• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

nagyoncivil

Active Member
2018. október 26.
88
125
33

fonak9

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
2 808
4 609
113
Sajnos az akksi kuka. Új akksi! Az a pár nap hideg kicsinálta. Gondolom előtte se lehetett már 100%-os.

Szerintem sokkal tovább kell tölteni az aksit aksitöltőn, amíg le nem megy a töltőáram szintje. Akár fél-egy napot. Utána még jó lehet egy ideig, ha nem áll túl sokat az autó. De persze érdemes cserélni. Töltő régi is jó szerintem, legalábbis én rátettem az aksit anno a 40 éves trafós csodára is. De egy ilyen biztos jó:



5 éves a jogsim és gyak. nem vezettem semmit. Tehát újra meg kell tanulni.
Havi 1 vezetés = semmi rutin = csak másra vagyok veszélyes. Ha meg megtöröm a kocsit, akkor még drágább. Ennél még az is olcsóbb, ha taxival mennék ki.
Ha házhoz rendelés ehhez képest meg aztán tényleg óccó.

Lehet, hogy más nem ilyen mentalitással vezet, de én igen.



Asszem 9 éves, de nem tudom milyen akksival hozták 1,5 éve.

Szerintem a vezetés az olyan, mint az úszás vagy biciklizés, elfelejteni nem lehet, bár jobb nem leszel biztosan, mint voltál. Én is volt, hogy hasonló ideig nem vezettem, a lejárt jogsit is csak akkor hosszabbítottam meg, amikor lett megint x év után kocsi. De a parkolást gyakorold, nekem legalábbis nekem azzal sikerült pár apró karosszériahibát összehoznom "újrakezdéskor", egyikből sajna biztosítási esemény lett (a saját hülyeségem miatt is). :D Forgalomban nem volt semmi gondom viszont, leszámítva azt, hogy első napokban párszor lefulladtam, az autó kezelésében voltam fakezű. Budapesten nőttem fel, tettem le a jogsit, ültem más mellett eleget, nem volt benne semmi szokatlan a volán mögött sem. Szerintem elég gyakorolni egyedül kevésbé forgalmas környékeken, vagyis akkor gondolom Szigetszentmiklóson.

A plusz pólus vastagabb szokott lenni, és általában klipszesen oldható az autó szerszámmentes áramtalanításához. A negatív pólusra csavarral zárt csatlakozót szoktak szerelni, kevés autószerelő tapasztalatom alapján.

Nekem csak olyan volt eddig, amin mindkettő csavaros (régi kocsik), és én úgy "tanultam" hogy a negatívat kell először oldani, illetve a pozitívat kell először csatlakoztatni.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 110
37 268
113
Szerintem a vezetés az olyan, mint az úszás vagy biciklizés, elfelejteni nem lehet, bár jobb nem leszel biztosan, mint voltál. Én is volt, hogy hasonló ideig nem vezettem, a lejárt jogsit is csak akkor hosszabbítottam meg, amikor lett megint x év után kocsi. De a parkolást gyakorold, nekem legalábbis nekem azzal sikerült pár apró karosszériahibát összehoznom "újrakezdéskor", egyikből sajna biztosítási esemény lett (a saját hülyeségem miatt is). :D Forgalomban nem volt semmi gondom viszont, leszámítva azt, hogy első napokban párszor lefulladtam, az autó kezelésében voltam fakezű. Budapesten nőttem fel, tettem le a jogsit, ültem más mellett eleget, nem volt benne semmi szokatlan a volán mögött sem. Szerintem elég gyakorolni egyedül kevésbé forgalmas környékeken, vagyis akkor gondolom Szigetszentmiklóson.
A pedálmozgatás még azért a lábamban van és az, hogy mennyire mániákusan készültem a fékezésre sokszor mindenhol. :)
De a bajuszkapcsolón kb. az indexre emlékszem, hogy hol volt, az ablaktörlő és a többi funkcióra semmit.

Amúgy parkoláskor más kocsi lezúzás az, amitől picit tartok. Bár ilyen közelében sosem voltam oktatáskor és csak mert más dudál vagy baja van, attól nem parkolok gyorsabban.? :)
 

Veér István

Well-Known Member
2011. február 14.
2 405
4 116
113
[...]

Nekem csak olyan volt eddig, amin mindkettő csavaros (régi kocsik), és én úgy "tanultam" hogy a negatívat kell először oldani, illetve a pozitívat kell először csatlakoztatni.
Jogos, fejből butaságot írtam. A Negatív terminálon van gyorsszorító a kocsimnál, azt kell először oldani. A plusz a szerszámos fixre szerelt.



@molnibalage ne vezetődj félre!
 

Veér István

Well-Known Member
2011. február 14.
2 405
4 116
113
Amúgy parkoláskor más kocsi lezúzás az, amitől picit tartok. Bár ilyen közelében sosem voltam oktatáskor és csak mert más dudál vagy baja van, attól nem parkolok gyorsabban.?
Been there, done that. Kifizettem a kárt amit okoztam (egy horpadás/karcolás). Ilyen az élet. Most már megy jól a parkolás. :) Keress nagy, kényelmes helyeket, és úgy parkolj eleinte, ahogy a lekönnyebb neked. Nekem a tolatva 90 fokos parkolás volt először a legkényelmesebb.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 110
37 268
113
Szerintem elég gyakorolni egyedül kevésbé forgalmas környékeken, vagyis akkor gondolom Szigetszentmiklóson.

Been there, done that. Kifizettem a kárt amit okoztam (egy horpadás/karcolás). Ilyen az élet. Most már megy jól a parkolás. :) Keress nagy, kényelmes helyeket, és úgy parkolj eleinte, ahogy a lekönnyebb neked. Nekem a tolatva 90 fokos parkolás volt először a legkényelmesebb.
Igen, első körben Miklóson kéne gyakorolni, főleg mert a kocsi ott fog maradni, nincs értelme felhozni ide. Parkolni is csak az utcán tudnék vele, ha egyáltalán az lehetséges lenne. A házban parkolás is csak plusz költség lenne.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
1 267
1 957
113
Na, az ilyen balfaszok miatt nincs kedvem a vezetéshez...
De ehhez mind a kettőnek fasznak kellett lennie. (nyilván aki sávot váltott a nagyobb fasz, de a másik is az volt)
Ha tudsz baleset nélkül forgalomban bringázni akkor itt is megy, nem kell belemenni semmilyen adok-kapokba, jól sehogy nem lehet kijönni belőle. Meg fedélzeti kamera kell, lehetőleg olyan ami bringára is okés. (ha találtál megfelelő típust akkor ne habozz itt is elmondani milyen lett, én is akarok)
 
  • Tetszik
Reactions: Veér István

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 110
37 268
113
De ehhez mind a kettőnek fasznak kellett lennie. (nyilván aki sávot váltott a nagyobb fasz, de a másik is az volt)
Ha tudsz baleset nélkül forgalomban bringázni akkor itt is megy, nem kell belemenni semmilyen adok-kapokba, jól sehogy nem lehet kijönni belőle. Meg fedélzeti kamera kell, lehetőleg olyan ami bringára is okés. (ha találtál megfelelő típust akkor ne habozz itt is elmondani milyen lett, én is akarok)
Van kamera a kocsiban, bringámon nincs. Még.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér István

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
1 616
5 243
113
Na, az ilyen balfaszok miatt nincs kedvem a vezetéshez...
Záróvonalról jobbra, index nélkül, illetve lett volna lehetősége az ütközést elkerülni egy lassítással a saját sávjában a többi résztvevő veszélyeztetése nélkül, illetve nem látni olyan kényszert, ami alapján ha tovább megy a jobbra kanyarodó sávon, vészhelyzet állt volna elő...

Ez tiszta sor, hogy ki a hunyó
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

fonak9

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
2 808
4 609
113
Záróvonalról jobbra, index nélkül, illetve lett volna lehetősége az ütközést elkerülni egy lassítással a saját sávjában a többi résztvevő veszélyeztetése nélkül, illetve nem látni olyan kényszert, ami alapján ha tovább megy a jobbra kanyarodó sávon, vészhelyzet állt volna elő...

Ez tiszta sor, hogy ki a hunyó

Elfogyott a sávja, a parkolóba hajthatott volna be, vagy megáll, az meg nyilván ciki lett volna neki. A Yarisos, ha időben észreveszi, beránthatta volna a kocsiját a belső sávba előle, lett volna hely, csak persze erről is meg kellett volna bizonyosodnia pár másodpercen belül. Persze az is lehet, hogy direkt nem engedte be, ezt is megértem. Nem gondolta, hogy még neki is jön.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
1 941
2 853
113
Ha lenne időm, akkor egy régi Honda Gyro Canopy-t vennék, és a 2-ütemű motorja helyett "villamosítanám".
Városba, elővárosba ezen nem(nagyon) esik/-fúj, jobb mint az autó(parkolási díj: :p ):




...szerintem.
Ahogy magam ismerem, két oldalra "pikk-pakk" raknék magamnak egy-egy víz-felverés elleni "pajzsot".

Vannak érdekes "darabok" is :

stb...




;) :




Itt jól látszik a konstrukció érdekessége (ami eredetileg, régen angol volt, BSA Ariel ):




...vidéken is jól használható :D :


160e HUF otthon( nem reklám: hasznaltauto.hu), nem is sok, csak ennek nincs bukó-kerete/eső-védője :( :




...
 

Veér István

Well-Known Member
2011. február 14.
2 405
4 116
113
De ehhez mind a kettőnek fasznak kellett lennie. (nyilván aki sávot váltott a nagyobb fasz, de a másik is az volt)
Ha tudsz baleset nélkül forgalomban bringázni akkor itt is megy, nem kell belemenni semmilyen adok-kapokba, jól sehogy nem lehet kijönni belőle. Meg fedélzeti kamera kell, lehetőleg olyan ami bringára is okés. (ha találtál megfelelő típust akkor ne habozz itt is elmondani milyen lett, én is akarok)
Nekem csak kocsiba való van, egy barátom ajánlotta, ő nagy tech-kütyü-connosier. Viofo A119 V3+ . Nagyon jó a képe, este is. Mutatott videókat. Még nem szereltem be a sajátom, a hideg miatt (pattintós műanyagok bontása kellene, és nem akarom a patentokat eltörni)
(30k körül, GPS-el, polár szűrővel, asszem áfa nélkül kínából)

Apósjelöltnek 70MAI Smart Dash Cam PRO van, az is egész jó. (~30-35k GPS-el, ÁFÁ-val)

Ezek egyike sem passzol viszont kerékpárhoz, én olyat még láttam, ami mindkettő felhasználáshoz jó lenne, és jó szenzor is van benne (és gps, ami nekem szempont), mindez olcsón.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
3 129
3 469
113
Elkezdtem nézni a videót kihangosítva a TL sugárzómon (Ez régi fotó, azóta már módosítottam):



Erre a zasszony közli, hogy leszek szíves fejhallgatóra átkapcsolni.:mad:

Ezeknek a bárdolatlan női lelkeknek semmi érzéke nincs a nüansznyi finomságokhoz!:hadonaszos:
 

ximix

Active Member
2017. december 1.
149
217
43
Na, az ilyen balfaszok miatt nincs kedvem a vezetéshez...
Csodás, ezt az embert mi lelte?
Reggel nem indult Bömbi és az asszony Buzikiával kellet bemenni-e vagy mi a rák volt ez ?
Annyi dolgot szegett meg pár méter alatt, hogy csodálkoznék ha nem tiltanák el a vezetéstől pár hónapra.