1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Naugye. Minden mérgező. A levegő 78 százalékát kitevő nitrogén is.
     
  2. gafzhu

    gafzhu Member

    A nitrogén csak nagy nyomású környezetben mérgező ("mélységi mámor"), egyébként csak az O2-t szorítja ki. De a víz és a só szintén mérgező :)
     
  3. speziale

    speziale Active Member

    Azért igen kedves tőled Molni, hogy még véletlenül sem az almát az almával hasonlítod össze...

    normális árösszehasonlítást akarsz? Talán menj fel a VW honlapjára és konfigurálj AZONOS FELSZERELTSÉGI SZINTRE egy dizel meg egy e-golfot.

    Én megtettem. LISTAÁR (vagyis ebből jön még le a támogatás) szerint az e-golf 12,9 milla, a dízel meg 10,25 millió. Ez 2,7 millió többlet. Ebből mondjuk 8 éves életciklust számítva az ICE motor karbantartási költsége (ha semmi baja sincs, csak az ajánlott olajcsere meg egyéb szervízintervallum szerinti karbantartásokat/cseréket rendesen betartod), akkor az 1 millió. Marad 1,7 millió. ezt nagyságrendileg 130ezer km alatt visszahozza az autó az üzemanyagon.
    Vagyis még TÁMOGATÁS NÉLKÜL IS versenyképes az e-golf a dízellel. DE EZ MÁR a MÚLT. A 8-as golf meg az ID3 között még kisebb lesz az árkülönbség. Csak közben mondjuk az ID3 belső tere akkora mint a Passaté.

    Meg azért egy kérdés: mégis mennyibe kerülne egy ICE golf, ha azt a büntit beépítenék az árába ami abból jön, hogy nem tudja teljesíteni a flotta Co2 értéket? Mert villanyosok nélkül nem tudná...
     
    blitzkrieg likes this.
  4. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    nem csak a nagynyomású közegben. A nyakadba is tud "ömleni" egy csővezetékből, mivel nehezebb a levegőnél...
     
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Fejtsd már ki...

    1. Miért kell dízelnek lenni? Mert csak...?
    2. Miért e-golfot a Golffal? Mert csak...?
    A linkelt Skoda autó méretben azonos kategória, kvázi ikertesó a számok alap a kisebb e-autókkal. Az, hogy te juszt is "mert csak" alapon a drágább autóval erőlködsz az egyéni szocproblem.
     
  6. gafzhu

    gafzhu Member

    Az az oxigénkiszorítás. Ha folyékony, akkor fagyaszt - fizikai hatás. :)
     
  7. speziale

    speziale Active Member

    nézhettem volna benzinest is, Az 3-400 ezerrel olcsóbb, de az meg el is megy a tankolás költségén. szóval a lényegen az sem változtat.

    te jössz mindig a modelezéssel..most kezdjem el magyarázni, hogy mi az a "ceteris paribus"?
     
    blitzkrieg likes this.
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Igen. Kezdjed. Mert én nem látom, hogy mit tud a méregdrága Golfod, amit nem tud a Skoda Fabia vagy a Combi változata, amire nekem szükségem lenne vagy a hozzám hasonló átlagnak, akinek kb. a kocsi annyi, hogy A-ból vigyen B-be. És ennyi. Légkondi meg van benne, ami alap.
     
  9. nagyoncivil

    nagyoncivil Member

    Van kezdőrészlet, „kiemelt első lízingdíj”.
    Például van olyan felállás, hogy ha finanszirozottan veszed az autót, akkor kapsz kedvezményt a vételárból, és a törlesztés összességében kevesebb, mint a kedvezmény, amit kaptál. Ráadásul a kereskedő is kap valami kis jutalékot. Nem értem, hogy a banknak ez miért éri meg (de ez már inkább másik topikba való).
     
    molnibalage likes this.
  10. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Ennél a mondatnál nem szakadt rád legalább a plafon?
    Veled ellentétben én nem szoktam jelzőket használni másokra.
    Itt hagyjuk is abba az egészet, 10 év múlva visszatérünk rá és meglátjuk kinek lett igaza.
     
  11. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    2 egészen más megközelítés:

    Ken bácsinak megint elgurult az Andaxin:

    Na melyiknél volt több a gumipor? :p:D:D:D:D
     
  12. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Szinte ugyanazok az anyagok kellenek az elektromos autó legyártásához is, mint a hagyományoshoz.
    Ami pluszba jön az elektromoshoz az az akku.
    Ahhoz meg leginkább lítium, műanyag, alumínium, réz, nikkel és grafit kell.
    Én nem mondom, hogy ezeknek a bányászata nem rombolja a környezetet, de nem hinném, hogy jobban rombolja, mint a palaolaj vagy a tengeri olajfúrótornyok.
    Eleve olajkutakkal tele van az egész világ, míg a fenti anyagok bányászata jóval kevesebb helyen történik.
     
  13. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Miért nem mindjárt egy indiai 1 millió forint alatti kocsival hasonlítottad a Taycant?
    Ha hasonlítasz, akkor legalább ugyanolyan márkájú kocsinak az elektromos és belsőégésű változatát hasonlítsd össze.
     
    Kurfürst likes this.
  14. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    A Dacia is elvisz A-ból B-be mégis vesznek egyéb kocsikat is az emberek, mert nem csak az a szempont számít, hogy mennyibe kerül a megvétele.
     
    Kurfürst likes this.
  15. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Tehát elmondásod szerint a villamos és ICE meghajtási lánc között az egyetlen különbség, hogy az autóban van egy akku. Amiből kifelejtetted a pl. kobaltot, aminek bányászata olyan szinten megmérgezte Kongót, hogy fiatalok milliói keltek útra Európa felé.

    Így érthető a lelkesedésed.
     
  16. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Tehát elmondásod szerint a villamos és ICE meghajtási lánc között az egyetlen különbség, hogy az egyikben van egy olyan anyag, aminek bányászata olyan szinten megmérgezte többek között a Közel-Keletet (Irak, Irán, Szaud-Arábia, stb.), Észak-Afrikát (Líbia), Alaszkát és újabban konfliktusforrás a sarkkörön túl és Venezuellában is. Áldásos hatása miatt a fiatalok és öregek milliói keltek útra Európa felé, valamint ökológiai katasztrófák tucatjaiért felelős világszerte. Elég csak az Exxon tankhajóra, vagy a Mexikói öböl katasztrófáira gondolni.
    Mennyi kobalt is van egy Teslában? Mennyi kőolajszármazékot tankolsz a kocsidba minden egyes tankolásnál?
    Felüljünk közösen a demagógia rollerre? ;):D
     
    blitzkrieg and Kurfürst like this.
  17. hunter85

    hunter85 Well-Known Member

    fip7, blitzkrieg and Ooorky like this.
  18. Loken

    Loken Well-Known Member

    Luthero likes this.
  19. Loken

    Loken Well-Known Member

    https://m.origo.hu/tudomany/2019111...zaturnusz-egzotikus-holdjarol-a-titanrol.html
    "Feltérképezték a Szaturnusz legnagyobb, egzotikus holdját, a Titánt. A globális térképen rögzítették a hold hatalmas kiterjedésű sík vidékeit, fagyott szerves anyagból álló dűnéit, és folyékony metán alkotta tavait. Olyan egzotikus világot tártak fel, ami erős jelölt lehet a Földön kívüli élet utáni kutatás során."
     
    blitzkrieg likes this.
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez az a pont, ahol úgy érzem, hogy értelmetlen az egész.
    1. Egy olyan országról (HUN) beszélünk, ahol az autók átlagéletkora 13 év felett van és olyan autóval jár, amire éppen telik.
      (És sok ember jár kocsival, akinek igazából nem telne rá, tehát luxus.)

    2. Erre te és más jöttök olyan drága kocsikkal, amivel újonnan kb. a kereső és aktív réteg, ha 10%, talán jár. Vagy még azok sem. Mutassátok meg azt a tömeget itthon, akik újonnan 10 millás kocsit vesznek.

    3. Semmiféle érvet nem tesztek mellé, hogy az átlagember számára miért kellene a drága és dízeles új Golf, amikor méretben, terhelhetőségben pontosan ugyanott van az új Fabia vagy a Fabia Combi. Mert csak. Ez az egyetlen érvetek. Mert az, hogy összevessz egy drága autót egy másik drágával az nem érv, mert az nem lesz tömeges. Soha.

    4. Amikor a tömeges villanyautózásról megy a vita, akkor nem tűnik fel, hogy tömeges akkor lesz, amikor nem a 10+ milliós új autókat kell leváltani, hanem azokat az embereket kell megcélozni, akik max. 5 millás új, vagy 1-3 millás használt kocsit vesznek? Mert ők a tömeg...?
    Na, a 4. pontban tartozó embereknek kellene eladni a méregdrága villanyautót.

    Persze amilyen tudatos az átlagpolgár, őket sanszosan át lehet kúrni a palánkon, mert beveszi, hogy olcsóbb lesz.. Csak aki kicsit is elkezdeni számolni az átlagos használat mellett a dolgokat, akkor vakarja a fejét, hogy hol is lesz ez megtérülő...? Úgy, hogy itthon extrém olcsónak számít az áram a benzin és a gázolaj árához képest is.

    A villanypápák átlagos távolságával és egy átlagos középkategóriás igen jól felszerelt autó árához képest az államilag támogatott villanyautó jelenleg labdába nem rúg. Ott vannak a számok odafent.

    Az külön vicc, hogy szerintetek, akinek telik újonnan 10-11 millás benzines kocsival az számolgatja majd a fogyasztást? Hogy neki ezt tétel? Annak tétel a fogyasztás, akik bontószökevényeket kénytelenek venni és térdre ereszkedve imádkoznak, hogy nehogy valami óra visszatekert, összegányolt szart vegyenek ahol még kell költeni a kocsira. Nekik kellene a villanyautót majd eladni úgy, hogy ha éppen messzire kell vele menni, akkor arra is alkalmas legyen. Majd akkor lesz tömeges villanyautózás. Addig nem.

    Ez mondjuk abból a szempontból jó, hogy addig nem terhelik a grid-et, csak akkor meg miről beszélünk, ha igazából elterjedés szempontjából meg a kudarc tesz jót az áramtermelésnek...? :eek::confused:
     
    alali77 likes this.

Ezen oldal megosztása