Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Már linkeltem évekkel ezelőtt. Egy gyöngyszem helyenként a csatorna, hogy miket őrzött meg a város múltjából. Ez a hely változott Bp-na legtöbbet 30 év alatt, meg Kelenföld. A Blahán meg kb. megállt az idő. Ha visszatenném a Ganz villamos és lecserélném a kocsikat pont úgy nézne ki az új zebrákat leszámítva, mint 1995-ben...

Boráros tér. Még látszanak a maradványok. Még az az üzletsor szerűség is megvan. A Duna ház sincs még sehol, majd 1997 táján lesz ott.


Itt már megvan.

Itt már van Lágymányosi. Meg szép nagy fák a HÉV mellett. Amiket sikerült kivágni...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 077
113
Már linkeltem évekkel ezelőtt. Egy gyöngyszem helyenként a csatorna, hogy miket őrzött meg a város múltjából. Ez a hely változott Bp-na legtöbbet 30 év alatt, meg Kelenföld. A Blahán meg kb. megállt az idő. Ha visszatenném a Ganz villamos és lecserélném a kocsikat pont úgy nézne ki az új zebrákat leszámítva, mint 1995-ben...

Boráros tér. Még látszanak a maradványok. Még az az üzletsor szerűség is megvan. A Duna ház sincs még sehol, majd 1997 táján lesz ott.


Itt már megvan.

Itt már van Lágymányosi. Meg szép nagy fák a HÉV mellett. Amiket sikerült kivágni...
Én 80 és 87 között voltam csepeli lakos és 93 és 98 között jártam ezzel a hévvel a Kossuthba, Káposztásmegyerről. A srác videói között nem csak ez a hév, de a 14-es villamos kápmegyeri régi végállomása is megvan, nekem meg álmomban jön elő néha ez a két hely így, ahogy ezeken a régi videókon látszik :)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 463
46 362
113
Most viszont nagy nehezen, negyven évvel a kigondolása után végre megépülhet a Galvani híd, de ez megint csak részmegoldás.
Ma már annyira megváltozott a településszerekezet és gépjárműforgalom nagysága is, hogy az Aquincumi/Albertfalvai északon és délen átkötő hídpáros nélkül, tehát a Körvasútsori Körút, mint tényleges tehermentesítő nélkül a Galvani híd csak egy megkésett (bár továbbra is kötelező) befejezése a miatta elkezdett Egér útnak.
De továbbra sem adja ki a valódi tehermentesítő körgyűrűt és nem ad okot ezen körgyűrű nyomvonalán amúgy elterülő nagy pesti rozsdaövezet felszámolására sem.

Én 80 és 87 között voltam csepeli lakos és 93 és 98 között jártam ezzel a hévvel a Kossuthba, Káposztásmegyerről.
Minden bántás nélkül mondom, hogy ez utóbbi értelmetleníti az előzőeket.
A Galvani híd megépítése úgy kell Dél-Budának, Csepelnek, és Dél-Pestnek, mint egy falat kenyér.
A csúcsidőszakban élhetetlen az egész környék. A Csepel sziget teljes, centrum irányú forgalma 3 hídon keresztül bonyolódik, ráadásul az összes a 70%-a később a pesti oldalon a Közvágóhídnál kulminálódik.
A Galvani direkt kapcsolatot jelent Budával, és nem kell betagozni a különben sem kis forgalmú Hungária gyűrűről érkező őrületbe. A Szerémitől nyugatra eső területről tavaly nyáron egy 30 perces kis szeánsz volt, mire kijutottam a délutáni csúcsból. Pedig csak a Lágymányosira akartam felkanyarodni és átjönni a pesti oldalra. És még baleset sem volt. Ott ez a normál állapot.
Az IHO képe megmutatja, hogy az Albertfalvi híd miért lett volna rossz megoldás!
nyomvonalterv_galvani.jpg

Ha azt választják, akkor az egy - a magyar viszonyokat ismerve - minimum 15-20 éves projekt. Amit 2-3x meggondolnak, költség-csökkentenek.
110%-ig biztos vagyok benne, hogy az okos városvezetők megoldották volna, hogy soroksári ág feletti új hidat ne kelljen megépíteni, hanem egyszerűen rávezetik a forgalmat a gubacsira. Ami egy irreális f@ssssság. De az lenne az olcsóbb megoldás! Ebben az esetben pedig inkább maradnék a mostani megoldásnál.
Az albertfalvi megoldást teljes hosszában pénzt igényelt volna. Közte egy alagúttal, meg 2 híddal és közte jó sok ipari terület kiváltásával.
A Galvani esetében már meglévő utakat érint a bekötés. A Galvani-t még bővíteni sem kell. A déli megoldásnál a Határ út 2x1 sávja biztosan nem bírná el a megnövekedett forgalmat., ami különben is Erzsébet egy igen forgalmas gerincútja. A bővítése elég nehezen megoldható, vagy csak a 3-as villamos vonalának kárára/átrakásával. Az Illatos út jelenleg nincs túlterhelve, és kimondottan alkalmas a forgalom elvezetésére. Ha a Gyálinál nem is épül meg az átkötés és a Határ út bővítése az Üllőiig, akkor is jelentős belvárosi forgalomcsökkentés érhető el vele. A galvani tervben szereplő 2 alagutas megoldás pedig inkább csak luxus beruházás.
A folyamatos kék vonalakkal jelzett részek megépítésével is drasztikus javulás érhető el az egész dél-budapesti régióban. Ezzel tehermentesül a Lágymányosi (én már csak így hívom), és úgy általában a Lágymányosi pesti oldalának a környéke, a csepeli bekötő, a Gubacsi, de áttételesen az összes többi híd is. Az Óbuda-Soroksár viszonylatú forgalom viszonylatában egyel több opció áll majd rendelkezésre az átkelésre...
 
M

molnibalage

Guest
Én 80 és 87 között voltam csepeli lakos és 93 és 98 között jártam ezzel a hévvel a Kossuthba, Káposztásmegyerről. A srác videói között nem csak ez a hév, de a 14-es villamos kápmegyeri régi végállomása is megvan, nekem meg álmomban jön elő néha ez a két hely így, ahogy ezeken a régi videókon látszik :)
Nekem ilyen emlék a fejemben a régi fővám téri aluljáró és a régi Bartók Béla és Móricz. Szarok voltak, csúnyák, de valahogy mégis érdekes lenyomatuk van bennem. A 13-as vili elődjén utaztam sokat...
... 1999-ben. "Picit" máshogy nézett ki akkor a város azon fele.
 
M

molnibalage

Guest
Minden bántás nélkül mondom, hogy ez utóbbi értelmetleníti az előzőeket.
A Galvani híd megépítése úgy kell Dél-Budának, Csepelnek, és Dél-Pestnek, mint egy falat kenyér.
A csúcsidőszakban élhetetlen az egész környék. A Csepel sziget teljes, centrum irányú forgalma 3 hídon keresztül bonyolódik, ráadásul az összes a 70%-a később a pesti oldalon a Közvágóhídnál kulminálódik.
A Galvani direkt kapcsolatot jelent Budával, és nem kell betagozni a különben sem kis forgalmú Hungária gyűrűről érkező őrületbe. A Szerémitől nyugatra eső területről tavaly nyáron egy 30 perces kis szeánsz volt, mire kijutottam a délutáni csúcsból. Pedig csak a Lágymányosira akartam felkanyarodni és átjönni a pesti oldalra. És még baleset sem volt. Ott ez a normál állapot.
Az IHO képe megmutatja, hogy az Albertfalvi híd miért lett volna rossz megoldás!
nyomvonalterv_galvani.jpg

Ha azt választják, akkor az egy - a magyar viszonyokat ismerve - minimum 15-20 éves projekt. Amit 2-3x meggondolnak, költség-csökkentenek.
110%-ig biztos vagyok benne, hogy az okos városvezetők megoldották volna, hogy soroksári ág feletti új hidat ne kelljen megépíteni, hanem egyszerűen rávezetik a forgalmat a gubacsira. Ami egy irreális f@ssssság. De az lenne az olcsóbb megoldás! Ebben az esetben pedig inkább maradnék a mostani megoldásnál.
Az albertfalvi megoldást teljes hosszában pénzt igényelt volna. Közte egy alagúttal, meg 2 híddal és közte jó sok ipari terület kiváltásával.
A Galvani esetében már meglévő utakat érint a bekötés. A Galvani-t még bővíteni sem kell. A déli megoldásnál a Határ út 2x1 sávja biztosan nem bírná el a megnövekedett forgalmat., ami különben is Erzsébet egy igen forgalmas gerincútja. A bővítése elég nehezen megoldható, vagy csak a 3-as villamos vonalának kárára/átrakásával. Az Illatos út jelenleg nincs túlterhelve, és kimondottan alkalmas a forgalom elvezetésére. Ha a Gyálinál nem is épül meg az átkötés és a Határ út bővítése az Üllőiig, akkor is jelentős belvárosi forgalomcsökkentés érhető el vele. A galvani tervben szereplő 2 alagutas megoldás pedig inkább csak luxus beruházás.
A folyamatos kék vonalakkal jelzett részek megépítésével is drasztikus javulás érhető el az egész dél-budapesti régióban. Ezzel tehermentesül a Lágymányosi (én már csak így hívom), és úgy általában a Lágymányosi pesti oldalának a környéke, a csepeli bekötő, a Gubacsi, de áttételesen az összes többi híd is. Az Óbuda-Soroksár viszonylatú forgalom viszonylatában egyel több opció áll majd rendelkezésre az átkelésre...
Semmi nem tiltja meg, hogy ne csak a meglevő út mellé tegyél sávokat...
A Szabadkai út vonala meghosszabbítható és bővíthető is. Rozsdaövezet, kb. alig van épület, annak is szinte értéke 0. Szanálható, csak pénz kérdése. Annak vonala is felhasználható, csak akarni kell.
Azt kéne megoldani, hogy akármelyik híd és épül meg, villamos legyen rajta, ami becsatlakozhatna dél Pestbe és elérhetné a Metrót és a upgradelt HÉVvel legyen kapcsolata.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 077
113
Minden bántás nélkül mondom, hogy ez utóbbi értelmetleníti az előzőeket.
A Galvani híd megépítése úgy kell Dél-Budának, Csepelnek, és Dél-Pestnek, mint egy falat kenyér.
A csúcsidőszakban élhetetlen az egész környék. A Csepel sziget teljes, centrum irányú forgalma 3 hídon keresztül bonyolódik, ráadásul az összes a 70%-a később a pesti oldalon a Közvágóhídnál kulminálódik.
A Galvani direkt kapcsolatot jelent Budával, és nem kell betagozni a különben sem kis forgalmú Hungária gyűrűről érkező őrületbe. A Szerémitől nyugatra eső területről tavaly nyáron egy 30 perces kis szeánsz volt, mire kijutottam a délutáni csúcsból. Pedig csak a Lágymányosira akartam felkanyarodni és átjönni a pesti oldalra. És még baleset sem volt. Ott ez a normál állapot.
Az IHO képe megmutatja, hogy az Albertfalvi híd miért lett volna rossz megoldás!
nyomvonalterv_galvani.jpg

Ha azt választják, akkor az egy - a magyar viszonyokat ismerve - minimum 15-20 éves projekt. Amit 2-3x meggondolnak, költség-csökkentenek.
110%-ig biztos vagyok benne, hogy az okos városvezetők megoldották volna, hogy soroksári ág feletti új hidat ne kelljen megépíteni, hanem egyszerűen rávezetik a forgalmat a gubacsira. Ami egy irreális f@ssssság. De az lenne az olcsóbb megoldás! Ebben az esetben pedig inkább maradnék a mostani megoldásnál.
Az albertfalvi megoldást teljes hosszában pénzt igényelt volna. Közte egy alagúttal, meg 2 híddal és közte jó sok ipari terület kiváltásával.
A Galvani esetében már meglévő utakat érint a bekötés. A Galvani-t még bővíteni sem kell. A déli megoldásnál a Határ út 2x1 sávja biztosan nem bírná el a megnövekedett forgalmat., ami különben is Erzsébet egy igen forgalmas gerincútja. A bővítése elég nehezen megoldható, vagy csak a 3-as villamos vonalának kárára/átrakásával. Az Illatos út jelenleg nincs túlterhelve, és kimondottan alkalmas a forgalom elvezetésére. Ha a Gyálinál nem is épül meg az átkötés és a Határ út bővítése az Üllőiig, akkor is jelentős belvárosi forgalomcsökkentés érhető el vele. A galvani tervben szereplő 2 alagutas megoldás pedig inkább csak luxus beruházás.
A folyamatos kék vonalakkal jelzett részek megépítésével is drasztikus javulás érhető el az egész dél-budapesti régióban. Ezzel tehermentesül a Lágymányosi (én már csak így hívom), és úgy általában a Lágymányosi pesti oldalának a környéke, a csepeli bekötő, a Gubacsi, de áttételesen az összes többi híd is. Az Óbuda-Soroksár viszonylatú forgalom viszonylatában egyel több opció áll majd rendelkezésre az átkelésre...
Nem tudom, hogy az utóbbi idézet tőlem milyen logikai kapcsolatban van az előzőkkel, de amúgy igazad van.
Miután már megírtam amit megírtam, tovább tájékozódtam a témában és igen, a Galvani híd valóban a nyerő.
Már csak azért is, mert a komplett útpálya megvan hozzá Pesten és Budán is.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 463
46 362
113
Nem tudom, hogy az utóbbi idézet tőlem milyen logikai kapcsolatban van az előzőkkel, de amúgy igazad van.
Miután már megírtam amit megírtam, tovább tájékozódtam a témában és igen, a Galvani híd valóban a nyerő.
Már csak azért is, mert a komplett útpálya megvan hozzá Pesten és Budán is.
Csak arra értettem, hogy esetleg régiek a mindennapi dél-budapesti forgalmi tapasztalataid! Mindenféle hátsó szándék nélkül! :)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 077
113
Régiek, bár ez is viszonylagos.
Bárhogy is van, abban tényleg igazság van, hogy a leendő Galvani híd több kocsit mozgat el Pestről, mint amennyivel az Albertfalvai híd csökkentené dél-Csepel és az M0-as forgalmát.
És én csak remélni tudom, hogy Csepel végre érdek lesz, fejlesztendő terület lesz és összeszedik a szemetet (is).
Múlt hétvégén dolgozgattam lent a telken, megcsodáltam a legújabb adag szemetet, amit a kertem végébe a dunapartra leraktak az ismeretlenék, mikor felbukkant egy totál tájidegen csinosabb hölgy.
Közölte, hogy a Magyar Televíziótól jött és anyagot gyűjt, mit tudunk a tegnap éjeli gyilkosságról. Idevalósi lehetett-e az áldozat, vagy az elkövető?
Na mondom, még ez is. Mondtam neki, hogy a sok nyolcadik és kilencedik kerületből kiszorított fél- és illegális beköltöző közül bárki szóbajöhet, mind a két szerepkörre. Kiderült végül, hogy az egyik román állampolgár ölte a másik román állampolgárt.
Amiben csak az a szép, hogy az egykori Práter utcai, meg Dzsumbujból idetelepült harcosok is megvetéssel magyarázzák nekem az úgynevezett "románokat". A helyi kasztrendszerben ők lehetnek legalul.
Két éve is ott égett rá az egyik szerencsétlenre a bungalója, ott ült az ágyán elszenesedve, azóta annyi területfejlesztés történt az üszkös romokkal kapcsolatban, hogy már oda is behajigálják a szemetet.

Mi köze ennek a közlekedéshez?
Csepelen pont a telkünknél tervezik az elkerülőutat, a kerékpáros utat a Duna töltésén és egy lakóparkot is. Komoly tervek, régi tervek. Megvalósulás meg a Holdban...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 463
46 362
113
Csepelen pont a telkünknél tervezik az elkerülőutat, a kerékpáros utat a Duna töltésén és egy lakóparkot is. Komoly tervek, régi tervek. Megvalósulás meg a Holdban...
Erről van valami konkrét anyag?
Mert a csepeli önkormányzat okos módon engedélyezte az konténer-átrakóterminált, miközben cseszett megépíteni hozzá a megfelelő infrastruktúrát. Közvetlenül az átadás előtt 1 évvel befejezték a II. Rákóczi felújítását. Meg lehet nézni, hogy most hogy néz ki!
Állítólag napi 5-6 szerelvény (2-300 konténer/szerelvény) közlekedik oda és vissza a Gubacsi híd irányában.
Csakhogy sem arra nem gondoltak, hogy ez tovább hátráltatja a Csepel északi oldalán lévő giga csomópont forgalmát (amellett, hogy a csepeli kikötő is rendező-pályaudvarnak használja ugyan azt a kereszteződést a normál in/out forgalma mellett.), sem arra, hogy a 0-ás felé olyan kamionforgalmat generál, hogy gyakorlatilag járhatatlan az egész Rákóczi délután 3-7-ig a HÉV végállomástól a 0-ásig. De reggel sem sokkal jobb a helyzet. Van olyan ismerős, aki a lakitelki adótoronytól a csepeli Tesco-ig reggel 45 perces etappal számol minden reggel....
Szánalmas!
 
M

molnibalage

Guest
Kis időutazás.
1990.
http://chartae-antiquae.cz/en/maps/47308
  • Vágóhíd táján nyoma sincs a körútnak.
  • A Szerémi út nem létezik még.
https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/139481?r=1&c=2124612.3123865:6018702.2485535:9

Ha ennyire dózerolható volt a környék az autók kedvéért a Könyves Kálmán körútért, akkor nem igazán értem, hogy egyes közösségi közlekedésnél miért van az, hogy kb. 2 családi ház miatt le kellett mondani az újpalotai villamost. Vicc...

1970-es években durva, 2x1 sáv volt az, amit ma Hungáriának hívunk...
https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/173424?r=1&c=2125988.6403325:6020504.073069001:9

1977, már épül át a Népliget tája.
https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/106846?r=1&c=2125795.1645905:6020145.769013001:9

Ezek után, ha nekem bárki azzal jön, hogy egy HÉV összekötésért vagy városi vasútért mit nem lehet lebontani, azt kiröhögöm. Akarni kell, nem kifogásokat keresni és akadályozni a közösség közlekedés fejlesztését.

Erről van valami konkrét anyag?
Mert a csepeli önkormányzat okos módon engedélyezte az konténer-átrakóterminált, miközben cseszett megépíteni hozzá a megfelelő infrastruktúrát. Közvetlenül az átadás előtt 1 évvel befejezték a II. Rákóczi felújítását. Meg lehet nézni, hogy most hogy néz ki!
Állítólag napi 5-6 szerelvény (2-300 konténer/szerelvény) közlekedik oda és vissza a Gubacsi híd irányában.
Csakhogy sem arra nem gondoltak, hogy ez tovább hátráltatja a Csepel északi oldalán lévő giga csomópont forgalmát (amellett, hogy a csepeli kikötő is rendező-pályaudvarnak használja ugyan azt a kereszteződést a normál in/out forgalma mellett.), sem arra, hogy a 0-ás felé olyan kamionforgalmat generál, hogy gyakorlatilag járhatatlan az egész Rákóczi délután 3-7-ig a HÉV végállomástól a 0-ásig. De reggel sem sokkal jobb a helyzet. Van olyan ismerős, aki a lakitelki adótoronytól a csepeli Tesco-ig reggel 45 perces etappal számol minden reggel....
Szánalmas!
Ezzel azt akarod mondani, hogy jár rendszeresen vasút oda? Én egész eddigi életem során szerintem 3-nál több vonatot nem láttam arra járni.

Lakitelki nincs, legfeljebb lakihegyi. De a forgalom már 2002 őszén is olyan szar volt, hogy a 7:00-ás buszom Szigetszentmiklósról 8:00-kor tett le a Csepelen. Akkor kellett átállnom HÉV-re. Első éves egyetemistaként volt, hogy ezzel a busszal 8:02-kor a BME AUD MAX-ban voltam már. 1 év alatt elesett az elővárosi közlekedés.
Nem a vonat miatt van ez...
2012-ben még bátyussal kocsival jártam reggel. 6:00-kor 20 perces út volt Kelenföld. 6:15-túl meg 45-50 perc is. Buda felé. Ennyit tudnak a környező utak. Ezért kéne az integrált elővárosi HÉV.
De a szutyok 4-es metró fontosabb volt. Az elővárosi közeledés bajaiból semmit nem oldott az meg. Sőt, a városiból se nagyon, mert lecserélni villamost metróra, na, annak aztán kurva sok értelme volt. 600 mrd-ért...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 077
113
95-97 között jártam a PG-be, ami ugyan nem Szigetszentmiklós, csak Szigethalom, de az akkori forgalom mellett is 40-45 perc volt a Csepel HÉV végállomástól a gyárkapuig a normál menetidő a 38-as busszal.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 077
113
Én kocsis időt írtam. o_O :rolleyes:
Kocsi vagy busz, egyre megy. Ugyanott járnak.
Meg eleve a te állításod nem üti az enyémet, iguanazt írjuk. Rége se volt gyorsmenet ez a szakasz, most sokkal rosszabb.

Mondjuk a Gubacsi hídra/hídról tartó szerelvény a Szikratávírónál akasztja meg a forgalmat a gyorsforgalmin Csepel belváros felé és Csepel elkerülőről észak felé.

A hév végállomása attól délebbre van, a Tesco meg mégdélebbre. Ott már nincs más vonat.
A Rákóczi utat a hév végállomástól délre tudtommal Szigethalmon keresztezi legközelebb sín a hévállomásnál. Addig nincs más.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 862
15 262
113
Ha ennyire dózerolható volt a környék az autók kedvéért a Könyves Kálmán körútért, akkor nem igazán értem, hogy egyes közösségi közlekedésnél miért van az, hogy kb. 2 családi ház miatt le kellett mondani az újpalotai villamost. Vicc...

Leginkabb net Újpalotára teljesen felesleges villamos, oda az M4 metrót kell kivezetni az eredeti tervek szerint és kész. Az megoldja a problémát, a villamos erre képtelen és csak pénzt vesz el a valóban értelmes beruházásoktól.

Az újpalotai villamos a villamos baráti kör teljesen irracionális nünükéje, ami a 7-es buszt kiváltani nem tudja, lehetetlenül lassú lenne a metróhoz képest, és kb. a semmibe haladna. A a Thökölyn ugyan ott van a régi pálya alibiból, de annyira régi hogy teljesen ujja kellene építeni. Onnan hogy tovább ? A baross téri födém nem bírná el, az Erzsébet híd szerkezete nem bírja el, és onnan nagyon továbbvezetni sem lehet értelmes módon, azaz a budai hálózatba csatlakozva Aminek amúgy szintén nincs semmi érteleme lévén a 4-es metrón vagy a 7 buszon már rég ott vagy, ahova ezek a vágányok visznek.

A két végpont között lakó néhány tízezer ember pedig aligha kívánja, hogy ott dübörögjön a villamos vagy szanálják miatta a házát.
 
M

molnibalage

Guest
Leginkabb net Újpalotára teljesen felesleges villamos, oda az M4 metrót kell kivezetni az eredeti tervek szerint és kész. Az megoldja a problémát, a villamos erre képtelen és csak pénzt vesz el a valóban értelmes beruházásoktól.

Az újpalotai villamos a villamos baráti kör teljesen irracionális nünükéje, ami a 7-es buszt kiváltani nem tudja, lehetetlenül lassú lenne a metróhoz képest, és kb. a semmibe haladna. A a Thökölyn ugyan ott van a régi pálya alibiból, de annyira régi hogy teljesen ujja kellene építeni. Onnan hogy tovább ? A baross téri födém nem bírná el, az Erzsébet híd szerkezete nem bírja el, és onnan nagyon továbbvezetni sem lehet értelmes módon, azaz a budai hálózatba csatlakozva Aminek amúgy szintén nincs semmi érteleme lévén a 4-es metrón vagy a 7 buszon már rég ott vagy, ahova ezek a vágányok visznek.

A két végpont között lakó néhány tízezer ember pedig aligha kívánja, hogy ott dübörögjön a villamos vagy szanálják miatta a házát.
Az mennyivel jobb, hogy a busz dübörög? A metrót meg akkor ki kell vinni és felszínen tovább.
A baj az, hogy anno azt dumálták, hogy 600 mrd az 1+2 szakasz. Egyet alig sikerült ebből kihozni. Felelőse persze nincs...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 463
46 362
113
Kocsi vagy busz, egyre megy. Ugyanott járnak.
Meg eleve a te állításod nem üti az enyémet, iguanazt írjuk. Rége se volt gyorsmenet ez a szakasz, most sokkal rosszabb.

Mondjuk a Gubacsi hídra/hídról tartó szerelvény a Szikratávírónál akasztja meg a forgalmat a gyorsforgalmin Csepel belváros felé és Csepel elkerülőről észak felé.

A hév végállomása attól délebbre van, a Tesco meg mégdélebbre. Ott már nincs más vonat.
A Rákóczi utat a hév végállomástól délre tudtommal Szigethalmon keresztezi legközelebb sín a hévállomásnál. Addig nincs más.
Félreértettél.
A vonatos kereszteződés azért dühítő, mert ha mondjuk valaki délről, (mondjuk Szigetszentmiklósról, Lakihegy, vagy Halásztelek felől szeretne a központ felé jutni, annak szívnia kell a 0-ásról lehajtó kamionok miatt, amik mehetnek a Csepel Művekbe, a Konténer átrakóba (legnagyobb forgalom, kb. a Zrínyi nyomda magasságáig) és a Csepeli Szabadkikötőbe. Ha el is vergődnek az (Csepel) elkerülő elejéig, akkor még mindig beszívhatják mind a Szabadkikötő vonatforgalmát, mind a konténer terminál forgalmát. (+10-15 perc szobrozás)
De én még ilyet különben nem nagyon láttam máshol, mint ami ott megy. Van olyan, hogy a Szabadkikötőből csak azért jön ki a tehervonat, hogy utána váltóállítás után visszatolasson. Gyakran ez azt is jelenti, hogy még a vonat vége a Szabadkikötő területén marad, a másik meg már elhagyta a kereszteződést vagy 40-50m-re.
A kereszteződés teljes forgalma leáll, minden egyes olyan alkalommal, amikor a 3 fő vasúti vonal bármelyikén forgalom van. És ezeket elég rendesen használják!
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 862
15 262
113
Az mennyivel jobb, hogy a busz dübörög? A metrót meg akkor ki kell vinni és felszínen tovább.

A busz is szar, de az is azért megy mert az M4 nem készült el teljes hosszában. Egyébként a Bosnyákig kell eljutnia, onnan mehet a föld felett, a la piros metró.

A villamos a busz hoz képest összehasonlíthatatlanul zajosabb, ülj ki majd tavasszal a 6-os vonalán egy kocsma teraszra és próbálj beszélgetni. Hamar rájössz mire gondolok amikor azt mondom hogy a villamos rohadt nagy környezetszennyező a maga módján, csak zajjal, nem diesel korommal. De a helyi lakóknak is borzalmas, ismerősnek körúton volt lakása, valami brutális amikor a villamos elmegy az ablak alatt. Nem mellesleg rengeget porral jár, a fékezéshez szórt homok ugyanis abból jön. Nyáron ott fújja a szél a pálya felett.

Be kell fejezni a M4-est. Budaörs Újpalota között ha járna, megszűnhet a 7-es busz, és a bejövő agglós forgalom nagy része is eltűnhet végre.

A baj az, hogy anno azt dumálták, hogy 600 mrd az 1+2 szakasz. Egyet alig sikerült ebből kihozni. Felelőse persze nincs...

Most erre mit mondjak, van felelőse, a Demszky bagázs ebből lopta szarrá magát, csak még (már?) nem vonták őket felelősségre. De ugyanennyi felelőssége van a műszaki gárdának, akik a rengeteg méregdrága csilivili állomással akart magának obeliszket állítani..