Aktív védelmi rendszerek (harcjárműveken)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 991
15 856
113
A radart vagy az infrát zavarja a növényzet?

Hogyne. Infrában is .. most eleve nem garancia, bár az is kis lábnyomot hagy, a belsőégésű motor. Eleve műanyag testtel.. És városi környezetben ha haladsz, lehet napsütötte ereszcsatorna, 50km/hval es éppen akkora delta tvel. Most akkor mire működjön el, a kiálló forró, fém ereszcsatornára? Ha arra nem, akkor egy kompozit sikló drónra sem fog.
Főpeg nem lapulevelek árnyékában... szélsőséges példa, de infra plus radar kombóval sem tudom elképzelni, hogy ilyen feature működésképes legyen menet közben, gyakorlati alkalmazással.
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 092
50 325
113
Hogyne. Infrában is .. most eleve nem garancia, bár az is kis lábnyomot hagy, a belsőégésű motor. Eleve műanyag testtel.. És városi környezetben ha haladsz, lehet napsütötte ereszcsatorna, 50km/hval es éppen akkora delta tvel. Most akkor mire működjön el, a kiálló forró, fém ereszcsatornára? Ha arra nem, akkor egy kompozit sikló drónra sem fog.
Főpeg nem lapulevelek árnyékában... szélsőséges példa, de infra plus radar kombóval sem tudom elképzelni, hogy ilyen feature működésképes legyen menet közben, gyakorlati alkalmazással.
Arról nem beszélve, hogy városi környezetben egy ilyen fiszfasz radarnak milyen reflexiókkal kell megküzdenie, hogy “lássa” a lényeget. Radar nélkül meg baszhatod a pontos távolságmérést.
Elképesztő, hogy mennyire vakon hisznek az emberek a technikában.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 635
34 380
113
Hogyne. Infrában is .. most eleve nem garancia, bár az is kis lábnyomot hagy, a belsőégésű motor. Eleve műanyag testtel.. És városi környezetben ha haladsz, lehet napsütötte ereszcsatorna, 50km/hval es éppen akkora delta tvel. Most akkor mire működjön el, a kiálló forró, fém ereszcsatornára? Ha arra nem, akkor egy kompozit sikló drónra sem fog.
Főpeg nem lapulevelek árnyékában... szélsőséges példa, de infra plus radar kombóval sem tudom elképzelni, hogy ilyen feature működésképes legyen menet közben, gyakorlati alkalmazással.
Ma már az optikai érzékelőket is több hullámsávra tervezik.IR+UV a leggyakoribb irány.Az ereszcsatornát meg a statikus helyzete eleve kizárja.
Hogy 100%kos lesz egy ilyen rendszer?Nem,de mi az?Semmi.
Nagyon kényes helyzetben meg egyszerűen kikapcsolják a rendszert.IDF most is ezt csinálja,ha "palesztin óvodások" vannak kivezényelve Namert kövel dobálni.
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 635
34 380
113
Arról nem beszélve, hogy városi környezetben egy ilyen fiszfasz radarnak milyen reflexiókkal kell megküzdenie, hogy “lássa” a lényeget. Radar nélkül meg baszhatod a pontos távolságmérést.
Elképesztő, hogy mennyire vakon hisznek az emberek a technikában.
RM csempe és a Trophy light lettek városi környezetre tervezve.Ezek nem radart,hanem egy villamos térérzékelőnek nevezett valamit,és optikai érzékelők.használnak.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 635
34 380
113
Távolságot mivel mérnek?
Ezzel a villamos térérzékelő izével,meg az optikai kép sávos felosztásával.Utóbbi persze látószög függő (egy kvázi fotocellás sávot képzelj el.A fixen beálitott látószög kijelölt sávjába ér a támadóeszköz,autómatikusan indit a rendszer-csak közelkörzeti védelmet tud csinálni,az előre beállitott sávban)
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 991
15 856
113
Én mikor bejöttek, gyakorlatilag protoban még, már csinaltunk területszkennereket. Optikai 3d szkennereket, mint amikor a sick plb is bejott.. az kézeres letapogatású, meg kamerás rendszereket is programoztam...Darabfelismerést, kép alapján történő poziconálást.. de hogy így nem mondod meg, hogy az drón vagy galamb, az kurvaélet. A válaszidőt meg hagyjuk is.
Én láttam már ipar csúcsai szenzorok által generalt 3d pontfelhőket... azért az nem triviális.. az ilyen jellegű feldolgozási időket meg hagyjuk is. Eleve amik fedésben vannak, már azt sem látja.
Ereszcsatorna, ha a jármű haladási vektorát isnerjük, jogos, statikus. De amint szembejön az ifa platóra feltűzött seprű, az már drón neki..
Meg hogy ismeri fel? Optikailag? Kamera, lidar vagy mire gondolsz? Ne már.. Szkennelt pontfelhőből, majd az előre betárolt cad modellekhez hasonlítja.. nincs olyan cpu a világon, ami ezt megfelelő válaszidővel tudja alacsony felbontás mellett is.. (célhardwareval is esetleg.. de ...
Van olyan szenzor, ami csak az adatfolyamot kifossa magából és gigabit ethernetet állitgatni kell, hogy egyáltalán hiba nélkül átbirja tolni. A felhő feldolgozási idejéről meg ne is beszéljünk és akkor egy csontra ismert 3d modell alapjan keresünk egy ládában.. nem egy réten varjucsapat társaságában.. arra sem alapkzhatsz, hogy fentről jön, mert akkor oldalról fognak.. vagy totál föntről..
Megoldható a feladat szerintem, de azért eleg körülményes és korlátozott lenne a használata.
De az, hogy holnapra meglesz mert wilson ilyeneket szeret álmodozni.. full képtelenség. Eleve ahogy irod, abból nekem az derüp ki, hogy hardwaresen sincs meg a képesség.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and cirqle

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 635
34 380
113
Én mikor bejöttek, gyakorlatilag protoban még, már csinaltunk területszkennereket. Optikai 3d szkennereket, mint amikor a sick plb is bejott.. az kézeres letapogatású, meg kamerás rendszereket is programoztam...Darabfelismerést, kép alapján történő poziconálást.. de hogy így nem mondod meg, hogy az drón vagy galamb, az kurvaélet. A válaszidőt meg hagyjuk is.
Én láttam már ipar csúcsai szenzorok által generalt 3d pontfelhőket... azért az nem triviális.. az ilyen jellegű feldolgozási időket meg hagyjuk is. Eleve amik fedésben vannak, már azt sem látja.
Ereszcsatorna, ha a jármű haladási vektorát isnerjük, jogos, statikus. De amint szembejön az ifa platóra feltűzött seprű, az már drón neki..
Meg hogy ismeri fel? Optikailag? Kamera, lidar vagy mire gondolsz? Ne már.. Szkennelt pontfelhőből, majd az előre betárolt cad modellekhez hasonlítja.. nincs olyan cpu a világon, ami ezt megfelelő válaszidővel tudja alacsony felbontás mellett is.. (célhardwareval is esetleg.. de ...
Van olyan szenzor, ami csak az adatfolyamot kifossa magából és gigabit ethernetet állitgatni kell, hogy egyáltalán hiba nélkül átbirja tolni. A felhő feldolgozási idejéről meg ne is beszéljünk és akkor egy csontra ismert 3d modell alapjan keresünk egy ládában.. nem egy réten varjucsapat társaságában.. arra sem alapkzhatsz, hogy fentről jön, mert akkor oldalról fognak.. vagy totál föntről..
Megoldható a feladat szerintem, de azért eleg körülményes és korlátozott lenne a használata.
De az, hogy holnapra meglesz mert wilson ilyeneket szeret álmodozni.. full képtelenség. Eleve ahogy irod, abból nekem az derüp ki, hogy hardwaresen sincs meg a képesség.
Kényes helyzetben egyszerűen kikapcsolják a rendszert.
Bizonytalan azonositáskor meg automatikus inditás helyet csak vészjelet ad,és a személyzet dönt.Mondjuk 50m/sec alatti sebességű céljelet csak befog,de nem inditja el az ellenintézkedést,csak a kezelő jóváhagyásával.Ez a lehetőség meg annyira nem új,30 éve létezik.(Merkava III,meg az azzal szoros rokonságban lévő Kentron Tiger,tűzvezetű rendszere már tudott ilyet.Képes volt hőjelet,illetve megfelelően kontrasztos optikai jelet befogni,és automatikusan követni-de mivel a célazonositás elég megbizhatatlan volt,tűzkiváltást csak a kezelő végezhetett-30 éve.....És persze akkor még ez tankokra,meg helikopterekre működött,nem kicsi dronokra-de működött)
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 991
15 856
113
Kényes helyzetben egyszerűen kikapcsolják a rendszert.
Bizonytalan azonositáskor meg automatikus inditás helyet csak vészjelet ad,és a személyzet dönt.Mondjuk 50m/sec alatti sebességű céljelet csak befog,de nem inditja el az ellenintézkedést,csak a kezelő jóváhagyásával.Ez a lehetőség meg annyira nem új,30 éve létezik.(Merkava III,meg az azzal szoros rokonságban lévő Kentron Tiger,tűzvezetű rendszere már tudott ilyet.Képes volt hőjelet,illetve megfelelően kontrasztos optikai jelet befogni,és automatikusan követni-de mivel a célazonositás elég megbizhatatlan volt,tűzkiváltást csak a kezelő végezhetett-30 éve.....És persze akkor még ez tankokra,meg helikopterekre működött,nem kicsi dronokra-de működött)

Ezt értem, de ugye ezzel az a gond, hogy ilyen kis, téveszthető (adatfolyamok szemszögéből nézve) nem markánsan kontrasztos különbségek miatt menet közben használhatatlanná válna. Sőt sok esetben azban a hasznos jel és zavar összemérhető. Statikusan, beállitott pozícióban semmi gond nem lenne szerintem. Ott simán 100ból százszor jól működne. Bár az egy vadgalamb vagy drón esetén már szimplán elvérezne.

Na mindegy.
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 635
34 380
113
Ezt értem, de ugye ezzel az a gond, hogy ilyen kis, téveszthető (adatfolyamok szemszögéből nézve) nem markánsan kontrasztos különbségek miatt menet közben használhatatlanná válna. Sőt sok esetben azban a hasznos jel és zavar összemérhető. Statikusan, beállitott pozícióban semmi gond nem lenne szerintem. Ott simán 100ból százszor jól működne. Bár az egy vadgalamb vagy drón esetén már szimplán elvérezne.

Na mindegy.
Galambnak csapkod a szárnya,dronnak nem.
De ne keverjük már a 30 évvel ezelötti kontrasztos rendszert (ami jóval nagyobb dolgokra lett akkoriban kitalálva),egy mai szenzorfúziós lehetőséggel.
És még 1x.Nem lesz 100%kos dolog ez sem.Semmi se az.De ha 50%ot eléri,az pont felével csökkenti a veszteségeket......És igen,kelleni fog időnként a személyzetnek odafigyelni a gépre,kijavitani a hibázásait.De simán megoldható,hogy mondjuk 50m/sec feleti célsebességnél autómatikus legyen az ellentevékenység,alatta meg igényelje a kezelő jóváhagyását.Mit nem lehet ezen megérteni?
Különben meg a töltőgép csökenti a kezelői létszámot-de az egyre több elektronikának lassan kelleni fog egy külön kezelő.....
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 917
17 943
113
újszülötteknek:

 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 868
85 400
113
Érthető volt elsőre is.
Honnan tudod, hogy szar?
Ezek szerint nem midnenkinek.
Honnan tudom, hogy ha van is ÉK-i APS az szar? Fogalmazzunk úgy, hogy az ÉK-i ipar nem nagyon mutatott még semmi oylat ami alapot adhatna a megelőlegezett bizalomra. Tehát számomra minden ami ÉK-ból jön az szar amíg be nem bizonyosodik az ellenkezője.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 092
50 325
113
Ezek szerint nem midnenkinek.
Honnan tudom, hogy ha van is ÉK-i APS az szar? Fogalmazzunk úgy, hogy az ÉK-i ipar nem nagyon mutatott még semmi oylat ami alapot adhatna a megelőlegezett bizalomra. Tehát számomra minden ami ÉK-ból jön az szar amíg be nem bizonyosodik az ellenkezője.
Ahogy érzed. Csak aztán nehogy meglepődj ;)