Ezek az oldalak a reklámokból élnek. Minél több kattintás érkezik a felületükre, annál jobb árat kapnak a reklámhelyeikért, tehát működésük alapelve a clickbait. Ezért a cikkeik a legritkább esetben bírnak érdemi információs értékkel, hiszen nincs is rá szükségük, onnantól kezdve, hogy megtörtént a rájuk kattintás, teljesítették a küldetésüket. Tulajdonképpen nem cikkek ezek, csak CÍMEK, amiknek az átlag proli nehezen tud ellenállni:
- Szenzációs felfedezés arról, hogy...
- El sem hinné, mi van itt...
- Az öt legdurvább akármi...
- A tíz kötelező valami...
- Döbbenetes meglepetés a...
- Amiről feltétlenül tudnia kell, ha...
A kattintás után persze kell valami tartalom is, de annak már nincs érdemi szerepe. 30% közhely, 30% felszínes infó mondjuk a Wikiről, 30% "újságírói" blablabla (keltsen félelmet vagy vágyat), 3% hatásfokozó jelző (szenzációs, szörnyűséges, lenyűgöző, sokkoló, stb.), 3% kulcsszó a keresőrobotoknak, 3% hivatkozás hasonló, épületes címekre, 1% meg szimplán helyesírási hiba, mert ezeknek a "cikkeknek" annyi becsületük sincs, hogy egyszer átolvassa őket bárki is a közzététel előtt.
Közben persze futnak "komolyabb" cikkek is, amik nagy része szimplán idegen nyelvű hírportálokról magyarított, vagy az MTI-től kopipésztelt szövegek újraközlései. Itt sem a minőség, hanem a mennyiség a lényeg. Ha nagy ritkán feltűnik egy igényesen megírt tanulmány, vagy vérbő véleménycikk is - akkor kész a piacvezető online sajtótermék.