1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    Elkészült az első hazánknak szánt akkumulátoros hibrid villanymozdony

    Elkészült a Rail Cargo Hungaria (RCH) számára kifejlesztett első villany-hibrid üzemű vontatómozdony, amelyet a világ legnagyobb járműgyártó vállalatának mérnökei terveztek, a gyártás a Hunan tartományban lévő üzemben zajlik. Ez a vontató lesz az első akkumulátoros villanymozdony a magyar vasúti pályákon, de nem az utolsó: ha beváltja a hozzá fűzött reményeket. A két-két vontató- és tolatómozdonyt további húsz-húsz követheti.

    https://cdn.nwmgroups.hu/s/img/i/2009/20200912elkeszult-a-rail-cargo-hungaria.jpg?w=800&h=420&t=5

    A teljes cikk itt:
    https://www.origo.hu/gazdasag/20200...zant-akkumulatoros-hibrid-villanymozdony.html

    Vagy erről szóló cikk az iho.hu-n:
    https://iho.hu/hirek/elkeszult-az-rch-elso-kinai-akkus-mozdonya
     
    alali77 likes this.
  2. phaidros

    phaidros Well-Known Member

    Remélem nem baj, hogy ide linkelem.
    Rallycross OB, Kakucs, élő.
     
    ogretankHU and Veér István like this.
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Hány tonna akksi van ebben?

    Ez meg valami reklámbot vagy mi?
     
    Veér István likes this.
  4. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Last Mile csomag annyit tesz menetből ki tud menni iparvágányra, meg visszafele meg tud indítani egy szerelvényt, anno Leo-k is megtudták csinálni, mivel a dinamó pörgése adott annyi energiát.
    Vectron-nál egy 180kW-os aggregátorral oldották meg.
     
    fip7, vilmoci and molnibalage like this.
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Tehát lényegében feltalálták kanálban a mélyedést méregdrágán. Az akksi legyártása sanszosan többet szennyez, mint amit valaha a 180 kW aggregátor termelne...

    És bazdmeg, ez vezet. Vezet...
     
    fishbed, Veér István and SilvioD like this.
  6. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    200kWh lítium-titán, max teljesítmény akkus módban 350kW, 300kN indítónyomaték.
    Szinte minden mozdonyukban ezt használják, szal be van járatva a gyártósor.

    Valszeg Audit, Mercedest fogják vele kiszolgálni, nem kell a Schenker-nek fizetni a betolásért, kihúzásért, ráadásul menetből meg tudják oldani.
     
    vilmoci and anonim999 like this.
  7. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Azért ez meredeken hű b+ kategória... na neki tényleg járna a kvóter.
     
    svajcibeka and molnibalage like this.
  8. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    Mondom én, hogy az igazán durva állatok mind a nyolcason mennek :D

    A leírással szemben annyira nem a veszprémi elkerülő a helyszín, hanem annál távolabb a felüljáró alapján a litéri elágazónál (72-es főút és nyolcas találkozása, a felüljáró előtt nagyon durva egy hely volt rendszeres halálos balesetekkel) hajtotta végre mérhetetlenül színvonalas mutatványát a kolléga. Nem sokkal a felüljáró után szűkül le az útépítés miatt 2 (Fehérvár fele) illetve 1 (Veszprémnek) sávra a nyolcas, talán 2023-ra sikerül befejezniük azt a pár kilométert. Viszont mivel előtte Várpalotáig minden szintbeli kereszteződést kiváltottak, így a kollégának minimum Hajmáskérnél vagy korábban kellett felhajtania a táblaerdő mellett szemben a menetiránnyal. Vagy kamikaze Chuck Norris volt az illető "mitvároménkiasort" mentalitással vagy egy szobahőmérsékletű IQ-val megáldott idióta vagy olyan nyugger akinek réges-rég be kellett volna vonni az orvosi alkalmasságiját
     
    fishbed, FilcTroll and Veér István like this.
  9. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    Túl sok hülye...

    Múlt hét péntek: Megyek haza, mennék át a túloldalra, ahol a bicikli út van, erre hallom, hogy valami hangrobbanással közeledik. Ali és Musztafa nyomják az Audi S7-essel, állok az út szélén, mennék ki, de dudál és villogtat, inkább visszalépek. Elment. Elindulok a bicikli úton. Megyek kb. 35-el, előzöm az autókat a bicikliúton, mert nagy a forgalom. Piros. Megállok. Ali nagyon mutogat meg le akart köpni, de nem sikerült. Elindulunk. Közeledik a benzinkút előttem benzinkút, nekem balra egysávos, megyek a bicikliúton úgy laza 35km/h-val. Piros. Elindulunk. Ismerem az utat, itt már nem egyek gyorsan, mert benzinkút jön - ahol mindenki levágja a kanyart. Van előttem egy batár G-Merci, egy Opel, meg egy BMW 3-as kombi. Látom, hogy a batár G-Merci indexel jobbra, kb. 15-km/h-gurulok a bringaúton, erre a BMW-s rám húzza a kormányt, mert le akar fordulni. Próbálok fékezni, de esélytelen. Csatt. Kapásból feldobom magam a BMW oldalára, mert a sarkon áll egy furgon, nem lenne jó nekiesni. A BMW-s megáll, elkezd velem üvölteni. Közben jön Ali és Musztafa, üvöltik, hogy ők mindent láttak, én vagyok a hibás, mert túl gyorsan mentem. Meg különben is, esélyem sincs, mert ők majd jönnek tanúskodni, jobban járok, ha most fizetek. Mondom nekik, tök jó, hogy most már négyesben pettingelünk, akkor ideje hívni a rendőröket. Nem kell, mert neki sok ismerőse van a yardon, meg különben is, én fogok rosszabbul járni. Nem baj, próbáljuk meg. Közben a sarki boltból kijön a tulaj, hogy jól vagyok-e, mert ő már hívta a zsarukat. Ekkor Ali és Musztafa sovány disznó ügetésben bepattan az Audiba, csikorgó kerekkel elindulnak - mindjárt nem volt nekik fontos tanúskodni. 3 perc múlva kijöttek a zsaruk. Külön hallgattak ki minket, egymástól távol. Közben jön a boltos, elmondja ő is, hogy mi van. Mondja a zsaru a BMW-snek, hogy bizony maga a hülye. Erre a BMW-s: "már messziről láttam, hogy gyorsan jön, meg már a lámpánál is megelőzött". Mindezt a rendőr előtt. Kapásból visszakérdezek, hogy akkor miért meglepetésként a biciklis a bicikliúton, ha már "messziről láttál"!? Néz rá a rendőr is, hogy akkor most továbbra is kitart amellett, hogy gyorsan jöttem, illetve ha látott gyorsan jönni, akkor azt is tudta, hogy ott vagyok. "Hát őőőő". Ekkor előszedi a rendőr a telefonját és mutat pár képet, milyen az is, ha bringás gyorsan durrant bele egy autóba. A BMW-n behorpadt a jobb első ajtó - ebbe beletérdeltem, letéptem a jobboldalról a tetősínt (ebbe kapaszkodtam, amikor rám húzta a kormányt), a pedál meg meghúzta a jobb hátsó ajtót. Ezután elmondta a rendőr, hogy a bringás a bringaúton védett, nincs olyan, hogy gyorsan jön. Mivel a kereszteződés előtt nincs tábla, 50km/h-val is mehetek, a kereszteződés után meg 30km/h-s tábla van, ami rám is vonatkozik. A bringaúton a bringásnak elsőbbsége van, a jobbra kanyarodás előtt az autósnak ellenőriznie kell, hogy nem keresztezi a biciklist. Ha kell, az autó addig állva marad, míg a biciklis nem megy el. Óriási szerencséje az autósnak, hogy nincs sérülésem, a rendőr kérdezi, hogy kívánok-e feljelentést tenni. Nem akarok, ha a BMW-s elismeri, hogy ő hibázott és velem szemben semmi követelése sincs. Ezután a rendőr újra elmondta neki, hogy ha onnan leesek, akkor nagy eséllyel kulccsont törés vagy medencetörés, ami esetén alapból lefolytatják az eljárást, majd a betegbiztosító peres úton magára hárítja az összes kezelési költséget, kezdve a kieső munkabéremmel, a gyógytornával, minden egyébbel. A rendőr még annyit mondott, hogy mivel nem tettem feljelentést, ő sem indít eljárást, de a tisztelt autóvezető "kartonjára" az eset felkerül és a következő ilyen helyzetben a mai eset nem feltétlenül, mint "enyhítő körülményként" fog beszámítani, az autóban esett kár meg legyen neki tanulópénz.

    Egyre több a városban az e-roller, e-bike, amikkel már minden hülye 30 felett tud menni. A legtöbb autóban üvölt a nemzetiségi zene, meg a telefont nyomogatják. Hiába van a 30-as tábla szinte mindenhol, rengeteg a baleset. Naponta 3-4 bringás eset van, hiába van bicikliút. Rendszeres, hogy az autós kinyitja az ajtót a bringásra. Rendszeres, hogy egy bringás jön szembeforgalomban az olyan egyirányú utcában, ahol ez nem megengedett. Rendszeres, hogy hiába van bringaút, a bringás nem a bringaúton megy és balról bevág a balra kanyarodó autó elé. Rendszeres, hogy bringások mennek csoportban és ha valaki fékez, akkor a mögötte menő beledurrant. Rendszeres, hogy van olyan hülye bringás, amelyik egyirányú biciklissávon szemből jön, te meg korrigálj, amerre akarsz. Rendszeres, hogy a hülye gyalogos fülhallgatóval a fülén, telefonnal a kezében kijön elém az útra, miközben neki piros van. Rendszeres, hogy a 6 gyerekes kicsalád legkisebb tagjai kifutnak az útra az autók között. Rendszeres, hogy autók a belső udvaros kijáratok közvetlen közelébe parkolnak, ha az autó jön ki, semmit sem lát, csak azt hallja, hogy csattant valami a motorháztetőn. Rendszeres, hogy a bringautakat a kereszteződéseknél pirosra festik, ami egy idő után csúszik. Nagy poén, ha jobbra kirakod a kezed és az első kerék megcsúszik. Ugyanez a csatornatetőkkel. Vagy be van süllyedve, vagy tök sima. Esőben sok a meglepetés. Kerülni nem egyszerű..

    Szerda: Papa (77 éves) vett egy új BMW M6-ost, még aznap a parkolóházba beparkoláskor lezúzott 4 autót, amikor kijöttek a rendőrök és megkérték, hogy álljon el az útból a helyszínelés miatt, akkor azzal lendülettel a rendőrautóba is belement. 77 évesen BMW M6-ost..

    Péntek: A ház mögötti egyirányú utcában jön az autós belső udvarból és elüti a bringás csajszit a bicikliúton. A rendőrök mennek helyszínelni. A bringáról lepattanva a másik oldalon elsétálok. Az autó vezetője szódásüveg-szemüveget visel, nagyban hajtogatja, hogy a biciklis gyorsan jött és nem látta. A kijárat most kivételesen "tiszta volt". Megkerülöm a háztömböt, a ház előtt is egyirányú utca van, erre a forgalommal szemben bejön egy Merci Pick-up és a kereszteződésben majdnem csattant a csajszihoz kihívott mentővel. Azért nem a mentővel csattant, mert elkapta a sarkon álló parkolóórát.

    Reggel: Mammer a Merci G-vel elindul az egyirányú utcában, kimegy a villamos elé - villamos vészfékez és a mama balrafordulás közben belemegy a T-Mobile-os elosztódobozba.

    szóval nem egyszerű...
     
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Tajgetosz pozitívak, csak sajnos nem lehet berúgni őket oda, ahová valók...
     
    alali77, svajcibeka, fishbed and 3 others like this.
  11. alali77

    alali77 Well-Known Member

  12. gafzhu

    gafzhu Well-Known Member

  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mert fogalmazzunk úgy, hogy okkal nem írtak paramétereket a vicces CGI mellé.
    De akkor kifejtem.

    Kezdjük azzal, ami ismert. A Cutty Shark teljes terheléssel volt 3000 tonna.
    900 tonnát vitt egy eszméletlen karcsú törzsben. A hajó tömegének negyede volt a hasznos teher.
    A csúcsebessége erős szélben a Üvöltő Negyvenesek táján volt 17,5 csomó.
    De 11 napos átlaga "csak" 13 csomó táján volt. Mármint a rekord. Az átlag ennél kisebb volt.

    Nézzük meg, hogy egy 2 MW-os szélkeréknek mekkora lapát átmérője van és milyen magasan szedi ki a teljesítményt a szélből. A szélkerék átlagos magassága a vitorla átlag magasságának kétszerese kb...

    [​IMG]

    Na, akkor egy 50 ezer tonnás hajó
    https://en.wikipedia.org/wiki/COSCO_Guangzhou

    Ennek van 50 ezer lóerős meghajtása, ami kb. 39000 kW. Ez 39MW. Ok, 24 csomóra tervezték.
    A hajó méretét nézve szélből ideális esetben is talán 3-4 MW ha kijön
    Nagyon talán, de többnyire ennek negyede sem. És nagyon érdekelne ehhez képest a vitorla hatásfoka.
    És ma az 50 ezer tonnás hajó az a "whatever" kategória.
    Még 12 csomós sebességgel poroszkálva is a vitorla talán, ha a teljesítmény 1/4-ét, ha fedezi, de azt is max. a dél-atlanti vizeken.

    12+ éves cikk. A fizika azóta nem változott, azért sincs azóta sem ilyen...
    http://nol.hu/tud-tech/lap-20080929-20080929-20-1543
     
    fishbed, fip7, Horizon and 1 other person like this.
  14. alali77

    alali77 Well-Known Member

    Én nem hiszem hogy lesz reneszánsza vitorlás hajóknak..
    Viszont ha tudna 3-4MW-t konstans, akkor az már jobb mint amit a Liberty class tudott, végül is azzal is elvolt a világ egy darabig. (az kisebb volt, 1900kW)
     
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Azok tükörsima vízen mentek kb. 11 csomót és nézd meg mekkorák voltak.

    Viszont egy akkora méretű hajóra nem tudsz annyi vitorlát tenni, ami kihozná a 2 MW-ot még erős szélben sem.
    Ez a probléma.

    Ha nagy hajót csinálsz, nő a felülete és felette a hasznos térfogat, de a tömeg is brutálisan, ergo a teljesítmény / tömeg arány nem fog javulni.
    A régi vitorlások mai szemmel nézve elképesztően pöttömök voltak és a teherbírásuk is kicsi volt. Lásd Cutty Shark. 2000 tonnás hajó és 900 tonnás teher.
    Én azt látom erős saccra, hogy egy mai hajó az üres vízkiszorításának megfelelő tömeget lazán elviszi, de ez egye hajóknál, mintha közelítené az 1:1 arányt.

    Akárhonnan nézem, ez vitorlás nem működik. Ezért nem csinálták meg eddig.
    A nagy tömegű ömlesztett áruhoz a teljesítménye nevetséges. Ezzel se szenet, se vasércet se mást nem visz az ember. Ott is van elvárt kapacitás. Ha lassú a hajó, akkor több kell azonos mennyiségű "flow" biztosításához ---> Ez hol olcsóbb, ha 2 hajó helyett kéne pl 3?

    Ami meg időérzékeny, azt ezzel végképp nem viszi az ember...

    A trend meg világos.
    http://www.worldshipping.org/about-the-industry/liner-ships/container-ship-design

    [​IMG]

    Régi szemmel felfoghatatlan mértékű ma a nemzetközi kereskedelem. Még a saját fiatalkoromban is emlékszem, hogy aki nemzetközi dolgokkal foglalkozott, az "hűha" volt.

    Az a II. vh., mint ipari háború mai szemmel nézve is viccesen pöttöm volt. Az akkori kapacitások mellett került sokba.
     
    Hpasp, fishbed, Veér István and 3 others like this.
  16. Horizon

    Horizon Well-Known Member

  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    ÉS
    EZ
    VEZET

    Legfeljebb áramot szabadna hab testén keresztül.
    Aki tonnákat vezet ennyire nem lehet hülye. Pont. Kész.
     
  18. alali77

    alali77 Well-Known Member

    Ez is 70+, nem akarom bántani őket, de az hogy nekik olcsóbb és egyszerűbb az EŰ vizsgálat, az borzasztó. Totálisan demens emberek lehetnek az utakon.
    Barátnőm nagyapja 90+, van egy 10 éves Suzukija 22e kilométerrel, 10 törésnyommal, csak azért nem vezet fél éve mert eltörte a lábát. Az nem látszik hogy az első futóművet kétszer kiütötte a kiemelt szegély. Nyilván gond nélkül megkapta a jogosítvány meghosszabbítását előtte. Szociális juttatás mára...
     
  19. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Hátravinni, leköhögni.
     
    anonim999, fip7, svajcibeka and 2 others like this.
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Tervek és kérdőív.
     
    fishbed and fulcrum11 like this.

Ezen oldal megosztása