frászt.Mondjuk nem is az ő feladata vizsgálni, vannak erre szakosodott EU-s szervek: az EUTAF és az OLAF.
Ők vizsgálják folyamatosan a pályázatok megvalósulását, ha gixer van akkor jön a korrekciózás és vissza kell fizetnie X %-ot vagy akár az egészet a pályázónak (vagy OLAF vizsgálat esetén már a magyar államnak) a pénzt, ha meg eleve utófinanszírozott (mint ezek), akkor a pályázó így járt, nem kap semmit.
Polt Peti meg maximum ennek a folyamatbak a legvégén jön.
Emelett mondjuk az EU-s programok jelentős részének semmi értelme nincs. Aszonygya határmentén fejlődjön a túrizmus, szóval lesz szálloda odarakva meg EU-s tábla. Mondjuk munka nincs a faluban és eleve mindenki csak vegetálni akar, de van szálloda érted.
Elnézést ha ezzel belezavartam az ertéel ‘híradó’ prolihergelésébe.
Az OLAF egy meglepően kis kapacitású szervezet, szúrópróba szerűen vagy bejelentésre dolgozik, ha problémát talál akkor szól az érintett ország hatóságának, nálunk azt hiszem az ügyészségnek.
Az hogy mire költünk EU-s pénzből, azt mi határozzuk meg egy elég laza uniós terv mentén, le kell adni a programokat hogy mit fejlesztünk, mire pályáztatnunk és az eu-s bürokraták csak rábólintanak.
Itthon találjuk ki hogy legyen turizmus fejlesztés, milyen irányok mentén. Vagy hogy közlekedésfejlesztésben Intercsodális csomópontokat meg elővárosi vasutat akarunk.
Tavaly-idén magánszállásoknak szórtak ki rengeteg pénzt, lehet azért látsz mindenhol táblákat, minden szoba után viszonylag egyszerűen lehetett 1millió támogatást gyorsan lehívni. Kurva jó és szörnyű dolgok is lettek belőle. Egy jó országjáró kerékpártúrán eszméletlen jó és elképesztően szar dolgokat találni szállásokon amik ebből (is) lettek.
Van külön pántlikázott pénz határon átívelő projektekre, itt minden ország képes bármilyen baromságot megépíteni, csak lehetőleg ő szipkázhassa a pénzt.
Szerbia is jogosult külön pénzekre, ebből is próbál Magyarország határon átívelő projektekből szerezni. Ilyen a Baja-Szabadka vasút (ha tényleg lehet a nekik szánt pénzből felújítani, az zseniális, tekintve hogy a vonal egy tizede van náluk), ilyennek szánták a Szeged-Röszke-Szabadka vonalat is, de azt most gyorsan meg kell csinálni hogy a Budapest-Belgrád vonal építésének idejére legyen hol kerülni a vonatokkal.