Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 217
33 674
113
Az integrációval mindig akkor van baj pl ha ész nélkül csinálják, de ha már történelmi példa a magyarság a török hódoltságot követően is amikor a magyarság számszerűen kisebbségben, volt sikeresen magába olvasztotta a betelepített népeket,pedig akkor aztán végképp nem voltunk erősek...
Sikeresen??? o_O
 
W

Wilson

Guest
Nézd meg hogyan alakult a magyarság részaránya Magyarország központi területein.
Sőt mondok jobbat, ha nem lett volna Trianon több évtized távlatában a magyarság a maga javára fordította volna Erdélyben a románokkal szembeni negatív tendenciát, egyedül a középkori Magyarország délvidéki területei voltak azok amelyeken a magyarság szempontjából végzetes etnikai fordulat következett be
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
T

Törölt tag 1711

Guest
Időközben visszakoztak, valszeg rájöttek, hogy instant csőd lett volna a döntésükből

Elvileg nincs sok választásuk, a pénzügyi cég amelyik a pénzmozgásukat intézi kerek-perec megtiltotta, hogy a partnereik szexuális tartalmat szolgáltassanak.
Ráadásul VISA/Mastercard se szereti az ilyesmit, mivel a pornóoldalak extrém kockázatosnak minősülnek.
Bármikor elzáródhat a pénzcsap.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
Homoszexualitás és genetika, ha már szóba került:

 
T

Törölt tag 008

Guest
ha nem lett volna Trianon
Ha nincs betelepítés nem lett volna trianon.
Elvileg nincs sok választásuk, a pénzügyi cég amelyik a pénzmozgásukat intézi kerek-perec megtiltotta, hogy a partnereik szexuális tartalmat szolgáltassanak.
Ráadásul VISA/Mastercard se szereti az ilyesmit, mivel a pornóoldalak extrém kockázatosnak minősülnek.
Bármikor elzáródhat a pénzcsap.
Megegyeztek jelenleg amúgy meg álljanak át kriptora.
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 217
33 674
113
Nézd meg hogyan alakult a magyarság részaránya Magyarország központi területein.
A svábokat kitelepítették, nem integrálták -a két háború között terjeszkedtek a magyarok "rovására" Tolnában és Baranyában.
A zsidókat nem integráltuk, deportálták őket, aki maradt, az alijázott.
A cigányokat nem integráltuk, hanem nőtt a létszámuk és mára párhuzamos társadalmat építettek ki.

A többi nemzetiség esetén mennyire volt sikeres?
A tótok sikeresebben integrálták a lengyel, ruszin, cseh néptöredékeket magukba Magyarország területén, mint a magyar nemzet.
Az oláhoknál olyan mély volt az integráció, hogy egyből le tudták dobni. Sőt, már Magyarország kebelében is magyar nemzetiségűeket olvasztottak be. Már meg megéri hallgatni a pl.: román rádió temesvári , vagy aradi adását, hogy ott mennyi magyar nevű szerepel és aztán megnézni, hogy a statisztikákban mennyi.

Nyilván, volt, akiknél sikerült; egyéneknél, kisebb néptöredékeknél, mint az örményeknél, de összességében én azért úgy látom, hogy nem nevezhető teljes mértékben sikeresnek.
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 473
5 276
113
Igazad van, az a gyerek egy nevelőotthonban tényleg “jó helyen van”.. végülis csak egy család szeretné magához venni.
Őszintén nem értem, hogy mi zajlik le azok fejében, akik szerint egy gyerek azért maradjon állami gondozásban (ami tudjuk milyen), hogy ne egy azonos nemű párhoz kerüljön. Főleg, hogy a homoszexualitás nem tanult viselkedés, hanem öröklött tulajdonság.

(Nyugodtan szidhattok a véleményemért, nem izgat. :) )
Az, hogy a homoszexualitás tanult, vagy sem (az öröklöttön kívül is lenne még pár verzió a tanulton kívül), az még kérdéses. Erre irányuló kutatás viszonylag kevés volt, és egyáltalán nincs eldöntve a kérdés. Maradjunk annyiban, hogy vélemények vannak egyik és másik oldalról is, de komoly kutatási anyag, na az nem. Ettől még tőlem az fogad örökbe aki akar, csak ne állítsunk olyan dolgokat amik nem igazak.
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 473
5 276
113

Csudálatos.
És egyik kormány sem tett semmit kb. az elmúlt 30 évben ennek megállítására...
Technológiai alapú társadalomban élünk, de a heti 5 tesi és minden más fontosabb, de a természettudományos oktatás kb. romokban lesz már csak lassan...
Ez így igaz, csak sokkal régebbi a probléma. Már az átkosban sem tettek sokat a TT tanárképzés fellendítésére. Ráadásul a szülők sem igazán szeretik ezeket a tárgyakat. Hogy ez miért probléma, ha nem ők járnak iskolába? Mert sajnos, a szülő hozzáállása befolyásolja a gyereket. A matek, meg a magyar azért megy, mert a legtöbb "népszerű" helyen azokat kérik a továbbtanuláshoz. (Van kiscsillio gazdasági főiskolásunk, mert az "kifizetődik", "majd jó sokat fogol keresni gyerök..." meg szabadbölcsészünk, mert azt egyszerűnek gondolják, és még "bármi" is lehet belőle, meg az olyan "felsőbbrendű", tudod okos(nak néz ki)). E közben jelentkeznek kismillióan TT szakokra az egyetemen, csak éppen lefejeled az asztalt amikor órát tartasz nekik. A ponthatár is alacsony, szóval nagy megeröltetés nélkül is be lehet kerülni. A végén a nagy része lemorzsolódik, vagy rosszabb esetben befejezi, és lesz egy szar szakembered. Csak ez nincs beleírva az oklevelébe. Sajnos. TT-s tanárként meg keveset keresel, mást meg nem tudsz kihozni belőle. Nem nagyon akar senki még korepetáló tanárt sem mondjuk föciből. Nem tudsz mellette tanítani magánban, mint pl. angolból.
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 473
5 276
113
Hogyne lennének, csak nincsenek egy súlycsoportban.


Sajnos nincs. :) Minden esetre nem találkoztam még ilyesmivel. Aki ilyet művel, az konkrétan nem százas.
Hát, az maximum az emberi "civilizáció" miatt nincs egy súlycsoportban. Például kiváncsian várom annak a magyarázatát, hogy ha az állatvilágban, teljesen bevett szokás, mondhatni standard, hogy ha új domináns hím kerül hatalomra az első dolga, hogy elpusztítja az előző domináns kölykeit, akkor miért btk-s az, ha anyuci elválik és uj apuci jön akkor ő is kiirtja a gyerekeket? Ha csak az állatvilágot veszem mércének, akkor pont az kellene, hogy természetes legyen. ;)
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 217
33 674
113

Csudálatos.
És egyik kormány sem tett semmit kb. az elmúlt 30 évben ennek megállítására...
Technológiai alapú társadalomban élünk, de a heti 5 tesi és minden más fontosabb, de a természettudományos oktatás kb. romokban lesz már csak lassan...
Sajnos a tanári fizetés soha nem lesz versenyképes a multik, meg úgy általában a mérnöki fizetésekkel. Még egy humán érdeklődésűnek elég szűk a mozgástere, pláne piaci alapú cégek irányába, addig a reál beállítottságúaknak sokkal nagyobb mozgástere van. Lehet emelni mondjuk a fizetéseket, de az se reális, hogy teszem azt a jelenlegi két és félszeresére emeljék az ilyen szakos tanárok bérét, hogy egyáltalán versenyképes legyen e téren; de önmagában még az se biztos, hogy csak az ugyan akkora fizetéstől lenne versenyképes.
Valóban lehetne emelni 1-1 órákkal a reál tárgyak óraszámát, de valóban vonzóbb lenne a dolog, ha -legyünk szélsőségesek- akár heti 5 órával is több természetismereti tárgy lenne? És ennek meg kellene oszlania a matematika, fizika, kémia, biológia és ha idevesszük, akkor földrajz között; tehát 1-1 tantárgyra elég kevés idő jutna.
A másik oldala, hogy azt látom, hogy ez a -egyesek által talán jogosan hígfos szinten értékelt- oktatás, a jelenlegi szinten is megfogják a gyerekeket. Meg a szülőket.
Olyan gyerekektől vártok csodát, akiknek sok esetben az általános iskola teljesítése is kihívás. Nem, nem azért, mert hülyék... de ebbe most ne menjünk bele.
Vagy olyan szülőktől várjátok el, hogy fejlessze, segítse, orientálja a gyereket, aki kétoldalas kérdőívet nem tud kitölteni, ahol olyan magas szintű kérdések vannak, mint telefonszám, elérhetőség stb... Vagy, hogy nem tud aláírni egy balesetvédelmi nyilatkozatot jól?
Persze, vagy egy 10-20%, akiből lehet számítani, de, hogy még ebből hányan tudnak eljutni akár a mérnök, akár a természeti tanár szakos tanári szak felé... az már egy elég alacsony szám.
Tehát ez a tudás és technológiai alapú társadalom elég szűk keresztmetszeten keresztül működik.

Persze az is megoldás lehet, hogy valaki elvégzi valamelyik tanárszakot, otthagyja a mérnöki állását és elmegy tanítani, ha már fáj -és joggal, hogy hová lesz a természettudományos oktatás.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Flexus

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 217
33 674
113
Azt még hozzá tenném, hogy ha van fenntartható gazdálkodás; van fenntartható energiafelhasználás; meg más ilyenek a köztudatban, de miért nincs fenntartható társadalom, vagy fenntartható tudás? Mire gondolok itt?
Teszem azt, hogy a cégek nagyobb mértékben legyenek jelen akár az iskolák támogatásában, akár életében. (Mert sokszor nincs is az ember látóterében egy egy szakma -még akkor se, ha esetleg még tanult ember is.)
Engedjék el az olyan szakembereket tanítani, akiknek van is erre hajlama. Ma már annyi az óraadó, hogy igazából nem olyan megoldhatatlan dolog összehozni, a dolgot -főleg ilyen természettudományos szakok esetében.
 
M

molnibalage

Guest
Sajnos a tanári fizetés soha nem lesz versenyképes a multik, meg úgy általában a mérnöki fizetésekkel.
Kérdezd meg ez ügyben finnországot...
Lehet emelni mondjuk a fizetéseket, de az se reális, hogy teszem azt a jelenlegi két és félszeresére emeljék az ilyen szakos tanárok bérét, hogy egyáltalán versenyképes legyen e téren; de önmagában még az se biztos, hogy csak az ugyan akkora fizetéstől lenne versenyképes.
Máshol belátták, hogy ha minőségi képzést akarnak, akkor ahhoz olyan fizetés is kell. Gombokból nem lesz űrsikló, ha érted mire gondolok...
Valóban lehetne emelni 1-1 órákkal a reál tárgyak óraszámát, de valóban vonzóbb lenne a dolog, ha -legyünk szélsőségesek- akár heti 5 órával is több természetismereti tárgy lenne? És ennek meg kellene oszlania a matematika, fizika, kémia, biológia és ha idevesszük, akkor földrajz között; tehát 1-1 tantárgyra elég kevés idő jutna.
Inkább csak nem kellett volna csökkenteni...
Vagy olyan szülőktől várjátok el, hogy fejlessze, segítse, orientálja a gyereket, aki kétoldalas kérdőívet nem tud kitölteni, ahol olyan magas szintű kérdések vannak, mint telefonszám, elérhetőség stb... Vagy, hogy nem tud aláírni egy balesetvédelmi nyilatkozatot jól?
Igen, arra sajnos tizenxév után rá kellett hogy jöjjek, hogy a társadalom számottevően nagy szelete nem túl intelligens..
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 473
5 276
113
Sajnos a tanári fizetés soha nem lesz versenyképes a multik, meg úgy általában a mérnöki fizetésekkel. Még egy humán érdeklődésűnek elég szűk a mozgástere, pláne piaci alapú cégek irányába, addig a reál beállítottságúaknak sokkal nagyobb mozgástere van. Lehet emelni mondjuk a fizetéseket, de az se reális, hogy teszem azt a jelenlegi két és félszeresére emeljék az ilyen szakos tanárok bérét, hogy egyáltalán versenyképes legyen e téren; de önmagában még az se biztos, hogy csak az ugyan akkora fizetéstől lenne versenyképes.
Valóban lehetne emelni 1-1 órákkal a reál tárgyak óraszámát, de valóban vonzóbb lenne a dolog, ha -legyünk szélsőségesek- akár heti 5 órával is több természetismereti tárgy lenne? És ennek meg kellene oszlania a matematika, fizika, kémia, biológia és ha idevesszük, akkor földrajz között; tehát 1-1 tantárgyra elég kevés idő jutna.
A másik oldala, hogy azt látom, hogy ez a -egyesek által talán jogosan hígfos szinten értékelt- oktatás, a jelenlegi szinten is megfogják a gyerekeket. Meg a szülőket.
Olyan gyerekektől vártok csodát, akiknek sok esetben az általános iskola teljesítése is kihívás. Nem, nem azért, mert hülyék... de ebbe most ne menjünk bele.
Vagy olyan szülőktől várjátok el, hogy fejlessze, segítse, orientálja a gyereket, aki kétoldalas kérdőívet nem tud kitölteni, ahol olyan magas szintű kérdések vannak, mint telefonszám, elérhetőség stb... Vagy, hogy nem tud aláírni egy balesetvédelmi nyilatkozatot jól?
Persze, vagy egy 10-20%, akiből lehet számítani, de, hogy még ebből hányan tudnak eljutni akár a mérnök, akár a természeti tanár szakos tanári szak felé... az már egy elég alacsony szám.
Tehát ez a tudás és technológiai alapú társadalom elég szűk keresztmetszeten keresztül működik.

Persze az is megoldás lehet, hogy valaki elvégzi valamelyik tanárszakot, otthagyja a mérnöki állását és elmegy tanítani, ha már fáj -és joggal, hogy hová lesz a természettudományos oktatás.
Hó, vigyázz, ez ingoványos talaj. A szülők nagy része segg hülye. Ha ezt így leírom, akkor azonnal kapom az ívet, hogy de hét ez kirekesztő. Sajnos az iskolák közt is van különbség, mert vannak a nagyon sztárolt, nagyon elit iskolák (általános és közép) és ott bizony lehet, hogy akár 50% is a nem teljesen IQ negatív szülők aránya (az ujgazdag szülők is ide iratják a gyerekeket, na azok sokszor...) . De egy átlag vidéki, vagy kültelki iskolában már az is nagy harci feladat, hogy alap dolgokat megértess a szülőkkel. És akkor még nem vettél részt szalagavató megbeszélési szülői értekezleten. Szerencsére otthon, amikor ez még nekem érdekes volt, nem tudtál automata fegyverhez jutni. Mondjuk így is kitiltottak a lányom sulijából, mert hangot adtam annak, hogy egyes szülőtársak szellemileg retardáltak.
Az egyetemen, ahol állítólag a gyerekek krémje tanul, sok gyereknek hiányoznak az alapok. Nem minden szakon. Építész a BME-n nem igazán számít ide, de pl. geológia az ELTE-n (meg egy rahedli más TT-s tárgy), na az nem semmi. Amikor fegyelmezni kell órán!? Mi a f...t keres ott, ha nem képes arra, hogy legalább a többieket ne zavarja? Az alap matematikai műveletekkel gondjaik vannak, a magyar az valami homályos sci-fi a fejükben. Vannak elmentett ZH-k nálam, hát bepisilsz a szövegeken. És ez egy egyetem. Hajrá tömegképzés, meg mindenkinek egyetemi diplomát.
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 473
5 276
113
Kérdezd meg ez ügyben finnországot...

Máshol belátták, hogy ha minőségi képzést akarnak, akkor ahhoz olyan fizetés is kell. Gombokból nem lesz űrsikló, ha érted mire gondolok...

Inkább csak nem kellett volna csökkenteni...

Igen, arra sajnos tizenxév után rá kellett hogy jöjjek, hogy a társadalom számottevően nagy szelete nem túl intelligens..
Jajj, Finnország nagy kedvenc. Tényleg. Csak éppen halálra röhögöm magam, amikor Fegyőrék elkezdik azt, hogy jajj, ez a gonosz kormány nem engedi meg a sokszínűséget az oktatásban, és az ő mintaképük az a finn oktatási rendszer. Na akkor nézzenek már egy kicsit utána, hogy mitől is olyan jó az az okatatási rendszer? Majd ha Magyarországon is betiltjuk a magán iskolákat, meg a fizetős iskolákat, majd ha Magyarországon is minden iskolának egyfomrának KELL lennie, akkor majd lehet a finn rendszerről beszélni. Hú ez mekkora felzúdulást keltene. Amikor amerikai riporter megkérdezte a finn oktatási minisztert, hogy melyik iskola a legjobb, és hová iratná a gyerekét, és az volt a válasz, hogy bármelyikbe, mindegyik egyforma törvényileg.
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 802
11 782
113
Hát, az maximum az emberi "civilizáció" miatt nincs egy súlycsoportban. Például kiváncsian várom annak a magyarázatát, hogy ha az állatvilágban, teljesen bevett szokás, mondhatni standard, hogy ha új domináns hím kerül hatalomra az első dolga, hogy elpusztítja az előző domináns kölykeit, akkor miért btk-s az, ha anyuci elválik és uj apuci jön akkor ő is kiirtja a gyerekeket? Ha csak az állatvilágot veszem mércének, akkor pont az kellene, hogy természetes legyen. ;)
Továbbra sem látom be, hogy miért veszitek egy kalap alá a homoszexualitást és a családirtást.. mindkettő előfordul az állatvilágban, de koránt sincs egy súlycsoportban.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 217
33 674
113
Hó, vigyázz, ez ingoványos talaj. A szülők nagy része segg hülye. Ha ezt így leírom, akkor azonnal kapom az ívet, hogy de hét ez kirekesztő. Sajnos az iskolák közt is van különbség, mert vannak a nagyon sztárolt, nagyon elit iskolák (általános és közép) és ott bizony lehet, hogy akár 50% is a nem teljesen IQ negatív szülők aránya (az ujgazdag szülők is ide iratják a gyerekeket, na azok sokszor...) . De egy átlag vidéki, vagy kültelki iskolában már az is nagy harci feladat, hogy alap dolgokat megértess a szülőkkel. És akkor még nem vettél részt szalagavató megbeszélési szülői értekezleten. Szerencsére otthon, amikor ez még nekem érdekes volt, nem tudtál automata fegyverhez jutni. Mondjuk így is kitiltottak a lányom sulijából, mert hangot adtam annak, hogy egyes szülőtársak szellemileg retardáltak.
Az egyetemen, ahol állítólag a gyerekek krémje tanul, sok gyereknek hiányoznak az alapok. Nem minden szakon. Építész a BME-n nem igazán számít ide, de pl. geológia az ELTE-n (meg egy rahedli más TT-s tárgy), na az nem semmi. Amikor fegyelmezni kell órán!? Mi a f...t keres ott, ha nem képes arra, hogy legalább a többieket ne zavarja? Az alap matematikai műveletekkel gondjaik vannak, a magyar az valami homályos sci-fi a fejükben. Vannak elmentett ZH-k nálam, hát bepisilsz a szövegeken. És ez egy egyetem. Hajrá tömegképzés, meg mindenkinek egyetemi diplomát.
Na én meg az alsó szinten vagyok. ...mikor a gyerek legnagyobb teljesítménye a dolgozatban, hogy a neve mellé odaírja, hogy Ronaldó. Az már nálam is a hátbazdmeg kategória, pedig szokva vagyok a szellemi nihilhez.

Kérdezd meg ez ügyben finnországot...
Jó példákat lehet innen-onnan vadászni, de egy az egyben nem tudsz rendszereket átvenni; már társadalmi eltérések miatt sem.

Máshol belátták, hogy ha minőségi képzést akarnak, akkor ahhoz olyan fizetés is kell. Gombokból nem lesz űrsikló, ha érted mire gondolok...
Persze, de azért a gazdasági teljesítményt is mellé kell tenni, hogy igen, kellene a tanároknak, az eü dolgozóknak, a katonáknak, a rendőröknek, szociális szférában... meg még ki tudja, hogy hol igen drasztikus bérfejlesztés. De egyszerűen ámítás lenne azt mondani, hogy ezt mindegyik területen érdemi mértékben meg tudja az állam tenni.

Inkább csak nem kellett volna csökkenteni...
Azt gondolom, hogy sokkal többre menne a dolog, hogy ha több szakkör lenne e téren; főleg középiskolában. Ezzel azokat lehetne fejleszteni, akik tényleg valami érdeklődést mutatnak a tt. tárgyak iránt.

Igen, arra sajnos tizenxév után rá kellett hogy jöjjek, hogy a társadalom számottevően nagy szelete nem túl intelligens..
Igen; de -tényleg marhára rossz a véleményem a szülők jelentős részéről- de sokszor tényleg az alternatívákat, a lehetőségeket nem látják a szülők. Mert nincs a környezetükben ilyen, vagy olyan szakmában dolgozó. Tehát nincs ilyen irányba társadalmi kapcsolatuk. Sőt még nekem is van egy csomó olyan szakma, amivel mondjuk még jól is lehet keresni, de sose hallottam róla, vagy azt se tudom, hogy mit csinál. Nyilván ennek az is az oka, hogy felénk nincsenek nagyon gyárak se. Aki meg ilyen irányban dolgozik, az legtöbbször elköltözik, vagy eljár vidékre. Tehát, honnan lássa az ember, hogy milyen valós lehetőségek vannak? Vagy a gyerekét adott képességekkel milyen irányba terelje?
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 217
33 674
113
Jajj, Finnország nagy kedvenc. Tényleg. Csak éppen halálra röhögöm magam, amikor Fegyőrék elkezdik azt, hogy jajj, ez a gonosz kormány nem engedi meg a sokszínűséget az oktatásban, és az ő mintaképük az a finn oktatási rendszer. Na akkor nézzenek már egy kicsit utána, hogy mitől is olyan jó az az okatatási rendszer? Majd ha Magyarországon is betiltjuk a magán iskolákat, meg a fizetős iskolákat, majd ha Magyarországon is minden iskolának egyfomrának KELL lennie, akkor majd lehet a finn rendszerről beszélni. Hú ez mekkora felzúdulást keltene. Amikor amerikai riporter megkérdezte a finn oktatási minisztert, hogy melyik iskola a legjobb, és hová iratná a gyerekét, és az volt a válasz, hogy bármelyikbe, mindegyik egyforma törvényileg.
Meg olyan aprócska tényekkel kellene szembesülni, hogy itthon van vagy 500 ezer cigány... nyilván nem ők a "kerékkötők", csak egy aprócska adalék a finn és a magyar körülmények közötti különbséghez.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 217
33 674
113
Továbbra sem látom be, hogy miért veszitek egy kalap alá a homoszexualitást és a családirtást.. mindkettő előfordul az állatvilágban, de koránt sincs egy súlycsoportban.
Talán mert egy onnan "legitimizáljátok"? Csak ignoráljátok a dolgott, mert az az egész elméletet alámosná.