Az európai védelmi szektor (közös programok,cégek,csőd/egyesülés/pénzügyi jelentések...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 106
80 898
113
A magyarországi üzemről nincs benne szó, csak hogy megtartják a svájci üzemet...nem tudom nekünk mit jelent ez a tulajdonosváltás.

"The Beretta Holding will take over all 2,700 employees at all production and sales sites. The Beretta Holding has committed itself to maintaining the Thun site with around 400 jobs for at least five years."
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 106
80 898
113
Az EU állam-, illetve kormányfők nem hivatalos találkozója (2022. március 10. és 11.) - Versailles-i nyilatkozat

VÉDELMI KÉPESSÉGEINK MEGERŐSÍTÉSE

8.
2021 decemberében úgy határoztunk, hogy az Európai Unió nagyobb felelősséget fog
vállalni saját biztonságáért, valamint – a védelem terén – stratégiai megfontolások
alapján fogja alakítani a tevékenységét, és meg fogja erősíteni az önálló cselekvésre
való képességét. Általános biztonságunk szempontjából kulcsfontosságú a transzatlanti
kapcsolat és az EU–NATO együttműködés, amelyek keretében maradéktalanul
tiszteletben kell tartani a Szerződésekben foglalt és az Európai Tanács által elfogadott
elveket, köztük az inkluzivitásnak, a viszonosságnak és az EU döntéshozatali
autonómiájának az elvét. A biztonság és a védelem területén erősebb és
cselekvőképesebb EU kedvező módon fog hozzájárulni a globális és a transzatlanti
biztonsághoz, valamint kiegészíti a NATO-t, amely továbbra is a kollektív védelem
alapját képezi tagjai számára. A tagállamok közötti szolidaritás az EUSZ 42. cikkének
(7) bekezdésében fogalmazódik meg. Tágabb összefüggésben, az EU újólag megerősíti
azon szándékát, hogy még erőteljesebben támogassa a szabályokon alapuló világrendet,
amelynek középpontjában az Egyesült Nemzetek Szervezete áll.

9.
Az előttünk álló kihívások tükrében és polgáraink erőteljesebb védelme érdekében, ám
elismerve egyes tagállamok biztonság- és védelempolitikájának egyedi jellegét,
határozottan növelnünk és fejlesztenünk kell a védelmi képességekbe és az innovatív
technológiákba való beruházásainkat. Ennek érdekében megállapodtunk abban, hogy:
a) számottevően növeljük a védelmi kiadásokat, jelentős részben beruházásokkal, a
feltárt stratégiai hiányosságokra összpontosítva, valamint kollaboratív módon
fejlesztjük a védelmi képességeket az Európai Unión belül;
b) további ösztönzőket dolgozunk ki annak érdekében, hogy a tagállamok
együttműködésen alapuló beruházásokat eszközöljenek közös projektekbe,
valamint hogy közös beszerzéssel tegyenek szert védelmi képességekre;
c) további beruházásokat eszközölünk a missziók és műveletek teljes skálájának
végrehajtásához szükséges képességekbe, többek között a stratégiai támogató
eszközökbe, például a kiberbiztonságba és az űralapú konnektivitásba irányuló
beruházások révén;
d) fokozzuk a polgári, a védelmi és az űripari kutatás és innováció közötti
szinergiákat, valamint beruházunk a biztonságot és védelmet szolgáló kritikus,
illetve kialakulóban lévő technológiákba és innovációba;
e) intézkedéseket hozunk védelmi iparunk megerősítése és fejlesztése érdekében,
beleértve a kkv-kat is.

10.
A lehető legjobban fel kell készülnünk továbbá a gyorsan kibontakozó kihívásokra
azáltal, hogy:
a) megvédjük magunkat az egyre növekvő mértékű hibrid hadviseléssel szemben,
megerősítve kiberrezilienciánkat, megvédve infrastruktúránkat – különösen a
kritikus infrastruktúránkat – és fellépve a dezinformáció ellen;
b) növeljük az űrágazat és az űrtevékenységek biztonsági és védelmi dimenzióját;
c) felgyorsítjuk az EU-n belüli katonai mobilitás fokozását célzó, már megkezdett
erőfeszítéseket.

11.
Felkérjük a Bizottságot, hogy az Európai Védelmi Ügynökséggel egyeztetve május
közepéig terjesszen elő elemzést a védelmi beruházási hiányokról, és tegyen javaslatot
minden szükséges további kezdeményezésre az európai védelmi ipari és technológiai
bázis megerősítése érdekében.

12.
Ezen erőfeszítésekkel párhuzamosan támogatni fogjuk partnereinket minden
rendelkezésünkre álló eszközzel, többek között az Európai Békekeret fokozottabb
igénybevétele révén.

13.
A hamarosan elkészülő stratégiai iránytű útmutatást nyújt majd a tekintetben, hogy az
említett biztonsági és védelmi dimenziók mentén milyen fellépések segíthetik elő azt,
hogy az Európai Unió erősebb és cselekvőképesebb biztonságszolgáltatóvá váljon.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 106
80 898
113
Az EU állam-, illetve kormányfők nem hivatalos találkozója (2022. március 10. és 11.) - Versailles-i nyilatkozat

VÉDELMI KÉPESSÉGEINK MEGERŐSÍTÉSE

8.
2021 decemberében úgy határoztunk, hogy az Európai Unió nagyobb felelősséget fog
vállalni saját biztonságáért, valamint – a védelem terén – stratégiai megfontolások
alapján fogja alakítani a tevékenységét, és meg fogja erősíteni az önálló cselekvésre
való képességét. Általános biztonságunk szempontjából kulcsfontosságú a transzatlanti
kapcsolat és az EU–NATO együttműködés, amelyek keretében maradéktalanul
tiszteletben kell tartani a Szerződésekben foglalt és az Európai Tanács által elfogadott
elveket, köztük az inkluzivitásnak, a viszonosságnak és az EU döntéshozatali
autonómiájának az elvét. A biztonság és a védelem területén erősebb és
cselekvőképesebb EU kedvező módon fog hozzájárulni a globális és a transzatlanti
biztonsághoz, valamint kiegészíti a NATO-t, amely továbbra is a kollektív védelem
alapját képezi tagjai számára. A tagállamok közötti szolidaritás az EUSZ 42. cikkének
(7) bekezdésében fogalmazódik meg. Tágabb összefüggésben, az EU újólag megerősíti
azon szándékát, hogy még erőteljesebben támogassa a szabályokon alapuló világrendet,
amelynek középpontjában az Egyesült Nemzetek Szervezete áll.

9.
Az előttünk álló kihívások tükrében és polgáraink erőteljesebb védelme érdekében, ám
elismerve egyes tagállamok biztonság- és védelempolitikájának egyedi jellegét,
határozottan növelnünk és fejlesztenünk kell a védelmi képességekbe és az innovatív
technológiákba való beruházásainkat. Ennek érdekében megállapodtunk abban, hogy:
a) számottevően növeljük a védelmi kiadásokat, jelentős részben beruházásokkal, a
feltárt stratégiai hiányosságokra összpontosítva, valamint kollaboratív módon
fejlesztjük a védelmi képességeket az Európai Unión belül;
b) további ösztönzőket dolgozunk ki annak érdekében, hogy a tagállamok
együttműködésen alapuló beruházásokat eszközöljenek közös projektekbe,
valamint hogy közös beszerzéssel tegyenek szert védelmi képességekre;
c) további beruházásokat eszközölünk a missziók és műveletek teljes skálájának
végrehajtásához szükséges képességekbe, többek között a stratégiai támogató
eszközökbe, például a kiberbiztonságba és az űralapú konnektivitásba irányuló
beruházások révén;
d) fokozzuk a polgári, a védelmi és az űripari kutatás és innováció közötti
szinergiákat, valamint beruházunk a biztonságot és védelmet szolgáló kritikus,
illetve kialakulóban lévő technológiákba és innovációba;
e) intézkedéseket hozunk védelmi iparunk megerősítése és fejlesztése érdekében,
beleértve a kkv-kat is.

10.
A lehető legjobban fel kell készülnünk továbbá a gyorsan kibontakozó kihívásokra
azáltal, hogy:
a) megvédjük magunkat az egyre növekvő mértékű hibrid hadviseléssel szemben,
megerősítve kiberrezilienciánkat, megvédve infrastruktúránkat – különösen a
kritikus infrastruktúránkat – és fellépve a dezinformáció ellen;
b) növeljük az űrágazat és az űrtevékenységek biztonsági és védelmi dimenzióját;
c) felgyorsítjuk az EU-n belüli katonai mobilitás fokozását célzó, már megkezdett
erőfeszítéseket.

11.
Felkérjük a Bizottságot, hogy az Európai Védelmi Ügynökséggel egyeztetve május
közepéig terjesszen elő elemzést a védelmi beruházási hiányokról, és tegyen javaslatot
minden szükséges további kezdeményezésre az európai védelmi ipari és technológiai
bázis megerősítése érdekében.

12.
Ezen erőfeszítésekkel párhuzamosan támogatni fogjuk partnereinket minden
rendelkezésünkre álló eszközzel, többek között az Európai Békekeret fokozottabb
igénybevétele révén.

13.
A hamarosan elkészülő stratégiai iránytű útmutatást nyújt majd a tekintetben, hogy az
említett biztonsági és védelmi dimenziók mentén milyen fellépések segíthetik elő azt,
hogy az Európai Unió erősebb és cselekvőképesebb biztonságszolgáltatóvá váljon.

António Costa portugál miniszterelnök üdvözölte pénteken az európai vezetők „fontos elkötelezettségét” a védelmi szektorba történő befektetések megerősítése, és mindenekelőtt a 27 ország közötti szinergiák megteremtése érdekében történő szorosabb együttműködés érdekében. „Tekintettel arra, hogy a legtöbb EU-tagállam a NATO keretein belül már vállalta [védelmi] költségvetésének GDP 2%-ára történő növelését”, a vezetők megállapodtak „az egyes tagállamok által megvalósítandó beruházások nagyobb összehangolásában” rámutatva az európai vezetők informális csúcstalálkozójának végén a franciaországi Versailles-ban, ahol az EU stratégiai autonómiájának megerősítéséről tárgyaltak,...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 106
80 898
113
Az EU állam-, illetve kormányfők nem hivatalos találkozója (2022. március 10. és 11.) - Versailles-i nyilatkozat

VÉDELMI KÉPESSÉGEINK MEGERŐSÍTÉSE

8.
2021 decemberében úgy határoztunk, hogy az Európai Unió nagyobb felelősséget fog
vállalni saját biztonságáért, valamint – a védelem terén – stratégiai megfontolások
alapján fogja alakítani a tevékenységét, és meg fogja erősíteni az önálló cselekvésre
való képességét. Általános biztonságunk szempontjából kulcsfontosságú a transzatlanti
kapcsolat és az EU–NATO együttműködés, amelyek keretében maradéktalanul
tiszteletben kell tartani a Szerződésekben foglalt és az Európai Tanács által elfogadott
elveket, köztük az inkluzivitásnak, a viszonosságnak és az EU döntéshozatali
autonómiájának az elvét. A biztonság és a védelem területén erősebb és
cselekvőképesebb EU kedvező módon fog hozzájárulni a globális és a transzatlanti
biztonsághoz, valamint kiegészíti a NATO-t, amely továbbra is a kollektív védelem
alapját képezi tagjai számára. A tagállamok közötti szolidaritás az EUSZ 42. cikkének
(7) bekezdésében fogalmazódik meg. Tágabb összefüggésben, az EU újólag megerősíti
azon szándékát, hogy még erőteljesebben támogassa a szabályokon alapuló világrendet,
amelynek középpontjában az Egyesült Nemzetek Szervezete áll.

9.
Az előttünk álló kihívások tükrében és polgáraink erőteljesebb védelme érdekében, ám
elismerve egyes tagállamok biztonság- és védelempolitikájának egyedi jellegét,
határozottan növelnünk és fejlesztenünk kell a védelmi képességekbe és az innovatív
technológiákba való beruházásainkat. Ennek érdekében megállapodtunk abban, hogy:
a) számottevően növeljük a védelmi kiadásokat, jelentős részben beruházásokkal, a
feltárt stratégiai hiányosságokra összpontosítva, valamint kollaboratív módon
fejlesztjük a védelmi képességeket az Európai Unión belül;
b) további ösztönzőket dolgozunk ki annak érdekében, hogy a tagállamok
együttműködésen alapuló beruházásokat eszközöljenek közös projektekbe,
valamint hogy közös beszerzéssel tegyenek szert védelmi képességekre;
c) további beruházásokat eszközölünk a missziók és műveletek teljes skálájának
végrehajtásához szükséges képességekbe, többek között a stratégiai támogató
eszközökbe, például a kiberbiztonságba és az űralapú konnektivitásba irányuló
beruházások révén;
d) fokozzuk a polgári, a védelmi és az űripari kutatás és innováció közötti
szinergiákat, valamint beruházunk a biztonságot és védelmet szolgáló kritikus,
illetve kialakulóban lévő technológiákba és innovációba;
e) intézkedéseket hozunk védelmi iparunk megerősítése és fejlesztése érdekében,
beleértve a kkv-kat is.

10.
A lehető legjobban fel kell készülnünk továbbá a gyorsan kibontakozó kihívásokra
azáltal, hogy:
a) megvédjük magunkat az egyre növekvő mértékű hibrid hadviseléssel szemben,
megerősítve kiberrezilienciánkat, megvédve infrastruktúránkat – különösen a
kritikus infrastruktúránkat – és fellépve a dezinformáció ellen;
b) növeljük az űrágazat és az űrtevékenységek biztonsági és védelmi dimenzióját;
c) felgyorsítjuk az EU-n belüli katonai mobilitás fokozását célzó, már megkezdett
erőfeszítéseket.

11.
Felkérjük a Bizottságot, hogy az Európai Védelmi Ügynökséggel egyeztetve május
közepéig terjesszen elő elemzést a védelmi beruházási hiányokról, és tegyen javaslatot
minden szükséges további kezdeményezésre az európai védelmi ipari és technológiai
bázis megerősítése érdekében.

12.
Ezen erőfeszítésekkel párhuzamosan támogatni fogjuk partnereinket minden
rendelkezésünkre álló eszközzel, többek között az Európai Békekeret fokozottabb
igénybevétele révén.

13.
A hamarosan elkészülő stratégiai iránytű útmutatást nyújt majd a tekintetben, hogy az
említett biztonsági és védelmi dimenziók mentén milyen fellépések segíthetik elő azt,
hogy az Európai Unió erősebb és cselekvőképesebb biztonságszolgáltatóvá váljon.

A franciaországi Versailles-ban ülésező európai vezetők ma megállapodtak abban, hogy "jelentősen növelik a védelmi kiadásokat" a képességek megerősítésével és az innovatív technológiákba való befektetéssel...
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Most kell nagyon értelmesen elkölteni a szektorba ömlő lóvét. Szóval most lenne nagyon időszerű egy rendes koordinációt létrehozni.
A PESCO-t lehetne sokkal nagyobb autonómitással felruházni. Vagy ha az nem működik (elvileg azt csak a fejlesztések országok közötti koordinálására találták ki), és megmarad koordinátornak, akkor létre kellene hozni egy semmiképpen sem demokratikus, központi európai haderőfejlesztési és beszerzési ügynökséget, ami az EU általános igényeire fejlesztet fegyverrendszereket. Akár több pályázóval.

Esetleg az önálló haderő parancsnokságát is ideális lenne felállítani. Nem kellene sok pénz hozzá, de egy átfogó koncepció nem ártana.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Erre nagyon kiváncsi leszek, hogy amikor vége ennek a háborúnak mert egyszer vége lesz. Mi marad ebből a nagy felbuzdulásbol, főleg egy stagflációs kornyezetben!
Abból kell kiindulni, hogy az európai fegyvergyártás és hadiipar azért ha rendesen meg lenne szervezve, brutális potenciállal rendelkezne.
Nem csak a saját igényeket lehetne kielégíteni, de lenne bőven exportcélpont is. Szóval - ahogy itthon is - lehetne a szektorra számítani, ami kihúzhatná a szarból az EU-s gazdaságot.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 774
17 989
113
Abból kell kiindulni, hogy az európai fegyvergyártás és hadiipar azért ha rendesen meg lenne szervezve, brutális potenciállal rendelkezne.
Nem csak a saját igényeket lehetne kielégíteni, de lenne bőven exportcélpont is. Szóval - ahogy itthon is - lehetne a szektorra számítani, ami kihúzhatná a szarból az EU-s gazdaságot.
akkor ehhez előbb félre kell állítani a faszkalap politikai palettát. Az nem megy, 3-5 évente jön valami új idióta és a "saját" "lelkivilága" alapján szétbarmol mindent.

Meg kell szervezni és egységesíteni kell az EU katonai fejlesztéseit. Bassza meg, 500 millióan vagyunk és a világ GDP-jének egy jelentős része még itt van és csak ennyire futja!? Minek kell egy Rafale/Eurofighter, ha páran F-35-öt vesznek - mert az már készen van!?

Kijelölni az utakat, centralizálni a fejlesztést és megszervezi az európai szintű ipari hátteret - ettől mondjuk Washingtonban sokan kiakadnának, ezért valami lesz valahogy...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
akkor ehhez előbb félre kell állítani a faszkalap politikai palettát. Az nem megy, 3-5 évente jön valami új idióta és a "saját" "lelkivilága" alapján szétbarmol mindent.

Meg kell szervezni és egységesíteni kell az EU katonai fejlesztéseit. Bassza meg, 500 millióan vagyunk és a világ GDP-jének egy jelentős része még itt van és csak ennyire futja!? Minek kell egy Rafale/Eurofighter, ha páran F-35-öt vesznek - mert az már készen van!?

Kijelölni az utakat, centralizálni a fejlesztést és megszervezi az európai szintű ipari hátteret - ettől mondjuk Washingtonban sokan kiakadnának, ezért valami lesz valahogy...
Én érdekes módon simán rábíznám a dolgot a finnekre. Mint EU tagállam, de NATO-n kívüli ország képviselőire.
Alapvetően az a gond, hogy maga a szervezeti háttér nincs meg emögött. Mert vagy fejlesztési oldalról tudnák megfogni (PESCO), vagy védelmi igények felől (közös EU haderő), esetleg hadiipari beszerzési oldalról (OCCAR), de igazán egyik szervezet sem alkalmas az összehangolásra.
A PESCO túl elméleti - és már nem csak EU-s. Az OCCAR-ban túl nagy a tagországok befolyása. A közös haderő meg még nem létezik.... :(
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 106
80 898
113
A RUAG International ismét nyereséges...

Mind a négy üzletág – a RUAG Space, a RUAG Aerostructures, a RUAG Ammotec és a RUAG MRO International – hozzájárult a pozitív eredményhez.

A portfólió racionalizálása tovább folytatódik. 2021-ben eladták a repülőgépekkel kapcsolatos tevékenységeket a General Atomicsnak, 2022-ben megállapodások születtek a Thales-szel a RUAG S&T-ről és a Berettával az Ammotec-ről.

 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 326
96 652
113
Mégis, a kezdeti felhajtás ellenére úgy, az olasz kormány meg tud tántorogni. Az Öt Csillag Mozgalom vezetője, Giuseppe Conte a közelmúltban fenntartásait fejezte ki a katonai kiadások növekedésével kapcsolatban, kifejtve, hogy "elsőbbséget kell élvezni a családok és a vállalkozások
válságától való megvédésében".
....
Olaf Scholz kancellár rámutatott, hogy a kormány az F-35 Lightning II-t vásárolja meg a korábban holt F / Aely hank 18 Super Hornet Holt. Olaszország számára ez két okból is jó hír. Először is több jutalékot jelent a FACOamere-i ipari üzeme számára, ahol a Lockheed Martin összeszereli az F-35-ösöket. Másodszor, és még ennél is fontosabb, hogy Németország bejelentése nagyobb nyitottságot jelez az F-35 kijelölt utódjának, in Tempestnek a jövőbeni megvásárlására.A brit BAE Systems és az olasz Leonardo vezeti a Tempest projektet, míg Franciaország, Németország és Spanyolország együttműködik a hasonló Future Combat Air System programban. Németországnak a Tempest programra való áttérése arra ösztönözheti Párizst, hogy támogassa a két kezdeményezés egyesülését -
...
Rheinmetall személyesen szeretne részt venni az olasz hadsereg modernizálásában, többek között új páncélozott harcjárművek, például Lynx modellek szállításán keresztül.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 106
80 898
113
Az MBDA tavaly 600 millió euróval 4,2 milliárd euróra növelte forgalmát - jelentette be Éric Béranger vezérigazgató egy sajtótájékoztatón.

A növekedést egyenlő arányban a belföldi és az exportpiacok növekedésének tulajdonította. A 2021-es rendelésállomány is rekordszintet ért el, 5,1 milliárd eurót - mondta. A rendelésállomány 17,8 milliárd euróra emelkedett.

Az MBDA a legjelentősebb 2021-es szerződései:

  • a SAMP/T NG rendszer kifejlesztése Franciaország és Olaszország számára.
  • az ASTER rakéta életciklus közepén történő frissítése az Egyesült Királyság és Olaszország számára
  • az FC/ASW értékelési szakasza Franciaország és az Egyesült Királyság számára.
  • a MICA NG gyártása Franciaországban és a MISTRAL 3 gyártása Spanyolország számára.
  • Görögország új RAFALE vadászrepülőgépeinek felszerelése.
  • felszerelések különböző haditengerészeti erők számára, többek között Kanada, Egyiptom, Brazília és Indonézia számára, 2021-ben jelentős exportmegrendelésként.

Az összességében kedvező fejlemény az MBDA-nál tavaly 1100 új munkahelyet teremtett. További 1 500 alkalmazott felvételét tervezik 2022-ben.
 
  • Tetszik
Reactions: Bálint and Aladeen

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 827
34 913
113
"A Paramount Land Systems, a Paramount Group leányvállalata stratégiai szándéknyilatkozatot (LOI) írt alá az észt-horvát Defensphere OU vállalattal a Vegvisir vegyes valóság helyzetfelismerő rendszer (XRSAS) fejlesztésében, telepítésében és globális marketingjében való együttműködésről."