1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Indiában láttam olyat hogy faszi a teljesen beállt autópálya levezetőn ment szemben a forgalommal és dudálta le a szembejövőket hogy húzzanak már el az útból.. :D
     
    KoviUbi likes this.
  2. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Nehezebben, több veszteséggel veszi fel a töltést.
    Az elbontása is sokkal szennyezőbb, mint egy hagyományos autóé, bár mivel az 99%-ban a harmadik világban történik nem számít.
    A személyautók szennyezése eleve kerekítési hiba a világban (főleg az európai és japán), kezdésképpen pl. szarvasmarha állományt is ki kellene irtani, ha valóban tenni akarnánk a felmelegedés ellen.

    (btw. egyre jobban szemezek villany Eonic-kal, remélem 3-4 év múlva lesz belőle 400km+-os verzió)
     
  3. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Jó kis kocsinak néz ki, csak még az árát (cc. 10 misi listaár) nehéz megemészteni, illetve ha nincs utazós kocsi, a hatótávot.

    Az áron majd good guy EU “segít” azzal, hogy a BÉM / ICE mtorosok árát jövőre kilövi az űrbe a hülye széndioxid büntivel. 1-1,5 milliót vidáman rárak az árra, úgy meg már kb. ugyananyi lesz az elektromos is a támogatással.

    Én mindenesetre kihasználtam a hirtelen jött szigorral megnyílt piaci rést és a gyártók kiszórási akcióit, gyorsan beruháztam egy benyásra amíg még van. :)

    A következő kocsi meg majd minimum légpárnás lesz vagy antigravitációs.
     
  4. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Azért írtam én is 3-4 évet, nem rossz a mostani se, de dízel után brutálisan hiányzik a nyomaték és bántja a fülemet, ha az automata 4000 fölé pörgeti előzésnél.

    Szerintem fel fog épülni egy szürke import réteg, Oroszban, USA-ban kilízingeli a helyi piacon beszerzett autót, amint meg van a 10000km/fél év újragenerálozza és behozza az EU-ba, mint használt autót.

    Szerk.: Ioniq-ra gondoltam, fogalmam sincs, hogy lett Eonic :D
     
  5. ximix

    ximix Member


    Van benne realitás, de az EU 2020 januártól bevezeti az Euro6 D temp más néven Euro6.2 szabványt ahol már más feltételek szerint mérik a kibocsájtást, van pl közúti forgalomban mért rész is, nem véletlen mondta Barna bá, hogy ez már olyan szintű szabályozás, hogy szennyezett levegőjű városba ha egy ilyen autóval bemennének akkor tisztább gáz jön ki a kipufogójából, mint amit a motor elöl beszív.

    És itt jön a realitás, miszerint mire ez a legalsó fizető rétegekig elér az több évbe fog telni, addig az alacsonyabb besorolású autókkal eregetnek.

    más -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Hadrás szerint már itt tart a tecsnyológia, co2 semleges gyártás, kíváncsi vagyok ez hogyan jött ki ?
    időzített YT link
    Ami még külön tetszik, hogy népautóznak a hsz.-ban és vitatkoznak, hogy ez az vagy épp nem az :D . . . de, hát minden VolksWagen = NépAutó
     
  6. ximix

    ximix Member

    OFF
    Ami GPS és telemetriai adatokat, belsőkameraképeket küld a férj telefonjára azt Eunuq-nak fogják hívni :D
     
  7. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Ez nagyon tanulságos videó:
     
  8. fip7

    fip7 Well-Known Member

  9. speziale

    speziale Active Member

    A villanyautó témakörében azért egy fontos dolgora felhívnám a figyelmet:
    a teljes rendszer hatásfokára.
    Tegyük fel sikerülne co2 semlegesen termelni az áramot (megújuló, atom, amit akarsz), akkor mi történne ha akkus autókat hajtasz vele:

    - az akkuk vesztesége kb. 15%, erre jön rá az elektro motor kb. 90%-os hatásfoka, vagyis a teljes rendszer hatásfoka kb. 0.85*0.9~75%

    - mi térténik ha üzemanyag cellás az autód? A legjobb PEM/SOFC üzemanyag cellák kb. 85%-os hatásfokkal alakítják az áramot hidrogénné. Erre rájön a PEM üzemanyagcella hatásfoka az autóban ami 60-65%, és végül aza elektro motor 90%-os hatásfoka. Ez így 0,85*0,6*0,9~45%

    - mi történik ha e-benzint csinálsz belőle, mondjuk az egyéb ipari folyamatokban képződő co2 felhasználásával? Nem tudom, hogy az e-benzin előállítása mennyi energiát igényel, de szerintem kb. az előállított energia 10-15%-a körül lehet. És erre jön rá mondjuk a legjobb és 48V hibrid rendszerrel párosított ICE motor kb. 35% körüli átlagos hatásfoka. Ez így 0,85*0,35~30%

    hát hm
     
    blitzkrieg likes this.
  10. FilcTroll

    FilcTroll Well-Known Member

    Közlekedés: ma láttam működni egy BKV-ellenőr kezében egy kütyüt, amivel leolvasta a bérlet QR-kódját, és "látá, hogy jó". Úgy tűnik, hogy minden borúlátásom ellenére az e-jegyrendszer egyes elemei már működnek.
     
  11. papi

    papi Well-Known Member

    Fantasztikus. Nézd meg hogy működik a holland OV-chipkaart rendszer. Na az tényleg jó. Ha a kártyádon van pénz utazhatsz vele buszon, villamoson, metrón, hajón, vonaton, bérelhetsz vele bringát.
    Tölthetsz rá neten, automatán keresztül, ha összekapcsolod a folyószámláddal akkor meg még ezekkel se kell foglalkoznod. Felszállsz csipantassz, leszállsz csipantassz és kész.
     
    fulcrum11 likes this.
  12. FilcTroll

    FilcTroll Well-Known Member

    Nyilván :))) Én a hazai viszonyokhoz képest is pesszimista voltam, ezért is lepődtem meg.
     
  13. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    blitzkrieg likes this.
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    De gondolom ez csak személyautóknál. A teherszállításban a láthatáron nincs, hogy miért kellene villannyal bohóckodni...
     
  15. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Azt nem írja a cikk de sanszos. Gyanítom teherautó motoroknál nincsenek is olyan brutális újítások, hogy pár évente új motort fejlesztenek.
     
    formosa1 likes this.
  16. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Ott is ugyanúgy tolják az Eurofaszságokat, csak enyhébb módon (meg is döglene az EU ha leállna a szállítmányozás).
     
  17. formosa1

    formosa1 Active Member

    De lehet, hogy már ott sem lesz motorfejlesztés, mert egyre fejlettebbek az akkumulátorok. Az elektromos motorok meg elég jó nyomatékkal rendelkeznek, ami fontos a munkagépeknél és a teherszállításban is...
     
  18. ximix

    ximix Member

    Az árufuvarozás azért más tészta, nem véletlen versenyeznek a felépítmény gyártók a maximális befogadóméret /legkisebb önsúly/ legnagyobb hasznos teher háromszögben, hogy aztán több tonnás aksikkal vegyék el a hasznos terhet és a rakhelyet.
    Kompromisszummal lehet csinálni e-kamiont, ha belefér valakinek a profiljába, soha nem jár teljes súllyal és a hely sem olyan égető számára akkor akár . . .
    A kamion motorokat ugyanúgy fejlesztik, mit a g.k. motorokat az Euro szabályozás végett, szerintem.
     
    fip7 and molnibalage like this.
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Csak a villanymotor hatásfoka ellenére valahol odaver a fogyasztásnak, hogy ha egy 40 tonnás kamion konstansan 14 tonna terhet cipel magával, akkor is, ha csak levegőt szállít...
     
  20. 12delta

    12delta Active Member

    Nem rég olvastam, hogy talán Norvégiában már tesztelik azt a kevert rendszert, hogy elektromos motor is van a kamionban és az autópányán áramszedővel halad villanymotorra, mint a trolik Bp-en. Ha jól rémik az Eu is pénzeli a projektet és Németek is építenek vagy építettek tesztszakaszokat. Igy csak minimális akúsúly szükséges ha teljesen elektromos a kamion, vagy hibrid.
     

Ezen oldal megosztása