A magyar hadiipar napjainkban

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Világnézet kérdése.
Én azon vagyok ki, hogy a HH alatt, offenzív katonapilitika mellett hová züllött a magyar hadiipar... Zrínyi rohamlöveg, Botond, Messerschmidt bf 109 G és társai. De 40-ben a Turan, vagy a Héjja is világszínvinalú volt... erre csodázunk egy PSZH-n....
Züllött ez folyamatosan, és a privatizáció sem segített az ügynek... :oops:


Szerintem a Turan meg a Hejja mar 40 ben sem volt vilagszinvonalu csak megfelelo. Hurricane Spit ME109E 41 ben meg egyenes elavult.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 916
14 731
113
Del lassuk lassuk. Milyen radar ipar volt Bay utan 40-50 evig ?
Akkor mondom.

LRB-T1 tűzvezető radar, ami kenterbe verte a SZON-4-et.

"A fejlesztés eredményeként létrejött az LRB-T1-es
légvédelmi tûzvezetõ lokátor
(...)
1953-ban ellenõrzõ vizsgálatra került sor,
melynek során a Görögországon keresztül beszerzett
eredeti amerikai SCR-584-es lokátort nevezték ki
etalonnak. A vizsgálaton részt vett a Szovjetunió Állami
Lõterérõl két lokátormérnök is. Ennek során 1000,
2000 és 4000 magasságokon közeledõ és távolodó
repülõgépekkel végeztek méréseket, melynek során
megállapították, hogy az LRB-T1 statikus és
dinamikus mérési hibája megfelel a követelményeknek.
A sikeres vizsgálat után politikai döntés
született. A magyar LRB-T1-es radar helyett a szovjet
SZON-4-es tûzvezetõ lokátor lett a 85 mm-es közepes
légvédelmi tüzérség lokátora. A szakemberek azonnal
látták a két radar közötti különbséget. Egyrészt az
LRB-T1-es 7,5 tonnájával szemben a SZON-4-es 16,5
tonnát nyomott és megszólalásig hasonlított az SCR-
584-es amerikai radarra. Késõbb megállapították, hogy
nemcsak a karosszéria egységei, de az ellenállások
sorozatszáma is megegyezett. A késõbbi munkák során
a SZON-4-es soha nem volt képes elérni az LRB-T1-
es által mért paramétereket. A gyártást elõbb átállították
a szovjet licenc alapján történõ gyártásra (SZON-4,
majd SZON-9), késõbb, 1957 után, végleg megszüntették
a hazai lokátorgyártást. A hazai radarfejlesztések
második felfutása során a HTI-ben összegyûjtött
dokumentációkat, rajzokat, mérési jegyzõkönyveket
bezsákolták és elégették, ezzel megfosztva
az országot az újraindítás lehetõségétõl is.
"
/Hajdú Ferenc - Sárhidai Gyula: A Magyar Királyi Honvéd Haditechnikai Intézettől a HM Technológiai Hivatalig 1920-2005, p.109-110/

A Műegyetemen 5 évvel ezelőtt kifejlesztettek egy SAR radart.
Tervbe volt véve egy AESA radar kifejlesztése is, azonban nem tudom, hogy mire mentek vele, belekezdtek-e egyáltalán.

Laikusként ennyiről tudok.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 259
33 562
113
Akkor mondom.

LRB-T1 tűzvezető radar, ami kenterbe verte a SZON-4-et.

"A fejlesztés eredményeként létrejött az LRB-T1-es
légvédelmi tûzvezetõ lokátor
(...)
1953-ban ellenõrzõ vizsgálatra került sor,
melynek során a Görögországon keresztül beszerzett
eredeti amerikai SCR-584-es lokátort nevezték ki
etalonnak. A vizsgálaton részt vett a Szovjetunió Állami
Lõterérõl két lokátormérnök is. Ennek során 1000,
2000 és 4000 magasságokon közeledõ és távolodó
repülõgépekkel végeztek méréseket, melynek során
megállapították, hogy az LRB-T1 statikus és
dinamikus mérési hibája megfelel a követelményeknek.
A sikeres vizsgálat után politikai döntés
született. A magyar LRB-T1-es radar helyett a szovjet
SZON-4-es tûzvezetõ lokátor lett a 85 mm-es közepes
légvédelmi tüzérség lokátora. A szakemberek azonnal
látták a két radar közötti különbséget. Egyrészt az
LRB-T1-es 7,5 tonnájával szemben a SZON-4-es 16,5
tonnát nyomott és megszólalásig hasonlított az SCR-
584-es amerikai radarra. Késõbb megállapították, hogy
nemcsak a karosszéria egységei, de az ellenállások
sorozatszáma is megegyezett. A késõbbi munkák során
a SZON-4-es soha nem volt képes elérni az LRB-T1-
es által mért paramétereket. A gyártást elõbb átállították
a szovjet licenc alapján történõ gyártásra (SZON-4,
majd SZON-9), késõbb, 1957 után, végleg megszüntették
a hazai lokátorgyártást. A hazai radarfejlesztések
második felfutása során a HTI-ben összegyûjtött
dokumentációkat, rajzokat, mérési jegyzõkönyveket
bezsákolták és elégették, ezzel megfosztva
az országot az újraindítás lehetõségétõl is.
"
/Hajdú Ferenc - Sárhidai Gyula: A Magyar Királyi Honvéd Haditechnikai Intézettől a HM Technológiai Hivatalig 1920-2005, p.109-110/

A Műegyetemen 5 évvel ezelőtt kifejlesztettek egy SAR radart.
Tervbe volt véve egy AESA radar kifejlesztése is, azonban nem tudom, hogy mire mentek vele, belekezdtek-e egyáltalán.

Laikusként ennyiről tudok.
Plusz a 90es években volt a HTInél egy méteres hullámhosszú AESA radar fejlesztés.Ht-ben volt róla anno cikk.A fejlesztést az adó-vevő elemek elkészúlte utám leállitották,azóta meg már a HTI is megszünt
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Akkor mondom.

LRB-T1 tűzvezető radar, ami kenterbe verte a SZON-4-et.

"A fejlesztés eredményeként létrejött az LRB-T1-es
légvédelmi tûzvezetõ lokátor
(...)
1953-ban ellenõrzõ vizsgálatra került sor,
melynek során a Görögországon keresztül beszerzett
eredeti amerikai SCR-584-es lokátort nevezték ki
etalonnak. A vizsgálaton részt vett a Szovjetunió Állami
Lõterérõl két lokátormérnök is. Ennek során 1000,
2000 és 4000 magasságokon közeledõ és távolodó
repülõgépekkel végeztek méréseket, melynek során
megállapították, hogy az LRB-T1 statikus és
dinamikus mérési hibája megfelel a követelményeknek.
A sikeres vizsgálat után politikai döntés
született. A magyar LRB-T1-es radar helyett a szovjet
SZON-4-es tûzvezetõ lokátor lett a 85 mm-es közepes
légvédelmi tüzérség lokátora. A szakemberek azonnal
látták a két radar közötti különbséget. Egyrészt az
LRB-T1-es 7,5 tonnájával szemben a SZON-4-es 16,5
tonnát nyomott és megszólalásig hasonlított az SCR-
584-es amerikai radarra. Késõbb megállapították, hogy
nemcsak a karosszéria egységei, de az ellenállások
sorozatszáma is megegyezett. A késõbbi munkák során
a SZON-4-es soha nem volt képes elérni az LRB-T1-
es által mért paramétereket. A gyártást elõbb átállították
a szovjet licenc alapján történõ gyártásra (SZON-4,
majd SZON-9), késõbb, 1957 után, végleg megszüntették
a hazai lokátorgyártást. A hazai radarfejlesztések
második felfutása során a HTI-ben összegyûjtött
dokumentációkat, rajzokat, mérési jegyzõkönyveket
bezsákolták és elégették, ezzel megfosztva
az országot az újraindítás lehetõségétõl is.
"
/Hajdú Ferenc - Sárhidai Gyula: A Magyar Királyi Honvéd Haditechnikai Intézettől a HM Technológiai Hivatalig 1920-2005, p.109-110/

A Műegyetemen 5 évvel ezelőtt kifejlesztettek egy SAR radart.
Tervbe volt véve egy AESA radar kifejlesztése is, azonban nem tudom, hogy mire mentek vele, belekezdtek-e egyáltalán.

Laikusként ennyiről tudok.
A II.VH alatti elotti ipari kultura lendulete meg tartott egy darabig de hamar kimult es plane nem tartott ki 40-50 evig ahogy a radarszakerto olvtars allitotta.
Ugyanigy volt sajat "RPG"- es skminden de az 50 es evekre ez lelett nullazva tudatosan es csak a orosz hadiipar termekeit vettuk at keszen vagy eppen liszensz kereteben.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 013
113
Ehhez kapcsolódóan mondanám, h engedjük már el a "merjünk kicsik lenni" hozzáállást. Aki napi szinten benne van a gépek tervezésében, az szerintem tudja, h hány kiváló magyar mérnök dolgozik megdöbbentően nagy cégeknél is (CAT, Siemens, Trumpf, Audi, Airbus, Rolls-R sugárhajtómű... sőt... Nasa jpl). Már régen nincsenek előnyben a nyugati mérnökök (GM Dac cad rendszere), ugyanazokat a szoftvereket használjuk-tanítjuk idehaza, ugyanazokkal a gyártórendszerekkel dolgozunk. Az azért legyen beszédes, hogy a Nasa mérnökei 1,5 hónapig reszeltek egy lélegeztetőgépet, idehaza meg 21 nap alatt elég jó eszköz lett legyártva. Egy megmosolyogtató sztorit, ha megengedtek; vitték az egyik német gépet, mint a cukrot, a miénk forgalma nem emelkedett. A verebek csiripelték, h azért sikeres, mert német termék. Mi meg vigyorogtunk, mert ugyanúgy mi terveztük és gyártottuk (színe volt más)...
Havi nettó 1,5 millió, évi 30 nap szabadság, beszerzed az eszközöket a munkához a listám alapján, kötetlen munkaidő, akkor tárgyalhatunk.

Van tervezői és gyártói tapasztalat, ipari kapcsolatok és technológiai kapcsolatok.

(Nem kell a béren hüledezni. Ennyi és kész, nem először, nem utoljára mondom ezt a számot idén fejvadásznak, a "mi lenne ha" kérdésre. Nem én kerestem őket egyetlen alkalommal sem...)
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Havi nettó 1,5 millió, évi 30 nap szabadság, beszerzed az eszközöket a munkához a listám alapján, kötetlen munkaidő, akkor tárgyalhatunk.

Van tervezői és gyártói tapasztalat, ipari kapcsolatok és technológiai kapcsolatok.

(Nem kell a béren hüledezni. Ennyi és kész, nem először, nem utoljára mondom ezt a számot idén fejvadásznak, a "mi lenne ha" kérdésre. Nem én kerestem őket egyetlen alkalommal sem...)

Egy olyan kategoriaju mernoknek mi te vagy ( sacc per kb) a 1.5 milla sem sok. Max a Lajtan innen. Radartechnikuskent mindenfele potlekokkal en 3100 dolcsit viszek haza. Ha bevetesen vagyunk az mas de az most nem jatszik. Es en csak egy technikus vagyok.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 470
84 538
113
Egy olyan kategoriaju mernoknek mi te vagy ( sacc per kb) a 1.5 milla sem sok. Max a Lajtan innen. Radartechnikuskent mindenfele potlekokkal en 3100 dolcsit viszek haza. Ha bevetesen vagyunk az mas de az most nem jatszik. Es en csak egy technikus vagyok.

Akkor még nem is vagy agyonfizetve ha azt nézem mennyit mondtak a sima lövész amerikai katonák.
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 551
4 742
113
Szerintem a Turan meg a Hejja mar 40 ben sem volt vilagszinvonalu csak megfelelo. Hurricane Spit ME109E 41 ben meg egyenes elavult.
Én is szeretlek! :)
Megfogtad a lényeget! :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Amúgy Nyugat-európa lerohanásában a PZ38t, meg a 35 komoly szerepet kapott. A Turan pedig ezek következö lépcsöfoka volt.
A Matilda II, meg a Char B1 Bis voltak a csúcsgépek kortárs verzióban. A pzIII 37 milis ágyúval készült.
A Héjja pedig egy amerikai repülö olasz verziója volt. Arról hogy mit lehetett venni már nem is beszélek, de ez nem ide való téma.
A magyar gyártás a tengely III. Legpotensebb termelése volt, megelözve az olaszokat. Hozzá kell tenni, hogy ök egy évvel elöbb kiestek.
Boforsok, 105-ös lövegek, elvben 75-ös pc törö ágyuk, kummulatív esxközök, löelem képzö és radar berendezések... így talán érthetöbb. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka
K

kamm

Guest
Ehhez kapcsolódóan mondanám, h engedjük már el a "merjünk kicsik lenni" hozzáállást. Aki napi szinten benne van a gépek tervezésében, az szerintem tudja, h hány kiváló magyar mérnök dolgozik megdöbbentően nagy cégeknél is (CAT, Siemens, Trumpf, Audi, Airbus, Rolls-R sugárhajtómű... sőt... Nasa jpl). Már régen nincsenek előnyben a nyugati mérnökök (GM Dac cad rendszere), ugyanazokat a szoftvereket használjuk-tanítjuk idehaza, ugyanazokkal a gyártórendszerekkel dolgozunk. Az azért legyen beszédes, hogy a Nasa mérnökei 1,5 hónapig reszeltek egy lélegeztetőgépet, idehaza meg 21 nap alatt elég jó eszköz lett legyártva. Egy megmosolyogtató sztorit, ha megengedtek; vitték az egyik német gépet, mint a cukrot, a miénk forgalma nem emelkedett. A verebek csiripelték, h azért sikeres, mert német termék. Mi meg vigyorogtunk, mert ugyanúgy mi terveztük és gyártottuk (színe volt más)...

Pontosan. Szamtalan ilyen sztori van.
Rengeteg projektrol tudtam mar husz-huszont eve is, ahol nyugati sikerek mögött kinti magyar tervezok, fomernokok alltak.
En husz-harminc eve probalom elmagyarázni mindenkinek, hogy nekunk nem a senki által nem érthető anyanyelvi kultúrával (ami gyönyörű, persze) meg hasonlokkal kell probalkozni, hanem a mérnökeinkkel a legkönnyebb eladni magunkat, mert abban tényleg simán odaverunk barhol, barmikor. Ez önmagában egy verhetetlen image lenne, ráadásul az elmúlt 100-150 évben konkrétan világszínvonalú, ha nem éppen a vilag legjobb matematika-oktatasa ment Magyarországon, meg a komcsik sem merték szetverni, foleg logikaban, ami az alapja mindennek. Ideat (US) szanalmas a matek, en a két gyerekkel 4-5 evesen elkezdtem magam matekozni, hogy egyrészt tanuljak.meg a jo logikat, másrészt ne maradjanak le a magyar tempohoz kepest (keresztfiam egy evvel fiatalabb a lanyomnal es egy evvel minimum elorebb jarnak odahaza.)
 
K

kamm

Guest
Es igy epult ki a hazai ipar a XIX szazad vegen. Vagy liszenszet vettunk vagy aliszensztulajdonos koltozott ide pl Ganz Dreher . Csak hogy ket fontosat mondjak :)

A technológiai forradalom (1870-tol szamoljuk) nagyrészt a Magyar Királyság teruleten tortent, valószínűleg azert is, mert az osztrák területen a korabbi ipari forradalom erős volt, nalunk nem annyira.
A századforduló kornyeken a Monarchia kb negyedik legerosebb ipari hatalom volt, az osztrak es magyar teruleteken osszesen valami tucatnyi autogyarto marka (személy- es teherkocsi osszesen) mukodott.
 
  • Tetszik
Reactions: Hegylakó

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
A technológiai forradalom (1870-tol szamoljuk) nagyrészt a Magyar Királyság teruleten tortent, valószínűleg azert is, mert az osztrák területen a korabbi ipari forradalom erős volt, nalunk nem annyira.
A századforduló kornyeken a Monarchia kb negyedik legerosebb ipari hatalom volt, az osztrak es magyar teruleteken osszesen valami tucatnyi autogyarto marka (személy- es teherkocsi osszesen) mukodott.
Szep fejlodest produkaltunk anno ez nem kerdes de pl a Csehek koroket vertek rank. Mi meg akkor is meg azuan is a mezogazdasagban voltunk erosek.

Ahogy a reges regi vicc mondja.

Talalkozik a lengyel a roman es a magyar. A lengyel buszken mondja "Nekunk van Polski Fiatunk" A roman " Nekunk van Daciank" A magyar meg csendesen " En meg megyek ebedelni"

A csehek lengyelek ma is korokkel vannak elottunk. Osztrakok szinten. A szlovakokat sem mernem lesajnalni a Szloveneket meg plane. Tul sok alternativa nem maradt hogy ne utolsok legyunk de ha igy folytatjuk osszejohet az is.


Nincs ipar kepzett szakember nelkul.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Akkor még nem is vagy agyonfizetve ha azt nézem mennyit mondtak a sima lövész amerikai katonák.
Ha teneren vagyok illetve hajon akkor erre jon most mar mint tier 3 1200 dollar havonta. Ha pedig "warlike" deployment van az az Valahol india es afrika kozott cirkulalunk akkor az egesz szam gyakorlatilag megduplazodik arra az idore ameddig ott hajokazunk. Ez altalaban 4-6 honap szokott lenni. Sima Del Kinai tengeri ut barmenyire is akadekoskodnak a kinaiak nem fizet ennyire. Az obol az maga csucs es nem veletlen! Ott ma is zajlik tobb atlag ember szamara lathatatlan haboru.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Ha teneren vagyok illetve hajon akkor erre jon most mar mint tier 3 1200 dollar havonta. Ha pedig "warlike" deployment van az az Valahol india es afrika kozott cirkulalunk akkor az egesz szam gyakorlatilag megduplazodik arra az idore ameddig ott hajokazunk. Ez altalaban 4-6 honap szokott lenni. Sima Del Kinai tengeri ut barmenyire is akadekoskodnak a kinaiak nem fizet ennyire. Az obol az maga csucs es nem veletlen! Ott ma is zajlik tobb atlag ember szamara lathatatlan haboru.

Ja meg lemaradt egy csomo egyebb potlek mint lakhatasi potlek 240 dolcsi kethetente meg ilyenek. Az NEX be pedig ( NAVY sajat bevasarlo kozpontjai shopjai) ezt az osszeget ugy tudom elkolteni hogy mindent meg messze az atlag alatti aron tudunk megvenni a klotyopapirtol a legkondiig mindent. Nem panaszkdom. Megtudunk elni .
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Feltelezem az elso ket kerdes nekem szol.

Szoval azert volt baj hogy az MH nem rendszeresitette a cuccot mert az MH nem tartott lepes a fejlodessel, mert az MH nem sporolt egy csomo penzt idot azzal hogy nem elesben eles eszkozokkel kellett kikepzenie az allomanyt es mert igy nem is tamogatta a magyar hadiipart. De ahogy mondtam szepen megelt az exportbol a ceg. Ez volt a temaban a szocik bune.

Aztan jott a FIDESZ es valszeg volt aki meglatta az eredmenyeket es vele a lehetoseget es gyakorlatilag beleakart ulni a keszbe. Nem kerte nem ajanlotta ( uzleti alapon) hanem kozolte hogy azt akarja. Einstand csak csomagolva. "add ide gombokert" Ezzel a ceget a tehetseget a fejlesztest a munkaerot a profitot az adot eluldozte kulfoldre.
Ez pedig a FIDESZ bune.


Nem. Nem neked szántam. Én likeoltam is azt az írásod. ;)Hisz sajna ez a magyar valóság.

Mindenkinek aki kesereg, hogy miért nem rendszeresítjük pl a komondort vagy más olyan eszközt ami magyar. Kb csak azért mert magyar.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Nem. Nem neked szántam. Én likeoltam is azt az írásod. ;)Hisz sajna ez a magyar valóság.

Mindenkinek aki kesereg, hogy miért nem rendszeresítjük pl a komondort vagy más olyan eszközt ami magyar. Kb csak azért mert magyar.
oke ! Vettem az adast!
:)
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Ahoz hogy magyarorszag valoban elortehaladjon tarsadalmi szinten az az nem kis erdekcsportoknak jo a tobbi meg jo esetben vegetal rosszabb esetben meg sziv ahoz a fejekben kell valtozni, es nem a nagyemberek fejeben mert oket a kisemberek ultetik oda es hagyjak ott garazdalkodni. A kisembernek kell azt mondani hogy eleg volt huzz a 3.14csaba.
 
  • Tetszik
Reactions: Robur

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 355
96 781
113
Ahoz hogy magyarorszag valoban elortehaladjon tarsadalmi szinten az az nem kis erdekcsportoknak jo a tobbi meg jo esetben vegetal rosszabb esetben meg sziv ahoz a fejekben kell valtozni, es nem a nagyemberek fejeben mert oket a kisemberek ultetik oda es hagyjak ott garazdalkodni. A kisembernek kell azt mondani hogy eleg volt huzz a 3.14csaba.
Tudom higy durván hangzik, de az utóbbi 5 - 8 évben Kelet-Európa sokat lépett előre. Ki, mikor hogy és mennyit az változó, de igy volt. Nincs miért szégyenkeznünk.

Az emberek mindig váltanak, ha elxaródik a buli.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Ahoz hogy magyarorszag valoban elortehaladjon tarsadalmi szinten az az nem kis erdekcsportoknak jo a tobbi meg jo esetben vegetal rosszabb esetben meg sziv ahoz a fejekben kell valtozni, es nem a nagyemberek fejeben mert oket a kisemberek ultetik oda es hagyjak ott garazdalkodni. A kisembernek kell azt mondani hogy eleg volt huzz a 3.14csaba.


Hát van abban igazság amit mondasz DE ne haragudj nálatok most egy félbolond az elnök. :D

Amúgy ha megnézed egy magyar parlamenti közvetítést vagy sírva fakadsz, vagy röhögő görcsöt kapsz.
Az aki politikusnak áll, egy különleges állatfaj. Ezen a kisember nem tud változtatni.
Becsületes normális ember hosszútávon nem áll politikusnak.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 470
84 538
113
Hát van abban igazság amit mondasz DE ne haragudj nálatok most egy félbolond az elnök. :D

Amúgy ha megnézed egy magyar parlamenti közvetítést vagy sírva fakadsz, vagy röhögő görcsöt kapsz.
Az aki politikusnak áll, egy különleges állatfaj. Ezen a kisember nem tud változtatni.
Becsületes normális ember hosszútávon nem áll politikusnak.

Lehet,hogy felbond de állítólag azok akik rá szavaztak azok jobban élnek,szóval van benne pozitív is.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus