A magyarországi üzemről nincs benne szó, csak hogy megtartják a svájci üzemet...nem tudom nekünk mit jelent ez a tulajdonosváltás.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A magyarországi üzemről nincs benne szó, csak hogy megtartják a svájci üzemet...nem tudom nekünk mit jelent ez a tulajdonosváltás.
A magyarországi üzemről nincs benne szó, csak hogy megtartják a svájci üzemet...nem tudom nekünk mit jelent ez a tulajdonosváltás.
Az EU állam-, illetve kormányfők nem hivatalos találkozója (2022. március 10. és 11.) - Versailles-i nyilatkozat
VÉDELMI KÉPESSÉGEINK MEGERŐSÍTÉSE
8.
2021 decemberében úgy határoztunk, hogy az Európai Unió nagyobb felelősséget fog
vállalni saját biztonságáért, valamint – a védelem terén – stratégiai megfontolások
alapján fogja alakítani a tevékenységét, és meg fogja erősíteni az önálló cselekvésre
való képességét. Általános biztonságunk szempontjából kulcsfontosságú a transzatlanti
kapcsolat és az EU–NATO együttműködés, amelyek keretében maradéktalanul
tiszteletben kell tartani a Szerződésekben foglalt és az Európai Tanács által elfogadott
elveket, köztük az inkluzivitásnak, a viszonosságnak és az EU döntéshozatali
autonómiájának az elvét. A biztonság és a védelem területén erősebb és
cselekvőképesebb EU kedvező módon fog hozzájárulni a globális és a transzatlanti
biztonsághoz, valamint kiegészíti a NATO-t, amely továbbra is a kollektív védelem
alapját képezi tagjai számára. A tagállamok közötti szolidaritás az EUSZ 42. cikkének
(7) bekezdésében fogalmazódik meg. Tágabb összefüggésben, az EU újólag megerősíti
azon szándékát, hogy még erőteljesebben támogassa a szabályokon alapuló világrendet,
amelynek középpontjában az Egyesült Nemzetek Szervezete áll.
9.
Az előttünk álló kihívások tükrében és polgáraink erőteljesebb védelme érdekében, ám
elismerve egyes tagállamok biztonság- és védelempolitikájának egyedi jellegét,
határozottan növelnünk és fejlesztenünk kell a védelmi képességekbe és az innovatív
technológiákba való beruházásainkat. Ennek érdekében megállapodtunk abban, hogy:
a) számottevően növeljük a védelmi kiadásokat, jelentős részben beruházásokkal, a
feltárt stratégiai hiányosságokra összpontosítva, valamint kollaboratív módon
fejlesztjük a védelmi képességeket az Európai Unión belül;
b) további ösztönzőket dolgozunk ki annak érdekében, hogy a tagállamok
együttműködésen alapuló beruházásokat eszközöljenek közös projektekbe,
valamint hogy közös beszerzéssel tegyenek szert védelmi képességekre;
c) további beruházásokat eszközölünk a missziók és műveletek teljes skálájának
végrehajtásához szükséges képességekbe, többek között a stratégiai támogató
eszközökbe, például a kiberbiztonságba és az űralapú konnektivitásba irányuló
beruházások révén;
d) fokozzuk a polgári, a védelmi és az űripari kutatás és innováció közötti
szinergiákat, valamint beruházunk a biztonságot és védelmet szolgáló kritikus,
illetve kialakulóban lévő technológiákba és innovációba;
e) intézkedéseket hozunk védelmi iparunk megerősítése és fejlesztése érdekében,
beleértve a kkv-kat is.
10.
A lehető legjobban fel kell készülnünk továbbá a gyorsan kibontakozó kihívásokra
azáltal, hogy:
a) megvédjük magunkat az egyre növekvő mértékű hibrid hadviseléssel szemben,
megerősítve kiberrezilienciánkat, megvédve infrastruktúránkat – különösen a
kritikus infrastruktúránkat – és fellépve a dezinformáció ellen;
b) növeljük az űrágazat és az űrtevékenységek biztonsági és védelmi dimenzióját;
c) felgyorsítjuk az EU-n belüli katonai mobilitás fokozását célzó, már megkezdett
erőfeszítéseket.
11.
Felkérjük a Bizottságot, hogy az Európai Védelmi Ügynökséggel egyeztetve május
közepéig terjesszen elő elemzést a védelmi beruházási hiányokról, és tegyen javaslatot
minden szükséges további kezdeményezésre az európai védelmi ipari és technológiai
bázis megerősítése érdekében.
12.
Ezen erőfeszítésekkel párhuzamosan támogatni fogjuk partnereinket minden
rendelkezésünkre álló eszközzel, többek között az Európai Békekeret fokozottabb
igénybevétele révén.
13.
A hamarosan elkészülő stratégiai iránytű útmutatást nyújt majd a tekintetben, hogy az
említett biztonsági és védelmi dimenziók mentén milyen fellépések segíthetik elő azt,
hogy az Európai Unió erősebb és cselekvőképesebb biztonságszolgáltatóvá váljon.
Az EU állam-, illetve kormányfők nem hivatalos találkozója (2022. március 10. és 11.) - Versailles-i nyilatkozat
VÉDELMI KÉPESSÉGEINK MEGERŐSÍTÉSE
8.
2021 decemberében úgy határoztunk, hogy az Európai Unió nagyobb felelősséget fog
vállalni saját biztonságáért, valamint – a védelem terén – stratégiai megfontolások
alapján fogja alakítani a tevékenységét, és meg fogja erősíteni az önálló cselekvésre
való képességét. Általános biztonságunk szempontjából kulcsfontosságú a transzatlanti
kapcsolat és az EU–NATO együttműködés, amelyek keretében maradéktalanul
tiszteletben kell tartani a Szerződésekben foglalt és az Európai Tanács által elfogadott
elveket, köztük az inkluzivitásnak, a viszonosságnak és az EU döntéshozatali
autonómiájának az elvét. A biztonság és a védelem területén erősebb és
cselekvőképesebb EU kedvező módon fog hozzájárulni a globális és a transzatlanti
biztonsághoz, valamint kiegészíti a NATO-t, amely továbbra is a kollektív védelem
alapját képezi tagjai számára. A tagállamok közötti szolidaritás az EUSZ 42. cikkének
(7) bekezdésében fogalmazódik meg. Tágabb összefüggésben, az EU újólag megerősíti
azon szándékát, hogy még erőteljesebben támogassa a szabályokon alapuló világrendet,
amelynek középpontjában az Egyesült Nemzetek Szervezete áll.
9.
Az előttünk álló kihívások tükrében és polgáraink erőteljesebb védelme érdekében, ám
elismerve egyes tagállamok biztonság- és védelempolitikájának egyedi jellegét,
határozottan növelnünk és fejlesztenünk kell a védelmi képességekbe és az innovatív
technológiákba való beruházásainkat. Ennek érdekében megállapodtunk abban, hogy:
a) számottevően növeljük a védelmi kiadásokat, jelentős részben beruházásokkal, a
feltárt stratégiai hiányosságokra összpontosítva, valamint kollaboratív módon
fejlesztjük a védelmi képességeket az Európai Unión belül;
b) további ösztönzőket dolgozunk ki annak érdekében, hogy a tagállamok
együttműködésen alapuló beruházásokat eszközöljenek közös projektekbe,
valamint hogy közös beszerzéssel tegyenek szert védelmi képességekre;
c) további beruházásokat eszközölünk a missziók és műveletek teljes skálájának
végrehajtásához szükséges képességekbe, többek között a stratégiai támogató
eszközökbe, például a kiberbiztonságba és az űralapú konnektivitásba irányuló
beruházások révén;
d) fokozzuk a polgári, a védelmi és az űripari kutatás és innováció közötti
szinergiákat, valamint beruházunk a biztonságot és védelmet szolgáló kritikus,
illetve kialakulóban lévő technológiákba és innovációba;
e) intézkedéseket hozunk védelmi iparunk megerősítése és fejlesztése érdekében,
beleértve a kkv-kat is.
10.
A lehető legjobban fel kell készülnünk továbbá a gyorsan kibontakozó kihívásokra
azáltal, hogy:
a) megvédjük magunkat az egyre növekvő mértékű hibrid hadviseléssel szemben,
megerősítve kiberrezilienciánkat, megvédve infrastruktúránkat – különösen a
kritikus infrastruktúránkat – és fellépve a dezinformáció ellen;
b) növeljük az űrágazat és az űrtevékenységek biztonsági és védelmi dimenzióját;
c) felgyorsítjuk az EU-n belüli katonai mobilitás fokozását célzó, már megkezdett
erőfeszítéseket.
11.
Felkérjük a Bizottságot, hogy az Európai Védelmi Ügynökséggel egyeztetve május
közepéig terjesszen elő elemzést a védelmi beruházási hiányokról, és tegyen javaslatot
minden szükséges további kezdeményezésre az európai védelmi ipari és technológiai
bázis megerősítése érdekében.
12.
Ezen erőfeszítésekkel párhuzamosan támogatni fogjuk partnereinket minden
rendelkezésünkre álló eszközzel, többek között az Európai Békekeret fokozottabb
igénybevétele révén.
13.
A hamarosan elkészülő stratégiai iránytű útmutatást nyújt majd a tekintetben, hogy az
említett biztonsági és védelmi dimenziók mentén milyen fellépések segíthetik elő azt,
hogy az Európai Unió erősebb és cselekvőképesebb biztonságszolgáltatóvá váljon.
Erre nagyon kiváncsi leszek, hogy amikor vége ennek a háborúnak mert egyszer vége lesz. Mi marad ebből a nagy felbuzdulásbol, főleg egy stagflációs kornyezetben!
Most kell nagyon értelmesen elkölteni a szektorba ömlő lóvét. Szóval most lenne nagyon időszerű egy rendes koordinációt létrehozni.A Leonardo 5 éves növekedési és fejlesztési terve az európai védelmi elektronika ipar vezető szerepére, az olasz iparra összpontosítva...
Évi 200 millió euró tervezett beruházás az olasz iparra fordítva.
Abból kell kiindulni, hogy az európai fegyvergyártás és hadiipar azért ha rendesen meg lenne szervezve, brutális potenciállal rendelkezne.Erre nagyon kiváncsi leszek, hogy amikor vége ennek a háborúnak mert egyszer vége lesz. Mi marad ebből a nagy felbuzdulásbol, főleg egy stagflációs kornyezetben!
akkor ehhez előbb félre kell állítani a faszkalap politikai palettát. Az nem megy, 3-5 évente jön valami új idióta és a "saját" "lelkivilága" alapján szétbarmol mindent.Abból kell kiindulni, hogy az európai fegyvergyártás és hadiipar azért ha rendesen meg lenne szervezve, brutális potenciállal rendelkezne.
Nem csak a saját igényeket lehetne kielégíteni, de lenne bőven exportcélpont is. Szóval - ahogy itthon is - lehetne a szektorra számítani, ami kihúzhatná a szarból az EU-s gazdaságot.
Én érdekes módon simán rábíznám a dolgot a finnekre. Mint EU tagállam, de NATO-n kívüli ország képviselőire.akkor ehhez előbb félre kell állítani a faszkalap politikai palettát. Az nem megy, 3-5 évente jön valami új idióta és a "saját" "lelkivilága" alapján szétbarmol mindent.
Meg kell szervezni és egységesíteni kell az EU katonai fejlesztéseit. Bassza meg, 500 millióan vagyunk és a világ GDP-jének egy jelentős része még itt van és csak ennyire futja!? Minek kell egy Rafale/Eurofighter, ha páran F-35-öt vesznek - mert az már készen van!?
Kijelölni az utakat, centralizálni a fejlesztést és megszervezi az európai szintű ipari hátteret - ettől mondjuk Washingtonban sokan kiakadnának, ezért valami lesz valahogy...
Mégis, a kezdeti felhajtás ellenére úgy, az olasz kormány meg tud tántorogni. Az Öt Csillag Mozgalom vezetője, Giuseppe Conte a közelmúltban fenntartásait fejezte ki a katonai kiadások növekedésével kapcsolatban, kifejtve, hogy "elsőbbséget kell élvezni a családok és a vállalkozások