ASCOD / Ajax / Scout SV / Griffin / Pizarro / Ulan / Sabrah light tank

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

MZ/X

Well-Known Member
2021. május 27.
821
3 915
93
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 608
84 019
113
Spain plans to sign VAC Tracked Support Vehicle contract by end of year...

bsp_65970-jdw-24097.jpeg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 608
84 019
113
Castor, az első 100%-ban spanyol tervezésű jármű...

53249200044_666291b64b_b.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Szittya

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 769
15 132
113


Mire képes az ASCOD IFV és jobb, mint a CV90 és a Lynx?

Tavaly szeptember végén vált ismertté, hogy a General Dynamics amerikai vállalat európai fiókja, a Csehszlovák Group holding társaság és az "Ukrán Páncélozott Járművek" vizsgálja az ASCOD gyalogsági harcjárművek engedélyes gyártásának lehetőségét Ukrajnában.

Ismeretes, hogy a cég szakemberei a katonai személyzettel, valamint a fegyverek és katonai felszerelések tesztelésére és tanúsítására szolgáló DNDI képviselőivel együtt ellátogattak a General Dynamics European Land Systems spanyolországi gyártóüzemeibe, ahol megismerkedtek a kerekes, ill. lánctalpas járművek.

Az "Ukrán Páncélozott Járművek" sajtószolgálata által kiadott fotókon az látható, hogy az ukrán delegáció a második generációs ASCOD Phase 2 harcjármű alvázát értékelte, amelyet egyszerűen csak ASCOD 2-nek is neveznek.

FB_IMG_1695719882339-1024x768.jpg


Az ukrán katonák tesztelték az IFV-t, hogy összehasonlítsák ennek a gépnek a képességeit a fegyveres erők által már használt berendezésekkel.

A szakemberek különösen az ASCOD 2 elrendezését tesztelték a spanyolországi Trubia városában található egyik gyakorlópályán.

Tekintettel az ukrán struktúrák és a védelmi ipar képviselőinek a beszerzésről és a termelés lokalizációjáról szóló tanulmányára, érdeklődés mutatkozik az ASCOD képességei iránt a harctéren.

A "Military" egy új cikkben az ASCOD funkcióiról és a brit Ajax harcjármű botrányos projektjének lényegéről fog beszélni.

ASCOD

Az ASCOD egy univerzális harci platform, amely alapján egy egész gépcsaládot hoztak létre. Az osztrák Steyr-Daimler-Puch AG és a spanyol Santa Barbara Sistemas együttműködésének részeként fejlesztették ki.

Ennek eredményeként már az 1990-es évek végén Spanyolország első generációs gépet kapott saját néven Pizarro, Ausztria pedig Ulan gépeket. Mindkét ország összesen több mint kétszáz BMP-t és speciális járművet rendelt a bázisára.

A platformfejlesztés új fordulójára a 2000-es évek elején került sor, amikor mindkét fejlesztőt felvásárolta a General Dynamics European Land Systems. A harcjárművek új generációjának fejlesztése 2004-ben kezdődött, és koncepcionálisan a meglévő formatervezés javítására összpontosított.

A projekt egyik fő feladata a védelmi szint növelése volt. A számos közel-keleti nemzetközi hadművelet tapasztalatainak hatására az egyik fő feladat az erőteljes aknavédelem bevezetése lett. Emellett a katonaság leállította az alapvető ballisztikai védelem megszervezését, ami az ígéretes gépekkel szemben támasztott követelményeket is befolyásolta.

A tervezés során megváltoztatták a páncélozott hajótest kialakítását, javították a foglalást, és teljes aknavédelmet telepítettek.

Az ASCOD 2 ballisztikai védelem magában foglalja a bemutatott acél testet kerámiával és többrétegű panelekkel, valamint Kevlar párnázással. A fejlesztő nyilatkozata szerint a kiegészítő kompozit védelemmel ellátott gép körben 14,5 mm-es géppuskából, homlokkiugrásban pedig páncéltörő szubkaliberű lövedékekből képes ellenállni.

Opcionálisan a GDELS dinamikus védelem, lézersugárzás-figyelmeztető rendszerek és Saab LEDS-150 vagy Raphael Trophy aktív védelmi komplexum telepítését is kínálja.

Az aknák elleni védelemnek biztosítania kell a legénység biztonságát akár 10 kilogramm TNT egyenértékben kifejezett kapacitású robbanószerkezet beindítása esetén mind a pálya alatt, mind a gép alja alatt.

MyCollages-3-e1704314498495-985x1024.jpg


A hajótest kialakításában bekövetkezett változások azonban nem befolyásolták a harcjármű elrendezésével kapcsolatos fő döntéseket. Az ASCOD megtartja a hagyományos motor- és sebességváltó-rekesz elöl, a vezetői szerelőülés mellett, tőle balra, a futóműrekesz és a felszerelés hátul.

ALVÁZ

A hajótest felépítésében bekövetkezett komoly változtatások és a fokozott páncélvédelem a gép tömegének 30 tonnára való növelését eredményezte. Ez volt viszont az oka a futómű véglegesítésének, az erősebb motor és a megfelelő sebességváltó felszerelésének.

Az új alváz lehetővé tette a teherbírás 42 tonnára növelését. A megfelelő manőverezhetőség érdekében az ASCOD 2 német 805 lóerős MTU V8 199 T21 turbófeltöltős dízelmotort kapott. Renk HSLW256B hatfokozatú automata sebességváltóval működik.

A gép előrefelé akár 67 km/h, hátrafelé pedig 33 km/h sebességet fejleszt. A hatótáv 500 km.

Az alváz hét támasztógörgővel rendelkezik, amelyek az üzemeltetési tapasztalatok szerint jó sima mozgást és jó átjárhatóságot mutattak havas talajon.

A harcjármű felszerelhető szabványos, gumi lánctalpas fém lánctalpasokkal. A lánctalpok tömör gumis változatát is kifejlesztették azonban hozzá. Ez a megoldás drágább, de jelentősen növeli az utazás simaságát és csökkenti a zaj- és rezgésszintet.

FEGYVERZET

Az ASCOD 2 platform nagy teherbírása és modularitása lehetővé teszi a piacon ismert fegyverrendszerek többségének telepítését.

A BMP változatban 25-40 mm-es közepes kaliberű automata fegyverekkel rendelkező harci egységekről beszélhetünk, különösen a CMI Cockerill, a Rheinmetall LANCE, a GDELS SP30, az Oto Melara 30 és a GDLS-Canada LAV-25. Ezen kívül lehetőség van teljesen távoli harci rendszerek telepítésére is.

Általánosságban elmondható, hogy a fegyver és a kísérő fegyverrendszerek kaliberének megválasztására vonatkozó döntés kizárólag az ügyfél költségvetésétől és preferenciáitól függ, így a kérdés zárójelbe tehető.

LOKALIZÁCIÓ

Egy teljes körű háború körülményei között az ASCOD harcjárművek gyártása nagy valószínűséggel csak kész szerelvények és egységek összeszerelése formájában történik az ukrán létesítményekben.

Az ukrán védelmi-ipari komplexum azonban átveheti a páncélozott hajótest gyártását kész hengerelt fémből. Ebből a szempontból az acéltest egyszerűbbnek és ismerősebbnek tűnik az ukrán ipar számára, mint a hasonló alumíniumötvözetekből készült gépekhez. Nem zárható ki az ukrán fejlesztés harci egységének esetleges integrációja sem.

Azt is érdemes megemlíteni, hogy a szerződés sikeres megkötése esetén Ukrajna lesz Nagy-Britannia után a második ország, ahol honosítják termelésüket. Ez utóbbi tapasztalata kényes volt, és számos probléma kísérte a General Dynamics európai részlege által nyújtott szolgáltatások minőségével.

Így az ASCOD alapján kifejlesztett Ajax harcjárművek gyártásának lokalizálására a cég brit részlege nem megfelelően lefordított műszaki dokumentációt kapott, számos paraméterhibával és pontatlansággal. Ez viszont egyes csomópontok specifikációinak félreértéséhez vezetett.

nzkpgaN.jpg


A dokumentációval kapcsolatos problémákon kívül egyéb problémákat is találtak, különösen az Ajax esetében.

„A minőség-ellenőrzés különösen gyenge volt a Spanyolországban gyártott első 100 esetben, de a problémát nem sikerült teljesen kiküszöbölni a következő tételeknél. A problémák között szerepelt az inkonzisztens szakaszhossz, a nem párhuzamos hajótest oldalai és a rossz hegesztés” – írja Dr. Jack Watling, az Egyesült Királyság Királyi Védelmi Kutatóintézetének munkatársa.

Ennek eredményeként a GDLS-UK kénytelen volt megbirkózni a leszállított tokok visszautasításával és javításával, amelyek gyártási minősége nem volt kielégítő.

Általánosságban elmondható, hogy a fent leírt események és számos fejlesztési probléma együttes hatása miatt a projekt 4 évvel elhúzódott, ami viszont a fejlesztési és gyártási költségvetések növekedését vonja maga után.

(folytatás ... )
 
  • Tetszik
Reactions: dudi

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 769
15 132
113
( ...folytatás)

CV90, LYNX VAGY ASCOD?

A műszaki paramétereket tekintve a mai napig a svéd CV90, a Rheinmetall KF41 Lynx és az ASCOD továbbra is kategóriájukban a legvédettebb gyalogsági harcjárművek közé tartoznak. A védelmi paramétereikben nincs jelentős különbség, és az ütőképesség csak az ügyfél által választott fegyvertől függ.

A száraz számok mellett azonban felhasználható Szlovákia tapasztalata, amely 2022-ben a pályázat során értékelte ezeket a gépeket.

A szlovák védelmi minisztérium május 26-án tette közzé Megvalósíthatósági tanulmány a lánctalpas páncélozott harcjárművek és lánctalpas kisegítő járművek beszerzéséhez című dokumentumot, amely egy hosszadalmas tesztelési folyamatot zárt le, amelyben a versengő járműveket hazai viszonylatban vizsgálták.

A szlovák nyelvű dokumentumból hiányzik néhány titkosnak ítélt információ, de általános áttekintést ad a terepi tesztek során elért eredményekről.

Znimok-ekrana-2024-01-04-153515-1024x690.png


Az értékelés négy fő területet vett figyelembe: műszaki, anyagi-technikai, pénzügyi és a szlovák ipar szerepvállalását.

A műszaki értékelésnél a fő szempontok a mobilitás, a manőverezőképesség, a tűzerő és a védelem voltak.

A Lynx egy Rheinmetall Mk30-2 fegyverrel felvértezett Lance toronnyal, az ASCOD Elbit MT30-asával Northrop Grumman Bushmaster II Mk44S-el, a CV90 pedig egy d-toronnyal volt felszerelve 30 mm-es Bushmaster II fegyverrel.

A dokumentumban közzétett műszaki értékelési eredmények táblázata a következő általános vizsgálati eredményeket mutatja:
Gyalogsági harcjárműÉrtékelés pontokban
CV90 MkIV375
ASCOD362
Lynx KF41337

Az első helyet a CV90 szerezte meg, bár nem felelt meg a fegyver maximális magasságára vonatkozó követelményeknek. A Lynx-szel kapcsolatos megjegyzések pozitívan hangsúlyozzák a modularitást és a jelentős belső teret, míg a negatívumok az általános méreteket.

Bár az ASCOD a második helyen áll ebben a táblázatban, a zaj- és rezgésproblémák felfedezése után végül a harmadik helyre került.
A harci platformok pénzügyi értékelése egy képlet alapján történt, amelyben a teljes költség a gép költségének, a 20 éves életciklus-becslésnek, a kezdeti képzési költségeknek, a főbb logisztikai költségeknek és a pótalkatrészeknek az összege volt.

A rangsorban a CV9030 áll az első helyen, megelőzve a CV9035-öt, majd az ASCOD és a Lynx következik. A logisztikai összehasonlítás részeként azonban jelentősen megváltozott a rangsor: a Lynx lett az első, a második a CV90, az ASCOD pedig az utolsó.

A harcjárművek gyártásának szlovákiai lokalizációja és a helyi vállalkozások gyártási ciklusba való bevonása kérdésében ismét a CV9030 lett a vezető, megelőzve a Lynxet, a CV9035-öt és az ASCOD-t:

Gyalogsági harcjárműminősítés, %
CV903029,69
CV903527,98
ASCOD23,38
Lynx KF4128,83

A szlovák pályázat szerint a spanyol gép műszaki-gazdasági profilban veszít a svéd harcjárművel szemben.
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 349
14 164
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Spartan.asfv

Well-Known Member
2016. október 25.
892
2 888
93
Nem tudom hova tegyem,igy ide rakom. Fülöp szigeteki Sabrah könnyű harckocsik.A poén része miatt érdemes nézni a neveket a hk-kon. :D

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 608
84 019
113
  • Tetszik
Reactions: Venom85 and Pogány