• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
14 107
29 949
113
Ez a durva:
"Amikor a portugál F1-es pályán, Estorilban Toivonen ment két kört a Lancia Delta S4-gyel: idejével (1:18,1 perc) a hatodik helyről indulhatott volna a néhány héttel korábbi Formula-1-es futamon. Az első kockát megszerző Ayrton Senna eredményétől (1:16,7 perc) csak 1,4 másodperccel maradt el. És csak két kört ment…"
És ezek az autók mentek minden úton, nem csak tüköraszfalton.
Mostanság a baja gépek lehetnek a legközelebb hozzájuk.
Csodálatosan elmebeteg járgányok.

Elképesztőek voltak. A teljesítményük nagyban függött a motor beállítástól.
A Lancia Delta S4-es 890 kg volt és 500 LE rally beállítással.
Viszont a motor maximális, nem tartós üzemű teljesítménye 1014 LE volt, 5 bar töltő nyomáson :D
Egy sima 1.8-as motortól ez szép teljesítmény. (Azért nem annyira sima, mecha kompresszor+turbós a motor)
Ráadásul összkerék hajtású.
Nem csoda, hogy közel volt az akkori formula 1-es kocsikhoz.

És pont ezért volt elmebeteg dolog a B csoportos Rally :D
Fák között ilyen autókkal csapatni nem normális dolog...

De az egész korszak ilyen volt. Akkor volt a legendás Gruppe C-is a hosszú távú versenyeken, időmérőre 1500 LE-s Porshékkal, 400-as végsebességekkel.
De a Forma 1-ben is a körül jött be az 1.5 turbó, 1000 LE-s motorokkal.
Miközben mai szemmel nézve fakerekeken gurultak a kocsik... Nagyon szarok voltak az akkori gumik.
Elképesztő, hogy a szabály alkotók ezeket megengedték!
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
3 675
5 664
113
Erre rá szoktam vágni, hogy fiatal én is voltam, pofátlan sose
Ezt mondom én is!;)
...Ilyenkor két dologgal szoktam reagálni:
1, Én is voltam fiatal, de nem szemtelen!
:hadonaszos:

...

...De az egész korszak ilyen volt. Akkor volt a legendás Gruppe C-is a hosszú távú versenyeken, időmérőre 1500 LE-s Porshékkal, 400-as végsebességekkel.
De a Forma 1-ben is a körül jött be az 1.5 turbó, 1000 LE-s motorokkal.
Miközben mai szemmel nézve fakerekeken gurultak a kocsik... Nagyon szarok voltak az akkori gumik.
Elképesztő, hogy a szabály alkotók ezeket megengedték!
Ráadásul a Le Mans-nak volt egy olyan korszaka, amikor kifejezetten szerettek repülni az autók:
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
14 107
29 949
113
Ráadásul a Le Mans-nak volt egy olyan korszaka, amikor kifejezetten szerettek repülni az autók:

Igen. Könnyű kocsik,
nagy leszorító erő. Mind addig amíg megfelelő az autó állásszöge.
Viszont ha elpattan a talajtól és nagyon pozitív lesz az állásszög akkor hirtelen felhajtóerő lesz a kocsin, nem leszorító... Hát szar ügy :D
066t3581.jpg


Ezzel szemben a mai kocsik direkt nem szárnyprofil alakúak:
tvr_rebellion_racer_5.jpg

1-rebellion-racing-rebellion-r.jpg

Sokkal nehezebb őket megreptetni, meg nem mellesleg gyorsabbak is kanyarban.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
41 809
62 111
113
Kis híja volt, hogy a busz nem borult fel.
Eljön valaha a pillanat, amikor a jogalkotás reagál ezekre?
Vagy megvárjuk, amíg tényleg megölnek valakit az utakon ezek faszok, akik nem értik meg, hogy nem mindig lehet haladni úgy, ahogy balfasz álmaikban akarják...?
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
3 675
5 664
113
Elképesztőek voltak. A teljesítményük nagyban függött a motor beállítástól.
A Lancia Delta S4-es 890 kg volt és 500 LE rally beállítással.
Viszont a motor maximális, nem tartós üzemű teljesítménye 1014 LE volt, 5 bar töltő nyomáson :D
Egy sima 1.8-as motortól ez szép teljesítmény. (Azért nem annyira sima, mecha kompresszor+turbós a motor)
Ráadásul összkerék hajtású.
Nem csoda, hogy közel volt az akkori formula 1-es kocsikhoz.

És pont ezért volt elmebeteg dolog a B csoportos Rally :D
Fák között ilyen autókkal csapatni nem normális dolog...

De az egész korszak ilyen volt. Akkor volt a legendás Gruppe C-is a hosszú távú versenyeken, időmérőre 1500 LE-s Porshékkal, 400-as végsebességekkel.
De a Forma 1-ben is a körül jött be az 1.5 turbó, 1000 LE-s motorokkal.
Miközben mai szemmel nézve fakerekeken gurultak a kocsik... Nagyon szarok voltak az akkori gumik.
Elképesztő, hogy a szabály alkotók ezeket megengedték!
Na; kicsúsztam a szerkesztési időből...

Azért annyira rosszak nem lehettek azok a gumik, ha mégis csak áttudták vinni azt a teljesítményt az útra, s a versenyzők még uralni is tudták azokat a szörnyetegeket...

... közben csak megtaláltam...
Fekete Kálmán: A száguldás mámora című könyvben (1987), ami gyakorlatilag egy riportkönyv, Ferjáncz Attila (örökös magyar bajnok) válaszolta a 86. oldalon a következő felvetésre:

"...
- Az sem utolsó szempont az okok keresésénél, hogy ma egy ütőképes raliautó közel olyan erős, mint tíz éve a Forma-1-sek...
Ferjáncz Attila:
-Ezért is hozta döntését az FIA, miszerint 1987-től a rali VB futamain nem pontozzák a Gruppe B-s autókat. csak a gyengébb A-sokat. A mai csúcsgépek 400-500 lóerőt teljesítenek könnyedén. Az ilyen autó gyorsabban gondolkozik, mint az ember, ezért veszélyes, visszafelé elsülhető fegyver annak kezében, aki nem elég felkészül hozzá.
Három-négy mp alatt gyorsulnak 100-ra, és 200-220 km/órás sebességre képesek olyan pályákon, ahol emberek, fák, sziklák vagy szakadékok találhatóak...Elsősorban alkati kérdés, kinek a szervezete, mennyire bírja ezt. Rörhl-el beszélgettem erről, azt mondta (kiemelés általam), két kezén megszámolhatja azokat a pilótákat, akik szerinte ezeket az autókat vezetni képesek. Többek között ő sem tanácsolta nekem a ballábas fékezést, az ő tanulópénzét a gyár fizette..."


Legszívesebben az egész riportot bemásolnám...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
14 107
29 949
113
Azért annyira rosszak nem lehettek azok a gumik, ha mégis csak áttudták vinni azt a teljesítményt az útra, s a versenyzők még uralni is tudták azokat a szörnyetegeket...

Az idézeted pont ellent mond ennek.
Valamikor régebben mondta valamelyik versenyző a Laptiming-nál, hogy a régi 90's évek beli slick verseny gumik nem tudtak annyit tapadásban, mint egy mai jobb utcai gumi.... Képzelheted mi lehetett a 80's években.

De ezt utcai autókon is le lehet mérni.
Egy 2-3 km-es versenypályán adott modell 1-2 másodperccel gyorsabb, mint a 10 évvel azelőtti gumikon.
Az rengeteg.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
3 675
5 664
113
Kis híja volt, hogy a busz nem borult fel.
Eljön valaha a pillanat, amikor a jogalkotás reagál ezekre?
Vagy megvárjuk, amíg tényleg megölnek valakit az utakon ezek faszok, akik nem értik meg, hogy nem mindig lehet haladni úgy, ahogy balfasz álmaikban akarják...?
Természetesen elfog jönni az a pillanat, amikor a jogalkotás reagál ezekre:
Mégpedig pontosan akkor, amikor felhasználó számára átkapcsolhatatlan lesz közforgalomban önvezető üzemmódból minden gépjármű, legyen az moped, targonca, traktor, kombájn, csettegő, elektromos roller.
Mivel az emberi tényezőt innen kizárva ezután elvétve lesznek ezek által okozott balesetek, ezért a balesetek túlnyomó többségét emberi erő hajtású, vezetésű szerkezetek (roller, kerékpár) mi több; meg a gyalogosok fogják okozni.
A drákói szigort már csak rájuk kell majd bevezetni...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
3 675
5 664
113
Az idézeted pont ellent mond ennek.
Valamikor régebben mondta valamelyik versenyző a Laptiming-nál, hogy a régi 90's évek beli slick verseny gumik nem tudtak annyit tapadásban, mint egy mai jobb utcai gumi.... Képzelheted mi lehetett a 80's években.

De ezt utcai autókon is le lehet mérni.
Egy 2-3 km-es versenypályán adott modell 1-2 másodperccel gyorsabb, mint a 10 évvel azelőtti gumikon.
Az rengeteg.
Pont ez jutott nekem is eszembe, hogy az uralni képes ember kevés volt, úgyhogy igyekeztem bemásolni az Írást.:D
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
2 947
5 994
113
Kis híja volt, hogy a busz nem borult fel.
Eljön valaha a pillanat, amikor a jogalkotás reagál ezekre?
Vagy megvárjuk, amíg tényleg megölnek valakit az utakon ezek faszok, akik nem értik meg, hogy nem mindig lehet haladni úgy, ahogy balfasz álmaikban akarják...?
Elnézést, de az itt mutatott vérmérsékleted alapján kíváncsi lennék, mikor rágnál be, mert nem néha nem lehet haladni, hanem szinte soha, Gyakran még este 10 után is tele az út "balfaszokkal".
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
41 809
62 111
113
Elnézést, de az itt mutatott vérmérsékleted alapján kíváncsi lennék, mikor rágnál be, mert nem néha nem lehet haladni, hanem szinte soha, Gyakran még este 10 után is tele az út "balfaszokkal".
Milyen vérmérséklet? Hogy a plafonra ugrom az idiótáktól?
Közlekedés közben szerinted a kommentjeim alapján hogyan viselkedem?
Haladok, amennyivel lehet haladni. Ha valakinek ez nem tetszik, akkor ne induljon el sehova. Ennyi.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
2 947
5 994
113
Milyen vérmérséklet? Hogy a plafonra ugrom az idiótáktól?
Közlekedés közben szerinted a kommentjeim alapján hogyan viselkedem?
Haladok, amennyivel lehet haladni. Ha valakinek ez nem tetszik, akkor ne induljon el sehova. Ennyi.
A közlekedésben idióták vesznek körül. Nem kicsit, nagyon. És nagyon irigyellek, ha soha sem kell valahova igyekezned. És azért is, mert kerékpárral soha sem tart fel senki. Elmondásod szerint ott szeretsz tempósan menni. És mondjuk a jelenlegi valóságod asz, hogy semmi gyakorlatod autóval, így még akkor sem mernél menni, ha lehetne. Már ha jól emlékszem.

Ha jól láttam, a videón nem a teherkocsis ment lassan, hanem előtte egy "balfasz" személyautó, aminek a sebességét a teherkocsi is rosszul viselte...
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
41 809
62 111
113
A közlekedésben idióták vesznek körül. Nem kicsit, nagyon. És nagyon irigyellek, ha soha sem kell valahova igyekezned. És azért is, mert kerékpárral soha sem tart fel senki. Elmondásod szerint ott szeretsz tempósan menni. És mondjuk a jelenlegi valóságod asz, hogy semmi gyakorlatod autóval, így még akkor sem mernél menni, ha lehetne. Már ha jól emlékszem.

Ha jól láttam, a videón nem a teherkocsis ment lassan, hanem előtte egy "balfasz" személyautó, aminek a sebességét a teherkocsi is rosszul viselte...
Ki mondta, hogy bringával nem kell időre menni...?
Mehetnék állat módjára, hogy "de átférek még a narancssárgán", de nem teszem. Kések akkor pár percet. Ennyi.
Meg kinyiffanék, sokszor még szabályosan menve is.

(Ma csodaszép volt a Dózsa György és Kassák sarkán a két pirosban balra forduló Rendőrautót látni.)

És amúgy de, kerékpárral is feltartanak. Főleg jó időben, de a speciális forgalmi helyzetek is.
  • Pl. a kukásautó mellett amikor egyirányúban megy és a parkoló autók vannak, akkor én sem tudok elmenni mellette csak a kövi saroknál, ahol megáll. IJ.
  • De olyan utca is, ahol építkezés miatt éppen teherautó tolat be és blokkolja a forgalmat. Volt, hogy inkább visszafordultam és egy-két utcával odébb mentem akkor, mert látszott, hogy 2-3 percet is várnom kell majd.
  • De írtam példát is a nyáron zsúfolt bringaútra, ahol előttem kielőzőtt az önérzetes bringacuccban tekerő ember és szemből fékezett le a másik, hogy ne ütközzenek. Az isten barmát persze utolértem alig 500 méterrel később. De a rekord az, hogy a Dráva utcától a Margit híd alájig nem tudtam elmenni az előttem levő sor mellett. Kivártam. Több tartalmat hallgattam.
  • De fordítva is volt, hogy nekem kellett fékezni, mert az ostoba rolleres picsa is "márpedig én előzök" műveletet adta elő szembe és leszarta, hogy jövünk többen is szemből.
  • De attól is agyfaszt kaptam, amikor a csepeli Gyorsforgalmi úton nem volt kitáblázva, hogy elfogy a bringaút. Tekerhettem vissza az első zebráig, át a nyugati oldalra, majd aztán a benzinkútnál vissza. Vagy 5 perc volt, de hát mit tudtam tenni. Legközelebb Soroksár felé mentem haza. Ennyi.

Szerintem be kellene fejezni azt, hogy az alapján címkéznek fel embereket, hogy amit gondolnak és nem amit tudni lehet a másikról.

Senkit nem érdekel, hogy mit visel rosszul a másik.
A KRESZ nem "viselés" kérdése.

u.i. Amúgy utasként is szerinted nem kell elviselni a dugót? Volt, amikor Bp-n bejárásról hazafelé az OTI-hoz az M3 bevezetőtől hosszabb volt az út Kelenföldre időben, mint Tiszaújváros és az M3 bevezető között. Lehet tenni valamit? Nem. A köcsögök meg mennek a járdás és adják elő, amit a csatornán látsz.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
2 947
5 994
113
Kicsit fellengzős leszek és nagyképű, elnézést.
De azt hiszem, 100x többet látok ebben a kis videóban, mint te. Pl. mert már előztem néhányat életemben. Meg szopattak már meg a tisztelt autóstársaim, hogy nekem is vissza kellett mennem az előzött mögé, mert szándékosan bezárta a helyet, ahova nyugodalmasan behúzódhattam volna, és az előzést is ennek tudatában kezdtem. Mert törekszem arra, hogy a seggemen is szem legyen. De te ebből azt láttad volna, hogy a "balfasz" mit művelt, u'risten és a balfasz én lettem volna, nem a közveszélyes előzött idióta.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
41 809
62 111
113
Kicsit fellengzős leszek és nagyképű, elnézést.
De azt hiszem, 100x többet látok ebben a kis videóban, mint te. Pl. mert már előztem néhányat életemben. Meg szopattak már meg a tisztelt autóstársaim, hogy nekem is vissza kellett mennem az előzött mögé, mert szándékosan bezárta a helyet, ahova nyugodalmasan behúzódhattam volna, és az előzést is ennek tudatában kezdtem. Mert törekszem arra, hogy a seggemen is szem legyen. De te ebből azt láttad volna, hogy a "balfasz" mit művelt, u'risten és a balfasz én lettem volna, nem a közveszélyes előzött idióta.
Igen, az vagy. Mert attól, hogy még nem előztem elég sokat láttam én is.
A kamionos és a BMW-s is hülye volt. Mondom, ha nem tudod elfogadni, hogy időnként feltartanak, akkor arra nem az a válasz, hogy nekiállsz másokat veszélyeztetni SZÁNDÉKOSAN.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
2 947
5 994
113
Igen, az vagy. Mert attól, hogy még nem előztem elég sokat láttam én is.
A kamionos és a BMW-s is hülye volt. Mondom, ha nem tudod elfogadni, hogy időnként feltartanak, akkor arra nem az a válasz, hogy nekiállsz másokat veszélyeztetni SZÁNDÉKOSAN.
Nem egyforma a szemléletünk. Te egy kicsit indulatosabb és kevéssé hozzáértő emiatt szélsőséges vagy ebben a kérdésben.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 141
2 786
113
Kis híja volt, hogy a busz nem borult fel.
Eljön valaha a pillanat, amikor a jogalkotás reagál ezekre?
Vagy megvárjuk, amíg tényleg megölnek valakit az utakon ezek faszok, akik nem értik meg, hogy nem mindig lehet haladni úgy, ahogy balfasz álmaikban akarják...?
Számolgattam kicsikét.
Ha jól tudom, a fehér műanyag oszlopok 50 méterenként vannak az út mellett.
A videó eleje felé kb. 2.8 másodperc egy ilyen köz, a videó végén, ahol a necces szitu van, már 4.3 másodperc.
Ez alapján a videó elején a sebesség az 65km/h, a vége fele 42km/h. Megy a cammogás, a feltételezem 90-es megengedett helyett.


(Ma csodaszép volt a Dózsa György és Kassák sarkán a két pirosban balra forduló Rendőrautót látni.)

Néha sajnálom, hogy nincs fedélzeti kamerám. (gondolkodom is, nem-e kéne egy, nem fogom-e egyszer megszívni nélküle más hülyesége miatt)
Múltkor konkrétan az történt, hogy egy zsernyák simán kifordult elém úgy, hogy satufékeznem kellett, de nem kicsit. Nekem volt elsőbbségem, szerintem észre sem vett... Ha lenne, mehetne a videó a pofátlanításba :D:D