1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Antonov An-124 Ruslan "Condor"

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. therob

    therob Active Member

    A Qatar Airways színeiben repül egy C-17.
     
  2. ruhakupac

    ruhakupac Active Member

    No ezen meglepodtem:

    airliners.net/photo/1559021/L/
    Mindamellett mindenhol azt irjak, hogy lajtstromszam A7-MAB es hogy a quatari legiero tulajdona a gep.
     
  3. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A Ruszlan nem tud sokkl többet mint pl a B747-8F. Tényleges teheremelő kapacitása kisebb, csak valamivel nagyobb geometriai méretű terheket tud befogadni. Ebbe a szegmensbe nem feltétlen érdemes beszállni. A meglévő példányok továbbüzemeltetése lenne a fontos. A Mrija ellenben óriási népszerűségnek örvend, hiszen lényegesen nagyobb kapacitással bír és igencsak sok megrendelő él vagy inkább élne vele.

    A Mrija általam ismert legnagyobb terhét Prágából vitte Franciaországba, egy komplett gyártósort, 248 tonnát. Anno, mikor nálunk járt a MOL gépeiért, akkor a rakomány össztömege 180 tonna volt, tehát messze attól, ami a maximum, de még így is 30 tonnával több, mint a jelenlegi rekorder B747-8F vagy ha úgy tetszik a Ruszlan korábbi rekordja. 30 tonnával, ami egy A400M szállítókapacitása.
     
  4. dudi

    dudi Well-Known Member

    B747-8F-el az a baj állítólag,hogy hiába nagy nem nagyon lehet bele pakolni nagy dolgokat mert kicsi a raktérajtó.
     
  5. boki

    boki Well-Known Member

    Egy osszehasonlítás az AN-124-100 és a B -747-8F, ill. a modernizált An-124-300(ami a legjobb megoldás lenne)
    http://www.ul-avia.com/uploads/files/an124/120813_an124300vystuplenie_matf2012.pdf
    A Mrija-hoz visszatérve, ha oroszok kezében lenne a gyár már rég befejezték volna a 2. példány építését.
     
  6. boki

    boki Well-Known Member

    Az An-124-100- nak gyenge a hajtomuve. A D18T-3 hajtomu TE csak 23,4t, míg a B-747-8F-é 30t, úgyhogy a tervezett An-124-300-nak szuksége lesz új hajtomure.
     
  7. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    A Ruszlán egy tehergépnek tervezett tehergép, nem egy áttervezett utasszállító. Szerintem ez behozhatatlan előny. Vagy a Boeing elejét hátulját is lehet nyitni?
    Ezt miből gondolod?
     
  8. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Csak az elején.
     
  9. sondor961

    sondor961 New Member

    Érdekes ez a katari gép, ilyet sem láttam még!
    Bár ez 1 katonai változat civilre festve. Annál is inkább, mert ugyan a McDonnell Douglas és a Boeing is számolt civil változattal /MD-17 majd BC-17 néven/, ám az érdeklődés hiányában soha nem valósult meg....
    A gyártás közelgő leállítása miatt meg már nem is fog...!!!

    Tehát a Mrija vagy a Ruszlán gyártása kapcsán nem árt még számolni 1 kicsit....

    /Pl. mennyi lenne 1 millárd dolláros gép "fuvardíja"? - Mert létezik hajó és vasút is....
    Igaz, az idő pénz...! - No de mennyi...?!?
    Tehát az energetikai cégek és a megrendelőik is számolhatnak..../

    Lehet, hogy 20 darabra sem lesz igény...?!?
     
  10. boki

    boki Well-Known Member

    Mégegyszer leírom mert, kitorolték a moderátorok.:)

    Az An-124 Ruszlán újragyártása politikai dontés, és nagyban fugg az ukrán poltikai hangulattol ill. hatalomtol. Ez egy gesztus volt az oroszok részérol az ukránok felol(nem választod Europát, akkor kapsz megrendelést, munkát tobb tízezer embernek) Ezenkívul, ha a bokszolo(Merkel kedvence) gyoz a 2015-os elnokválasztáson, akkor minden Oo-kal kotott szerzodést felmond(mint Juscsenko)

    Tehát a 80 drb Ruszlan ujragyártásanak reális alapja = 0

    1. Az újragyártás elindításához tobbmilliárd USD invesztício kell, amivel nem rendelkezik azorosz kormány, az ukrán meg pláne.

    2. Uj hajtomu fejlesztés szukségessége
    3. Megrendelés hiánya

    Inkább a meglévo An-124-100 flottát kéne modernizálni An-124-300 projekt alapján(lásd a fenti linket)
     
  11. sondor961

    sondor961 New Member

    T. gacsat!
    A Jumbó 1 meg nem valósult tehergép tervei alapján /innen a "púp"/ épült utasszállító, melynek "F" változata mind a mai napig a legkönnyebben pakolható rámpa nélküli teherszállító....
    A nyitható orr pedig a fő raktér /középső szint/ teljes keresztmetszetére biztosít pakolási lehetőséget....

    A Ruszlánnál ez a keresztmetszet persze jóval nagyobb /1 teherszint, fölötte a kabinnal/....
     
  12. sondor961

    sondor961 New Member

    Egyetértek bokival! /Bár, a jelzős szerkezetét joggal törölték!/

    "A Mrija-hoz visszatérve, ha oroszok kezében lenne a gyár már rég befejezték volna a 2. példány építését." - No, erre azért nem vennék mérget...!

    "Többmilliárd USD invesztíció" persze lehetne, de kérdés , hogy mire....
    Mert a "2020-ra mindent" című orosz mese nekem nagyon vodkaillatúnak tűnik...!!!
     
  13. boki

    boki Well-Known Member

    Nos a Mrija a Buran-hoz lett kifejlesztve , de a SZU felbomlása után az egyetlen példány az ukránoknál maradt. Most vakaroznak az oroszok, hogy ujjá élesztenék a Buran programot(lásd az USA és Kína pilotanélkuli katonai urhajok fejlesztését), aminek torlése nagy hiba volt!

    sondor961
    Egy gép újragyártásának indításához, szukséges a gyártokapacitás kiépítése, az alkatrészek gyártásának ujraindítása a 0-rol .....
    Sokan itt elfelejtik , hogy a Szu-ban szét voltak osztva a gyárak , beszállítok tobb tagkoztársaság kozott.... A Szu felbomlása után ezek megszuntek 90-100% -ban. ....
     
  14. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    "Inkább a meglévo An-124-100 flottát kéne modernizálni An-124-300 projekt alapján"
    Ehez is egy nem létező motort írtak. Azt is meg kéne csinálni.
     
  15. boki

    boki Well-Known Member

    A Motor Sics fejleszti az új motot, csak kérdés mikor lesz kész(!?)
    A modernizácio sokkal olcsobb, és ezáltal a Ruszlan elérheti azokat a jellemzoket , amivel a Boing rendelkezik(lásd az ábrát a linkben)
     
  16. sondor961

    sondor961 New Member

    Azért a még nem létező ukrán és a már bizonyított amerikai hajtómű között lesz némi különbség!
    Üzemeltetési költségek + élettartam tekintetében biztos...!
     
  17. voltagemultiplier

    voltagemultiplier New Member

    boki: Nem lesz az kész, mert ilyen beszűkűlt piacra nem éri meg. Még ha gyártanak is 15 db új gépet akkor sem valószínű. Inkább csak modernizációról lehet szó amit aztán, esetleg, új típusnak kiáltanak ki. Vagy megcélozzák a többi nehézgépes piac többi szereplőit is, ami azért enyhén esélytelen még teljesen versenyképes hajtóművel is. Az A380-asba pl a már meglévő kínálaton nem változtat az Airbus, (részben politikai okokból ), ugyanez a többi nagygépre is igaz.
     
  18. sondor961

    sondor961 New Member

    Tisztelt voltagemultiplier!
    Teljesen esélytelen, mert tudtommal nem létezik nyugati repülő keleti hajtóművel /a már leírt okok miatt/...!
    Kivétel talán csak az orosz rakétahajtómű, mely népszerű az USA-ban...!
     
  19. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Nos, a Burán ügyből tuti nem lessz semmi. Valószinű a Ruszlánból sem. Egy Airbus380 400miló $. Ha szükség lenne ilyesmire, olcsóbban kihoznák, mint az ukránok.
    Az Airbus 380 meg elvileg sem repülhetne D18Tvel, mert még a nem is létező széria 5 is vagy 20 % kal kevesebbet nyom, mint a 380as mostani hajtóműve.
    A 225ösnek lenne valami értelme, de annak is inkább nyugati hajtóművekkel. Persze azt is előlről kellene kezdeni. Tuti nem vennék gyártásba 30 éves szárnyakkal.
     
  20. sondor961

    sondor961 New Member

    Tehát csak közös akaratból még nem lesz új vagy modernizált szállítógép. Az ukrán politikai helyzet esetleges változásával pedig a közös akarat is könnyen kútba eshet...!
     

Ezen oldal megosztása