1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    Nem nagyon értek ezekhez a dolgokhoz. Egyet mondjatok meg: lakótelepen lakom most Pesten. Elég sokat autózok, vegyes használatban... A környéken nincs töltő... Mit vegyek? Benzin? Dízel? Szemezek egy RAV4 hibridddel... Töltőset nem akarok.. Mondjátok meg a tutit... :)
     
  2. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Megválaszoltad a saját kérdésedet :)
     
  3. bartinieffektus

    bartinieffektus Active Member

    Szevasz, anyiért már kapsz egy Type R-t. Pesten a lehető legkissebb kocsi, a legerősebb ma kapható motorral. Ha a minőség és a megbízhatóság is érdekel, akkor valamelyik Mazda szívóbenzinest érdemes megvenni, az még az árát is tartani fogja.
     
    Littlejohn likes this.
  4. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

  5. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Magyarországon fizeti a munkásokat, itt fizet mindenféle számlát (áram, víz, csatorna, utaztatás, különféle szolgáltatások, stb.), a nyersanyagokat valószínűleg magyar cégektől veszi (náluk is munkahelyeket teremt). 5 év után meg itt fizeti az adót is.
    Aztán meg ami profitot kivisz az országból (mint mondtam, eleve abból a pénzből visz ki valamennyit, amit más országokból hozott be) az meg valószínűleg valami adóparadicsomban landol vagy fizeti belőle a Dániában maradt fejlesztőket, tervezőket, marketingeseket, míg azokat is át nem viszi máshova, pl. akár ide is.

    SK: ismerek pár koreai céget, mindegyikben szokott lenni pár koreai is a felsővezetésben, akik hosszú évekig itt vannak, sőt néha itt is telepednek aztán le.

    Egyébként mi a baj azzal, hogy idejön egy cég és akár minimálbérért is dolgoztat?
    Felszívja a munkaerőt, aztán mikor már sok cég van az országban és nincs honnan szabad munkaerőt felvenni, elkezdenek emelni, mint ahogy már jópár éve teszik.
    Ha meg a munkások képzik is magukat, akkor egyre több munkafolyamatot idehoznak, még a K+F-et is. Amelyik meg filléreskedik és nem emel, az majd szépen bezár és tovább megy. De addig is minket gazdagítanak.
     
    vata, zsolti, Kurfürst and 2 others like this.
  6. torsen

    torsen Well-Known Member

    Jó lesz az a RAV4!
     
    pöcshuszár and hunter85 like this.
  7. torsen

    torsen Well-Known Member

  8. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

  9. torsen

    torsen Well-Known Member

    Nem vagyok erősáramú szakember (se), de gondolom a szigetelési/átütési illetve az EM árnyékolási feladatok is hatványozódnak (valami olyan rémlik, hogy 2V/mikroszekundumnál meredekebb feszültségváltozásnál már kötelező az EM zajszűrés. Már a 300...500V-on dolgozó hibrideknél is a vezetékezés szigetelése általában kétrétegű, közötte árnyékolás (meg pilot vonalak). Meg gondolom a feszültségelőállításnak (800V DC-ről van szó) is vannak gondkai. Nem tudom (ezt se) hogy a ma alkalmazott IGBT-k meddig bírják?
     
    Ooorky and blitzkrieg like this.
  10. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

  11. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Dashcamet vagy a feljelentgetősdit? Tudtommal egyik sem tiltott.

    Egyébként régen inkább ellene voltam, de a mai mindenféle vezetéstámogató extrákkal szerelt kocsiknál hajlok rá hogy simán lehetne kicsit emelni a 130as határt mondjuk 150-160-ra, ha kell akkor limitálva pl. háromsávos szakaszok belső sávjaira.
     
    bartinieffektus likes this.
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member


    És ez nem vicc. Sajnos ott tarunk, hogy erre igény lenne sok helyen...
     
    blitzkrieg likes this.
  13. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Hatásos, de a gyalogosfelismerő rendszerek korában kissé túlhaladott ;)
     
    blitzkrieg likes this.
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Itthon, ami a világ fejlettebbik része az autók átlagéletkora 13 év. Tehát gyalogos felismerő rendszer tömegesen arányban úgy 15+ év múlva talán lesz.
     
    blitzkrieg and antigonosz like this.
  15. emel

    emel Well-Known Member

    Hiába ismeri fel a gyalogost, ha a kocsi túlzott sebessége miatt az már féktávon belül van.
     
    antigonosz likes this.
  16. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Aha, nem.
    Rendszer hibázhat és hibázik is.
    Láttam összetört mozdonyt, mert kiürült ablakmosó tartály miatt a vezérlőprogram feloldotta a kéziféket...
     
    fishbed and antigonosz like this.
  17. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Leszamitva persze hogy jelenleg már nem nagyon árulnak olyan kocsit, amelyben gyalogosfelismerő rendszer nincsen.

    Magyarán az unalomig ismételt statisztika alapján, arra készülni ami belátható időn belül (nem 15 év mulva) már túlhaladott lesz és magától megoldódik, és egyébként sosem volt jelentős objektív probléma (zerbrán gázolás), teljesen felesleges.
     
  18. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Öhm.
    A vásárlók jelentős része "budget" kategóriás autót vásárol, amikben sokszor még ülésfűtés sincs.
     
    antigonosz likes this.
  19. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Nem nagyon érted szerintem hogy működik a rendszer, amint felismeri a gyalogost, a jármű magától allora fékez. Emberrel ellentétben nincs nagyon olyan, hogy féktávon belül észlel (kivéve gondolom ha valami teljesen extrém sebességgel közelíti a zebrát. Shit happens)

    A gyakorlatban pedig nagyon jól működnek már ezek a rendszerek.

     
  20. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Öhm. A vásárlók mindegyike olyan kocsit vásárol, amely megfelel az EU szabályoknak / szabványoknak.
     

Ezen oldal megosztása