1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Antonov An-225 Mriya "Cossack"

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Igen a Y-20 ott van nekik. Abba a gépbe sikeresen átültették azt, amit a szintén nem mai gyerek Il-76-ból tanultak.
     
  2. boki

    boki Well-Known Member

    Teljesen át kell tervezni a gépet, Nem lesz konnyu munka a kínaiaknak.
     
  3. beta

    beta Well-Known Member

    Arra azért kíváncsi vagyok, hogy hány gépet terveznek építeni.
     
  4. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Valahol el kell kezdeni. Nézd meg, hogy hol voltak 1990-ben, és hol vannak most. Egyszerre kell gyakorlatilag nulláról felhúzniuk mindent. Ügyesen kihasználták/ják a politikai-gazdasági helyzetet, hogy minél inkább felgyorsítsák a fejlesztéseiket.
     
  5. boki

    boki Well-Known Member

    A megállapodás szerint a második protót Kijevben fejezik be. (Pénzt adnak a kínaiak) Tobbi gépet licenszben gyártják majd.A pontos mennyiség késobb kerul meghatározásra az én infóim szerint. Mivel a Mriya szovjet gép volt -tobbségben orosz berendezésekkel nem lesz egyszeru az ukránoknak befjezni a 2. protót.:)
     
    cinikus likes this.
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Főleg úgy, hogy 20+ éve az udvaron rohad.
     
  7. notaricon

    notaricon Well-Known Member

    [​IMG]

    Nagyítható! :)
     
  8. formosa1

    formosa1 Active Member

    Bár a dolog pénzügyi részéről szinte semmit sem tudunk, sokak véleményével ellentétben szerintem jó üzletet kötöttek az ukránok.

    Indoklás:
    Ez nem 1 több ország által is keresett kis vagy közepes szállítógép, melyre könnyű vevőt vagy gyártót találni. Épp ellenkezőleg, itt csak az USA, Oo. és Kína jöhetett szóba. Az USA-t valószínűleg nem érdekelte, Oo. jelenleg ellenség, így Kína pont jókor érkezett.

    És mivel Kína mindent fizet, ez nagyon jól jön Ukrajnának.
    Fizeti a félkész gép befejezését is. Eredeti "szovjet" alkatrészek és beszállítók persze már nincsenek, ám az An-124 Ukrajnában készül új beszállítók alkatrészeiből - és zömmel ezek az alkatrészek kellenek a nagyobb testvérhez is. De ami nincs, kínai pénzből az is legyártható.

    És hogy jó üzlet-e Kínának? - Részben igen, mert nem kell saját óriás szállítógépet fejleszteniük.
    Másrészt viszont nem, mert nem lesz igény olyan mennyiségre, mely pl. exportra is "elfogadható" darabárat eredményezne.
     
  9. varga dima

    varga dima Well-Known Member

    Ezek persze mint jó dolgok, ha közben nem indul valami pereskedés.... Mert könnyen lehet, amennyiben egy "összetett" szovjet termékről van szó...., hogy pár dolog licensze valahol oroszoknál van... Bár gondolom a kínaiak ennek utána jártak.
     
  10. joker

    joker Well-Known Member

    Ha megvan a gyártósor meg a gépek amivel a 225-ösöket gyártották akkor csakis jó üzlet lehet. És nem értem, hogy mitől jöhet szóba csak az USA vagy Oo. vagy Kína. Ide egy befektető kell, akárhonnan, akinek kell egy vagy több ilyen gép. Ez teljesen országfüggetlen. A egyetlen repképes An-225-ös is csak akkor van a földön amikor szervízelik vagy rakodják, nagyon is van igény a szolgálataira, valószínűleg a következő daraboknak is jut szállítanivaló.
     
  11. boki

    boki Well-Known Member

    An-124 Ruslan Ukrajnában készul ???
     
  12. panoz

    panoz Well-Known Member

    Az a szó hogy "licensz" nincs a kínaiak szótárában.
     
    cinikus and varga dima like this.
  13. boki

    boki Well-Known Member

    Tisztázzunk valamit a Mrija és a Ruslan is szovjet gép melyeket oroszok terveztek . A fokonstruktor Tolmacsev nevezetu (orosz)személy volt. Az ukrán védelmi-ipar ma i s a szovjet (orosz) orokségbol él.
     
    notaricon, cinikus and varga dima like this.
  14. varga dima

    varga dima Well-Known Member

    Ha jól emlékszek orosz uljánovszki Aviasztar gyártott 2003-ig.... De ebben az évben már lemondták a további példányok gyártásáról egyfelől egy érdekes okkal: bízonyos geopolitikai változások miatt.... - ukránok nem engedtek?.... másfelől - tele vannak rendelésekkel - MC-21 stb...... De a meglévőket szervizelik
     
  15. formosa1

    formosa1 Active Member

    A kievi Aviant repülőgépgyár is gyártotta 2004-ig, mely ma az Antonovhoz tartozik...
     
  16. formosa1

    formosa1 Active Member

    1 db, pontosabban másfél készült, de csak az An-124-nek volt /van?/ gyártósora. Az An-225 valójában az An-124 meghoszabbított változata, 6 hajtóművel, nagyobb szárnyakkal és módosított futóművel etc.
    Ha a befektető gyártani is szeretné, szerintem olyan országot választ, ahol piaca is lehet a gépnek /ezért írtam ezt a hármat/. De ha csak venni szeretne, nem fog horrorisztikus árat fizetni, mert a szállításért sem fog horrorisztikus pénzt kapni.
    Csak "20" gép "sorozatgyártásával" meg nem lesz elfogadható darabár, ahoz minimum 50-100 db kellene - ami szerintem nem fog összejönni. Még Kínában sem!
     
  17. joker

    joker Well-Known Member

    Egy ekkora gépet mindegy, hogy hol gyártasz, vagy lesz rá kereslet a globális piacon vagy nem. A gyártósor elhelyezkedése egyáltalán nem befolyásoló tényező, hacsak nem Indiában vagy valami hasonló helyen van, ahol tudod, hogy a minőség baleset- és életveszélyes lenne.
     
  18. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Senki sem mondta, hogy az ukrànok nem csinàltak jó üzletet. Olyasmit adtak el, aminek a gyàrtàsàhoz màr se pènzük, se tehetsègük sincs.

    A kìnaiak meg termèszetesen első sorban a technológiàt akartàk. Pèldàul a Lotarev D-18 illetve a kettős törzs szerkezet.
     
  19. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    A Mrija két legnagyobb negatívuma a megbízhatatlan hajtómű és a nem túlnyomásos raktér, ugye? Kíváncsi vagyok, hogy a kínai gyártású gépeken változtatnak-e majd ezeken. Gyorsan ránéztem wikin, a D-18-at jelentősen erősebbnek írja, mint a WS-20 (196 kN szemben 120-140 kN).
     
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Olyan gépből, amiből készült 1,5 db a gyártósor használata erős túlzás...
     

Ezen oldal megosztása