Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 895
32 541
113
Nincsen igazad, a vasúti pályák nagyon kis százaléka ujjul meg, ez a tempóval ha jól emlékszem a tavalyi számokra pálya több mint száz évente cserélődne a kitérők meg talán 200+, tehát minden évben nő a leromlás.

A közutak 54 százaléka rossz vagy nem megfelelő a Magyar Közút tavalyi adatai alapján. (16 százalék tűrhető, a maradék megfelelő vagy jó)
Ebben az önkormányzati kezelésű utak nincsenek benne.

Áh, itt is van egy adatsor, közben kollegám mondta hogy van ilyen nem pdf-es adat is:
(van az utakon javulás, de még nem jött el a kánaán)
Én ezt tapasztalom. Akkor elé kell ezt képzelni a mondandómnak ezt a mondatot. Mondjuk pont felénk az egyik jelentősebb vonal pár éve, a mellékvonal, meg a fővonal most újul meg. Azt nem mondtam, hogy minden fasza. Lenne igény további fejlesztésekre, de azért engem nem önt el a mindenszarizmus, ha vonalbezárás helyett bizonyos szintű felújítás történik, és akkor sem, ha nem lebontják az állomásokat, hanem teljesen felújítják. Mondjuk azt is gondolom, hogy bizonyos mértékben a mindenkori vasúti vezetés is felelős azért, hogy személyforgalom tekintetében a megítélése olyan-amilyen.

Mifelénk -tágabb értelemben- nagyon sok utat újítottak fel, szinte már alig van kritikán aluli, de az is jellemzően kis forgalmú út. De az, hogy a keleti határtól Ausztriáig, vagy a Balatonig, esetleg Győrig; de akár Gyöngyösig el lehet jutni jó minőségű alsóbb rendű úton -úgy, hogy nem így tervezte az utat az ember- azért nem olyan rossz. Persze, lehet, hogy csak véletlen, meg szerencse. Vagy lehet, hogy más a rossz út mértékegysége -mert volt olyan út a környéken, amire több vidéki ismerős azt mondta, hogy arra nem megy vissza, merre lehet kerülni. - igaz ezt nem teljesen csinálták meg, csak szakaszosan. De összességében megint csak nem a mindenszar önti el az ember agyát. Persze, messze van mondjuk Ausztria, ahol két tanya közt is legalább olyan (vagy jobb) minőségű út van, mint nálunk két falu között, van még, hova fejlődni ilyen téren.

Természetesen nem mindenhol egyforma, és én sem járok mindenfele rendszeresen; de azt hiszem, hogy azt le is írtam, hogy nagyon sok fejlesztés kellene, és nem minden fasza. De ez valamiért néhányaknak valamiért biztos nem jelent meg a monitorán, kijelzőjén.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 248
33 547
113
Hiába a röhej,de bizony így van.15 éve a miénk volt KE legjobb minőségű úthálózata.Ma már hattul vagyunk a sorban.Meg azért a bulesz utak rosszabbak,de csehek, lengyelek,stb simán léptek minket.Pedig igen pocsék utak voltak náluk is, régen.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 311
34 986
113

 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
Én ezt tapasztalom. Akkor elé kell ezt képzelni a mondandómnak ezt a mondatot. Mondjuk pont felénk az egyik jelentősebb vonal pár éve, a mellékvonal, meg a fővonal most újul meg. Azt nem mondtam, hogy minden fasza. Lenne igény további fejlesztésekre, de azért engem nem önt el a mindenszarizmus, ha vonalbezárás helyett bizonyos szintű felújítás történik, és akkor sem, ha nem lebontják az állomásokat, hanem teljesen felújítják. Mondjuk azt is gondolom, hogy bizonyos mértékben a mindenkori vasúti vezetés is felelős azért, hogy személyforgalom tekintetében a megítélése olyan-amilyen.

Mifelénk -tágabb értelemben- nagyon sok utat újítottak fel, szinte már alig van kritikán aluli, de az is jellemzően kis forgalmú út. De az, hogy a keleti határtól Ausztriáig, vagy a Balatonig, esetleg Győrig; de akár Gyöngyösig el lehet jutni jó minőségű alsóbb rendű úton -úgy, hogy nem így tervezte az utat az ember- azért nem olyan rossz. Persze, lehet, hogy csak véletlen, meg szerencse. Vagy lehet, hogy más a rossz út mértékegysége -mert volt olyan út a környéken, amire több vidéki ismerős azt mondta, hogy arra nem megy vissza, merre lehet kerülni. - igaz ezt nem teljesen csinálták meg, csak szakaszosan. De összességében megint csak nem a mindenszar önti el az ember agyát. Persze, messze van mondjuk Ausztria, ahol két tanya közt is legalább olyan (vagy jobb) minőségű út van, mint nálunk két falu között, van még, hova fejlődni ilyen téren.

Természetesen nem mindenhol egyforma, és én sem járok mindenfele rendszeresen; de azt hiszem, hogy azt le is írtam, hogy nagyon sok fejlesztés kellene, és nem minden fasza. De ez valamiért néhányaknak valamiért biztos nem jelent meg a monitorán, kijelzőjén.
Mondjuk a hazai utak hát október elején mohács leugrunk a sógorhoz egy hétvégére. Plusz 72 ezer Ft a futómű javítása mert Kenderes után a 4 es olyan jó minőségű. M3 Gyöngyös után Miskolc felé toldozgatás mert hát mostanra talán már jó lett.
Az a baj hazai útfelújításokkal hogy max pár évet bírnak ki. Vagy a minőség ellenőrzés illetve előírások tágak az aszfalt esetében vagy egêsz egyszerűen túl sokat kell visszaosztani. Inkább is-is. Így meg marad "jó ez eladás alapon".
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 248
33 547
113
Mondjuk inkább úgy,hogy a szart is kilopjak belőle-kozben amennyibe papíron került,arány koptato rétegnek kéne lennie rajta, gyémántberakasos erdesitessel....
 
  • Tetszik
Reactions: Árpicsek

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 736
113

 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Nber

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 895
32 541
113
Mondjuk a hazai utak hát október elején mohács leugrunk a sógorhoz egy hétvégére. Plusz 72 ezer Ft a futómű javítása mert Kenderes után a 4 es olyan jó minőségű. M3 Gyöngyös után Miskolc felé toldozgatás mert hát mostanra talán már jó lett.
Az a baj hazai útfelújításokkal hogy max pár évet bírnak ki. Vagy a minőség ellenőrzés illetve előírások tágak az aszfalt esetében vagy egêsz egyszerűen túl sokat kell visszaosztani. Inkább is-is. Így meg marad "jó ez eladás alapon".
Nekünk ilyen még nem volt. Természetesen egy ilyen korú autónál, ami nekünk van természetes a futómű kopó alkatrészeinek cseréje, de rendkívüli még nem volt.
Nem voltam még az M3-as azon szakaszán, mi más irányból szoktunk menni, a környéken meg nem pályázunk. Igazábol a régi hármason is nagyon jól lehet haladni; volt, mikor jobban lehetett, mint pályán.

Ez, a hamar elhasználódás nyilván több oldalról következik; nem vagyok útépítő, de csak tippelni tudom, hogy a vélhető lenyúlásokon kívül más okok is közrejátszhatnak; pl. sokszor, főleg ha nem teljes felújítás és átépítés történik, akkor egy alap nélküli útra toldozgatnak, amik nem ilyen mértékű és méretű forgalomra lettek tervezve.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 736
113
  • Dühítő
  • Vicces
Reactions: fip7 and antigonosz

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 248
33 547
113
Nekünk ilyen még nem volt. Természetesen egy ilyen korú autónál, ami nekünk van természetes a futómű kopó alkatrészeinek cseréje, de rendkívüli még nem volt.
Nem voltam még az M3-as azon szakaszán, mi más irányból szoktunk menni, a környéken meg nem pályázunk. Igazábol a régi hármason is nagyon jól lehet haladni; volt, mikor jobban lehetett, mint pályán.

Ez, a hamar elhasználódás nyilván több oldalról következik; nem vagyok útépítő, de csak tippelni tudom, hogy a vélhető lenyúlásokon kívül más okok is közrejátszhatnak; pl. sokszor, főleg ha nem teljes felújítás és átépítés történik, akkor egy alap nélküli útra toldozgatnak, amik nem ilyen mértékű és méretű forgalomra lettek tervezve.
Szerecsenymosdatas
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
2 008
9 150
113

Kib@szott taxisok (asszem) maradhattak KATA-sok, úgyhogy kussolhatnak.
 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
2 008
9 150
113
MED_0017325857.png