Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Engem az érdekelne hogy mi a fene jön ki 5 millióból ‘durva felszereltséggel’ ÉS automata váltóval. Már ami kocsi és nem ipari hulladék. A sima Octavia is 7 misitől indul most, akciósan..
Ezt nem igazán értem. Az óccó kicsi villanyautók méretre sem nagyok kis hatótávval. Erre te egy batár Octaviával veted össze. Mert az Octavia mérete az kb. a 20 millás Tesla.

Ez az azonos mérce?

Nissan Left. 9,2 milliós kezdő ár. Ez már az oldalon levő 2,1 milliós ártámogatással van.
https://nissangablini.hu/uj-autok/l...MIprfN07325QIVw8YYCh1DMAU7EAAYAiAAEgLcsPD_BwE

Méretben hozzá kb. a a Skoda Fabia vagy Fabia Combi van. Az egyik 4 milla alatti árról indul. Tehát nagyjából 4,5 misiért egy Leaf méretű benzines kocsit tudsz venni. Akárhogyan nézem ehhez képest egy 9,2 millás Leaf is drága, amiből 2,5 millát az adófizetők dobnak össze. Ja, és ez csak a 40 kWh-s akksival.


https://konfigurator.skoda.hu/cc-hu/hu_HU_SKODA/C/auv/281?GrossNetSwitch=GROSS

Automata váltó ehhez perpill nincs, de a nagy batár Skodánál volt ez kb. 500k felár. Hasonló kisebb autónál, mint a Fabia tette be Hpasp linket kalkulátor rátett 350k felárat.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
A CO2 nem mérgező gáz, hanem üvegházhatású gáz. Ez a baj vele. Nem az a lényeg, hogy a városban keletkezik-e, hanem, hogy a világon mekkora a kibocsátás.
A német nagyvárosok gépjármű állományának CO2 és NOx kibocsátása összesen nincs akkora, mint csak a délnémet, lignitet tüzelő erőműveké, vagy a híres német acéliparé.

Az elektromos autó akkor lenne hatékony és egyúttal környezetbarát, mi több, valóban zéró emissziójú technológia, ha hozzá az áramot kizárólag nukleáris erőművekben termelnénk meg, míg a karosszéria karbon nanocsövekből álló kompozit és szénhab, illetve az akkumulátora grafén lenne.
Talán, ha 30-60 megawatt tartományig maradnának meg a földgáz alapú fosszilis erőművek, kombinált ciklusban, mint csúcserőművek, kiegészítve VPP-ben a biogázzal és a megújulókkal, akkor már csökkenne az elektromos energia károsanyag kibocsátása.

Amúgy meg a nukleáris kapacitást, mint alaperőműveket kell növelni, de az elektromos közlekedési eszközök (különösen a töltést igénylők) számára megfelelőbb, diverzebb, nagyobb számú turbogenerátor állománnyal.
Alapvetően meg kéne jelennie a jelenlegi műanyag alapú szeméttömeget elkarbonizáló technológiának az iparban, ami zárt láncú technológia révén lényegesen kisebb károsanyag kibocsátással jár, mint a gépjárművek jelenlegi legfontosabb alapanyagát gyártó acélipar.
 
M

molnibalage

Guest
Ezt nem igazán értem. Az óccó kicsi villanyautók méretre sem nagyok kis hatótávval. Erre te egy batár Octaviával veted össze. Mert az Octavia mérete az kb. a 20 millás Tesla.

Ez az azonos mérce?

Nissan Left. 9,2 milliós kezdő ár. Ez már az oldalon levő 2,1 milliós ártámogatással van.
https://nissangablini.hu/uj-autok/l...MIprfN07325QIVw8YYCh1DMAU7EAAYAiAAEgLcsPD_BwE

Méretben hozzá kb. a a Skoda Fabia vagy Fabia Combi van. Az egyik 4 milla alatti árról indul. Tehát nagyjából 4,5 misiért egy Leaf méretű benzines kocsit tudsz venni. Akárhogyan nézem ehhez képest egy 9,2 millás Leaf is drága, amiből 2,5 millát az adófizetők dobnak össze. Ja, és ez csak a 40 kWh-s akksival.


https://konfigurator.skoda.hu/cc-hu/hu_HU_SKODA/C/auv/281?GrossNetSwitch=GROSS

Automata váltó ehhez perpill nincs, de a nagy batár Skodánál volt ez kb. 500k felár. Hasonló kisebb autónál, mint a Fabia tette be Hpasp linket kalkulátor rátett 350k felárat.
  • 9,2 milla a 40 kWh-s akksival rendelkező Leaf.
  • Legyen idealizált 0,16 kWh/km fogyasztás.
  • Ez alapján télen úgy III. kerület-Debrecen távot nem teszed meg normális autópálya tempóval soha fűtéssel vagy nyáron légkondival. Vagy, ha rózsaszín ködös vagy éppen utolsó gram töltéssel esel be, ha előtte koppra volt töltve a kocsi. Csak akkor az út azzal kezdődik, hogy töltesz egyet. Kitérő, várakozás, töltés. Ha a munkahely nem eleve kelet felé van egy átlagos munkanap bemenetel után nem érsz el oda. Így lesz az alig két órás útból úgy akár három.
(Egy közelebbi ismerős paramétereit vettem fel, akinek hasonló méretű kisebb autója van, mint a Skoda Fabia. Vagy, ha nekem lenne ilyenem akkor ezzel a barátnőmmel nem tudnánk hazamenni vele rokonaihoz egy töltéssel vele, az fix. Sem a táv sem más miatt.)

Ezt tudja egy villamos autó ma.

11,5 millió Ft-ért.

Mert csak az adófizetők pénzén lesz 9,2 milla.
Ez azt jelenti, hogy akkor ma a szegényebbek is dobják részben erre össze a pénzt. És ez senkit nem zavar úgy látszik...

5 milláért olyan Fabiát vehetnék, hogy ehaj. A kettő közti difi 6 misi, ha nincs állambácsi. Ha van, akkor csak 4,1 misi, de úgy, hogy a 9,2 misis az csupasz Leaf. Én meg mindent beletennék a Skodába mindent, ami csak van.

Csak az árdifi államkötvény hozamából az szétadózott benzinnel és szervizzel is olcsóbb marad a benzines az általad megadott ingázási távval, és nem a töltők szerint tervezem az utat.

Legyen 10 év alatt 250 000 km futás és röhejesen idealizált futás.
  • Benzin autó. 6,5 l/100 km = 0,065 l/km. 400 forintos/ liter benzin = 26 Ft/km üzemanyag
  • 0,16 kWh/km, 37 Ft/kWh (csak otthon töltesz, ami nem igaz, ha mozogni is akarsz vele, de egye ragya) = 5,9 Ft/km
Na, akkor 10 év alatt 250 000 km után az üzemanyag különbség az (26-5,9) = 5 millió HUF.

Ez jónak tűnik, csak 10 év alatt az el nem költött 6 millából a 3,5%-os államkötvény (imádod a kormányt számoljunk hosszú távú prosperitással) lesz 8,4 milla. Még mindig 3,5 milló difi van a kettő között. Úgy, hogy a benzint szénné adóztatják.

Apró hiba, hogy a 10 év alatt 250 000 km az nem az általad sokszor említett napi 2x20 km ingázás. Mert az évi 245 munkanappal is csak 98 ezer km lenne 10 év alatt. Ok, van hétvége is, akkor legyen 110 000 km és évente 5 nagyobb út, akkor 135 ezer km. Hm....

Tehát 10 év alatt a spórolás nincs 2,5 milla sem úgy, hogy kiadtál érte állami támogatás nélkül laza 6 misivel többet. A szervize meg nem ennyire drága egy benzines kocsinak sem.

És mi lenne, ha azonos legyen a mérce szerint menne az adózás? Akkor mi lenne? Mert jelenleg dotálja az állam, "mert csak" alapon a villany motor hajtóanyagot, ahogy a kocsit is.
 
M

molnibalage

Guest
Autó esetén egyébként milyen hitelkonstrukciók vannak? Ott is van kezdőrészlet? Mert azért egy jobban kereső ember / család egy 5 millás kocsi felét azért ki tudja fizetni kezdőnek, tehát a törlesztője is sokkal alacsonyabb. Egy 11 millás kocsi esetén, fele kezdő részlet = a benzines kocsi full vételára. Zsebből...

Nem mondom azt, hogy nem lehet soha tisztább és olcsóbb a villanyautózás tömegesen. De én ezt kb. a közeljövő és jelen számai alapján nem látom. Főleg, ha azon pályán kéne versenyeznie a villanyautóknak, amiről szó nincs. Nagyon lejt az a pálya...

Csak közben egyesek úgy tesznek, márt mintha itt lenne...
Az meg külön vicc, amikor N+1 videó érkezik, hogy "ez az akksi megváltja a világot".
Nem, sajnos egy dolog soha nem fogja megváltani. Mert ahhoz több komponens kellene még a teljes rendszert nézve. Nincs sehol mögötte a kraft termelés tisztán, nincs sehol akksi újrahasznosítás még, nincs sehol az elosztó hálózat kiépítése sem. Ami nagyon dárga lesz ám.
 
  • Tetszik
Reactions: Littlejohn
T

Törölt tag 1711

Guest
Mikor mi néztük 30% kezdőt kértek + a maradék összegre 20%-kal többet fizettünk volna az 5 éves futamidő végére.
De kötelező mellé a CASCO ami nekem 128k lett volna évente.
 
S

speziale

Guest
Ezt tudja egy villamos autó ma.

11,5 millió Ft-ért.

Azért igen kedves tőled Molni, hogy még véletlenül sem az almát az almával hasonlítod össze...

normális árösszehasonlítást akarsz? Talán menj fel a VW honlapjára és konfigurálj AZONOS FELSZERELTSÉGI SZINTRE egy dizel meg egy e-golfot.

Én megtettem. LISTAÁR (vagyis ebből jön még le a támogatás) szerint az e-golf 12,9 milla, a dízel meg 10,25 millió. Ez 2,7 millió többlet. Ebből mondjuk 8 éves életciklust számítva az ICE motor karbantartási költsége (ha semmi baja sincs, csak az ajánlott olajcsere meg egyéb szervízintervallum szerinti karbantartásokat/cseréket rendesen betartod), akkor az 1 millió. Marad 1,7 millió. ezt nagyságrendileg 130ezer km alatt visszahozza az autó az üzemanyagon.
Vagyis még TÁMOGATÁS NÉLKÜL IS versenyképes az e-golf a dízellel. DE EZ MÁR a MÚLT. A 8-as golf meg az ID3 között még kisebb lesz az árkülönbség. Csak közben mondjuk az ID3 belső tere akkora mint a Passaté.

Meg azért egy kérdés: mégis mennyibe kerülne egy ICE golf, ha azt a büntit beépítenék az árába ami abból jön, hogy nem tudja teljesíteni a flotta Co2 értéket? Mert villanyosok nélkül nem tudná...
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 778
18 024
113
A nitrogén csak nagy nyomású környezetben mérgező ("mélységi mámor"), egyébként csak az O2-t szorítja ki. De a víz és a só szintén mérgező :)
nem csak a nagynyomású közegben. A nyakadba is tud "ömleni" egy csővezetékből, mivel nehezebb a levegőnél...
 
M

molnibalage

Guest
Azért igen kedves tőled Molni, hogy még véletlenül sem az almát az almával hasonlítod össze...
Fejtsd már ki...

normális árösszehasonlítást akarsz? Talán menj fel a VW honlapjára és konfigurálj AZONOS FELSZERELTSÉGI SZINTRE egy dizel meg egy e-golfot.
  1. Miért kell dízelnek lenni? Mert csak...?
  2. Miért e-golfot a Golffal? Mert csak...?
A linkelt Skoda autó méretben azonos kategória, kvázi ikertesó a számok alap a kisebb e-autókkal. Az, hogy te juszt is "mert csak" alapon a drágább autóval erőlködsz az egyéni szocproblem.
 
S

speziale

Guest
Fejtsd már ki...
  1. Miért kell dízelnek lenni? Mert csak...?
nézhettem volna benzinest is, Az 3-400 ezerrel olcsóbb, de az meg el is megy a tankolás költségén. szóval a lényegen az sem változtat.

  1. Miért e-golfot a Golffal? Mert csak...?
A linkelt Skoda autó méretben azonos kategória, kvázi ikertesó a számok alap a kisebb e-autókkal. Az, hogy te juszt is "mert csak" alapon a drágább autóval erőlködsz az egyéni szocproblem.

te jössz mindig a modelezéssel..most kezdjem el magyarázni, hogy mi az a "ceteris paribus"?
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
te jössz mindig a modelezéssel..most kezdjem el magyarázni, hogy mi az a "ceteris paribus"?
Igen. Kezdjed. Mert én nem látom, hogy mit tud a méregdrága Golfod, amit nem tud a Skoda Fabia vagy a Combi változata, amire nekem szükségem lenne vagy a hozzám hasonló átlagnak, akinek kb. a kocsi annyi, hogy A-ból vigyen B-be. És ennyi. Légkondi meg van benne, ami alap.
 

nagyoncivil

Well-Known Member
2018. október 26.
329
810
93
Autó esetén egyébként milyen hitelkonstrukciók vannak? Ott is van kezdőrészlet?
Van kezdőrészlet, „kiemelt első lízingdíj”.
Például van olyan felállás, hogy ha finanszirozottan veszed az autót, akkor kapsz kedvezményt a vételárból, és a törlesztés összességében kevesebb, mint a kedvezmény, amit kaptál. Ráadásul a kereskedő is kap valami kis jutalékot. Nem értem, hogy a banknak ez miért éri meg (de ez már inkább másik topikba való).
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 516
5 726
113
Szóval ameddig jelzőzöl számok, modell és érték helyett, addig bocs, de fogom a fejem.
Pont olyan ostobán téríted a hitet, mint a német sötétzöldek. Az eredmény ismert. Drága és mocskos áram.

Ennél a mondatnál nem szakadt rád legalább a plafon?
Veled ellentétben én nem szoktam jelzőket használni másokra.
Itt hagyjuk is abba az egészet, 10 év múlva visszatérünk rá és meglátjuk kinek lett igaza.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 516
5 726
113
Látszik, hogy write only-ba tolod, továbbra sem csak lítium kell egy elektromos eszköz gyártásához.

Szinte ugyanazok az anyagok kellenek az elektromos autó legyártásához is, mint a hagyományoshoz.
Ami pluszba jön az elektromoshoz az az akku.
Ahhoz meg leginkább lítium, műanyag, alumínium, réz, nikkel és grafit kell.
Én nem mondom, hogy ezeknek a bányászata nem rombolja a környezetet, de nem hinném, hogy jobban rombolja, mint a palaolaj vagy a tengeri olajfúrótornyok.
Eleve olajkutakkal tele van az egész világ, míg a fenti anyagok bányászata jóval kevesebb helyen történik.