A magyar hadiipar napjainkban

Az a "helikopter gyártás" szerintem civil lesz... csak ki ne derüljön hogy pl. Airbus elektromos helikopter helyett mégis az ANSAT helikopter gyár indul el.



Aero repülőgépgyártást elhozni a csehektől az kb olyan, mintha a Skoda gyárat akarnád elhozni.
Ha lesz itthon Aero Vodochody név alatt gyártva valami, valószínűbbnek tűnik hogy az valami új dolog lesz, nem L-39/159.
Kérdés hogy kivel összefogva és mit fognak gyártani. Az AeroV-Saab egüttműködés az marketing együttműködés volt az L-159 népszerűsítésére és fegyverpilon gyártás a Gripenekhez. Azóta a Saabnak lett egy T-7A típusa is, amiben érdekelt. Vagy az inkább Boeing termék lett, nem 50-50%?
Saab design, de fele-fele vannak benne.


Érdekes, hogy azt nem tolják annyira. Nem indul tendereken.
Hat mert megynyerte a letezo legnagyobbat es gyarat epit hozza ideat. :)
No meg a Gripen haszna mind az övé, eze meg szerintem felezodne a Boeinggel...?
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Maróth. De emlekeim szerint Palkovics is említette a Figyelőben. Ha a macskákat meg az asszonyt helyreteszem, keresek linket. ;)
De nem említett Airbust soha, azt itt koltottek hozza. En vegig ezen morfondiroztam itt, hogy ha nem Airbus, akkor ki mas? :)
A drongyartast is beharangozta, azt is varjuk (valószínű, hogy valami RM-izraeli-magyar koprodukcio lesz.)
 
  • Tetszik
Reactions: Peter23
A FÉG Védelmi Rendszerek Zrt. kézifegyver portfóliójáról mit tudtok? Hallottam, hogy van nekik valami.

A FÉG funkcionálisan nem működik , ergo szerintem nincs nekik semmilyen , jelenleg 3 fő dolgozik ott és a weblapjuk nem elérhető
A FÉG telephelyét évekkel ezelőtt bezárták, utolsó neve FÉGARMY volt. Jelenleg a Keserű Művek gyárt kézifegyvereket.
Ezt most találtam. Nekem eléggé aktuálisnak tűnik, bár kicsit gyanusan kamuszagú. Habár meg van adva egy telephely is.
 
  • Tetszik
Reactions: éber
De nem említett Airbust soha, azt itt koltottek hozza. En vegig ezen morfondiroztam itt, hogy ha nem Airbus, akkor ki mas? :)
A drongyartast is beharangozta, azt is varjuk (valószínű, hogy valami RM-izraeli-magyar koprodukcio lesz.)
Múltkor @Terminator már talált egy "hatalmas" kapcsolatot. Az Ő elmélete szerint a Kongsberg fog ide helikopter karbantartó részleget telepíteni. (NASAMS ellentételezés)
Maróth csak helikopter ipari beruházásról beszélt, meg dróngyártásról. Azt is említette, hogy a dróngyártásba a gyulai üzem révén mi is be akarunk szállni az EuroDrone programokba...
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and kamm
Múltkor @Terminator már talált egy "hatalmas" kapcsolatot. Az Ő elmélete szerint a Kongsberg fog ide helikopter karbantartó részleget telepíteni. (NASAMS ellentételezés)
Maróth csak helikopter ipari beruházásról beszélt, meg dróngyártásról. Azt is említette, hogy a dróngyártásba a gyulai üzem révén mi is be akarunk szállni az EuroDrone programokba...

Az tényleg csak egy ötlet volt a részemről.

Pl. itt mondta Maróth 2:11-nél hogy "tárgyalásban vagyunk egy egyéb helikopter gyártó bázis létrehozásáról."

Lehet, hogy félreértettük?
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD and kamm
Az tényleg csak egy ötlet volt a részemről.

Pl. itt mondta Maróth 2:11-nél hogy "tárgyalásban vagyunk egy egyéb helikopter gyártó bázis létrehozásáról."

Lehet, hogy félreértettük?
Nem, de szerintem ez nem Airbus, hanem valami mas. Olyasmi, ami nem utkozik az Airbusszal avagy belepasszol a supply chainbe (ezert is agyaltam milyen mas, feltehetoen alrendszert gyarto ceg nincs meg a kornyeken sem pl Collins, Boeing, akarmi.)
Mindegy, szerintem rovidesen kiderul, legkesobb tavasszal.
 
Ez a helikoptergyártás mikor és ki által lett beharangozva?
Egyelőre ezt találtam.
Nem kérdésre magától dobta be a folyamatban lévő ügyeket Maróth.


A lényeg itt.
"két újabb nagyon komoly légiipari beruházás jelentkezett be, egyikükkel reményeink szerint már jövő év elejére eljutunk a konkrét megállapodásig. Egy kifejezetten komplex helikopteripari beruházásról, fejlesztésről beszélünk. Emellett tárgyalások folynak a dróniparágban is egy rendkívül komoly beruházásról, amellyel reményeink szerint bekerülhetünk majd a valódi drónfejlesztő országok közé." Mi folyik itt Gyöngyösön....??

Viszont valóban nem gyártást említett. Most ezt vagy hozzáálmodtam vagy egy későbbi interjúban az év végén mondta.
Mivel sokat kerestem és nem találtam, valszeg álmodtam.

Akkor maradjunk az új komplex helikopteripari beruházásnál. Az sem illik nekem a képbe, hisz ezen a téren a H145M - el és a H225M-el kész vagyunk.
 
Az a "helikopter gyártás" szerintem civil lesz... csak ki ne derüljön hogy pl. Airbus elektromos helikopter helyett mégis az ANSAT helikopter gyár indul el.



Aero repülőgépgyártást elhozni a csehektől az kb olyan, mintha a Skoda gyárat akarnád elhozni.
Ha lesz itthon Aero Vodochody név alatt gyártva valami, valószínűbbnek tűnik hogy az valami új dolog lesz, nem L-39/159.
Kérdés hogy kivel összefogva és mit fognak gyártani. Az AeroV-Saab egüttműködés az marketing együttműködés volt az L-159 népszerűsítésére és fegyverpilon gyártás a Gripenekhez. Azóta a Saabnak lett egy T-7A típusa is, amiben érdekelt. Vagy az inkább Boeing termék lett, nem 50-50%? Érdekes, hogy azt nem tolják annyira. Nem indul tendereken.
Azért említettem a Hirtenbergert mint példát, mert ott is megmarad az osztrák gyártás, de mellé felépül Várpalotán is egy üzem az RM-el közösen.

Az AV - nél sem gondolom, hogy átcuccolják a céget, de egy hasonló kihelyezett magyar gyártás benne van a pakliban, főleg, hogy már utaltak rá.