Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Egyre komplexebb a gazdasági környezet. A nemzetállamok lassan túl kicsi hozzájuk és valahogy azért mégis szábályozni kellene őket.
Erre lenne jo az EU. Valamilyen kozos minimum sztenderdet szamtalan teruleten meg kellene hatarozni. Ezzel nem is lenne semmi gond. Szerintem mindenki szivesen elfogadna ezeket. Sajnos eddig inkabb csak valamilyen (nemet?) lobbicsoportok kereseit szolgalta ki az EU, de lehetne jobb. Akar mukodhetne is.

Talan mar konszenzusos az a megallapitas, hogy eloszor a kozlekedest kellene kozos nevezore hozni az unioban.
A kresz(!!!), a jogositvanyok, a gepjarmuvek vizsgaztatasa, a parkolasok fizetese stb, stb... Addig rohadt nehez lesz onvezeto autot epiteni, amig egy egyszeru korforgalmat sem ugyanugy hasznalnak a kulonbozo orszagokban. o_O Kesobb johetne a tomegkozlekedes, aztan ... nem tudom. Kozos fizetesi platform, wechat.. vagyis EUchat. Hasonlo jegy es berlet vasarlasi feluletek. Ilyesmik.
Kozos hatarvedelmi sztenderdek is jok lennenek, de addig meg sok ezer oldal fog leporogni a ny-eu topikban. :rolleyes:
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 843
9 771
113
Pl a sok apró nemzeti vasúttársaság helyett lenne egy nagy európai, amit aztán sokkal hatékonyabbá lehetne tenni mint a sok aprót stb.

Ööö... szét kéne választani a vasúti közlekedést az infrastruktúra kialakítására és fenntartására (sínek) és a közlekedési társaságokra (vonatok). Az előbbi működhet nemzeti alapon, sőt igazán helyben tudják, hogy hova menjen sín. A második viszont nem biztos hogy jó lenne egyetlen nagy, hanem 2-3 nagyobb társaság amelyik verseng.

Persze itt is előjönne a fő probléma, hogy hol legyen a cég, hol fizessen adót stb.

Ha a tarsadalomnak hozott kozvetett haszon a fontos, akkor mukodtessunk annyi kis vonalat amennyit csak elbirunk, akar allami tamogatassal is.

Épp az ellenkezője. A kis vonalak a vasút régből maradt maradványai amit fel kell számolni. A busz sokkal olcsóbb. Az elektromos buszok elterjedése meg végleg értelmetlenné teszi a kis vonalakat. Nyugaton is szépen szívódnak fel ezek a vonalak. Mo ha okos akarna lenni, akkor előre menekülne és gyorsan felszámolná ezeket a vonalakat, megspórolva egy csomó pénzt és energiát. Természetesen ésszel, vagyis először kialakítani a megfelelő úthálózatot és buszközlekedést és utána jühetne a vonalak felszámolása.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 210
33 627
113
- A Bibliát is egy többezer éves, teljesen más kontexusban, más kultúrában, más tudású, műveltségű emberek írták a kortársaiknak, oszt' te mégis szó nélkül elhiszed azt, amit ma értelmez neked belőle egy mai ember, aki ebből él ...

Azért ez sem ilyen egyszerű. Magát a kommentárok, magyarázatok elkészülését tudományos munka előzi meg, amely egyszerre öleli fel a történelem, nyelvészet és teológia területét. Azonfelül maga a fordítás vagy annak revideálása sem egy emberes munka, ki-ki kénye kedve szerint. Szóval nem random értelmezésről és magyarázatról beszélünk. Persze normális esetben; kontárok, félremagyarázók, laikus értelmezők, vagy éppen értelmezési viták meg minden tudományterületen vannak. Az ebből élést meg általánosságban hagyjuk, sokan nagy tévedésekben élnek e téren. :confused:
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 689
13 177
113
Azért ez sem ilyen egyszerű. Magát a kommentárok, magyarázatok elkészülését tudományos munka előzi meg, amely egyszerre öleli fel a történelem, nyelvészet és teológia területét. Azonfelül maga a fordítás vagy annak revideálása sem egy emberes munka, ki-ki kénye kedve szerint. Szóval nem random értelmezésről és magyarázatról beszélünk. Persze normális esetben; kontárok, félremagyarázók, laikus értelmezők, vagy éppen értelmezési viták meg minden tudományterületen vannak. Az ebből élést meg általánosságban hagyjuk, sokan nagy tévedésekben élnek e téren. :confused:

A hozzászólásod első részével természetesen alapvetően egyetértek - kiegészítve továbbra is a mondatom első részével.
A mondatom második részét pedig nem általánosságban írtam - ahogy a példáim is konkrétak voltak - hanem konkrét példák alapján.
Nem szeretnék jobban belemenni a témába számos okból: Nincs meg hozzá kellő felkészültségem, de attól sajnos még volt/van több tapasztalatom, ami a véleményemet így formálta.
A vallási témák érzékeny terület, hiszen hitről, hitvilágról szólnak - kár belebonyolódni.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 210
33 627
113
A hozzászólásod első részével természetesen alapvetően egyetértek - kiegészítve továbbra is a mondatom első részével.
A mondatom második részét pedig nem általánosságban írtam - ahogy a példáim is konkrétak voltak - hanem konkrét példák alapján.
Nem szeretnék jobban belemenni a témába számos okból: Nincs meg hozzá kellő felkészültségem, de attól sajnos még volt/van több tapasztalatom, ami a véleményemet így formálta.
A vallási témák érzékeny terület, hiszen hitről, hitvilágról szólnak - kár belebonyolódni.

Nekem meg van, ezért írtam azt, amit, nem általánosságban. Ahhoz viszont megvan a kellő "felkészültséged", hogy véleményt fogalmazz meg, abból is igen sarkosat? Akkor, hogy is van ez? Mindenesetre becsülöm, hogy elismered felkészületlenségedet, ez is ritka manapság.
Én is látom a hegyeket, tanultam geológiát is, mégsem alkotok sarkalatos véleményt pl. a geológusok munkájáról. :)

Miért lenne érzékeny? Nem érzékeny téma az, csak fél, vagy nulla tudással/információval nehéz róla érdemben beszélni, az előítélet -amit sajnálatosan az egyházak is sok esetben táplálnak- pedig nagyon nagy, csak hát az érem másik oldalát, a valódi információról való kérdést (pl. az "ebből él" , vagy a mi-miért részen) nem látom.

Na de ez egy hadtech' fórum, nem hitéleti, ennyi az off. :)
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 780
18 055
113
Pl a sok apró nemzeti vasúttársaság helyett lenne egy nagy európai, amit aztán sokkal hatékonyabbá lehetne tenni mint a sok aprót stb. Értem, hogy ezáltal a tagállamok /QUOTE]
Esélytelen. Pl.

- A DB (Deutsche Bahn) egy érdekes összvér. Kb. 330ezer munkavállalója van, de ebbōl kb. 200ezer van csak Németországban. Nagyon komoly érdekeltségek vannak a Közel-Keleten.

- a franciák (SNCF) folyamatosan sztrájkolnak. Ha egyesíted a vasútat, egyesítened kell a munkavállalói viszonyokat - lásd a Macron próbálkozásai..

- fejlettség: ezt kár ragozni

Sok dolog van ellene, de inkább az egyesítés irányába kellene menni, mert az EU így papírtigris. Szeretnék Egyesült Európai Úniót, de nem ilyen vezetéssel és nem a liberalizmus vonalán.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 689
13 177
113
Nekem meg van, ezért írtam azt, amit, nem általánosságban. Ahhoz viszont megvan a kellő "felkészültséged", hogy véleményt fogalmazz meg, abból is igen sarkosat? Akkor, hogy is van ez? Mindenesetre becsülöm, hogy elismered felkészületlenségedet, ez is ritka manapság.
Én is látom a hegyeket, tanultam geológiát is, mégsem alkotok sarkalatos véleményt pl. a geológusok munkájáról. :)

Miért lenne érzékeny? Nem érzékeny téma az, csak fél, vagy nulla tudással/információval nehéz róla érdemben beszélni, az előítélet -amit sajnálatosan az egyházak is sok esetben táplálnak- pedig nagyon nagy, csak hát az érem másik oldalát, a valódi információról való kérdést (pl. az "ebből él" , vagy a mi-miért részen) nem látom.

Na de ez egy hadtech' fórum, nem hitéleti, ennyi az off. :)

Tömören: Felkészültség: Tanulta, tanulmányozza pl. teológián, hivatása illetve "műkedvelőként" behatóan foglalkozik a területtel.
Attól, hogy nem tartozol ezen csoportokba, attól meg lehet valamilyen mértékű belelátásod/infód: Rendszeresen jártál pl. hittanra, szertartásokra, aktív tagja voltál a helyi egyházközségnek, tartottál kapcsolatot lelkészekkel, akár baráti is lehetett a viszony, illetve rokoni körben is lehet.
Így nemcsak lehettek/lehetnek infóid, de meg is tapasztalhattál olyan történéseket, amik akár sarkos vélemények kialakítását is indukálhatják benned.
Azért ez nem a stadionon kívülről bekiabálás.
Az egyházak a világon mindenhol gazdasági/politikai/társadalmi szervezetek (igen, ha a csillagok együtt állnako_O, akkor leginkább spirituálisak): Emberek működtetik.
Az emberek pedig gyarlók; előfordul, hogy a saját maguk hirdette erkölcsi elveket sem tartják be, ami pont ezért szembetűnő, megütközést keltő.

Na, de szerintem is térjünk vissza a fegyverekhez!:)
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 843
9 771
113
Tömören: Felkészültség: Tanulta, tanulmányozza pl. teológián, hivatása illetve "műkedvelőként" behatóan foglalkozik a területtel.
Attól, hogy nem tartozol ezen csoportokba, attól meg lehet valamilyen mértékű belelátásod/infód: Rendszeresen jártál pl. hittanra, szertartásokra, aktív tagja voltál a helyi egyházközségnek, tartottál kapcsolatot lelkészekkel, akár baráti is lehetett a viszony, illetve rokoni körben is lehet.
Így nemcsak lehettek/lehetnek infóid, de meg is tapasztalhattál olyan történéseket, amik akár sarkos vélemények kialakítását is indukálhatják benned.
Azért ez nem a stadionon kívülről bekiabálás.
Az egyházak a világon mindenhol gazdasági/politikai/társadalmi szervezetek (igen, ha a csillagok együtt állnako_O, akkor leginkább spirituálisak): Emberek működtetik.
Az emberek pedig gyarlók; előfordul, hogy a saját maguk hirdette erkölcsi elveket sem tartják be, ami pont ezért szembetűnő, megütközést keltő.

Na, de szerintem is térjünk vissza a fegyverekhez!:)

Visszatérni? De hiszen az egyház a legnagyobb fegyver! :)
 
M

molnibalage

Guest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Tcat

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 843
9 771
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Persze kicsit nagyzolás leggyorsabbnak nevezni, hiszen pár tíz kilóméter per órával gyorsabb csak az átlagtól :)

Ami érdekes a gépnél az a hajtómű tudtommal. Olyan turbofan, aminél a fan hátul van.
 
M

molnibalage

Guest
Próbálok nem röhögni vagy sírni.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

És ezt a zseni egy tudományos bizottság tagja. Elképesztőnek találom azt, hogy milyen emberek kerülhetnek és hova...
 
  • Tetszik
Reactions: dragonette

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 442
61 432
113
Szerintem ez itt nagyon érdekes, jó pár fórumtársnak ajánlom végig lapozásra:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 843
9 771
113
Szerintem ez itt nagyon érdekes, jó pár fórumtársnak ajánlom végig lapozásra:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Általában azok akik az ilyet értik, azoknak nincs rá szüksége. Akiknek meg szüksége lenne erre, azok meg nem értik meg.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.