ilyen kapacitásokat kellett volna, hogy kiépítsen, vagy legalább is többszörösét a valós rendelésnek. Ez a gyártás rendkívül gazdaságtalan. A szereldét minden évben pár hónapra kinyitották, majd újra bezárták. De a munkásoknak bért kellett fizetni egész évben, a mérnököket, az adminisztrációt az évi 50-60 db teherautó bevételéből el kellett tartani.
    Ráadásul a beszállítók (MAN, ZF, Knorr-bremse, stb. ) a kis szériás megrendelések miatt szintén bazi drágán adhatták a termékeiket. AZ eredmény meg a jó drága Rába lett....
     
  8. blogen

    blogen Well-Known Member

    A jelenlegi kétdandáros hadseregünknek sincs több teherautóra igénye, szóval erről ennyit. Racionális döntés született a bezárással, mert nem volt semmilyen jövője az üzletágnak.
     
  9. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Nyilván! Ezt megint honnan a rücsökből vetted?o_O
    Nyilván fogalmad sincs a GBP programról.
    Amikor még mindig UAZ-ok, Uralok, Krazok futkosnak az MH berkeiben? Az Unimogok és a G Mercik egy jelentős része is már inkurrenciában érkezett.
    2017-ben majdnem 12 év volt a G Mercik átlagéletkora, miközben 15 évre tervezték őket. A legelső H Rábák 2003-tól vannak rendszerben. Azaz 2023-ra elérik a tervezett élettartamukat. És ezek csak a csereérett dolgok:
    Akkor még nem beszéltünk a várható új eszközök és bővülő alakulatok új igényeiről.
    Mihez kell az új teherautó?
    • Légvédelmi rendszerekhez
    • Réskitöltő radarokhoz
    • Kerekes tüzérségi rendszerekhez
    • Ezen új alakulatok logisztikai biztosítása, a régiek bővülése okán
    • A bővülő műszaki zászlóaljak szükségleteihez
    • Bővülő kiképzőbázisok igényei miatt
    • A most épülő tartalékos rendszer kiszolgálására
    • Vagy a meglévő pontonokat fogják felújítani, vagy újak kellenek, de mindegyiknek új alapja lesz (A Krazokat ki kell alóluk dobni)
    Azon sem lennék meglepve, ha 1-2000-es nagyságrendben rendelnénk a nagyon közeli jövőben különféle teherautókat, G Merci utódokat.
     
    tong djagbu likes this.
  10. mindenen kívül

    mindenen kívül Well-Known Member

    A cseh haderő is kétdandáros, az az ország is tízmilliós, a szintén szar helyzetben lévő Tatra mégis jó.
    A hétmilliós Szerbia is próbálkozik.
    A lengyel, a román szintén nem engedi el a témát.
    Amúgy meg most a hazait részesítik előnyben a hivatalos dokumentumokban. El kell dönteni, hogy áldoznak rá és lesz, vagy nem lesz, de akkor meg nem kell hazai védelmi ipar megteremtésérőről, újjáépítéséről szövegelni.
    A "kétdandáros haderő" teherautó igénye meg egy 30 ezer aktív és 20 ezer tartalékosból álló "kétdandáros haderő" igénye.

    Maradjunk inkább a nem akarásnál, jó magyaros módon, aztán majd azt mondjuk, hogy mi nem tehettünk róla, ilyenek voltak a körülmények, meg folyt is az olaj, de a Tatra-ból nem, tehát ezért nincs már magyar teherautó. Mert szar. Hogy van az, hogy minden ami magyar az szar, vagy az lesz előbb utóbb?
    Vagy lehet, hogy a teherautókhoz nincs tehetségünk, a drónelhárító rendszerhez meg van?
    Winkler Dezső, Kovácsházy Ernő, Finta László mérnökök teljesítménye, tudása ennyit ér az utódoknak? Nem úrhajóról vagy IT hálózatokról van szó, és a világ is változott, tudom. De egy kicsit olyan magyarosnak érzem ezt a történetet, amihez most olyan magyarázat kell, hogy ne kelljen felelősöket keresni. Senki nem tehet róla, így jártunk, a Tatra gyár túlélte az elmúlt évtizedeket, a Rába meg szar, az nem.
     
  11. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Nézz be az " RDO 3221 Komondor" topikba, ott is ez a téma megy...
     
    Fennek and mindenen kívül like this.
  12. krisss

    krisss Well-Known Member

    Volt szerencsém beszélgetni a Rába részéről egy úriemberrel aki annyit, mondott azért is lett olyan amilyen mint amit leírtál, meg mert a HM így is átvette és nem kellett vele foglalkozni. Szóval azt ha valami szar ne mentesítse már attól hogy vannak elvárások felé mert hazai termék. Ezért volt annyi szar termék a személyi felszerelésben is többek közt éveken keresztül. Legyen drágább ha hazai, megértem a kis széria miattai magasabb élőmunka arányt, de akkor ne legyen szar!
     
    tarzaan, Ocses, Loken and 1 other person like this.
  13. krisss

    krisss Well-Known Member

    Szóval ha azon múlik a katonáink élete valamilyen okból, hogy a szarabb terméket vettük meg azért mert magyar. Akkor ne legyen magyar.
     
    Ocses likes this.
  14. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Nem a Yörük lesz G Merci helyett?
     
  15. ravenlord

    ravenlord Well-Known Member

    A probléma nem a magyar mérnökökkel van, hanem a magyar szakmunkással.
    Az "így is jó lesz", "jóvanazúgy", "beleszarok" mentalitással.
    Ez a mentalitás tovább él a volt nagy állami tulajdonban állt cégeknél, amennyiben a tulaj nem külföldi.
     
  16. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Ez nem magyar betegség. A külföldi multiknál is belexarnak, ne tudd meg milyen utómunka megoldásokkal találkoztam.
    Egy dolog segít ezen, egy következetesen betartott, gyártásba integrált, jó minőségbiztositási rendszer, ami jutalmaz, de ha kell szankcionál is.
     
  17. mindenen kívül

    mindenen kívül Well-Known Member

    Igen. És a Rábánál az az érdekes, hogy a nemzetközi teherautó gyárak minőségi igényeinek meg tud felelni (Marmon-Herrington, Claas, Scania, stb.), de a H14, H18-as futóművek olajfolyását még sem tudja, vagy akarja kijavítani.
    Ugyanaz a vállalat, ugyanaz a munkás, ugyanaz a minőségbiztosítási rendszer. Valahogy mégsem megy. Nem tudom nem azt gondolni, hogy az igénytelen (állami) vevő, az MH is benne van ebben a problémában.....
    Ha viszont így nézem, miért gondoljuk, hogy egy török vagy bármilyen más külföldi gyártó nem engedheti majd meg magának azt amit a Rába....
     
  18. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Dehoooogy! A NMS egy 10 tonnás hatalmas páncélozott dög a G Merci mellett. Nem egy kategória.
     
  19. L.O.B

    L.O.B Active Member

    azért nézd végig a Ganz és Weisz vallalatok termékeit. nem egy fő termékük volt, limitált potencionális kliens réteggel meg alkatrész gyártás, hanem főképpen nem haditechnikát gyártottak aminek széles potencionáls felvásárló rétege volt. A Tátra se csak hadi felhasználásra gyárt teherautókat. S azért a Rába itt szorította magát a sarokba.... de persze lehet hogy marhaságot beszélek.
     
    vilmoci likes this.
  20. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Presztizs Számunkra nem alkalmaznak lazább szabályokat. A törökök európai belépőnek szánják. Ezekben bizhatunk, meg esetleg változik a HM szemlélete.
     

Ezen oldal megosztása