Aktív védelmi rendszerek (harcjárműveken)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 281
14 196
113
Na erre gondoltam, köszi
Nem az volt a kèrdèsed mennyire tèvedhetetlenek ezek a rendszerek?

Mert arra nem èrkezett válasz van e olyan, hogy valamire falsan működik el.


Bár az itt írt pèlda, megdobom valamivel gondolom nem működteti el.
Csak van valami minimális sebessèg amire ráindul.
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 095
31 036
113
Ez egy marhajó felvétel,mert mutatja azt,mit eddig csak leirva láttam,mint fejlesztési célt.Iron Fistnek van egy DRCIM funkcióju része is,ami kiégeti az EO/IR önirányitású rakéták érzékelőfejét.Tervezési célleirás szerint egyébbként a teljes rendszer ködgránát vetőket és hamis cél vetőket is tartalmaz.És passziv,radar nélküli,több hullámsávos optikai érzékelőkkel is működőképes lesz.EO érzékelős rendszereiről már eddig is voltak nyilvános felvételek,de a vakitó lézerrel még nem találkoztam.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and cirqle

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 933
48 683
113
Igen, és ez esetben elműködik mindenre is. Drónokkal meg ha meg nézed, mint írtam is, gondolom a manőverezőképesség miatt, kb a becsapódáskor meg szerintem bőven 100km/h alatt van. Ha meg ezt tudják, hogy ott már elműködik, akkor még lasabban mennek.

Lancetnél eleve vmax az 110.. most passz mekkora a cruising és a minimal, de oda nem fogod tudni levinni az aps sebességet, mert elrepül egy gólya (csak mondok egy hülye példát) vagy harcban aktív állapotban nem mehet el két jármű egymással szemben.

Csak légyszi abba ne kezdjetek bele, hogy olyan profi adatfeldolgozást kap tegnapelőttre és f35nél is lényegesen nagyobb sebességgel értékeli ki a realtime adathalmazt a gép.. és tudni fogja, hogy most nem egy varjú visz egy diót vagy éppen egy atgm jön. És mindezt úgy, hogy az atgm kiiktatásához szükséges válaszidővel.

Pl itt szerintem van ahol 50el se megy:

De némelyiket ha leszbidom kikockázom.

Amúgy hol találni a topikját az aktív apsnek?
Csak hogy ne itt offoljunk.
Íme:
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 095
31 036
113
Nem az volt a kèrdèsed mennyire tèvedhetetlenek ezek a rendszerek?

Mert arra nem èrkezett válasz van e olyan, hogy valamire falsan működik el.


Bár az itt írt pèlda, megdobom valamivel gondolom nem működteti el.
Csak van valami minimális sebessèg amire ráindul.
Ami azt illeti de,van olyan cél,hogy pct kézi és puskagránátok ellen is védjen APS rendszer-csak még ippen az eldobott kőtől való megkülönböztetés nagyon nem megy az érzékelőrendszereknek.Jelenleg nincs más megbizható módszer a madarak és hasonlók kiszűrésére,mint a minimális sebességhatárt azok sebességénél nagyobbra venni.Az algoritmusok képtelenek megkülönböztetni megbizhatóan egy puskagránátot egy fecskétől,vagy egy HEAT kézigránátot egy kőtöl.
Csak érdekességként,de a Drozd nem csak az első rendszeresitett,de bizony afgánban az első harcban bevetett rendszer is volt.Védőszögén belül állitólag elég jol teljesitett-csak éppen Afganisztánban a legtöbb támadás oldalról érte a tankokat,ahonnan a Drozd nem véd.(namost a tornytengelyhez képest kell most gondolkozni,mert a Drozd a toronyra volt szerelve).Végül a szovjet sereg értékelése az volt-hogy nem éri meg az árát.
Viszont olvastam olyat,hogy alkalmilag használták mint egyfajta kartácsvetőt közelvédelemre.Szóval amere az APS dolgozik,nem kéne az útjába lenni.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 933
48 683
113
Nem az volt a kèrdèsed mennyire tèvedhetetlenek ezek a rendszerek?

Mert arra nem èrkezett válasz van e olyan, hogy valamire falsan működik el.


Bár az itt írt pèlda, megdobom valamivel gondolom nem működteti el.
Csak van valami minimális sebessèg amire ráindul.
Az is volt a kérdés, hogy mennyire biztonságos ezek mellett pőrén gyalogoskodni.

De valóban, a fő kérdés az volt, hogy a fals aktivációt mennyire könnyű kiprovokálni.
Azon ment a polèmia a T90 topicban, hogy ha a sebességküszöböt mondjuk felemelik 200km/h-ra (mondván nehogy aktiváljon mondjuk egy csúzliból kilőtt, alufóliába tekert kavicsra), akkor ugye ezzel rögtön kiesnek a lassabb kamikaze drónok (Lancet és tsai).
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 095
31 036
113
Naszóval,ha gyártásérett lesz az Iron Fist DIRCM része,az az EO/IR (ön)irányitású kis cirkálódronokat bizony képes lesz vakitani.Vagyis védeni fog ellenük.A kérdéses célazonositási tartományban csak a lézer vakitást alkalmazza.Ha történetesen mégis egy varjú lenne a célpont-hát csóri madár igy járt.....
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Ocses

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 374
55 023
113
Az is volt a kérdés, hogy mennyire biztonságos ezek mellett pőrén gyalogoskodni.

De valóban, a fő kérdés az volt, hogy a fals aktivációt mennyire könnyű kiprovokálni.
Azon ment a polèmia a T90 topicban, hogy ha a sebességküszöböt mondjuk felemelik 200km/h-ra (mondván nehogy aktiváljon mondjuk egy csúzliból kilőtt, alufóliába tekert kavicsra), akkor ugye ezzel rögtön kiesnek a lassabb kamikaze drónok (Lancet és tsai).

Erre az armatánál azt a megoldást találták ki, hogy az AESA radarok vezérelnek mindent. Beleértve a légvédelmi géppuskát is. Ami ugye újra visszanyeri a nevében lévő funkciót.
Itt nem arra kell gondolni, hogy ATGM-re fog lövöldözni a géppuska. Hanem pont arra, hogy ezekre a kis sebességű drónokra.
Kis távolságon, radar vezérléssel simán lelövi majd őket. (az oroszok reményei szerint)
A dedikált APS pedig a nagyobb sebességű céltárgyakra fog dolgozni, bele értve a nyíllövedékeket is.
Egyelőre az egész még fejlesztés alatt van, hiszen a T-14 sem állt még rendszerbe. De a megoldás nekem jónak tűnik.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 357
77 036
113
Nem tudom, hogy melyik rendszer mit használ pontosan, de valószínűsítem, hogy radar mindegyikben van, esetleg mellé még valami nagysebességű infrakamera.
Mindegyik szenzornak vannak (ismert) korlátai, mindegyik kerülhet olyan szituációba, hogy ezen korlátok miatt csökkenjen a rendszer képessége.
Pont arra vagyok kíváncsi, hogy van-e már esetleg olyan korlátozás, amiről tudunk.

(az alufóliás kődarabot azért hoztam, mert az könnyen kivitelezhető, és komolyan limitálni kell a rendszert pl a bejövő lövedék legkisebb sebességére valamilyen alsó küszöbérték, ilyesmi - a kérdés, hogy milyen use case-eket vetnek el az ilyen limitációkkal)
Igen, infravörös optikai rendszerek vannak még. Azt meg nehéz becsapni az említett alufóliás kővel, mert még ha a radar célpontként is azonosítja az infra rendszer azonnal eldobja, mert gyakorlatilag nulla infravörös kisugárzása van egy hajtóművel hajtott drónhoz képest.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 933
48 683
113
Igen, infravörös optikai rendszerek vannak még. Azt meg nehéz becsapni az említett alufóliás kővel, mert még ha a radar célpontként is azonosítja az infra rendszer azonnal eldobja, mert gyakorlatilag nulla infravörös kisugárzása van egy hajtóművel hajtott drónhoz képest.
Siklóbomba a’la MAM? Annak minimális IR képe lesz (nem hiszem, hogy nagyon felmelegedne zuhanás közben) ;)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 095
31 036
113
Erre az armatánál azt a megoldást találták ki, hogy az AESA radarok vezérelnek mindent. Beleértve a légvédelmi géppuskát is. Ami ugye újra visszanyeri a nevében lévő funkciót.
Itt nem arra kell gondolni, hogy ATGM-re fog lövöldözni a géppuska. Hanem pont arra, hogy ezekre a kis sebességű drónokra.
Kis távolságon, radar vezérléssel simán lelövi majd őket. (az oroszok reményei szerint)
A dedikált APS pedig a nagyobb sebességű céltárgyakra fog dolgozni, bele értve a nyíllövedékeket is.
Egyelőre az egész még fejlesztés alatt van, hiszen a T-14 sem állt még rendszerbe. De a megoldás nekem jónak tűnik.
Hát,azért erősen gyanitom,hogy egy M230 kicsit jobban meg fog felelni a célnak.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 933
48 683
113
Több 100km/h egy siklóbomba sebessége, főleg, mert általában meredek zuhanásban csapódnak a célba, nem lapos siklásban.
OK. Elhiszem. Ahogy írtam, oda akarok kilyukadni, hogy tudjuk-e mennyire megtéveszthetőek a mai APS rendszerek
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 207
67 092
113
Igen, infravörös optikai rendszerek vannak még. Azt meg nehéz becsapni az említett alufóliás kővel, mert még ha a radar célpontként is azonosítja az infra rendszer azonnal eldobja, mert gyakorlatilag nulla infravörös kisugárzása van egy hajtóművel hajtott drónhoz képest.
Tehàt egy nem rakétaüzemü tàrgy màris kisebb eséllyel lesz a célpontja. ATGM-et àtàllítjàk légcsavarosra, lesz meglepetés. :D
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 095
31 036
113
OK. Elhiszem. Ahogy írtam, oda akarok kilyukadni, hogy tudjuk-e mennyire megtéveszthetőek a mai APS rendszerek
Ami azt illeti,van már legalábbis koncepcionális szinten lopakodó IPTR fejlesztés......
E5f-SxXXoAI5-id.jpg

Cél az APS radarok kicselezése.IR érzékelőt úgy cseleznék ki,hogy végfázisban már meghajtás nélkül,lendületből menne..... Eredetileg egy Denel ötlet,most a Halcon és az LM foglalkozik vele-de egyenlőre még koncepcionális terv csak.
 
W

Wilson

Guest
Igen, és ez esetben elműködik mindenre is. Drónokkal meg ha meg nézed, mint írtam is, gondolom a manőverezőképesség miatt, kb a becsapódáskor meg szerintem bőven 100km/h alatt van. Ha meg ezt tudják, hogy ott már elműködik, akkor még lasabban mennek.

Lancetnél eleve vmax az 110.. most passz mekkora a cruising és a minimal, de oda nem fogod tudni levinni az aps sebességet, mert elrepül egy gólya (csak mondok egy hülye példát) vagy harcban aktív állapotban nem mehet el két jármű egymással szemben.

Csak légyszi abba ne kezdjetek bele, hogy olyan profi adatfeldolgozást kap tegnapelőttre és f35nél is lényegesen nagyobb sebességgel értékeli ki a realtime adathalmazt a gép.. és tudni fogja, hogy most nem egy varjú visz egy diót vagy éppen egy atgm jön. És mindezt úgy, hogy az atgm kiiktatásához szükséges válaszidővel.

Pl itt szerintem van ahol 50el se megy:

De némelyiket ha leszbidom kikockázom.

Amúgy hol találni a topikját az aktív apsnek?
Csak hogy ne itt offoljunk.
Nem működik el mindenre , ebben a cikkben ott vannak a zsidó rendszerek leírásai...

Gépi fordítás, nincs időm most fordítgatni de a lényege így is érthető...

Aktív járművédelmi rendszerek Izraelből​


Tamir Eshel

2022. január 26



Izrael több mint 20 éve a páncélozott járművédelmi rendszerek (VPS) és az aktív védelmi rendszerek (APS) előfutára. Az ilyen képességek iránti igény Dél-Libanon 19 éves megszállása alatt (1982-2000) alakult ki, amikor az izraeli harckocsik és más nehéz páncélozott járművek a közúti járőrök elleni támadásoknak és statikus pozíciókban voltak kitéve. Az izraeli védelmi erők (IDF) több ilyen ellenintézkedést fejlesztettek ki és teszteltek, elsősorban a Hezbollah által kilőtt irányított rakéták ellen. Néhány ilyen rendszer az infravörös zavarók aktiválásán támaszkodott, hogy legyőzze a páncéltörő irányított rakétákat (ATGM) a félaktív látótávolság (SACLOS) segítségével – például a BGM-71 TOW és a 9K115-2 METIS. A háború vége felé az IDF végrehajtotta a PURPLE THUNDER működési tesztjét,

Sajnos a PURPLE THUNDER nem érte el az operatív felhasználást, és a második libanoni háború kitörésekor 2006-ban az izraeli páncélosok rosszul voltak felkészülve az ATGM fenyegetés kezelésére. Különös aggodalomra ad okot a lézersugaras 9M133 KORNET , amely nagy távolságból lőhető ki, minimális észlelhetőséggel , és a hagyományos ellenintézkedésekkel lehetetlen volt megsemmisíteni

Úttörő APS technológia​


A háború során levont tanulságok arra késztették az IDF-et, hogy újjáélesztette az APS fejlesztéseit, amelyek két különböző koncepciót tartalmaztak. A Rafael Advanced Defense Systems által kifejlesztett TROPHY rendszert úgy tervezték, hogy legyőzze az RPG-et, az ATGM-et és a tanklövéseket. A TROPHY egy radarérzékelőre támaszkodik a fenyegetés nagy hatótávolságú észlelésére, és aktiválja a robbanó lövedékek (EFP) ellenintézkedéseit a nagy hatótávolságú fenyegetés leküzdésére. Ezek a töltetek jól irányulnak a védett járműtől viszonylag nagy távolságból érkező fenyegetés elhárítására, közvetlen ütközéssel megsemmisítve azt. Az elfogó távolság elég hosszú ahhoz, hogy elkerülje a hk sérüléseit, még akkor is, ha a csapás aktiválja a rakéta robbanófejében lévő formázott töltetet. Az EFP tüzelését egy gyors újratöltési folyamat követi. Az újratöltő gyorsan pozícionál egy újabb EFP töltést,

Az IRON FIST egy másik rendszer, amelyet az Israel Military Industries (IMI – ma az Elbit Systems vállalat részlege) fejlesztett ki. Ez a rendszer passzív (EO) és radarszenzorok kombinációját használta robbanótöltet elindítására, amely erőteljes robbanáshullámot hoz létre, amely a védett járműtől biztonságos távolságban összezúzja a bejövő lövedéket. Ez a módszer megzavarja a formázott töltet beindulását is.

Tervezésénél fogva az IRON FIST Light Decoupled (IFLD) úgy van optimalizálva, hogy illeszkedjen a platform korlátaihoz, és többrétegű védelmet nyújtson. Amikor SACLOS fenyegetéseket észlel, a rendszer soft kill módon likvidálja az ATGM-et, míg a hard kill verziót olyan ATGM-k ellen alkalmazzák, mint a KORNET, az RPG-k vagy a tankok és más fegyverek által kilőtt HEAT lövedékek. Az IRON FIST Light Kinetic (IFLK) rendszernek van némi képessége a kinetikus energiájú (KE) lövedékek legyőzésére, mivel a robbanáshullám eltéríti a nyíl lövedéket, így rontja annak hatékonyságát a nehéz páncélok áthatolásában.

Az APS szeme​


Mindkét rendszer a radarra támaszkodik a fenyegetésészlelés, az osztályozás és a célpont megszerzése során. A TROPHY az IAI Elta Systems WindGuard radarját használja a nagy hatótávolságú hit-to-kill hatás eléréséhez. A Rada kifejlesztette a Compact Hemispheric Radart (CHR), hogy megfeleljen az IRON FIST paramétereinek. Ezeknek a rendszereknek a legújabb verzióit több képességekkel bővítették az ellenséges tűzérzékelés (HFD), a közeli terület és a légi megfigyelés érdekében.

Az Elta ELM-2133 WindGuard radarja egy négyszögű, elosztott fázisú impulzus-Doppler radar, amelyet a páncéltörő rakéták (ATR), a páncéltörő irányított rakéták (ATGM) és a harckocsi lövedékek észlelésére és automatikus követésére terveztek. A potenciális fenyegetés észlelésekor és azonosításakor a radar korai figyelmeztetést küld a személyzetnek, jelzi a fenyegetés pontos 3D irányát, kiszámítja a becsapódási időt (TTI) és – ha úgy ítéli meg, hogy közvetlen veszélyt jelent a járműre. – automatikusan aktiválja a TROPHY hard-kill védelmi rendszerét az optimális reakció érdekében. A radar-figyelmeztetés és az APS válasz csak közvetlen fenyegetésekre, de a fenyegetés kilövési pontjának kiszámítási képességével lehetővé teszi a gyors célzást a harckocsi fegyverzetével.

Az IAI egy típusú többcélú radart is kínál – az ELM 2135 StormGuard többcélú radart hasonló célokra, amely lehetővé teszi a páncélozott járművek számára, hogy bővítsék helyzettudatosságukat az alacsony jelzésű fenyegetésekkel kapcsolatban, beleértve a lassan mozgó személyeket, valamint minden típusú járművet. és mozgási minták, és légi fenyegetések, beleértve a drónokat és UAV-kat, a páncélelhárító fenyegetéseken kívül. A WindGuard EO érzékelőkkel is integrálható, hogy ellenséges tűzérzékelést (HFD) biztosítson.

Az Elta Systems OTHELLO-ja (ENA5220) biztosítja ezt a lehetőséget. Ez egy sor EO érzékelőt tartalmaz, amelyeket a lövedékek, aknavető, RPG és ATGM érzékelésére terveztek. A rendszer két érzékelőből áll. Az ív alakú OTHELLO-P 190 × 40 fokos látómezővel nagyjából jelzi a lövést, az RPG-t vagy az ATGM indítást, lehetővé téve a jármű manőverezését és a soft kill rendszer aktiválását vagy az azonnali füst képzést. A doboz alakú OTHELLO rendszer több szenzort használ a 90 × 60 fok lefedésére, olyan pontossággal, amely elegendő a fegyverek elfordításához, és az APS-hez, hogy megtámadja a célpontot .

Többrétegű védelem​


A Rada a közelmúltban bemutatta a többfeladatos CHR második generációját, amely javítja a helyzetfelismerést a szárazföldi és légi fenyegetésekkel kapcsolatban, beleértve az UAV-t és a kamikaze drónokat is. A CHR az Active Electronic Scanning Arrays (AESA) és a gallium-nitrid (GaN) erősítők legújabb technológiáját használja, amelyek nagy agilitást biztosítanak. Két rendszer áll rendelkezésre – a VPS-re, APS-re és HFD-re szabott aCHR, valamint a pilóta nélküli légijármű-rendszer (C-UAS) és a nagyon rövid hatótávolságú légvédelmi (VSHORAD) küldetésekre optimalizált eCHR. Ezek a szoftveresen definiált radarok automatikus és teljes dinamikus légi helyzetképet (ASP) biztosítanak, minden taktikai járműre négy egységet szerelve fejlett jelfeldolgozás és algoritmusok segítségével. Együtt több száz célpontot kezelnek egyszerre a Track While Search (TWS) és a Revisit módokon keresztül,
Az IRON FIST-et már a kezdetek óta többrétegű járművédelmi rendszerként tervezték, amely védelmet nyújt az ATGM, RPG és harckocsi lövedékek ellen - mind a HEAT, mind a nyíllövedékek (KE) ellen. A rendszert úgy tervezték, hogy minden egyes fenyegetés ellen a legkevésbé költséges módszerrel lépjen fel - a SACLOS (2. generációs) ATGM-ek ellen infravörös ellenintézkedésekkel (IR zavarók), míg az RPG-k, KE-k és HE-k különböző rendszerekben történő kemény megsemmisítést igényelnek. Az ARIEL Photonics felhő soft-kill rendszerei kezdetben az IRON FIST soft-kill rétegét biztosították. Egy ilyen rendszer tartalmazott egy rakétafigyelő érzékelőt (radar vagy optikai), egy nyomkövető és egy lézeres zavaró.

Az Elbit Systems szintén kínál soft kill réteget a VPS-hez az EO SHIELD, Vehicle Infra-Red Countermeasure System (VIRCM), amely páncélozott harcjárműveket véd a SACLOS irányítású páncéltörő rakéták ellen. Más módszerek az IRON FIST indítórakétával egy vonalban elhelyezett lézerzavarót alkalmaznak. A zavaró berendezés ebben a konfigurációban a korai figyelmeztetés és a célpontok osztályozása érdekében összekapcsolódik a fenyegetésjelző érzékelőkkel. Ellentétben a többszörös támadás ellen korlátozott tárral rendelkező hard-kill APS-sel, a VIRCM folyamatosan és minden irányban használható több bejövő fenyegetés leküzdésére, amíg a támadó rakéta le nem tér a pályájáról. Ha a rakétát nem érinti, a védelem más rétegeit alkalmazzák.
 
W

Wilson

Guest
Harcban bevált rendszerek

A TROPHY elsőként érte el a műveleti alkalmazást, az első műveleti bevetést 2011-ben a Gázai övezetben hajtották végre. A rendszer számos alkalommal bizonyította hatékonyságát valós fenyegetésekkel szemben a harcban. Ezek a fenyegetések közé tartoztak a 9M113 KORNET, a fejlett (tandem) RPG-k és a 9M113 KONKURS. A Rafael szerint a TROPHY rendszerek több mint 1 000 000 üzemórát halmoztak fel. A TROPHY rendszereket a MERKAVA Mk 4 és 3 és a NAMER AIFV-kre szerelték fel. Könnyebb járművekhez, mint például az EITAN 8×8-as APC, az IDF az IRON FIST használata mellett döntött, mivel az könnyebb, és a TROPHY pajzsképernyő terelőlapjai nélkül is képes nyitott ajtókkal működni. Az IRON FIST, amelyet a 8×8-as EITAN kerekes harckocsi APS-ének biztosítására választottak ki, várhatóan az EITAN első, hamarosan tervezett, a Nahal gyalogsági dandárnál történő műveleti bevetése felé fog érni.

Bár több mint 20 évbe telt, mára a TROPHY a világ első és egyetlen harcban bevált APS-e maradt. Az ukrajnai, kaukázusi, észak-afrikai és az egész Közel-Keleten zajló háborúk, ahol a modern harckocsikat és nehézpáncélosokat a nem irányított rakétahajtású és irányított fegyverek győzték le, számos hadseregben megértették, hogy eljött az APS ideje. Az amerikai hadsereg elsőként ismerte fel a szerepét, és az Európában állomásozó M1A2 MBT-jei számára a TROPHY-t egy újabb védelmi rétegként adta hozzá. Németország követte az USA-t a rendszerrel felszerelt LEOPARD 2A7 első szakaszának integrálásával és bevetésével. A TROPHY szintén integrálásra került, és valószínűleg a brit CHALLENGER 3 fő harckocsi tervezett modernizációjának részévé válik.

Tengerentúli részvétel

A Rafael a nemzetközi partnerekkel való együttműködés révén új lehetőségeket keres. Az Egyesült Államokban a Rafael a Leonardóval működik együtt. Európában a KMW-vel és a General Dynamics European Land Systems-szel (GDELS) közös vállalatot hoztak létre a TROPHY integrációjának forgalmazására és támogatására a meglévő és új európai páncélozott járműprogramok keretében, beleértve a LEOPARD MBT közösséget is. A TROPHY támogatja a kerekes harckocsikat is. A rendszert integrálták a kanadai LAV III APC-re, és az amerikai hadsereg tesztjeihez bemutató jelleggel telepítették a GDLS STRYKER-re. A rendszert integrálták a Rafael SAMSON MKII lövegtoronyba, amelyet jelenleg több NATO-országnak ajánlanak fel az AFV-korszerűsítési programokhoz. Bár a Rafael kibővítette a TROPHY családot a közepes páncélozott járművek számára készült csökkentett tömegű változattal és a könnyű kerekes járművek számára készült könnyű változattal, az ügyfelek továbbra is a TROPHY HV rendszert választják, mivel ez a legkiforrottabb és legjobban bevált APS.

Az IRON FIRST az IMI-nek az Elbit Systems általi felvásárlását követően új lendületet kapott. Az Elbit erős marketingpozícióját és az IMI szakértelmét kihasználva az IRON FIST programot racionalizálták és integrálták más termékcsaládokkal és együttműködési programokkal. Két példa erre a holland CV9035/NL modernizációja, amely a BAE Systems-szel közösen van folyamatban, valamint az ausztrál LAND 400 program BOXER APC-jének és LYNX IFV-jének integrációja. A Hanwha REDBACK AIFV-n - a LYNX versenytársán, az ausztrál LAND 400 3. fázisú programban - használt távirányítású lövegtoronnyal való integráció szintén azt mutatja, hogy a rendszer képes integrálni az új pilóta nélküli lövegtornyokat, például az Elbit Systems UT30MK2-t.


 
  • Tetszik
Reactions: bel, Negan and dudi

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 095
31 036
113
Harcban bevált rendszerek

A TROPHY elsőként érte el a műveleti alkalmazást, az első műveleti bevetést 2011-ben a Gázai övezetben hajtották végre. A rendszer számos alkalommal bizonyította hatékonyságát valós fenyegetésekkel szemben a harcban. Ezek a fenyegetések közé tartoztak a 9M113 KORNET, a fejlett (tandem) RPG-k és a 9M113 KONKURS. A Rafael szerint a TROPHY rendszerek több mint 1 000 000 üzemórát halmoztak fel. A TROPHY rendszereket a MERKAVA Mk 4 és 3 és a NAMER AIFV-kre szerelték fel. Könnyebb járművekhez, mint például az EITAN 8×8-as APC, az IDF az IRON FIST használata mellett döntött, mivel az könnyebb, és a TROPHY pajzsképernyő terelőlapjai nélkül is képes nyitott ajtókkal működni. Az IRON FIST, amelyet a 8×8-as EITAN kerekes harckocsi APS-ének biztosítására választottak ki, várhatóan az EITAN első, hamarosan tervezett, a Nahal gyalogsági dandárnál történő műveleti bevetése felé fog érni.

Bár több mint 20 évbe telt, mára a TROPHY a világ első és egyetlen harcban bevált APS-e maradt. Az ukrajnai, kaukázusi, észak-afrikai és az egész Közel-Keleten zajló háborúk, ahol a modern harckocsikat és nehézpáncélosokat a nem irányított rakétahajtású és irányított fegyverek győzték le, számos hadseregben megértették, hogy eljött az APS ideje. Az amerikai hadsereg elsőként ismerte fel a szerepét, és az Európában állomásozó M1A2 MBT-jei számára a TROPHY-t egy újabb védelmi rétegként adta hozzá. Németország követte az USA-t a rendszerrel felszerelt LEOPARD 2A7 első szakaszának integrálásával és bevetésével. A TROPHY szintén integrálásra került, és valószínűleg a brit CHALLENGER 3 fő harckocsi tervezett modernizációjának részévé válik.

Tengerentúli részvétel

A Rafael a nemzetközi partnerekkel való együttműködés révén új lehetőségeket keres. Az Egyesült Államokban a Rafael a Leonardóval működik együtt. Európában a KMW-vel és a General Dynamics European Land Systems-szel (GDELS) közös vállalatot hoztak létre a TROPHY integrációjának forgalmazására és támogatására a meglévő és új európai páncélozott járműprogramok keretében, beleértve a LEOPARD MBT közösséget is. A TROPHY támogatja a kerekes harckocsikat is. A rendszert integrálták a kanadai LAV III APC-re, és az amerikai hadsereg tesztjeihez bemutató jelleggel telepítették a GDLS STRYKER-re. A rendszert integrálták a Rafael SAMSON MKII lövegtoronyba, amelyet jelenleg több NATO-országnak ajánlanak fel az AFV-korszerűsítési programokhoz. Bár a Rafael kibővítette a TROPHY családot a közepes páncélozott járművek számára készült csökkentett tömegű változattal és a könnyű kerekes járművek számára készült könnyű változattal, az ügyfelek továbbra is a TROPHY HV rendszert választják, mivel ez a legkiforrottabb és legjobban bevált APS.

Az IRON FIRST az IMI-nek az Elbit Systems általi felvásárlását követően új lendületet kapott. Az Elbit erős marketingpozícióját és az IMI szakértelmét kihasználva az IRON FIST programot racionalizálták és integrálták más termékcsaládokkal és együttműködési programokkal. Két példa erre a holland CV9035/NL modernizációja, amely a BAE Systems-szel közösen van folyamatban, valamint az ausztrál LAND 400 program BOXER APC-jének és LYNX IFV-jének integrációja. A Hanwha REDBACK AIFV-n - a LYNX versenytársán, az ausztrál LAND 400 3. fázisú programban - használt távirányítású lövegtoronnyal való integráció szintén azt mutatja, hogy a rendszer képes integrálni az új pilóta nélküli lövegtornyokat, például az Elbit Systems UT30MK2-t.


https://www.iai.co.il/defense/land/land-defense-systems
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat