Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.
K

Kopi2000

Guest
Ez a vicces. A MOL a legnagyobb magyarországi üzemanyagnagykereskedő. 2db. haszonkulccsal dolgozik a saját kútjain nagyker+kisker. Ráadásul szinte monopolpozícióban van 90% a részesedése a moi. nagyker piacon.

Ezért mulattam. A kormány, abban az esetben tudna a Molra bármit is ráerőszakolni, ha az nem Rt. lenne.
"
  • 34.62% külföldi befektető (többnyire intézményi)
  • 15,24% - magyar állam (MNV Zrt.)
  • 10,00% - Maecenas Universitatis Corvini Alapítvány
  • 7,14% - Oman Oil (Budapest) Limited
  • 4,90% - OTP Bank Nyrt.
  • 1,24% - OTP Alapkezelő
  • 4,45% - ING Bank N.V.
  • 3,31% - UniCredit Bank AG
  • 0,65% - MUFG Securities EMEA
  • 6,79% belföldi intézményi befektet
  • 3,58% hazai magánbefektető
  • 8,08% - MOL Nyrt. és MOL Investment Kft. (saját részvények) Nos akkor tudna a kormány tenni valamit, ha a 15%a meghatározó lenne, de nem az. Csak, ha átmenetileg átvenné az ellenőrzést felette, miniszteri biztos kinevezésével, vagy a hadsereg alá rendelik.
De, ha még szeretnél röhögni, senkit sem érdekel az a tulajdonosi megoszlás, amit leírsz. Azért, mert azok nagyobb része fidesz közeli tulajok kezében van.. Hallottál már az "aranyrészvényről"? Amikor én pld. MOL-os voltam, az aranyrészvény az állami kézben volt. Ezzel lehetett különleges tulajdonosi jogokkal élni... Pld. azokkal, amin az előbb akkorát nevettél, amikor leírtam. Ma nem tudom, hogy mi van a MOL-nál ez ügyben. De, sejtem, hogy az aranyrészvény most is állami kézben van. Amíg ismertem (belülről) a MOL Rt. privatizációját, lehetett a többségi tulajdon máshol, de az aranyrészvény az állam kezében maradt. Ezért nem vicces, hanem inkább szomorú, hogy olyan statisztikákat hozol, amik erről a fontosabbnál fontosabb dologról nem adnak semmilyen információt.......
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 845
65 537
113
Ki beszélt csak Bp-ről?
De köszönjük, hogy sikerült gyök2 és kétbites a négyzeten módon "gondolkodni"...



Igazából az egész kommented a "bunkópesti" vonalon mozog, de igazából legalább, hogy te vagy suttyó...
A nagyobb baj, hogy mellé még ostoba is vagy.
Simán odaköltötted, hogy Bp-re kell híd, amikor senk nem mondta, majd ebből ranteltél egyet.

Ez a kemény, nem a kád széle.
Olvasd el akkor amit irtal, az egesz hozzaszolasod Pestrol szólt.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 053
10 144
113
Ne haragudj, de így, önmagában, egybe ömlesztve ez nagy, és értelmetlen "mindenszarizmus". Vagy nem itthon élsz, vagy nem tudom.

Nézzük részletesebben az infrastruktúrát:

Autóutak egyre több felé rendbe vannak. Tulajdonképen a Keleti határtól a nyugati határig el tudsz menni úgy sokszámjegyű mellékutakon, hogy nincs benne egyetlen kritikán aluli szakasz sem. Már megfordult a tendencia; az a kivétel, ahol még rossz a burkolat és nem az, ahol jó -azért régebben nem így volt.
Közlekedési infrastruktúra annyira "szét van rohadva", hogy jelenleg fővanalakat építenek át, olyan mellékvonalakon is totál felújítják a vasútállomásokat és a pályaszakaszokat, amihez közel 40, de talán 50 éve sem nyúltak nem nyúltak. Habár vannak még talán szükséges legalább gyorsforgalmi szintű utak (pl.: M8-as), de aki akar, az autópályán elég gyorsan viszonylag nagy távolságokat tehet meg. De még némely kisvasutak is -neeem, nem az a bizonyos- teljes pályacserét kapnak (Gyöngyös-Mátra).

Igen, valóban lehetne még fejleszteni pl.: BP környékén a gyorsforgalmi hálózatot, vagy az elővárosi közlekedést; valóban lenne igény egy Kelet-Nyugati gyorsforgalmi útra (amivel talán jelentősen csökkenne az M0-ás forgalma); valóban be kell pótolni ami egy emberöltő óta el lett hanyagolva pl. a vasút terén, valóban több gördülő állomány kellene. De azért így kijelenteni, hogy minden "szét van rohadva"... hááát...

Na a többi állításod is, ilyen csekély igazságtartalommal rendelkező vágyvezérelt szöveg, mint az infrastruktúrát érintő rész.
Nincsen igazad, a vasúti pályák nagyon kis százaléka ujjul meg, ez a tempóval ha jól emlékszem a tavalyi számokra pálya több mint száz évente cserélődne a kitérők meg talán 200+, tehát minden évben nő a leromlás.

A közutak 54 százaléka rossz vagy nem megfelelő a Magyar Közút tavalyi adatai alapján. (16 százalék tűrhető, a maradék megfelelő vagy jó)
Ebben az önkormányzati kezelésű utak nincsenek benne.

Áh, itt is van egy adatsor, közben kollegám mondta hogy van ilyen nem pdf-es adat is:
(van az utakon javulás, de még nem jött el a kánaán)
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 563
11 136
113
A közutak 54 százaléka rossz vagy nem megfelelő a Magyar Közút tavalyi adatai alapján. (16 százalék tűrhető, a maradék megfelelő vagy jó)
Ebben az önkormányzati kezelésű utak nincsenek benne.
Egyszer nagyon ajánlom a Bugyi és Kunpeszér közti "utat". Bugyiról kifelé két sávval indul, de pár km megtétele után szűk egy sávra megy össze és akkora kátyúk vannak rajta, hogy a kocsi megfeneklene, ha belemegy az ember... És ezen az úton még volánbusz is közlekedik (valahogy). Nagyon izgalmas út volt. :)
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
9 830
30 453
113
Egyszer nagyon ajánlom a Bugyi és Kunpeszér közti "utat". Bugyiról kifelé két sávval indul, de pár km megtétele után szűk egy sávra megy össze és akkora kátyúk vannak rajta, hogy a kocsi megfeneklene, ha belemegy az ember... És ezen az úton még volánbusz is közlekedik (valahogy). Nagyon izgalmas út volt. :)
Jártam arra bringával talán 4 éve. Valóban szörnyű.
 
K

Kopi2000

Guest
Nincsen igazad, a vasúti pályák nagyon kis százaléka ujjul meg, ez a tempóval ha jól emlékszem a tavalyi számokra pálya több mint száz évente cserélődne a kitérők meg talán 200+, tehát minden évben nő a leromlás.

A közutak 54 százaléka rossz vagy nem megfelelő a Magyar Közút tavalyi adatai alapján. (16 százalék tűrhető, a maradék megfelelő vagy jó)
Ebben az önkormányzati kezelésű utak nincsenek benne.
Tudjátok (vagy nem, teljesen mindegy), de a nagyobbik fiam vasúttervezésen dolgozik. Mesélte, hogy az osztrák vasutakhoz fordultak, amiatt, hogy 10 év után, MO-on, kikagylósodások figyelhetők meg a BP-H.halom vonal sínszálain, és tud-e az ÖBB mondani ezzel kapcsolatos tapasztalatot. Erre azt a választ kapták, hogy az ÖBB-nek ilyen irányú tapasztalata nincsen, mert náluk 5 évente megfordítják a sínszálakat, a kopás miatt,míg 10 év (azaz 2 x 5 év után) a használt fővonali sínszálakat, kisebb terhelésű mellékvonalakon építik be.... Azt hiszem, hogy ez a sztori sokat megmond a hazai vasúthálózat megújításának a volumenéről.....
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
Nincsen igazad, a vasúti pályák nagyon kis százaléka ujjul meg, ez a tempóval ha jól emlékszem a tavalyi számokra pálya több mint száz évente cserélődne a kitérők meg talán 200+, tehát minden évben nő a leromlás.

A közutak 54 százaléka rossz vagy nem megfelelő a Magyar Közút tavalyi adatai alapján. (16 százalék tűrhető, a maradék megfelelő vagy jó)
Ebben az önkormányzati kezelésű utak nincsenek benne.

Áh, itt is van egy adatsor, közben kollegám mondta hogy van ilyen nem pdf-es adat is:
(van az utakon javulás, de még nem jött el a kánaán)
Én ezt tapasztalom. Akkor elé kell ezt képzelni a mondandómnak ezt a mondatot. Mondjuk pont felénk az egyik jelentősebb vonal pár éve, a mellékvonal, meg a fővonal most újul meg. Azt nem mondtam, hogy minden fasza. Lenne igény további fejlesztésekre, de azért engem nem önt el a mindenszarizmus, ha vonalbezárás helyett bizonyos szintű felújítás történik, és akkor sem, ha nem lebontják az állomásokat, hanem teljesen felújítják. Mondjuk azt is gondolom, hogy bizonyos mértékben a mindenkori vasúti vezetés is felelős azért, hogy személyforgalom tekintetében a megítélése olyan-amilyen.

Mifelénk -tágabb értelemben- nagyon sok utat újítottak fel, szinte már alig van kritikán aluli, de az is jellemzően kis forgalmú út. De az, hogy a keleti határtól Ausztriáig, vagy a Balatonig, esetleg Győrig; de akár Gyöngyösig el lehet jutni jó minőségű alsóbb rendű úton -úgy, hogy nem így tervezte az utat az ember- azért nem olyan rossz. Persze, lehet, hogy csak véletlen, meg szerencse. Vagy lehet, hogy más a rossz út mértékegysége -mert volt olyan út a környéken, amire több vidéki ismerős azt mondta, hogy arra nem megy vissza, merre lehet kerülni. - igaz ezt nem teljesen csinálták meg, csak szakaszosan. De összességében megint csak nem a mindenszar önti el az ember agyát. Persze, messze van mondjuk Ausztria, ahol két tanya közt is legalább olyan (vagy jobb) minőségű út van, mint nálunk két falu között, van még, hova fejlődni ilyen téren.

Természetesen nem mindenhol egyforma, és én sem járok mindenfele rendszeresen; de azt hiszem, hogy azt le is írtam, hogy nagyon sok fejlesztés kellene, és nem minden fasza. De ez valamiért néhányaknak valamiért biztos nem jelent meg a monitorán, kijelzőjén.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 106
31 050
113
Hiába a röhej,de bizony így van.15 éve a miénk volt KE legjobb minőségű úthálózata.Ma már hattul vagyunk a sorban.Meg azért a bulesz utak rosszabbak,de csehek, lengyelek,stb simán léptek minket.Pedig igen pocsék utak voltak náluk is, régen.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 097
27 372
113

 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 379
7 867
113
Én ezt tapasztalom. Akkor elé kell ezt képzelni a mondandómnak ezt a mondatot. Mondjuk pont felénk az egyik jelentősebb vonal pár éve, a mellékvonal, meg a fővonal most újul meg. Azt nem mondtam, hogy minden fasza. Lenne igény további fejlesztésekre, de azért engem nem önt el a mindenszarizmus, ha vonalbezárás helyett bizonyos szintű felújítás történik, és akkor sem, ha nem lebontják az állomásokat, hanem teljesen felújítják. Mondjuk azt is gondolom, hogy bizonyos mértékben a mindenkori vasúti vezetés is felelős azért, hogy személyforgalom tekintetében a megítélése olyan-amilyen.

Mifelénk -tágabb értelemben- nagyon sok utat újítottak fel, szinte már alig van kritikán aluli, de az is jellemzően kis forgalmú út. De az, hogy a keleti határtól Ausztriáig, vagy a Balatonig, esetleg Győrig; de akár Gyöngyösig el lehet jutni jó minőségű alsóbb rendű úton -úgy, hogy nem így tervezte az utat az ember- azért nem olyan rossz. Persze, lehet, hogy csak véletlen, meg szerencse. Vagy lehet, hogy más a rossz út mértékegysége -mert volt olyan út a környéken, amire több vidéki ismerős azt mondta, hogy arra nem megy vissza, merre lehet kerülni. - igaz ezt nem teljesen csinálták meg, csak szakaszosan. De összességében megint csak nem a mindenszar önti el az ember agyát. Persze, messze van mondjuk Ausztria, ahol két tanya közt is legalább olyan (vagy jobb) minőségű út van, mint nálunk két falu között, van még, hova fejlődni ilyen téren.

Természetesen nem mindenhol egyforma, és én sem járok mindenfele rendszeresen; de azt hiszem, hogy azt le is írtam, hogy nagyon sok fejlesztés kellene, és nem minden fasza. De ez valamiért néhányaknak valamiért biztos nem jelent meg a monitorán, kijelzőjén.
Mondjuk a hazai utak hát október elején mohács leugrunk a sógorhoz egy hétvégére. Plusz 72 ezer Ft a futómű javítása mert Kenderes után a 4 es olyan jó minőségű. M3 Gyöngyös után Miskolc felé toldozgatás mert hát mostanra talán már jó lett.
Az a baj hazai útfelújításokkal hogy max pár évet bírnak ki. Vagy a minőség ellenőrzés illetve előírások tágak az aszfalt esetében vagy egêsz egyszerűen túl sokat kell visszaosztani. Inkább is-is. Így meg marad "jó ez eladás alapon".
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 106
31 050
113
Mondjuk inkább úgy,hogy a szart is kilopjak belőle-kozben amennyibe papíron került,arány koptato rétegnek kéne lennie rajta, gyémántberakasos erdesitessel....
 
  • Tetszik
Reactions: Árpicsek

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
24 974
82 849
113

 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Nber

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
Mondjuk a hazai utak hát október elején mohács leugrunk a sógorhoz egy hétvégére. Plusz 72 ezer Ft a futómű javítása mert Kenderes után a 4 es olyan jó minőségű. M3 Gyöngyös után Miskolc felé toldozgatás mert hát mostanra talán már jó lett.
Az a baj hazai útfelújításokkal hogy max pár évet bírnak ki. Vagy a minőség ellenőrzés illetve előírások tágak az aszfalt esetében vagy egêsz egyszerűen túl sokat kell visszaosztani. Inkább is-is. Így meg marad "jó ez eladás alapon".
Nekünk ilyen még nem volt. Természetesen egy ilyen korú autónál, ami nekünk van természetes a futómű kopó alkatrészeinek cseréje, de rendkívüli még nem volt.
Nem voltam még az M3-as azon szakaszán, mi más irányból szoktunk menni, a környéken meg nem pályázunk. Igazábol a régi hármason is nagyon jól lehet haladni; volt, mikor jobban lehetett, mint pályán.

Ez, a hamar elhasználódás nyilván több oldalról következik; nem vagyok útépítő, de csak tippelni tudom, hogy a vélhető lenyúlásokon kívül más okok is közrejátszhatnak; pl. sokszor, főleg ha nem teljes felújítás és átépítés történik, akkor egy alap nélküli útra toldozgatnak, amik nem ilyen mértékű és méretű forgalomra lettek tervezve.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
24 974
82 849
113
  • Dühítő
  • Vicces
Reactions: fip7 and antigonosz
Status
Not open for further replies.