Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
Hogy az lehet túlélem :)
De hogy az indexet szidod mikor két NER közeli vállalkozó építkezik a környéken és erre mit tesz isten kapnak egy látványos átszállási lehetőéget a HÉV-Vasút csomópontban...
Beszorult a miniszterlenökúr a seggedbe? Vagy a fejedet tartod ott? Akármi is, húzd ki onnan.

Az indexen minden degenerált funkciótlan építményt felszopnak az urbanisták, meg a fizetett nívódíjak alig burkolt hirdetéseiben. Siratják a villamos terhelés elosztót, ami egy betonba öntött kula a várban (ott épp a funkció van csak meg, a forma az idegen). Bántja a szemük a "historizáló" épület a Kossuth téren... Wáberer Gyuri bá' Hillside fosát is felszopkodták, mekkora nívódíjas zöld csoda, aztán ha bementél, akkor a valóság nem a nívódíjas bérfelszopók ódáival vágott egybe, funkcionálisan egy nulla volt, a liftből kiszállva nem tudtad hanyadik emeleten vagy, mert egy emeletszám sem volt sehol, hogy a legszembetűnőbb gagyiságát mondjam, vagy a loungeban levő idióta elrendezésű mosdókat, amik funkcionálisan alig töltik be a céljuk, de dizájner szobrok vannak bennük...

De jajj, báncsákazindegszet, mer' NEEEER! Menj, kerékpározz el inkább egy romkocsmába, és olvasd fel a helytelen angolsággal írt INDEX IS IN DANGER pamfletet.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and Kurfürst

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 237
10 781
113
https://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc...e=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

Bár nem értem, hogy hova és minek akar fellebbezni...
A levél is érdekes.
Ma az Nagyvárad tér-Haller-Soroksári út távon csak 4 piroson áthajtót láttam úgy, hogy összesen volt 2 lámpa, ahol pirosat kaptam...
A levél minden szavával egyetértek!
És az átlagsebesség mérést én úgy tudom hogy a matrica figyelő kamerarendszer már több mint tíz éve tudja, nekem legalábbis ezt mondta az üzemeltetője mikor még autópálya tervezéssel foglalkoztam az Uvaterv-ben. Csak jogi okokból nem lehet beindítani, mivel nem a rendőrség hanem magáncég büntetne.
Én már csak olyan forgalomfigyelő rendszert engednék kiépíteni ami büntet is.
A buszokra is mehet kamera ami alapján büntetni lehet.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 237
10 781
113
Beszorult a miniszterlenökúr a seggedbe? Vagy a fejedet tartod ott? Akármi is, húzd ki onnan.

Az indexen minden degenerált funkciótlan építményt felszopnak az urbanisták, meg a fizetett nívódíjak alig burkolt hirdetéseiben. Siratják a villamos terhelés elosztót, ami egy betonba öntött kula a várban (ott épp a funkció van csak meg, a forma az idegen). Bántja a szemük a "historizáló" épület a Kossuth téren... Wáberer Gyuri bá' Hillside fosát is felszopkodták, mekkora nívódíjas zöld csoda, aztán ha bementél, akkor a valóság nem a nívódíjas bérfelszopók ódáival vágott egybe, funkcionálisan egy nulla volt, a liftből kiszállva nem tudtad hanyadik emeleten vagy, mert egy emeletszám sem volt sehol, hogy a legszembetűnőbb gagyiságát mondjam, vagy a loungeban levő idióta elrendezésű mosdókat, amik funkcionálisan alig töltik be a céljuk, de dizájner szobrok vannak bennük...

De jajj, báncsákazindegszet, mer' NEEEER! Menj, kerékpározz el inkább egy romkocsmába, és olvasd fel a helytelen angolsággal írt INDEX IS IN DANGER pamfletet.
Azt kell hinnem, hülye vagy.
Az indexet lehet bántani mert sok olyan cikket írnak ami bántóan szar, mert basztak rendesen utána nézni. Az építészethez nem értek, a várbeli teherelosztó szerintem ronda, két diófa szebb lenne a helyén. Az a szálloda is randa kívülről, 30 fa szebb lenne a helyén.
Viszont hogy az a kifogás ellenem hogy biciklizem időnként, az bazi vicces. (Sőt autózóm is évi 15-20 ezer kilométert, meg buszozom és metrózom is, ami pont megfelelő)
Romkocsmában nem voltam ezer éve mert rühellem az angol turistákat, valamint egy ideje inkább pecázni meg túrázni megyek, de ez a "romokcsmázzál libsi aztán mosogass a bölcsész diplomáddal a mekiben" tipikusan a bajszos, pocakos emberek véleménye :)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
Azt kell hinnem, hülye vagy.
Az indexet lehet bántani mert sok olyan cikket írnak ami bántóan szar, mert basztak rendesen utána nézni. Az építészethez nem értek, a várbeli teherelosztó szerintem ronda, két diófa szebb lenne a helyén. Az a szálloda is randa kívülről, 30 fa szebb lenne a helyén.
Viszont hogy az a kifogás ellenem hogy biciklizem időnként, az bazi vicces. (Sőt autózóm is évi 15-20 ezer kilométert, meg buszozom és metrózom is, ami pont megfelelő)
Romkocsmában nem voltam ezer éve mert rühellem az angol turistákat, valamint egy ideje inkább pecázni meg túrázni megyek, de ez a "romokcsmázzál libsi aztán mosogass a bölcsész diplomáddal a mekiben" tipikusan a bajszos, pocakos emberek véleménye :)
Nem az a kifogás ellened, hogy biciklizel néha, hanem az, hogy mindenről az jut eszedbe (nem a nuna, hanem a NER).

Az, hogy azt állítód, hjogy nem értesz az építészethez némileg javít a megítéléseden, mert akik azt állítják, hogy értenek hozzá, általában stílusficamosak, legalábbis a média nyilatkozataik, valamint alkotásikat az utcán szemlélve.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 237
10 781
113
Nem az a kifogás ellened, hogy biciklizel néha, hanem az, hogy mindenről az jut eszedbe (nem a nuna, hanem a NER).
.
lehet, de én a munkám során (út-, vasút-, kerékpárút tervezéshez kapcsolódó vízelvezetés és közmű tervezés) rengetegszer látom hogy mit tesz isten szinte mindig pont ott épül valami a kormányközel üzletembernek ahova a kormány is fejleszt valamit.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
lehet, de én a munkám során (út-, vasút-, kerékpárút tervezéshez kapcsolódó vízelvezetés és közmű tervezés) rengetegszer látom hogy mit tesz isten szinte mindig pont ott épül valami a kormányközel üzletembernek ahova a kormány is fejleszt valamit.
Ez mindig így volt, így lesz. Kapcsolati tőke. Anno a városban ahol felnőttem ott lett lebetonozva az út, ahol a polgármester lakott, és oda húzták be a telefont, majd 10 évig semmi. MDF-es volt, most független. Ilyen a hatalom, és az ember természete.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 665
13 062
113
Ez mindig így volt, így lesz. Kapcsolati tőke. Anno a városban ahol felnőttem ott lett lebetonozva az út, ahol a polgármester lakott, és oda húzták be a telefont, majd 10 évig semmi. MDF-es volt, most független. Ilyen a hatalom, és az ember természete.

Így van.
De azért ne akarjunk már ebből erényt, morális különbséget faragni, amikor kiderül, hogy ugyanúgy a pártállás számít.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and nyugger
T

Törölt tag 1711

Guest
Mai nap margójára.
A nyers felvételen látható, hogy jobbra indexelt, úgy látom youtube-on már nem annyira.


Ezért meg tuti kirúgnák őket:

 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ráadás múlt hétről (fogalmam sincs hogy kell kitakarni a rendszámot, a youtube-on belüli funkció egyszerűen nem hajlandó működni).

 
  • Tetszik
Reactions: zeal

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 237
10 781
113
Ez mindig így volt, így lesz. Kapcsolati tőke. Anno a városban ahol felnőttem ott lett lebetonozva az út, ahol a polgármester lakott, és oda húzták be a telefont, majd 10 évig semmi. MDF-es volt, most független. Ilyen a hatalom, és az ember természete.
Offtopic
Jó de harminc éve ezért mindenki Kádárt szidta, aztán Horn Gyulát, most meg Orbán van soron. Mindet elküldték amiért ilyen volt előbb, vagy utóbb. Azért nem ennek kellene lennie az egyik fő fejlesztési alapelvnek.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
Offtopic
Jó de harminc éve ezért mindenki Kádárt szidta, aztán Horn Gyulát, most meg Orbán van soron. Mindet elküldték amiért ilyen volt előbb, vagy utóbb. Azért nem ennek kellene lennie az egyik fő fejlesztési alapelvnek.
Nem mondom, hogy nem értek egyet, de így megy ez máshol is. Nem feltétlen úgy, hogy ott fejleszt az állam, ahol a haver van. Fordítva is lehet. Haver fülest kap, hogy hol lesz fejlesztés, és oda viszi a beruházást. Az USA-tól Németországon át a bizáncibb-szemléletű keleti országokig mindig mindenhol így (is) ment.

Engem az zavar, amikor nem csak, hogy a havernak is cseppen, de mellette szar is lesz a végtermék. Az nem bocsánatos.

Ha nekem kell valami, én is előbb azt hívom fel, akivel jóban vagyok, mint akivel rosszban. Ha csak kicsit drágább, akkor nem gáz, ha tudom, hogy jó tett helyében jót várhatok.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros
T

Törölt tag 1711

Guest
Nem értem ilyenkor miért nem követendő példa a nyugat ahol a mellékvonalakat rég leépítették, miért a mocskos kelet felé fordulunk ahol M62-esek/TEM3-asok 2-3 kocsival szaladgálnak pár száz/ezer lakosú települések között...

 
M

molnibalage

Guest
Nem értem ilyenkor miért nem követendő példa a nyugat ahol a mellékvonalakat rég leépítették, miért a mocskos kelet felé fordulunk ahol M62-esek/TEM3-asok 2-3 kocsival szaladgálnak pár száz/ezer lakosú települések között...

Erről már írtam hosszabban. Semmilyen ország vezetése lényegében nem hajlandó beismeri, hogy a kistelepülések lényegében közgazdasági halálra vannak ítélve.
Soha senki nem gondolkozott el még azon, hogy az USA miért van tele szellemvárosokkal és itthon miért nincs ilyen...?

A vasút legnagyobb költsége a pályafenntartás. Ezért nincs nagyon értelme csökkenteni a járatok számát, mert akkor senki nem használja, cserébe a pályát ugyanúgy gondozni kell. Vagy jó magyar módra hagyni szétrohadni.

A buszoztatás hosszútávon nem feltétlen olcsóbb és télen, szar időben a vasút röhögve megy, amikor a busz régen befordul már az árokba. Szerintem.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 237
10 781
113
Erről már írtam hosszabban. Semmilyen ország vezetése lényegében nem hajlandó beismeri, hogy a kistelepülések lényegében közgazdasági halálra vannak ítélve.
Soha senki nem gondolkozott el még azon, hogy az USA miért van tele szellemvárosokkal és itthon miért nincs ilyen...?

A vasút legnagyobb költsége a pályafenntartás. Ezért nincs nagyon értelme csökkenteni a járatok számát, mert akkor senki nem használja, cserébe a pályát ugyanúgy gondozni kell. Vagy jó magyar módra hagyni szétrohadni.

A buszoztatás hosszútávon nem feltétlen olcsóbb és télen, szar időben a vasút röhögve megy, amikor a busz régen befordul már az árokba. Szerintem.
Teszem azt hozzá, a mellékvonalakon jellemzően nincsen pályafenntartás csak havária esetén. Beszélgettem olyan szakaszmérnökkel aki azt mondta hogy 50km-re kapott 10 millió forintot meg három segédmunkást. Megmondták neki hogy amíg tudja, pofozza a vonalat, ha már teljesen reménytelen majd bezárják. Kb 2012-13ban volt ez, akkor sem kapott már egy negyed kitérőt sem ennyiért. Ahhoz hogy egy BZ 20-40el menjen nem kell valami fasza állapot.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Teszem azt hozzá, a mellékvonalakon jellemzően nincsen pályafenntartás csak havária esetén. Beszélgettem olyan szakaszmérnökkel aki azt mondta hogy 50km-re kapott 10 millió forintot meg három segédmunkást. Megmondták neki hogy amíg tudja, pofozza a vonalat, ha már teljesen reménytelen majd bezárják. Kb 2012-13ban volt ez, akkor sem kapott már egy negyed kitérőt sem ennyiért. Ahhoz hogy egy BZ 20-40el menjen nem kell valami fasza állapot.

+Ha csak nappal van forgalom és éjszaka fszt ügyel akkor állomásonként 4 szolgálattevő és 5 váltókezelő a minimum, aminek csak a bérezése 3 millió havonta.
3 vágányú állomás 1 sorompóval átépítése 4 éve 150 millió volt kisállomási dominóra.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 237
10 781
113
+Ha csak nappal van forgalom és éjszaka fszt ügyel akkor állomásonként 4 szolgálattevő és 5 váltókezelő a minimum, aminek csak a bérezése 3 millió havonta.
3 vágányú állomás 1 sorompóval átépítése 4 éve 150 millió volt kisállomási dominóra.
jó azért nincsenek mindenhol ennyien.
Emlékszem Röszkén öt-hat éve volt egy állomásfőnök+egy váltó és sorompó kezelő az egész állomásra, éjszaka meg senki. A sorompókezelő ha jött a vonat leengedte az állomás előtti sorompót, felhúzta a vonat után, áttekert az állomás utáni sorompóhoz bringával a vonat meg megvárta míg az öreg átér 6km/h tempójával. Lehet hogy nem volt szabályos, meg biztosan volt váltás is, de ennyien voltak.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
jó azért nincsenek mindenhol ennyien.
Emlékszem Röszkén öt-hat éve volt egy állomásfőnök+egy váltó és sorompó kezelő az egész állomásra, éjszaka meg senki. A sorompókezelő ha jött a vonat leengedte az állomás előtti sorompót, felhúzta a vonat után, áttekert az állomás utáni sorompóhoz bringával a vonat meg megvárta míg az öreg átér 6km/h tempójával. Lehet hogy nem volt szabályos, meg biztosan volt váltás is, de ennyien voltak.

Akkor biztonsági őr volt éjjel, végösszegen nem változtat.