1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. joker

    joker Well-Known Member

    Megenne a penész mire végzek egy ilyen úttal. Na de a matek szerint napi 156 km-t tett meg és átlagosan 152 km-enként töltötte az akkukat a nem épp ideális útviszonyok mellett. Egy olyan országban, ahol nem lep el a szemét meg a homok, már nagyon is használható lenne egy ennél jóval barátságosabb árazás mellett.
     
  2. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Átkattintva elérhető a bemutató képanyag:
     
    sirdavegd likes this.
  3. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Nem gyenge :)
     
  4. beta

    beta Well-Known Member

    Hangulatos utcák. Bár nem tudom mi történik, ha mindkét irányba menne villamos és jönni akar egy autó :)
     
  5. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Jó xarok az útjaik ezeknek is. Néztem nappali videót róla, gondoltam milyen lehet forgalom közben is. Háát... :) Tolat meg izé ha kanyarban jönnek szembe... Egy irányúsítani kellene azokat az utcákat, a villamost meg kivágni onnét. Nem özönlik a nép minden megállóban le és fel, csak egy-két felszálló van, ráadásul csak egy kicsi kocsi közlekedik.
     
    fip7 and kiskrumpli like this.
  6. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

     
  7. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Nem rossz...


    Az idézett rész alapján elég szép lehet az üzleti, meg talán még a premium economy utasok aránya az útvonalon.
    Rászűrtem most FR24-en: most épp 5 British Airways heavy röppen new yorki repterek felé: 4 db B747 és 1 db B777. 1 B747 meg meg vissza irányba.
     
    fishbed and sirdavegd like this.
  8. papajoe

    papajoe Well-Known Member


    Mennyi a felszálló sebessége,80km/h? :D
     
  9. fip7

    fip7 Well-Known Member

  10. fip7

    fip7 Well-Known Member

  11. bartinieffektus

    bartinieffektus Active Member

  12. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

  13. fip7

    fip7 Well-Known Member

    antigonosz

    Rendes autós aksi (12V) is van bennük a rádiónak és a többi cuccnak.
    A meghajtás általában egy batár nagy akku tömb az autó padlólemezében vagy kardán alagútjában.
     
    antigonosz likes this.
  14. fip7

    fip7 Well-Known Member

    antigonosz

    "Meg egy legalább húsz évig kitartó akkumulátor. Mert tegyük fel veszel egy kocsit használtan , mondjuk négy évesen, mikor még jó kondiban van, aztán használod, és három négy év múlva egy hideg téli reggelen raebredsz hogy az akksi már régi,aztán még arra hogy venni kéne bele egy újat. Az meg mennyi is? 2 millió kb? Meg a csere még kb fél millió? Annyiért már majdnem kapsz egy Láda Vestat, vagy Nivat újonnan. Nem beszélve rola hogy amiben sok az elektronika az gyakrabban is romlik el, elektromos autót még nem minden utcasarkon tudnak szervizelni. Meg mi van ha valakinek kicsik ezek az elektromos csodák és valami normális méretű autót akar, valamit ami már olyan rendes hét üléses pl . Mert abból nem nagyon van kínálat."

    20 évig semmilyen aksi nem tart ki. Ellenben a mai autók gépészete sem bír ki annyit, ebben fogadni mernék. Sajnos elmúlt már az Astra F-k, béka lámpás Corollák korszaka, amikor az autót örök élet +1 év-re építették. (feltéve, hogy megfelelően van üzemben tartva, pl olajcserék). Szerintem az is jó ha a mai típusok nagy része kibírja a 10 évet gazdasági totálkár nélkül (motor/váltó halál, szétrohadás stb...) Elég pesszimista vagyok a mai kocsikat illetően.
    10 évet meg a mai elektromos kocsik is kibírnak. Az első Nissan Leafe-k és Opel Amperák nagyon jól bírják még mindig. Az utóbbit olyan szinten túl tervezték , hogy még 6 évesen és 200.000 km-el is tudja a gyárilag megadott hatótáv értékeket!
    (A trükk az, hogy majdnem akkora aksi van benne mint a Leaf-ben, de se teljesen feltölteni se lemeríteni nem lehet. Így 200.000 km után is tudja a 60 km-t)
    De ha aksit kell cserélni az tényleg húzós. (vagy invertert!)
    Itt a kérdés az, hogy akarsz-e egy 15-20 éves hagyományos kocsiban motor cserélni? Az is sokszor többe kerül, mint az autó használt értéke....

    A másik része az, hogy kicsik-e ezek az elektromos autók?
    A belterük meglepően nagy a méretükhöz képest de ez mindig relatív dolog. (ugye mihez képest?)
    Van 7 üléses is, Tesla gyárt ilyet. De az nem halandóknak való. De ha bele gondolsz, ma már hagyományos 7 személyes családi egyterűt se nagyon gyártanak , pedig nagyon jó kocsik voltak. Egy mai 7 személyes SUV 3-500 kg-al nehezebb, viszont sokkal szűkebb, mint mondjuk egy 10 évvel ezelőtti komolyabb egyterű.
    Olyan amcsi cuccokról nem is beszélve, mint a Grand Voyarger :D
    De ép elméjű méret kategóriában nekem az Opel Zafira sorozat nagy kedvencem a mai napig. Csak sajna ki fogják vezetni a gyártásból :hadonaszos:
     
    sirdavegd, antigonosz and zeal like this.
  15. sirdavegd

    sirdavegd Well-Known Member

    https://totalcar.hu/magazin/hirek/2018/07/19/tesla_640_ezer_kilometerrel/
    Vannak benne szép számok:
    -9 Ft/km a Tesla S karbantartása a standard 30-40Ft/km helyett
    - 640 ezer km alatt kétszer cseréltek cseréltek garanciálisan aksit, egyik 92%-ra, másik 78%-ra esett (de most akkor egy cellát vagy a teljes pakkot cserélték?!)
    - sofőrszolgálat, városok közötti forgalomban hajtja, 3 éves, 17 ezer km/hó futással
     
  16. sirdavegd

    sirdavegd Well-Known Member

    Egy elektromos autó sokkal primitívebb műszakilag egy benzin/dízelesnél. Egy dízelnél ott a kettős tömegű lendkerék, turbók, mittomén. Vagy például a múltkori Golf VII csapágyas sztorija: https://totalcar.hu/belsoseg/2018/07/16/megmentettem_egy_csapagyas_golf_pd_tdi-t/
    Vagy a BMW motortüzek: https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2018/06/05/ismet_elpusztitotta_magat_egy_bmw_520d/
    Viszont nem tömegtermelt technológia, szóval amíg Csík nem ilyet reszel a fészerben, addig nem lesz belőle itthon, mert "drága" (mondjuk ezt a panel BMW-Merci-Audik országában...).
     
  17. fip7

    fip7 Well-Known Member

    sirdavegd

    Személyes sztorim. Japán 14 éves "prémium" kategóriás kocsim van, szívó benzin, alig (valós) 215.000 km-el. Ebben az évben lényegében havi 100.000-remben van a fönntartása. Mindig elromlik benne valami. Múlt csütörtökön autópályán elfolyt/csöpögött belőle a motor olaj :rolleyes:
    2 liter olaj bele, irány a szerviz. Ott most közel 100 ezerből megoldották, hogy használható legyen. De ahhoz, hogy teljesen jó legyen több, mint 700.000 forintot kellene rákölteni. És hangsúlyozom, szívó benzines.
    Ennek fényében érdekes nézni azt, hogy milyen sok(k) egy elektromos autóba egy új aksi vagy egy inverter.
    És nekem még "jó" autóm van, ismerek német "prémiumosokat" akiknél évente 1-2 millió elmegy az autó fenntartására stabilan.
     
    sirdavegd likes this.
  18. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Haaat fip szerintem ott valami nincs rendben, nekem két kocsi van, szintén benzines, egyik fiatalabb, a másik öregebb de az atlaguk kb ugyanennyi év, a kilométer is átlag ennyi, de nekem egy év alatt a kettőre nem kell 100000-et költeni szerviz miatt, el is adnám ha többet kellene valamelyikre max 100-nal egy évben.
     
  19. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Haaat fip szerintem ott valami nincs rendben, nekem két kocsi van, szintén benzines, egyik fiatalabb, a másik öregebb de az atlaguk kb ugyanennyi év, a kilométer is átlag ennyi, de nekem egy év alatt a kettőre nem kell 100000-et költeni szerviz miatt, el is adnám ha többet kellene valamelyikre max 100-nal egy évben.
     
  20. fip7

    fip7 Well-Known Member

    antigonosz

    Egy F Astrára vagy egy béka lámpás Corollára nem is kell többet költeni évi 100-nál, és akkor még rossz éved volt :D
    Nem tudom milyen autóid vannak, de amelyik ismerősömnek "modernebb" kocsija van ezeknél az egy vagon pénzt rájuk költ.
     
    antigonosz likes this.

Ezen oldal megosztása