1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Lám, Isten vigyáz a hülyékre, meg az észnél levő sofőr együtt.
     
    fishbed, Veér István and emel like this.
  2. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    M86-oson is rendszeresen elofordul, oregekkel, nokkel jobbara.
     
    nyugger likes this.
  3. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    És az ilyet nem tudja televerni egy román horrorkaraván...
     
    fishbed likes this.
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ennek kb. annyi értelme van, mint a politikusi vagyonnyilatkozatnak itthon...
     
    KoviUbi likes this.
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  6. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Nézd az érem másik oldalát: csomó segédmunkás kell hozzá. Szegényebb régiókban a munkaerőhiány ellen lenne megoldás. :) (Nem tudom, hogy lenne-e elég fegyelmük, a délkelet-ázsiaiaknak feltehetően igen)
     
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member


    Ez már érdekesebb volt, de inkább csak a 2. része.


     
  8. zeal

    zeal Well-Known Member

    http://www.automotor.hu/hirek/elsokent-a-mercedes-benz-kinal-felvezetos-akkumulatort/

    " ... jelentős előnyökkel kecsegtet az aktuális lítium-ion akkumulátorokhoz képest hasonló kémiai összetétel mellett – kevésbé érzékeny a külső hőmérsékletre, jobb az energiasűrűsége, tartósabb. Amíg a legtöbben csak az évtized közepére ígérik a félvezetős akkumulátorok megjelenését, a Mercedes-Benz máris elérhetővé teszi azt – igaz, egyelőre nem személyautóknál, hanem a Citaro G akkumulátoros-elektromos autóbusznál..

    Negyedével nagyobb energiasűrűséget ígér az új technológia – egy akkucsomag 33 kWh kapacitású 24 kWh helyett -, számszerűen a hagyományos lítium-ion telep 396 kWh kapacitásához képest 441 kWh kapacitást nyújt a félvezetős akkumulátor, a gyakorlatban 10%-kal nagyobb hatótávolságot lehet így realizálni. Hosszabb, 10 éves garanciát vállalnak az új akkumulátorra, azonban fontos kritérium, hogy nem képes ugyanakkora teljesítményű villámtöltés fogadására, mint a lítium-ion telep...
    "
     
    fip7 likes this.
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member


    És
    ez
    vezet
     
    Veér István, fip7 and fishbed like this.
  10. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Ennek sincs sok értelme gyakorlatban, de az elszabott törvények kikényszerítik...

    https://www.origo.hu/auto/20200916-...t-be-a-suzuki-de-azon-is-hogy-ki-gyartja.html

     
  11. Árpicsek

    Árpicsek Active Member

     
  12. Árpicsek

    Árpicsek Active Member

  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ezt is linkelték már, ezt is megnéztem.

    Hajós semmi olyan nem mondott, amit más értelmesen gondolkodó nem. Az emberek sétálás és mozgás képességével születnek jó esetben és nem fémdobozzal a teste körül. A város helye meg korlátos.

    A P+R is valójában egy félig elhibázott koncepció, mert képtelenség annak az igényét is kielégíteni. A cél az, hogy autóba se üljön az ember, ha az igazán belvárosba megy. Ez az elővárosi vasút nélkül esélytelen. Ennek alsó hangon még 10 év kell. Addig marad a szívás.

    Az, hogy P+R parkolók legyenek a metrók végénél fizikai lehetetlenség. A M4-nél van és azonnal megtelt szinte nyitás után. Viszont nem lehet a belváros szélén parkolót csinálni. Nincs hely és a bevezető utakat pont úgy megterheli a forgalom. Amikor olyanról olvasok, hogy legyen X és Y parkoló és 10 ezer körüli számokat látok, akkor pislogok. Ez kb. 8-10 emeletes parkolóházakat jelentene. Az parkolás és átszállás ideje lenne vagy 2x10 perc. Akkor meg minek?

    A cél az, hogy akkor az elővárosi vasutnál legyen ez több állomás mentén szétterítve, de ott is az lenne az ideális, ha oda bringával, sétával, helyik tömeggel és csak végső esetben menjenek kocsival. Egész egyszerűen annak a helyigénye, hogy 1,1-1,2 ember/kocsi bárhol parkoljon egy koncentrált helyen az embertelen költség és helyigénnyel jár. És egyikre sincs megoldás. Helyet csinálni nem lehet, végtelen pénz meg nincs. Ha lenne is, akkor meg az átszállás időelőnye veszik el.
     
  14. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    Ismét Veszprém, ismét nyolcas, nincs 2 kilométerre az előzőtől :D

    Ez a szentkirályszabadjai reptér bekötőútja és ha jól emlékszem még a túrás előtt a sárgával jelzett dupla záróvonal helyén szaggatott volt, hogy ki tudjanak kanyarodni balra. Na a kollegában valszeg még a régi reflex dolgozott aztán azért kezdte meg ismét színvonalas manőverét.

    Tréleres ismerős legendája szerint ugyanitt pár évtizeddel ezelőtt hasonló eset történt egy hazánkból kivándololt honfi AMG Mercedese és az ideiglenesen állomásozó szovjet csapatok ponyvás teherautója közt. Tudni kell, hogy a helyszín egy emelkedő tetején van ami egy viszonylag egyenesebb szakasz és a Merga bizony kérte a gázpedál erőteljes ingerlését. Viszont Grísa is akkor fordult ki, hasonlóan a mostani esethez csak a reptéri bekötőútról. Az említett tréleres szerint a Merga pár száz méteres féknyom mellett oldalba kapta a teherautót és kiütéses győzelemmel felborította azt. Nem tudni, hogyan sikerült, de szerencsére senki sem sérült meg az esetben pedig szegény kiskatonák ültek a platón sprotniként.
     
  15. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

  16. aquarell

    aquarell Well-Known Member

    Látszik a helyesiráson (is), hogy az orszâg szellemi elitje....
     
    vata, Veér István, fip7 and 3 others like this.
  17. alali77

    alali77 Well-Known Member

  18. alali77

    alali77 Well-Known Member

  19. misinator

    misinator Well-Known Member

  20. fip7

    fip7 Well-Known Member

    A régi sportautók szerelmeseinek:


    molnibalage

    Láttam annó a Karottás videókat. Elég sok mindenben nem értek vele egyet. Túl van tolva ez az elektromos őrület, szerintem :)
     
    phaidros and Kurfürst like this.

Ezen oldal megosztása