1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

A magyar hadiipar napjainkban

Diskurzus a(z) 'Magyar vonatkozású hírek, elemzések' témában - altx által indítva @ 2014. március 25..

  1. Laci1970

    Laci1970 Well-Known Member

  2. krisss

    krisss Well-Known Member

    Épp azért hogy fejlődjön.
     
    zeal, blitzkrieg, megazez and 7 others like this.
  3. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    Nem , ez egy olyan folyamat pont amihez nem kell reptér mert olyan munka fog folyni amihez a reptér mint olyan csak extra lenne de nem elsődleges , a karbantartás ebben az iparban kicsit más mint mondjuk egy autónál , ha egy gépről leszednek egy hajtóművet akkor akár több hónapig is parkoló pályára rakják , tehát bőven elég idő van karbantartásra küldeni teherautóval , ez főleg igaz akkor ha a hajtóműben beazonosítják a hibát , kiszerelik az alkatrészt és csak azt küldik el ,a vasba kerül másik és már megy is vissza a madárra egy földi teszt után , sok ilyet láttam , wizznél volt olyan hogy a gép hajtómű hiba miatt visszafordult , az itthoniaknak sikerült beazonosítani hogy csak egy szivattyú a hiba , gyors csere , teszt és este már rakták is vissza a hajtóműt a 321-esre , a kiszedett darabot meg küldték vissza a gyártóhoz. Miskolcra szerintem meg azért esett a választás mert 400 embert könnyebb leakasztani elvileg mint egy debrecenből ahova épp bmw gyár megy de ehhez már nem nagyon értek.
     
    zeal, blitzkrieg, megazez and 2 others like this.
  4. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    Egy tegnap megjelent cikk a honvédelem.hu oldalról a lánctalpas beszerzéseinkről.

    A Magyar Honvédség szárazföldi haderőnemének megerősítése jegyében negyvennégy Leopard 2 nehéz harckocsi és huszonnégy PzH 2000 önjáró löveg beszerzéséről született döntés a közelmúltban.

    https://honvedelem.hu/cikk/114676_generaciovaltas
     
  5. Centurio

    Centurio Well-Known Member

    Tegnap már linkeltem.;)
     
  6. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    Bocsánat, nem tudtam, ezt elnéztem.:oops:
     
    Centurio and Anti like this.
  7. emel

    emel Well-Known Member

    Nem repülőgépeket fognak javítani, hanem repülőgépekről leszerelt hajtóműveket, vagy a hajtóművekről leszerelt segédberendezéseket: tüzelőanyag és olajszivattyúkat, szűrőket, generátorokat, szelepeket, tüzelőanyag-fúvókákat, starter-turbinákat, segédberendezés-meghajtásházat, stb.. Egyikhez se kell repülőtér mert ezeket kamionnal szállítják, egyetlen kitétel hogy a hajtóművet csak légrugózású kocsival szabad szállítani. Ráadásul Debrecenben épp elég lesz ha a BMW-hez tudnak megfelelő munkaerőt szerezni, szerintem nem az a cél hogy a két német cég egymást ölje a munkaerőért.
     
  8. Laci1970

    Laci1970 Well-Known Member

    Ezt mar azert egy par honapja tudjuk.
     
    borisz likes this.
  9. rappali_

    rappali_ Well-Known Member

    Khm...a bmw nem csak Debrecen tábláig toboroz. Ha nyilvános lesz az infó, jelzem...de 100 km-es rádiuszt nyugodtan számíthatsz ;)
     
  10. igaziigaz

    igaziigaz Active Member

    Elég megnézni a cseh fórumokat, hogy mi véleményük a "modernizációkról" papíron jók, de a gyakorlatban a t72 modernizációjukat is fikázzák és a magyarokat irigyelik, hogy képesek újat venni ők meg foltozgatnak. A szerbek ugyanez és leginkább nekik mutatóba vannak a cuccaik 1-2 darabszámokkal. Ezek nem igazi fegyvergyártások A tótok még vicceskednek de nekik se jön össze a minőségi cuccok. Egyébként a Currus révén hasonlókat lehetne csinálni ha nagyon akarnák erőltetni. Tehát semmivel sincsenek előrébb ezek.
     
    alfa74, blitzkrieg and tonyo like this.
  11. Ocses

    Ocses Well-Known Member

    El is olvastátok a cikket? Autómata töltőberendezés az ágyúhoz?
    Ez baromság ha jól gondolom. Vagy ha nem írjatok róla valamit.
     
  12. Centurio

    Centurio Well-Known Member

    Hun leo 2 topicot ajánlom figyelmedbe.;)
     
  13. Ferkó84

    Ferkó84 Member

    Valaki írta itt Nyíregyházát. Nos ott tudtommal nincs mérnök képzés, Miskolcon van. Nem is kicsi múlttal. Itt a Bosch amely támogatja az egyetemet a mérnök képzésben. Szóval nem tudom mi bajotok van azzal hogy ez a cég ide települ. Ha nagyon akarná a város itt lenne a szánkban egy reptér. Mezőkövesd mellett a volt Szovjet reptér a Klementina mely anno a kis hazánba érkező és távozó baráti Szovjet katonákat szolgálta ki. Eddig csak azért nem ment ez mert itt van Debrecen - Kassa. Mind a 2 egy köpésre.
     
    fedett_mókus and marton like this.
  14. emel

    emel Well-Known Member

    Biztos hogy így lesz, de ha egy miskolcit vagy M. környékbelit felvesznek a Lufthasa T.-hez, az nyilván nem fog Debrecenbe a BMW-hez igazolni, már csak azért is, mert a repipar/L. jobban fizet. Hacsak idővel meg nem unja hogy csak gatyát cserélni járhat haza, az egyéves gyereke meg idővel nem ismeri meg és megijed tőle.
     
  15. Ocses

    Ocses Well-Known Member

    Köszi.
     
    Centurio likes this.
  16. Fennek

    Fennek Well-Known Member

    Miért?
     
  17. emel

    emel Well-Known Member

    Mert a szállítókocsi túl kemény rugózásánál a hajtómű forgórész csapágyainak golyói/görgői beleverődnek a csapágyház futófelületébe, és kicsit "zötyögős" lesz a futásuk. Így előbb-utóbb könnyebben kikopnak, közben megnövelik a fogyasztást és durván lecsökkentik a hajtómű élettartamát. A zötyögős futást nem úgy kell érteni, hogy ez emberi érzékekkel észrevehető lenne, de speciális hajtómű-próbapadi rezgésmérő műszerekkel kimutatható.
     
    fishbed, borisz, anonim999 and 4 others like this.
  18. rappali_

    rappali_ Well-Known Member

    Meg ugye a forgórész (lapátsor pl) kiegyensúlyozottsága oda lesz. Miskolc közelében van reptér?
     
  19. borisz

    borisz Well-Known Member

  20. silurusglanis

    silurusglanis Well-Known Member

    Használhatatlan, a kövesdi polgi meg ipari parkká akarja átalakítani rövid időn belül.
     

Ezen oldal megosztása