Igen. Csak ezzel a fel/le vagy oldalirányokban pásztázás idő igencsak megnő. Helyszög (elevation) irányban ritkán kell +/-10 foknál jobban legyezni, de ha oldalszögben (azimuth) tolják, akkor +/- 60 fok esetén a pásztázási idő úgy 2 sec is lehet. Lényegében a 360 fokos PESA/AESA radarok szintjére butítják a cuccot, amiben lehet valami, mert reálisan nézve ez is már elég gyors. Ha helyszögben mindig végigpásztázza egy mecha legyezéssel a radar területet, akkor egy mecha scan alatt tényleg a teljes kívánt légtér le van tapogatva.
Mi ezzel a bibi?
Az, hogy az elektronika meghibásodás helyett benne hagyja a mechanikait és egy mozgó antennát kell hűteni álló helyett. Kell akkor oda elektromotor vagy hidraulika is.
Viszont akkor további csökkenés, hogy ezzel pl. elvesztik azt, amit az Ibris vagy melyik radar tud. Hogy 60 fokoban kitolja a oldalszöget és még 60 fokban oldalra legyez.
Tehát akkor ez bizony KŐKEMÉNY visszalépés két képesség terén is.
- A mecha statikus kitérítés (nem folyamatos legyezés) feláldozása folyamatos mozgatásért.
- Úgy, hogy csökken a beállítható felderítendő terület és egyedi képesség is elveszik.
- Cserébe az üzembiztonság romlik.
Valamit valamiért. Csodák nincsenek.