Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag

Guest
Aha, elméletben tök jó, gyakorlatban írtam példát, h a háziorvos szépen eltökölt egy évet, mire egyáltalán kardiológiára küldte az ismerőst, mert biztos szimulál.
A fentebb felvázolt rendszerben is bármikor dönthetsz úgy, hogy elmész szakrendelőbe.
Másik ismerőst bő fél évig diétáztatta, mire egyáltalán UH-ra elküldte, másik doki küldte el CT-re, amire a háziorvos megsértődött, mert nehogy már a feje fölött átnyúljanak. Jelzem, ismerős problémája 2023 januárban kezdődött, 2023 karácsonyát kórházban töltötte, 24én hajnalban mentő vitte el. Miközben szeptemberig hallgatta a háziorvostól, h diéta, minden oké.
Az egész rendszer alapja az, hogy mindenki tisztában kell legyen vele, hogy - mint ahogy most is - szabad orvosválasztás van. Ha pedig műhiba történik - indokolatlanul tartotta vissza a szakrendelőtől a beteget - akkor műhibaper. Nyilván sokkal gyakrabban lesznek beküldve a betegek beutalóval, ha jobban számonkérhetőek lesznek a háziorvosok. Ez persze nagyobb terhelést is jelent, ugyanakkor a szakrendelők is némileg tehermentesíti a sok idiótától, amelyik mondjuk hirtelen beesik a szemklinikára, hogy rettenetesen fáj, amikor vizel. Márpedig elképesztően sok ilyen IS van.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
T

Törölt tag

Guest
A vizitdíjnak nem az az értelme, hogy további forrásokat vonjanak be az ellátásba (ez csak eszköz), hanem hogy leszoktassák az unatkozó nyanyákat, meg a hipochondereket, a felesleges erőforrás pazarlásról.
És működött! A máskor tömött váróteremben voltunk 3-4-en, öregasszonyok nem oda mentek pletyizni.

Kivezetése után meg volt szerencsém hallgatni ahogy a mamókával veszekedtek betegfelvételnél, hogy neki 2 hét múlva kell visszajönnie, tegnap volt ott.
Hádde hádde hádde... Neki fáj.
Igen, fájt tegnap is meg tegnapelőtt is, vegye be a gyógyszert és 2 hét múlva jöjjön vissza ellenőrzésre.

Mögötte meg gyűlik a sor míg negyed óra után megunta betegfelvevő és a karánál fogta kivitte az épületből.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 843
37 652
113

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 940
67 990
113
Hogy példát hozzak. De valahogy a cseh mozdony és villamosgyártás is létezik.
Horthy vs Orbán relációban a mai cseh nehéz-, illetve gépipar nem releváns példa.
Horthynak volt gépipara, a csehek a rendszerváltás után nem adták el kabátgombokért a saját anyjukat is, mint mi a 90-es években, míg Orbán 2010-ben egy rakás szart örökölt, nulla hazai magyar iparral.
1998 és 2002 között se volt már meg a zöme annak, ami 1990 után bezárt és leépült.

Ha te nyertél volna 2010-ben választást, írd már ide le, hogy miképp építettél volna fel egy MÁVAG-szintű csodát.

1993 óta vagyok műszaki pályán és végignéztem, hogy ebben az országban minden, ami magyar tulajdonú volt, megszűnt. Amit a német, vagy az amerikai idehozott, az meg azt csinálta, amit a külföldi vezetés mondott neki és amit a külföldi tervezők alkottak.
Egy ipari termelői láncot egyetlen tollvonással meg lehet semmisíteni és mégegy tollvonás egy multit behozni a helyére.
Utána viszont lehetetlen a dolgot visszacsinálni.
Van Magyarországon autógyár? Van.
Magyar autógyár is van? Nincs.
Fel lehet építeni egy tisztán magyar autógyárat az idetelepült multik árnyékában? Nem.
Ennyire egyszerű.

Tetszettek volna anno patriótábbak lenni az elvtársak és az urak, mint pl a lengyelek és csehek és akkor nem lennénk ilyen helyzetben.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 940
67 990
113
Óriási hiba a mai magyar helyzet megértéséhez úgynevezett bezzeg-példákat hozni.
Bezzeg az USA, bezzeg a csehek, bezzeg a Horthy, pláne, hogy Horthy küzdelmét az Antant országokkal, Orbán vs EU relációhoz hasonlítjuk.

Vagy csak nem azt akarjuk elismerni ezzel, hogy az egykori Antant egyenlő a mostani EU-val?
Mert akkor nincs több kérdésem.
Ha ez így nyiltan kimondjuk, akkor pokolba az egész euro-atlanti integrációval, ha a közép-európai Magyarország felemelkedésének még a XXI. században is egy Antant állja útját.
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
az egykori Antant egyenlő a mostani EU-val

a közép-európai Magyarország felemelkedésének még a XXI. században is egy Antant állja útját.
Bakker, neked nagyon becsípődött ez az EU/NATO ellenesség. Tisztára, mint azok, akiknek mindenről orbán jut eszébe. Mint én. :)
Tehát az ország sorsáért nem azok a kapzsi, a haza iránt nulla elkötelezettségű politikusok a felelősek, akik irányítják az országot évtizedek óta, hanem a gonosz nyugati sátánfattya népek. Előtte meg a ruszkik, azelőtt meg a fritzek, még előtte a komcsik, meg az osztrák, meg a török, meg a tatár. Mi soha nem vagyunk felelősek a sorsunkért igaz-e?
Balsors, akit régen tép mi?
Jaj de tele a mindenem ezzel a nyervogással...
Itt is olvasom sokaktól, hogy lett-e Bécsben kávéház meg blabla., de érdekes módon, a melóhelyem és a beszállítói, akikre rálátok, elég szépen elkaristolnak az EU piacon. Igaz nem 2 év alatt, hanem 15, de szépen feltornázták magukat. Ja, melóznak is rendesen a főnökök, nem csak a konditeremben vakarják a töküket, És nincs 30-50 milliós autójuk, jachtjuk, meg palotájuk, horgásztavuk, lovardájuk, hanem van lézervágójuk, élhajlítójuk, megmunkálóközpontjaik, normális üzemcsarnokuk és 20-30 embernek adnak melót. És a gaz eu, a rettenetes elnyomásban, finanszírozott gépbeszerzéseket és beruházásokat is, persze, csak ha a megfelelő pályázatíró cégek készítették a pályázatot.
Hogy-hogynem, a naaaaagy eu elnyomásban sikerült nekik felépíteniük a cégeiket, igaz, sokszor éjszakákat dolgozva, és a családjuk elvesztése árán.
Élni és kihasználni kell tudni a lehetőségeket, meg dolgozni.
Érdekes, ezeket mindig érvként olvasom az itthonmaradás mellett...
 
T

Törölt tag

Guest
Hogy példát hozzak. De valahogy a cseh mozdony és villamosgyártás is létezik.

KGST-ben a csehek kapták a gyorsvasúti villamosmozdony gyártást (ЧС széria), egészen a közelmúltig bedolgoztak az orosz vasútra alkatrészellátással.
Ahogy a románok is abból élték túl, hogy a könnyű dízelmozdonyokat ők kapták. Mi meg a buszgyártást...
Itt egy vidíjó róla:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 843
37 652
113
Horthy vs Orbán relációban a mai cseh nehéz-, illetve gépipar nem releváns példa.
Horthynak volt gépipara, a csehek a rendszerváltás után nem adták el kabátgombokért a saját anyjukat is, mint mi a 90-es években, míg Orbán 2010-ben egy rakás szart örökölt, nulla hazai magyar iparral.
1998 és 2002 között se volt már meg a zöme annak, ami 1990 után bezárt és leépült.

Ha te nyertél volna 2010-ben választást, írd már ide le, hogy miképp építettél volna fel egy MÁVAG-szintű csodát.

1993 óta vagyok műszaki pályán és végignéztem, hogy ebben az országban minden, ami magyar tulajdonú volt, megszűnt. Amit a német, vagy az amerikai idehozott, az meg azt csinálta, amit a külföldi vezetés mondott neki és amit a külföldi tervezők alkottak.
Egy ipari termelői láncot egyetlen tollvonással meg lehet semmisíteni és mégegy tollvonás egy multit behozni a helyére.
Utána viszont lehetetlen a dolgot visszacsinálni.
Van Magyarországon autógyár? Van.
Magyar autógyár is van? Nincs.
Fel lehet építeni egy tisztán magyar autógyárat az idetelepült multik árnyékában? Nem.
Ennyire egyszerű.

Tetszettek volna anno patriótábbak lenni az elvtársak és az urak, mint pl a lengyelek és csehek és akkor nem lennénk ilyen helyzetben.

A cseh ipar sem maradt mind cseh kézen. A Skoda Művek 1999-ben megszűnt, a jogutódjai
Doosan Skoda Power (a nevéből kiderül, hogy kik a tulajdonosok). Ők gőzturbinákat gyártanak például.
A Skoda Transportation cseh milliárdosok tulajdonába került viszont külföldi befektetési cégeken keresztül, egyik a hollandiai bejegyzésű PPF csoport, amely mögött a nemrég balesetben elhunyt Petr Kellner állt (99%-os tulajdonosa volt). 10%-át egy másik cseh milliárdos, Michal Korecky szerezte meg. Ez valóban egy "nemzeti bajnok". Gyártanak mozdonyt, motorvonatot, villamost (a csehszlovák időkben utóbbiakat a CKD gyártotta, "Tatra" márkanéven (nem az a cég, mint a Tatra teherautók).
A Skoda Auto úgy tudom a szociban sem volt egy cég a Skoda Művekkel, csak a neve volt az, a VW csoporté teljesen.
A LIAZ ami Skoda emblémával is forgalmazta annak idején a teherautóit (a Karosa - ma már Iveco Czech Republic - meg a buszait szintén "Skoda"-ként exportálta pl. hozzánk*), megszűnt 2003-ban. Utódja a TEDOM elvileg cseh kézben van egy brnói befektetési alap, a Jet Investment a tulajdonos (vannak más cseh cégeik is).
A Pilseni acélmű csődbe ment pár éve:


*A Skoda emblémának mondjuk lehetett az is az alapja, hogy Skoda motor volt ezekben a járművekben...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 940
67 990
113
Bakker, neked nagyon becsípődött ez az EU/NATO ellenesség. Tisztára, mint azok, akiknek mindenről orbán jut eszébe. Mint én. :)
Tehát az ország sorsáért nem azok a kapzsi, a haza iránt nulla elkötelezettségű politikusok a felelősek, akik irányítják az országot évtizedek óta, hanem a gonosz nyugati sátánfattya népek. Előtte meg a ruszkik, azelőtt meg a fritzek, még előtte a komcsik, meg az osztrák, meg a török, meg a tatár. Mi soha nem vagyunk felelősek a sorsunkért igaz-e?
Balsors, akit régen tép mi?
Jaj de tele a mindenem ezzel a nyervogással...
Itt is olvasom sokaktól, hogy lett-e Bécsben kávéház meg blabla., de érdekes módon, a melóhelyem és a beszállítói, akikre rálátok, elég szépen elkaristolnak az EU piacon. Igaz nem 2 év alatt, hanem 15, de szépen feltornázták magukat. Ja, melóznak is rendesen a főnökök, nem csak a konditeremben vakarják a töküket, És nincs 30-50 milliós autójuk, jachtjuk, meg palotájuk, horgásztavuk, lovardájuk, hanem van lézervágójuk, élhajlítójuk, megmunkálóközpontjaik, normális üzemcsarnokuk és 20-30 embernek adnak melót. És a gaz eu, a rettenetes elnyomásban, finanszírozott gépbeszerzéseket és beruházásokat is, persze, csak ha a megfelelő pályázatíró cégek készítették a pályázatot.
Hogy-hogynem, a naaaaagy eu elnyomásban sikerült nekik felépíteniük a cégeiket, igaz, sokszor éjszakákat dolgozva, és a családjuk elvesztése árán.
Élni és kihasználni kell tudni a lehetőségeket, meg dolgozni.
Érdekes, ezeket mindig érvként olvasom az itthonmaradás mellett...
Mit érsz el azzal, hogy azt mondod, mi is felelősek vagyunk, ha egyszer ez a saját felelősség mit se számít?
Ez arra jó, hogy olyanokat mentsünk fel, akik ezt nem kérték, de pont leszarják, hogy mi hogyan ostorozzuk önmagunk.

Az önostorozás egyetlen dologra jó csak: kisebbrendűségi komplexust okoz.
Az idetelepült multik sikere az EU érdeme, de az országunk kudarcaiért csak mi lehetünk felelősek.
Nos, ez nem a sikeres magabiztosság receptje, ilyen mentalitással nem lehet egy országot felemelni.
Egy ország akkor lehet győztes, ha verseng, de ehhez előbb fejben is le kell győzni az ellenfeleket. Itt senkinek nincsenek barátai. A két szép szemünkért senki se fog minket támogatni.
Az lesz a miénk, amit megszerzünk. Minden más, amit adnak, annak többszörösét akarják visszavenni. Farkastörvények vannak.
És hadd ne kelljen szeretnem azt, aki fejben előrrébb jár és ezt már felismerte, alkalmazza...

...ellenünk.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 940
67 990
113
Az ember, ha minél szofisztikáltabb, annál liberálisabb, miközben elkövet egy ordas nagy hibát. Magából indul ki.

Mindenki egyéni politikai preferenciáját a saját, illetve egység sugarú szubkultúrájának szocializációja, illetve IQ/EQ szintje határozza meg.
"Madarat tolláról, embert barátjáról"

A baj ott van, hogy a törvények, a politika és egy egész társadalom tevékenysége, élete már sokkal inkább konvergál egy primitív ösztönlény szintjére és aki ezt nem ismeri fel, az válik frusztrálttá.

Közismert, hogy a legtöbb értelmes ember úgy gondolja, hogy rajta kívül mindenki hülye.
És ezt jól is látja, mivel lehet egy egyénnek 120-130-as IQ-ja, ha csoportpszichológiai okokból egy társadalom IQ-ja kb 50-70-es értéken mozog.
Ezért nem véletlen, hogy a világ gazdasági berendezkedése alapvetően kapitalista, míg a politika - a rendre felbukkanó sok szép jobbítani szándékozó ideológia ellenére - szinte mindig valamiféle autoriter, populista, fasisztoid rezsim felé gravitál.
Kb egy pásztor és egy bégető birkanyáj egyszerű relációja.

Az EU - Magyarország kapcsolat is csak egy erőfölénnyel kialakított standardizáció, ahol az egységesítő, harmonizációs törekvések szükségszerűen a nagyok érdekeiben történnek.
Egyszerű anyagi haszonszerzés az egész, némi ideológiai maszlaggal leöntve.
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
ha egyszer ez a saját felelősség mit se számít?
Nem számít?!
Ne mond már bakker, hogy azt a pénzt, amit ide adnak nem lehetett volna sokkal hatékonyabban elosztani, hogy növeljük az ország versenyképességét? Az kinek a felelőssége?
Persze, farkas törvények vannak, de ne csináljunk már úgy, hogy nem lehet ezt kihasználni! Mint ahogy többeknek sikerült is!
Csak nem úgy kell az eus pénzeket felhasználni, mint a cigók a támogatást, hogy bmw-t meg aranyláncot veszel belőle...