1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

A magyar hadiipar napjainkban

Diskurzus a(z) 'Magyar vonatkozású hírek, elemzések' témában - altx által indítva @ 2014. március 25..

  1. Anti

    Anti Well-Known Member

    En naponta talalkozom ezzel a mentalitassal egy echte nyugati multi billios(igen, a milliard ezerszerese, dollarban) cegnel echte nyugati(nem bevandorlo hatteru) emberek reszerol. Nem magyar talalmany.
     
    marton, kamm, megazez and 2 others like this.
  2. megazez

    megazez Well-Known Member

    Franciaországban agyvérzést kapnál az echte francia munkavállalóktól is, apám 1 hónapot volt kint egy cégnél átvenni egy gépet, az hagyján, hogy a francia melós gondol egyet lenyomja a gépet és elmegy kávézni-cigizni meg az anyám kínjába, de ha ott sok a selejt nem szól, hanem kevesebbet rak ki a selejt közül (akár a törökök, a volt munkahelyemen pár kamionos szállítmány ment vissza törökbe mert az első 2 ládában annyi selejt volt mint ami a 3 vagy 4 kamionnyi szállítmányban kellett volna összesen lennie...)
     
    kamm likes this.
  3. borisz

    borisz Well-Known Member

    Szabotázs miatt azt is pofán kéne lőni RPG-vel, aki ezeket átveszi.
     
    Galthran likes this.
  4. papi

    papi Well-Known Member

    123 éves tapasztalat, világszinten is ismert márka. A terepjáró teherautó szegmens beszűkülése őket is megcsapta, ugyanakkor az MRAP őrület miatt komoly kereslet van az alvázaikra. Nagyon sok teherautógyárral nem rendelkező ország Tatra alvázakon legózgatja ezeket a gépeket, mellette minimálisan, de termelnek a civil piacra is.
    Másik része a dolognak, ha valaki nagyobb tételben értsd 2-3000 darab teherautót szándékozik beszerezni egy nagy gyártótól, az a gyártó meglévő kapacitásait nem haladja meg. Ráadásnak ilyen esetben a megrendelő próbálja kibulizni az otthoni gyártást, de legalábbis az összeszerelést. Nagyon kicsi az esély arra, hogy akár egy MAN-el vagy Ivecoval, Mercedessel összebútorozva rentábilis legyen egy itthoni katonai teherautógyár.
    Esetleg egy alapvetően civil piacra termelő teherautógyár, ahol futhatna a saját nem kimondottan nehéz terepre szánt katonai teherautók gyártása is.
    Pl:. a katonai felhasználásra tervezett MAN KAT-okat vennénk a gyártól, az alapvetően civil piacra termelő gyárunk meg legyárthatna évente 30 TGS-t a Honvédség számára. Ezek a gépek nyugodtan használhatóak nyergesvontatónak, konténerszállítónak, üzemanyag szállítónak, dömpernek, járműdarunak stb... Alapvetően építkezéseken használt teherautók, szóval nem esnek kétségbe a tereptől sem, de elsősorban normális körülmények közötti használatra vannak tervezve. Minden nagyobb gyártó kínálatában, megtalálhatóak ezek az alapvetően civil gépek militarizált változatai, sőt olyan gyártók is kínálnak ilyen gépeket akik nem készítenek kimondottan katonai teherautókat pl: Volvo, Scania, de vannak cégek akik már ebből a szegmensből is távoztak pl:. DAF.


    Lengyeleknél is gond, hogy a Jelcz éves kapacitása 500 darab lenne, ehhez képest ilyen 400 darabos rendelések érkeznek a gyárba 3 évre elnyújtva. Nagyából a sor negyede van kihasználva, külföldre gyakorlatilag eladhatatlan, hiszen egy ismeretlen márka.
    A ROMAN is vegetál, ugye ennek a része a DAC is, 2015 körül csődbe mentek, pár alkalmazott maradt csak, néha beesik pár darabos rendelés, a 2017-es Taiwani volt a legkomolyabb 100 teherautóval, de az is csak 12 millió eurónyit ért. Ahogy nézem masszívan veszteségesek. Tavaly vagy tavalyelőtt volt hír, hogy a pakik 500 gépet akarnak venni tőlük 100 millió euróért, de nem emlékszem, hogy megegyeztek volna.
    A csődbemenés előtti pár évben még tudtak minimális pozitív eredményeket elérni, igaz nem a teherautógyártással, hanem azzal, hogy a gyár körüli területeket szépen eladogatták.


    Nem beszélsz baromságot, talán annyi, hogy a Rába nem szorította magát, hanem szorították. Volt ott a 90-es évek elején tervben mikrobusz, kisteherautó, könnyű terepjáró teherautó, nyergesvontató de még speciális repülőtéri tűzoltó is.
    Olyan pletykát hallottam, hogy a VW LT család jött volna, és abból szerettek volna kialakítani egy furgon, kisteherautó, kisbusz, midibusz családot. A videón minden esetre ilyen gépek is látszanak, szóval nem feltétlenül hülyeség, az Ikarusnál is legyártottak pár 521-est (ez is egy jó sztori), a Rábánál gyártásba került a H9 ami a VW és a MAN közös gyermekének a G90-nek a helyi változata.


    Ha megnézed ezek nagyrészt a nyolcvanas években tervezett MAN/WV gépek. Mondjuk, hogy a Vasfogúakhoz honnan volt fülke nem értem, hiszen annak a gyártását tudomásom szerint 88'-ban befejezte a DAF, de ez most lényegtelen is. Annyi kellett volna, hogy szakítani a szoci felfogással, venni modern motorokat, baromi keményen megkövetelni a minőséget és mehettek volna a gépek a civil piacra meg a nagy állami megrendelésekre. Ezek se lettek volna rosszabbak mint a nyugaton már széthajtott ide meg aranyáron eladott használt szarok. Mondjuk az is vicces, mikor a negyedéért dolgozó kelet európai gyártósorral nem sikerül olcsóbbra kihozni a terméket...
    Mondjuk erre is van egy jó példám. Diósgyőr, Acélmű. Mikor megjött a nyitás sokan azt gondolták, hogy majd milyen jól letaroljuk az olcsó munkaerővel előállított olcsó termékünkkel a piacot. Aztán jött a hideg zuhany, hogy egy modern gépesített üzem negyed annyi emberrel megcsinálja azt mint Diósgyőr, ráadásul a magasabb fokú gépesítés miatt a minőség is jobb.
     
    tarzaan, antigonosz, Szittya and 7 others like this.
  5. Ocses

    Ocses Well-Known Member


    :D:D:D

    Gyönyörűen álltalánosítottál.

    De vannak projektek amiért felelősök a mérnökök. :cool:

    Jön a szarházi beleszarok minőségben dolgozó szakmunkás(igen van ilyen).

    A minőség ellenőrök többször jelzik a mérnökök felé, hogy ezek az emberek nem megfelelő minőségben gyártanak.:(

    Egy idő után a mérnökök a minőség ellenőröket basszák le. Miért baszogatják a munkást.:rolleyes:
    Persze a szarházi munkás lehet 4 óra alatt megcsinálja a darabszámot hányinger minőségben.
    A normális, kitölti a munkaidejét úgy csinál jó minőséget. :(

    Aztán térülnek fordulnak a mérnökök és mit látnak?
    A szarházi szakmunkások napi több órát trécselnek a dohányzóban.
    Ekkor a mérnökurak gondolkodnak. :rolleyes:
    A matek amihez bizton értenek. :cool:

    Kiszámolja ha ez 5 óra alatt megcsinálta a munkáját akkor emeljük a darabszámot.

    Hogy csinálta meg?
    A minőségellenőr megunva, hogy őt basztatja a mérnökök a szarháziknak már bármit átvesz.:mad:
    De benne is lévén öntudat, a többieknek nem. o_O

    Konklúzió.

    Az emelt darabszámot a szarházi ugyancsak játszi könnyedséggel megcsinálja.
    Még! enged a minőségből.
    Még anyázza is az őt bevédő mérnököket mert több a munkája.
    Egy idő után aztán már csak a könnyebb munkákat kapja.
    Mert a közvetlen főnöke, tudja ott a minőség könnyen lejön.
    Még annyit sem dolgozik mint azelőtt. :mad:


    A normálisan dolgozók az emelt darabszámban megszakadnak.:mad:
    Nem csinálálják meg. :hadonaszos:
    A mérnökök nap mint nap odamennek.
    Kérdőre vonják őket.:mad:
    Hiába magyarázza neki a munkás/minőségellenőr nem érti.
    Egy idő után a jól dolgozó is beleszarik és rosszabb minőségben hozza a darabot, hogy meglegyen a nyugalma. :(


    A minőségellenőrt a szar munkás miatt folyton lebasszák.
    Miért vett át ilyen darabokat? :eek:
    Egy idő múlva mondván ha szóltam az volt a baj lebasztak.
    Ha nem volt meg a darabszám az a baj.
    Akármit csinálok én vagyok a hülye.
    Beleszarok a minősége én is.


    A mérnökök ülnek este a teraszon.
    Tücskök ciripelnek.
    Finom rozét iszogatnak. :D

    Nem értik a külföldi anyacégnek miért szállítunk annyi selejtet. :rolleyes:

    Visszaküldik nagy pénzért. :mad:
    Vagy ki kell küldeni (jó) munkást utómunkázni.:(

    De akkor itthon kevesebben lesznek. :confused:
    Nem lessz meg a tervezett db. :eek:

    Emelni kell a darabszámot!!!:eek::p:rolleyes:


    /álltalánosítottam, tudom nem minden mérnök ilyen/
     
    Littlejohn, yangwenli and Szittya like this.
  6. Vasgyar

    Vasgyar New Member

    Igen vannak ilyen munkások ezt el kell könyvelni. Viszont a mérnökkel van ám baj bőven!!! Én mint szakmunkásként apelláló egyén rengeteget szívok a ménök és tervező urak trehánysága és tudatlansága véget. Rengeteg olyan szerkezetett vagy darabot én magam szabom átt mert a kedves tanult urak vagy gyengére tervezték vagy éppen rossz anyaggal számoltak. Nem mindig a szaki a lusta mocsok egyén
     
  7. LMzek 2.0

    LMzek 2.0 Well-Known Member


    Többek között ezért tartom az egyik legfontosabb lépésnek a hazai kompozit-páncél gyártást. VALÓBAN hazait, az folyamatban lévó IFV/APC bevásárlában is "szép tétel", bármilyen szárazföldi továbbfejlesztésnél szükséges.

    Ha pedig "komolyra fordul" napi szükséglet, átmenetileg helyettesíthet/kiválthat aktív rendszereket.
    ...életek, csatákat nyerhet meg.

    Ha nem csinálják meg, "leverem rajtuk" (...2022-ben :cool: )
     
    silurusglanis, Szittya and Pogány like this.
  8. Pogány

    Pogány Well-Known Member

    Azért van amit nem tesz meg az ember még büntiből sem. :rolleyes: Már ha a felhozatalt nézzük...
     
  9. PavolR

    PavolR Well-Known Member

  10. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Kicsit más vizek. Úgy néz ki Sudánt le fogják venni a szankciók súlytotta országok listájáról egy ideig. Pompeo ott volt. Nagyon elégedett volt.
    Nos részünkről szerintem ha afrikában akarunk majd valami "kereskedelmi" poziciókat szerezni akkor ideje lenne felvenni valami kapcsolatott. Jó esélyel a sok rohadó vasat tudnák ott elpaszolni. Igaz szerintem csak úgy hogy valami közösbe velük tessék lássék módon kicsit feljavítanánk amit lehet. Ne várjuk meg a cseheket stb.....
    Utánna meg, meg lehetne probálkozni magasabb szintű értékesítéssel is pl L-39NG stb.... valamint további ipari nyomulás se ártana ott. Addig amíg viszonylag béke van ott és a zsíros falatokat a nagyok el nem harapják. Na nem is ábrándozok tovább :D
     
    Pogány, LMzek 2.0 and Szittya like this.
  11. krisss

    krisss Well-Known Member

  12. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    fedett_mókus likes this.
  13. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

  14. krisss

    krisss Well-Known Member

    Nem tudom, hogy releváns-e jelenleg csak gondoltam mivel mindig szóba kerül mint lehetséges beszállító hátha lesz belőle valami.
     
    SilvioD likes this.
  15. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    A madarak azt csiripelik, hogy orosz oligarchák cserélgetik majd egymás közt, úgyhogy sztem nem lesz beszállító.

    (A jelenlegi orosz tulaj a gyárban a Jobbiknak szórólapozott az önkormányzati kampányban a kormány ellen.)
     
  16. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Kíváncsi leszek ki lesz az a szakmai befektető.
     
  17. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Melyik bank? :D
     
    Wilson and Pogány like this.
  18. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    A jelenlegi tulajdonos egy Ciprusra Putyin elöl lelécelt orosz oligarcha. De vmilyen szinten az orosz állam is tulajdonos lett. Önkéntes felajánlás, vétel passz... Lehet ő is allergiás a poloniumos teára és nem akart kockáztatni. :)

    Anno vmi svájci bank közbeiktatásával szerezte meg, érdekes körülmények között.
    A donyecki acélműben is volt/van érdekeltsége
    Ott gyorsan változnak a a tulajdonosi viszonyok.

    Jó lenne ebből a körből kiszakítani a céget, de attól tartok csak mélyebbre süllyed....
     
    Wilson likes this.
  19. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    A Lőrinc nem hiszem,hogy beszállna ez nem a Mátrai Hőerőmű:).Tőlunk Nyugatra szakmai befektető nem fog kapkodni érte,úgy,hogy esélyes,hogy valamilyen ics lesz a tulaj:).
     
  20. borisz

    borisz Well-Known Member

    Sok helyen jó volt a fekvésük, de mindet rendre elbaszták.
     

Ezen oldal megosztása