A pénz világa

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 736
113
Na tessék, erről ennyit. Az is csak részben magyar...

Pont erről beszélek.
Senkit nem érdekel az infláció és a többi, ez a rögvalóság.
Csak a tények kedvéért. Az infláció nem egy fiktív kormány által kreált szám, hanem a termékek és szolgaltatások áremelkedéséből ered. Mo. - n pont azért volt az utóbbi években 3% körüli éves szinten európai léptékben szinte a legmagasabb, mert nálunk volt a béremelések a legmagasabb. A béremelés indukál a legnagyobb valószínűséggel inflációt.

Azon el lehet gondolkozni, mit hogyan súlyozunk az inflációs számban. Ez nagyon is izgalmas kérdés! Ugyanúgy növelheti a lakásbérletek növelése az inflációt, ahogy az új ingyenes vagy kedvezmenyes online szolgaltatások csökkenthetik. Azok is alig vannak figyelembe véve, pedig a hangsúlyok eltolódtak.

Valszeg a drága bringaszerviz elenyésző faktor marad.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 736
113
Ez az IMF értékelés a Covid pénzügyi kezeléséről, annyira pozitiv, hogy nekem már - már gyanús!!! :cool:
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 894
25 827
113
"A közösségi tőzsdézésről szóltak az elmúlt napok a tőkepiacokon, kisbefektetők tízezrei beszélnek össze reddites és egyéb fórumokon, hogy együtt harcolva kergessék meg az "ádáz" Wall Street-i shortosokat. Valósággal forrong a levegő, elég egy-egy tüzesebb hangvételű tweet Elon Musktól, és elkezd szárnyalni néhány részvény árfolyama - sőt, nem is feltétlenül csak a részvényeké. Az eredetileg poénnak szánt Dogecoin került nemrég a világ leggazdagabb emberének tweetjei jóvoltából a kisbefektetők célpontjává, elképesztő ralit generálva a kriptodeviza árfolyamában. Ennek apropóján most közelebbről is megnéztük, mit érdemes tudni a mémkutyából kreált kriptóról."
https://www.portfolio.hu/uzlet/2021...bbant-elon-musk-kedvenc-kriptodevizaja-468486
..
kriptosav-430250.png

..

doge-meme-430252.png
"Számtalan példát lehetne arról mondani, hogy minek az állatorvosi lova az egyébként poénnak indult kriptodeviza, a Dogecoin. Extrém tünete a globális likviditásbőségnek, a befektetői hozaméhségnek, de akár annak is, hogy az érték már egyre kevésbé számít, vagy hogy a mémek irányítanak mindent, és hogy egy-egy guru elejtett félmondata vagy tweetje hogyan képes a fundamentumok helyett mozgatni a tőzsdei árfolyamokat.
..
A Dogecoin mostanra a világ negyedik legnagyobb piaci értékű kriptodevizája lett, a közel 90 milliárd dolláros piaci kapitalizáció már akkora, hogy alaposan lekörözi a magyar tőzsde nagyágyúit, az OTP-t, a Molt, a Richtert, és gyakorlatilag a teljes magyar tőzsdét, de már olyan európai konszerneket is, mint a BMW, az Adidas vagy a Deutsche Bank."
A Kutya a keleti zodiákusban a Kos-jegy megfelelője!
..
bux-450320.png

..
dax-450346.png
 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: Kiebra and enzo

Catles

Well-Known Member
2021. február 5.
523
1 741
93
Azon el lehet gondolkozni, mit hogyan súlyozunk az inflációs számban. Ez nagyon is izgalmas kérdés! Ugyanúgy növelheti a lakásbérletek növelése az inflációt, ahogy az új ingyenes vagy kedvezmenyes online szolgaltatások csökkenthetik. Azok is alig vannak figyelembe véve, pedig a hangsúlyok
A lakásbérlet költségének aránya alig 1%-ot meghaladó az inflációs kosárban, a lakásárak módosulása egyáltalán nincs benne. Vagyis kimutatás szerint lehet hogy pariban van a bringajavítással....Az ebből eredő következteteseket mindenki maga vonja le.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 904
35 029
113
A lakásbérlet költségének aránya alig 1%-ot meghaladó az inflációs kosárban, a lakásárak módosulása egyáltalán nincs benne. Vagyis kimutatás szerint lehet hogy pariban van a bringajavítással....Az ebből eredő következteteseket mindenki maga vonja le.
Azért némileg értetlenül állok, mivel akkor a hatósági árat sírjuk vissza, vagy a tervgazdaságot? Elviekben ugye az ár a kereslet/kínálat összefüggéseiből adódik. Vagyis a "piacgazdaság" áldásos hatásait kellene tompítani? Azért lássuk be, ha mindenki venné a fáradságot, és megszerelné a bringáját, illetve nem "Barbár" shopba járna szakállat rövidíteni és pomádéztatni, a kereslet hiánya korrigálná az árakat. Lakásárakat/bérleti díjjalat meg nem akarom felhozni, mert akkor kénköves menykűcsapás érne. ;)
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 868
32 454
113
A vilàg tele van bizonytalansággal. Ennek ellenère azért van egy biztos dolog, amire lehet szàmítani: A magyar ember csak panaszkodni szeret és mindig elégedetlen. :)
Egyik ismerősöm, mikor annnnno valami mezőgazdasági meg pénzügyi iskolába járt ezt a mezőgazdaságból élőkre tanították, hogy ennek a terminus technikusa: "szükséges termelői magatartás". :D Mivel Magyarország agrárország -volt, így volt honnan hozni ennek a kulturáját is.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 868
32 454
113

Halfdan

Well-Known Member
2019. január 9.
2 214
3 211
113
Melyiket szeretnéd ?




 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 904
35 029
113
Melyiket szeretnéd ?




A médiát mint véleményformálót tartom hiteltelennek.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 904
35 029
113
aki figyelmes volt a temaba epp par nepja talan hete volt változás a kinából jövő rendelések vámolása ugyében. /tarifa/
ha unión bellüli elosztó közpntból jön vámmentes ha egyenesen kinából bizony a vevőnek kell a vámot megfizetnie...ez esetben mind1 hogy rotterdam vagy épp pireuszon keresztűl jött a megrendelt termek vagy esetleg légiúton bp vagy bécs... a vámot ott kell megfizetni ahol a vevő tartozkodik.
más esetben ott ahol adott cég /pl wish/ raktarat hoz létre ahonnan terít. ilyenre van nagy esélye magyarországnak ezzel a vasúttal... ez esetben a vámolás magyarorszaágon történne más országok amiken áthalad legfeljebb tranzitvámot tudna kivetni ami eltörpül a tényleges vám mértékétől.
Áthoztam ide....
Nos erről beszélek. Bár @Negan boztos jobban érti a vámolási szabályokat nálam. De egy vámszadterületi láncolattal+Eu elosztó/logisztikai központtal, jól járhatunk.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 214
33 474
113
Áthoztam ide....
Nos erről beszélek. Bár @Negan boztos jobban érti a vámolási szabályokat nálam. De egy vámszadterületi láncolattal+Eu elosztó/logisztikai központtal, jól járhatunk.
Annyira nem vagyok szakértője a témának,csak a meló miatt van vele tapasztalatom.Különben EU legfontosabb kikötői Antwerpen,Rotterdam és Amszterdam.Pirreus egy futottak még kikötő.Komoly nagy hajó ott ki se tud kötni.Hamburg baja is az,hogy 100k tonnás hajókat már nem tud nagyon kezelni.Kinábol meg az árú jórészt jóval nagyobb hajókkal jön.Ezért van az,hogy gyakran a Magreb országoknak szánt árut is a 3 nagy valamelyikének vámszabad területén rakják ki,és tranzitáruként átmegy az EU-n.Valamelyik déli kikötőben meg szintén a szabadkikötői részen ujra hajóra rakják.Ami közben leesik,az a trnzitdij/vám.De az jóval kevesebb,mint a rendes vám.És ez a plusz dij még mindig kisebb pénz,mint amit azzal nyernek,hogy azokkal a marhanagy hajókkal igenolcsó szállitási költségen nyernek.Persze,azért itt vannak mindenféle könyvelési/vámolási/kereskedelmi/állami-EU támogatásvadász trükközések is,amibe mi mezei emberkék nem látunk bele.Pl volt olyan,hogy Tulcsábol (Románia) vittem takarmánykölest Lisszabonba,ahol hajóra rakták Törökország felé......
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 813
5 897
113
Áthoztam ide....
Nos erről beszélek. Bár @Negan boztos jobban érti a vámolási szabályokat nálam. De egy vámszadterületi láncolattal+Eu elosztó/logisztikai központtal, jól járhatunk.
Az a probléma, hogy egyszerűen nem esünk útba. Ha megnézed a térképet, látszik hogy ha például a szuezi csatornától Bécsbe akarsz valamit eljuttatni, sokkal logikusabb Triesztig elvinni hajóval, és onnan tovább szállítani. A tengeri szállítás olcsóbb, és szerintem gyorsabb is. Hiába megy a vonat elvileg gyorsabban mint a hajó, ha 3 határ van közben, 6 határellenőrzéssel. + a hajó egyenletesen halad, a vonatot meg időnként félreállítják, mert a személyszállításnak van elsőbbsége.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 214
33 474
113
Az a probléma, hogy egyszerűen nem esünk útba. Ha megnézed a térképet, látszik hogy ha például a szuezi csatornától Bécsbe akarsz valamit eljuttatni, sokkal logikusabb Triesztig elvinni hajóval, és onnan tovább szállítani. A tengeri szállítás olcsóbb, és szerintem gyorsabb is. Hiába megy a vonat elvileg gyorsabban mint a hajó, ha 3 határ van közben, 6 határellenőrzéssel. + a hajó egyenletesen halad, a vonatot meg időnként félreállítják, mert a személyszállításnak van elsőbbsége.
Meg Triesztbe ki tudnak kötni a nagy hajók.Ennek ellenére Trieszt is csak regionális kikötő.Földközi tengeri forgalom fontos pontja,de a kinai áruk szempontjábol futottak még szintű.Pirreusz meg még Trieszthez képest is futottak még kikötő.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 214
33 474
113
Aztán az sem mindegy,hogy milyen vámegyezmény van az exportáló és az importáló ország között.Pl ha Svájcba EU árút viszek,ki se kell szállnom a kocsibol.Megállok a vámos bódéjánál,és kinyujtom a T2/S papirt,lestemplizi (mondjuk a német),átnyujtja a svájcinak,az is lestemplizi és visszaadja (közben én elöbbregurulok 1métert,meg mindketten leellenörzik a vonalkódot,hogy bentvan a rendszerben).Ha EU-n kivüli árút viszek,mondjuk egy szabadkikötőböl,az már érdekessebb.Tranzitvámot elintézni a szabadkikötőböl,az minimum fél nap.Svájci határon parkoló,vámépület.Ha minden baba,akkor pár óra alatt megvan(már kifizették a svájci vámot).Ha kiemelt árú,akkor vámudvar.Ha nincs még kifizetve a vám,vámudvar.Ha vámértékbecslés kötelezett,akor vámudvar.....Svájcban nem is olyan nagy gáz,ott ha megakad a dolog,lepakolom a vámraktárba,és otthagyom.De a balkáni részeken simán el lehet tölteni heteket vámudvarokon.
Namost vámegyezményt mint EU tagok,mi külön nem köthetünk.Az EU egy vámunió,csak EUs vámegyezmény szerint lehet a vámolást csinálni.Felejtsük el azt,hogy mi majd valami jó kis vámegyezménnyel lefölözzük a hasznot.Az általános gyakorlet az,hogy a tömegárút,nagy tételű kereskedelmi forgalomra szánt árút ott vámolják,ahol az belép az EUba.Amit valamilyen cég rendel árút (mondjuk a Lidl gyártat Kinában saját márkás pólokat),azt a cég megvállaszthatja,hogy hol vámolja.Ilyenkor a tétel nagysága számit,éshogy az union belül mekkora területen akarják az árút teriteni.általában ha kis tétel,mit csak egy országnak szól,az elmegy abba az országba vámolásra.Nay tételeket a belépési ponton szokták vámolni.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 012
113

Jobb helyeken ez a majom már:

  • egyik perről a másikra mászkálna bennfentes kereskedés/piacmanipuláció miatt
  • egyik perről a másikra mászkálna az önvezetős hakni és egyéb, fogyasztóvédelmi perek miatt.

Gyönyörűen mutatja egyrészt a szabályozók töketlenségét/korrupcióját...
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 904
35 029
113

Jobb helyeken ez a majom már:

  • egyik perről a másikra mászkálna bennfentes kereskedés/piacmanipuláció miatt
  • egyik perről a másikra mászkálna az önvezetős hakni és egyéb, fogyasztóvédelmi perek miatt.

Gyönyörűen mutatja egyrészt a szabályozók töketlenségét/korrupcióját...
Jól jönne egy kis háború....ja, hogy éppen már megy? :eek: