Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Az sosem idegesített.
Az egész oktatás alatt 0 db előzést tudtam végrehajtani. Bp-n szabályosan ez reménytelen volt. Az Üllői és táján vezettem, meg M5 bevezetőn.
Akkor én sem szoktam előzni (ha nem sietek), ha kicsit lassabban megy valaki, de nem szeretem, ha állandóan fékeznem/gépészkednem kell miatta, elrontja a fogyasztásom, a komfortom, meg ha indokolatlanul lassan megy, az zavar csak.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and gafzhu

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Hermeticum_545084036D.png

Ez egy jobb-plusszos akku. Ha az akku azon hosszabbik éle feléd közelebb van, amihez közlebb vannak a saruk, ott a pozitív terminál lehet bal, és jobb oldalon. Ezen jobb oldalon van.

A kábelek beépítettek a motortérben, és pár centi játékuk van, ha fordított polaritású akkud veszel, nem érnek el a megfelelő pólusig.

Az én autómba bal-plusszos kell. A TESCO futószalagon vettem észre, hogy az egyetlen ott talált megfelelő méretű (fizikai méret), megfelelő indítóáramú, és kapacitású akku jobb plusszos. Lett volna sírás, és fogak csikorgatása amikor be akarom szerelni. Sokkal nagyobb akkut sem jó venni, emrt a generátor nem elég erős feltölteni, de az indítóáramának megfelelően nagynak kell lennie, hogy meg tudja tekerni a motort. Ennyire kell figyelni, az autó gépkönyve leírja általában a szükséges paramétereket.
A plusz pólus vastagabb szokott lenni, és általában klipszesen oldható az autó szerszámmentes áramtalanításához. A negatív pólusra csavarral zárt csatlakozót szoktak szerelni, kevés autószerelő tapasztalatom alapján.
 
M

molnibalage

Guest
Hermeticum_545084036D.png

Ez egy jobb-plusszos akku. Ha az akku azon hosszabbik éle feléd közelebb van, amihez közlebb vannak a saruk, ott a pozitív terminál lehet bal, és jobb oldalon. Ezen jobb oldalon van.

A kábelek beépítettek a motortérben, és pár centi játékuk van, ha fordított polaritású akkud veszel, nem érnek el a megfelelő pólusig.

Az én autómba bal-plusszos kell. A TESCO futószalagon vettem észre, hogy az egyetlen ott talált megfelelő méretű (fizikai méret), megfelelő indítóáramú, és kapacitású akku jobb plusszos. Lett volna sírás, és fogak csikorgatása amikor be akarom szerelni. Sokkal nagyobb akkut sem jó venni, emrt a generátor nem elég erős feltölteni, de az indítóáramának megfelelően nagynak kell lennie, hogy meg tudja tekerni a motort. Ennyire kell figyelni, az autó gépkönyve leírja általában a szükséges paramétereket.
Bal pluszos, ott volt a + saru.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 094
113
A számítási módokon meg egyéb hitelességi kérdéseken lehet vitázni, de ettől még ez az ADAC teszt is több a semminél. Főleg a hivatalos EU-s álláspontnál.
Az eredmény összefoglalva az lett, hogy:
A CNG-s kisautó ugyan olyan jó, mint az elektromos kisautó.
Egy átlagos hibrid vagy kis köbcentis városi autó ugyan olyan jó, mint egy átlag elektromos
Egy tölthető hibrid alapból rosszabb, mint egy hagyományos. Nagyjából a hagyományos nagy motoros autók szintje.
A tölthető adócsaló SUV legalább olyan környezet barát, mint pl. egy 3 literes benzines 911-s Porshe :D
A 911-s Porshe és a Type-R Honda környezet barátabb, mint a "hibrid" BMW és Merci nagy terepjárók. (X5, GLE)

E mellet az is kiderült, hogy a totalcar cikk írói totál fogalmatlanok a villamosenergia termeléssel kapcsolatban.
 

nagyoncivil

Well-Known Member
2018. október 26.
329
810
93

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 415
36 426
113
Sajnos az akksi kuka. Új akksi! Az a pár nap hideg kicsinálta. Gondolom előtte se lehetett már 100%-os.

Szerintem sokkal tovább kell tölteni az aksit aksitöltőn, amíg le nem megy a töltőáram szintje. Akár fél-egy napot. Utána még jó lehet egy ideig, ha nem áll túl sokat az autó. De persze érdemes cserélni. Töltő régi is jó szerintem, legalábbis én rátettem az aksit anno a 40 éves trafós csodára is. De egy ilyen biztos jó:

LPR_URZ0369.jpg


5 éves a jogsim és gyak. nem vezettem semmit. Tehát újra meg kell tanulni.
Havi 1 vezetés = semmi rutin = csak másra vagyok veszélyes. Ha meg megtöröm a kocsit, akkor még drágább. Ennél még az is olcsóbb, ha taxival mennék ki.
Ha házhoz rendelés ehhez képest meg aztán tényleg óccó.

Lehet, hogy más nem ilyen mentalitással vezet, de én igen.



Asszem 9 éves, de nem tudom milyen akksival hozták 1,5 éve.

Szerintem a vezetés az olyan, mint az úszás vagy biciklizés, elfelejteni nem lehet, bár jobb nem leszel biztosan, mint voltál. Én is volt, hogy hasonló ideig nem vezettem, a lejárt jogsit is csak akkor hosszabbítottam meg, amikor lett megint x év után kocsi. De a parkolást gyakorold, nekem legalábbis nekem azzal sikerült pár apró karosszériahibát összehoznom "újrakezdéskor", egyikből sajna biztosítási esemény lett (a saját hülyeségem miatt is). :D Forgalomban nem volt semmi gondom viszont, leszámítva azt, hogy első napokban párszor lefulladtam, az autó kezelésében voltam fakezű. Budapesten nőttem fel, tettem le a jogsit, ültem más mellett eleget, nem volt benne semmi szokatlan a volán mögött sem. Szerintem elég gyakorolni egyedül kevésbé forgalmas környékeken, vagyis akkor gondolom Szigetszentmiklóson.

A plusz pólus vastagabb szokott lenni, és általában klipszesen oldható az autó szerszámmentes áramtalanításához. A negatív pólusra csavarral zárt csatlakozót szoktak szerelni, kevés autószerelő tapasztalatom alapján.

Nekem csak olyan volt eddig, amin mindkettő csavaros (régi kocsik), és én úgy "tanultam" hogy a negatívat kell először oldani, illetve a pozitívat kell először csatlakoztatni.
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem a vezetés az olyan, mint az úszás vagy biciklizés, elfelejteni nem lehet, bár jobb nem leszel biztosan, mint voltál. Én is volt, hogy hasonló ideig nem vezettem, a lejárt jogsit is csak akkor hosszabbítottam meg, amikor lett megint x év után kocsi. De a parkolást gyakorold, nekem legalábbis nekem azzal sikerült pár apró karosszériahibát összehoznom "újrakezdéskor", egyikből sajna biztosítási esemény lett (a saját hülyeségem miatt is). :D Forgalomban nem volt semmi gondom viszont, leszámítva azt, hogy első napokban párszor lefulladtam, az autó kezelésében voltam fakezű. Budapesten nőttem fel, tettem le a jogsit, ültem más mellett eleget, nem volt benne semmi szokatlan a volán mögött sem. Szerintem elég gyakorolni egyedül kevésbé forgalmas környékeken, vagyis akkor gondolom Szigetszentmiklóson.
A pedálmozgatás még azért a lábamban van és az, hogy mennyire mániákusan készültem a fékezésre sokszor mindenhol. :)
De a bajuszkapcsolón kb. az indexre emlékszem, hogy hol volt, az ablaktörlő és a többi funkcióra semmit.

Amúgy parkoláskor más kocsi lezúzás az, amitől picit tartok. Bár ilyen közelében sosem voltam oktatáskor és csak mert más dudál vagy baja van, attól nem parkolok gyorsabban.? :)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
[...]

Nekem csak olyan volt eddig, amin mindkettő csavaros (régi kocsik), és én úgy "tanultam" hogy a negatívat kell először oldani, illetve a pozitívat kell először csatlakoztatni.
Jogos, fejből butaságot írtam. A Negatív terminálon van gyorsszorító a kocsimnál, azt kell először oldani. A plusz a szerszámos fixre szerelt.

Rs0dvXf.png


@molnibalage ne vezetődj félre!
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Amúgy parkoláskor más kocsi lezúzás az, amitől picit tartok. Bár ilyen közelében sosem voltam oktatáskor és csak mert más dudál vagy baja van, attól nem parkolok gyorsabban.?
Been there, done that. Kifizettem a kárt amit okoztam (egy horpadás/karcolás). Ilyen az élet. Most már megy jól a parkolás. :) Keress nagy, kényelmes helyeket, és úgy parkolj eleinte, ahogy a lekönnyebb neked. Nekem a tolatva 90 fokos parkolás volt először a legkényelmesebb.
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem elég gyakorolni egyedül kevésbé forgalmas környékeken, vagyis akkor gondolom Szigetszentmiklóson.

Been there, done that. Kifizettem a kárt amit okoztam (egy horpadás/karcolás). Ilyen az élet. Most már megy jól a parkolás. :) Keress nagy, kényelmes helyeket, és úgy parkolj eleinte, ahogy a lekönnyebb neked. Nekem a tolatva 90 fokos parkolás volt először a legkényelmesebb.
Igen, első körben Miklóson kéne gyakorolni, főleg mert a kocsi ott fog maradni, nincs értelme felhozni ide. Parkolni is csak az utcán tudnék vele, ha egyáltalán az lehetséges lenne. A házban parkolás is csak plusz költség lenne.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
Na, az ilyen balfaszok miatt nincs kedvem a vezetéshez...
De ehhez mind a kettőnek fasznak kellett lennie. (nyilván aki sávot váltott a nagyobb fasz, de a másik is az volt)
Ha tudsz baleset nélkül forgalomban bringázni akkor itt is megy, nem kell belemenni semmilyen adok-kapokba, jól sehogy nem lehet kijönni belőle. Meg fedélzeti kamera kell, lehetőleg olyan ami bringára is okés. (ha találtál megfelelő típust akkor ne habozz itt is elmondani milyen lett, én is akarok)
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
M

molnibalage

Guest
De ehhez mind a kettőnek fasznak kellett lennie. (nyilván aki sávot váltott a nagyobb fasz, de a másik is az volt)
Ha tudsz baleset nélkül forgalomban bringázni akkor itt is megy, nem kell belemenni semmilyen adok-kapokba, jól sehogy nem lehet kijönni belőle. Meg fedélzeti kamera kell, lehetőleg olyan ami bringára is okés. (ha találtál megfelelő típust akkor ne habozz itt is elmondani milyen lett, én is akarok)
Van kamera a kocsiban, bringámon nincs. Még.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 012
113
Na, az ilyen balfaszok miatt nincs kedvem a vezetéshez...
Záróvonalról jobbra, index nélkül, illetve lett volna lehetősége az ütközést elkerülni egy lassítással a saját sávjában a többi résztvevő veszélyeztetése nélkül, illetve nem látni olyan kényszert, ami alapján ha tovább megy a jobbra kanyarodó sávon, vészhelyzet állt volna elő...

Ez tiszta sor, hogy ki a hunyó
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 415
36 426
113
Záróvonalról jobbra, index nélkül, illetve lett volna lehetősége az ütközést elkerülni egy lassítással a saját sávjában a többi résztvevő veszélyeztetése nélkül, illetve nem látni olyan kényszert, ami alapján ha tovább megy a jobbra kanyarodó sávon, vészhelyzet állt volna elő...

Ez tiszta sor, hogy ki a hunyó

Elfogyott a sávja, a parkolóba hajthatott volna be, vagy megáll, az meg nyilván ciki lett volna neki. A Yarisos, ha időben észreveszi, beránthatta volna a kocsiját a belső sávba előle, lett volna hely, csak persze erről is meg kellett volna bizonyosodnia pár másodpercen belül. Persze az is lehet, hogy direkt nem engedte be, ezt is megértem. Nem gondolta, hogy még neki is jön.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg