.
.
En ezt a B-21-et ugy nezem, hogy a technologiai elönyt mutato bombazok hianya tarthatatlanna valt a kinai fenyegetettseg fokozodasaval. A B-2 darabszama semmire se eleg, a B-52 minden csak nem modern, a B-1 meg valahogy sose valt be igazan.
.
Igy azutan elövettek a legepkezlababb, legnagyobb technologiai elönyt mutato tervet, a B-2-t, kapott egy alapos faceliftet, gondolom teljesen uj elektronikat is, es ujra gyartasba tettek. Szerintem kicsit azt az utat jartak, mint az oroszok is a Tu-160 ujragyartasaval, Tu-160M neven, csak az USA valodi fejlesztesekkel többet tett hozza a regi tervhez.
.
Hogy a hasonlosag a B-2-vel nem veletlen, azt szamomra az is sugallja, hogy az "uj" B-21 program varatlanul gyorsan, es varatlanul siman, nagyobb lathato fennakadasok nelkul vezetett prototipushoz, ami szokatlan az uj tipusoknal az USA-ban.
Nagyon nem. A Tu-160M2 egy tök azonos platfrom, a B-21 meg egy zsír új gép.
Ez nem facelift. Akkor a B-2-es sárkányt gyártanák minden mással.
Ez egy új gép, ami n+1 helyen lett átparaméterezve. De ettől még ez nem B-2.
A B-2 idején az AGM-86 és más CM volt a menő, gravitációs bomba nem nagyon, de talán tudta azt is a B-2.
Ezért fér bele két (!) MOAP is.
De összességében nézve nincs reális indoka a 16x2000 JDAM vagy 80x500 JDAM vagy egy rakat SDB-nek.
Tehát, akkor legyen kisebb a gép, a hajtómű azóta bivalyerős lett = elég kettő is.
A sárkány kisebb lehet még tömeg mínusz.
Lehet, hogy csak kb. feleakkora a loadout, csak a kisebb gép egységköltség kisebb, több helyen ott tud lenni és persze XXI. századi már a karbantartás mögötte. A B-2 volt mindig is az USAF egyik legszarabb hadrafoghatóságú eszköze 50% tájával.
A Tu-160 akkor lenne hasonló, ha az orosznak is lenne normális PGM családja és akkor rájönnek, hogy "elvtársak, ez kurvanagy". és kb. Tu-22M méretben, két bivaly hajtműmvel csinálna egy sokkal kisebb gépet, ami mai szemmel nézve ettől még elég durva tűzerőt ad.
De erről szó nincs.