Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 001
32 375
113

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 094
113
Hogy példát hozzak. De valahogy a cseh mozdony és villamosgyártás is létezik.
Horthy vs Orbán relációban a mai cseh nehéz-, illetve gépipar nem releváns példa.
Horthynak volt gépipara, a csehek a rendszerváltás után nem adták el kabátgombokért a saját anyjukat is, mint mi a 90-es években, míg Orbán 2010-ben egy rakás szart örökölt, nulla hazai magyar iparral.
1998 és 2002 között se volt már meg a zöme annak, ami 1990 után bezárt és leépült.

Ha te nyertél volna 2010-ben választást, írd már ide le, hogy miképp építettél volna fel egy MÁVAG-szintű csodát.

1993 óta vagyok műszaki pályán és végignéztem, hogy ebben az országban minden, ami magyar tulajdonú volt, megszűnt. Amit a német, vagy az amerikai idehozott, az meg azt csinálta, amit a külföldi vezetés mondott neki és amit a külföldi tervezők alkottak.
Egy ipari termelői láncot egyetlen tollvonással meg lehet semmisíteni és mégegy tollvonás egy multit behozni a helyére.
Utána viszont lehetetlen a dolgot visszacsinálni.
Van Magyarországon autógyár? Van.
Magyar autógyár is van? Nincs.
Fel lehet építeni egy tisztán magyar autógyárat az idetelepült multik árnyékában? Nem.
Ennyire egyszerű.

Tetszettek volna anno patriótábbak lenni az elvtársak és az urak, mint pl a lengyelek és csehek és akkor nem lennénk ilyen helyzetben.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 094
113
Óriási hiba a mai magyar helyzet megértéséhez úgynevezett bezzeg-példákat hozni.
Bezzeg az USA, bezzeg a csehek, bezzeg a Horthy, pláne, hogy Horthy küzdelmét az Antant országokkal, Orbán vs EU relációhoz hasonlítjuk.

Vagy csak nem azt akarjuk elismerni ezzel, hogy az egykori Antant egyenlő a mostani EU-val?
Mert akkor nincs több kérdésem.
Ha ez így nyiltan kimondjuk, akkor pokolba az egész euro-atlanti integrációval, ha a közép-európai Magyarország felemelkedésének még a XXI. században is egy Antant állja útját.
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 762
11 972
113
az egykori Antant egyenlő a mostani EU-val

a közép-európai Magyarország felemelkedésének még a XXI. században is egy Antant állja útját.
Bakker, neked nagyon becsípődött ez az EU/NATO ellenesség. Tisztára, mint azok, akiknek mindenről orbán jut eszébe. Mint én. :)
Tehát az ország sorsáért nem azok a kapzsi, a haza iránt nulla elkötelezettségű politikusok a felelősek, akik irányítják az országot évtizedek óta, hanem a gonosz nyugati sátánfattya népek. Előtte meg a ruszkik, azelőtt meg a fritzek, még előtte a komcsik, meg az osztrák, meg a török, meg a tatár. Mi soha nem vagyunk felelősek a sorsunkért igaz-e?
Balsors, akit régen tép mi?
Jaj de tele a mindenem ezzel a nyervogással...
Itt is olvasom sokaktól, hogy lett-e Bécsben kávéház meg blabla., de érdekes módon, a melóhelyem és a beszállítói, akikre rálátok, elég szépen elkaristolnak az EU piacon. Igaz nem 2 év alatt, hanem 15, de szépen feltornázták magukat. Ja, melóznak is rendesen a főnökök, nem csak a konditeremben vakarják a töküket, És nincs 30-50 milliós autójuk, jachtjuk, meg palotájuk, horgásztavuk, lovardájuk, hanem van lézervágójuk, élhajlítójuk, megmunkálóközpontjaik, normális üzemcsarnokuk és 20-30 embernek adnak melót. És a gaz eu, a rettenetes elnyomásban, finanszírozott gépbeszerzéseket és beruházásokat is, persze, csak ha a megfelelő pályázatíró cégek készítették a pályázatot.
Hogy-hogynem, a naaaaagy eu elnyomásban sikerült nekik felépíteniük a cégeiket, igaz, sokszor éjszakákat dolgozva, és a családjuk elvesztése árán.
Élni és kihasználni kell tudni a lehetőségeket, meg dolgozni.
Érdekes, ezeket mindig érvként olvasom az itthonmaradás mellett...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Hogy példát hozzak. De valahogy a cseh mozdony és villamosgyártás is létezik.

KGST-ben a csehek kapták a gyorsvasúti villamosmozdony gyártást (ЧС széria), egészen a közelmúltig bedolgoztak az orosz vasútra alkatrészellátással.
Ahogy a románok is abból élték túl, hogy a könnyű dízelmozdonyokat ők kapták. Mi meg a buszgyártást...
Itt egy vidíjó róla:

 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 001
32 375
113
Horthy vs Orbán relációban a mai cseh nehéz-, illetve gépipar nem releváns példa.
Horthynak volt gépipara, a csehek a rendszerváltás után nem adták el kabátgombokért a saját anyjukat is, mint mi a 90-es években, míg Orbán 2010-ben egy rakás szart örökölt, nulla hazai magyar iparral.
1998 és 2002 között se volt már meg a zöme annak, ami 1990 után bezárt és leépült.

Ha te nyertél volna 2010-ben választást, írd már ide le, hogy miképp építettél volna fel egy MÁVAG-szintű csodát.

1993 óta vagyok műszaki pályán és végignéztem, hogy ebben az országban minden, ami magyar tulajdonú volt, megszűnt. Amit a német, vagy az amerikai idehozott, az meg azt csinálta, amit a külföldi vezetés mondott neki és amit a külföldi tervezők alkottak.
Egy ipari termelői láncot egyetlen tollvonással meg lehet semmisíteni és mégegy tollvonás egy multit behozni a helyére.
Utána viszont lehetetlen a dolgot visszacsinálni.
Van Magyarországon autógyár? Van.
Magyar autógyár is van? Nincs.
Fel lehet építeni egy tisztán magyar autógyárat az idetelepült multik árnyékában? Nem.
Ennyire egyszerű.

Tetszettek volna anno patriótábbak lenni az elvtársak és az urak, mint pl a lengyelek és csehek és akkor nem lennénk ilyen helyzetben.

A cseh ipar sem maradt mind cseh kézen. A Skoda Művek 1999-ben megszűnt, a jogutódjai
Doosan Skoda Power (a nevéből kiderül, hogy kik a tulajdonosok). Ők gőzturbinákat gyártanak például.
A Skoda Transportation cseh milliárdosok tulajdonába került viszont külföldi befektetési cégeken keresztül, egyik a hollandiai bejegyzésű PPF csoport, amely mögött a nemrég balesetben elhunyt Petr Kellner állt (99%-os tulajdonosa volt). 10%-át egy másik cseh milliárdos, Michal Korecky szerezte meg. Ez valóban egy "nemzeti bajnok". Gyártanak mozdonyt, motorvonatot, villamost (a csehszlovák időkben utóbbiakat a CKD gyártotta, "Tatra" márkanéven (nem az a cég, mint a Tatra teherautók).
A Skoda Auto úgy tudom a szociban sem volt egy cég a Skoda Művekkel, csak a neve volt az, a VW csoporté teljesen.
A LIAZ ami Skoda emblémával is forgalmazta annak idején a teherautóit (a Karosa - ma már Iveco Czech Republic - meg a buszait szintén "Skoda"-ként exportálta pl. hozzánk*), megszűnt 2003-ban. Utódja a TEDOM elvileg cseh kézben van egy brnói befektetési alap, a Jet Investment a tulajdonos (vannak más cseh cégeik is).
A Pilseni acélmű csődbe ment pár éve:


*A Skoda emblémának mondjuk lehetett az is az alapja, hogy Skoda motor volt ezekben a járművekben...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 094
113
Bakker, neked nagyon becsípődött ez az EU/NATO ellenesség. Tisztára, mint azok, akiknek mindenről orbán jut eszébe. Mint én. :)
Tehát az ország sorsáért nem azok a kapzsi, a haza iránt nulla elkötelezettségű politikusok a felelősek, akik irányítják az országot évtizedek óta, hanem a gonosz nyugati sátánfattya népek. Előtte meg a ruszkik, azelőtt meg a fritzek, még előtte a komcsik, meg az osztrák, meg a török, meg a tatár. Mi soha nem vagyunk felelősek a sorsunkért igaz-e?
Balsors, akit régen tép mi?
Jaj de tele a mindenem ezzel a nyervogással...
Itt is olvasom sokaktól, hogy lett-e Bécsben kávéház meg blabla., de érdekes módon, a melóhelyem és a beszállítói, akikre rálátok, elég szépen elkaristolnak az EU piacon. Igaz nem 2 év alatt, hanem 15, de szépen feltornázták magukat. Ja, melóznak is rendesen a főnökök, nem csak a konditeremben vakarják a töküket, És nincs 30-50 milliós autójuk, jachtjuk, meg palotájuk, horgásztavuk, lovardájuk, hanem van lézervágójuk, élhajlítójuk, megmunkálóközpontjaik, normális üzemcsarnokuk és 20-30 embernek adnak melót. És a gaz eu, a rettenetes elnyomásban, finanszírozott gépbeszerzéseket és beruházásokat is, persze, csak ha a megfelelő pályázatíró cégek készítették a pályázatot.
Hogy-hogynem, a naaaaagy eu elnyomásban sikerült nekik felépíteniük a cégeiket, igaz, sokszor éjszakákat dolgozva, és a családjuk elvesztése árán.
Élni és kihasználni kell tudni a lehetőségeket, meg dolgozni.
Érdekes, ezeket mindig érvként olvasom az itthonmaradás mellett...
Mit érsz el azzal, hogy azt mondod, mi is felelősek vagyunk, ha egyszer ez a saját felelősség mit se számít?
Ez arra jó, hogy olyanokat mentsünk fel, akik ezt nem kérték, de pont leszarják, hogy mi hogyan ostorozzuk önmagunk.

Az önostorozás egyetlen dologra jó csak: kisebbrendűségi komplexust okoz.
Az idetelepült multik sikere az EU érdeme, de az országunk kudarcaiért csak mi lehetünk felelősek.
Nos, ez nem a sikeres magabiztosság receptje, ilyen mentalitással nem lehet egy országot felemelni.
Egy ország akkor lehet győztes, ha verseng, de ehhez előbb fejben is le kell győzni az ellenfeleket. Itt senkinek nincsenek barátai. A két szép szemünkért senki se fog minket támogatni.
Az lesz a miénk, amit megszerzünk. Minden más, amit adnak, annak többszörösét akarják visszavenni. Farkastörvények vannak.
És hadd ne kelljen szeretnem azt, aki fejben előrrébb jár és ezt már felismerte, alkalmazza...

...ellenünk.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 094
113
Az ember, ha minél szofisztikáltabb, annál liberálisabb, miközben elkövet egy ordas nagy hibát. Magából indul ki.

Mindenki egyéni politikai preferenciáját a saját, illetve egység sugarú szubkultúrájának szocializációja, illetve IQ/EQ szintje határozza meg.
"Madarat tolláról, embert barátjáról"

A baj ott van, hogy a törvények, a politika és egy egész társadalom tevékenysége, élete már sokkal inkább konvergál egy primitív ösztönlény szintjére és aki ezt nem ismeri fel, az válik frusztrálttá.

Közismert, hogy a legtöbb értelmes ember úgy gondolja, hogy rajta kívül mindenki hülye.
És ezt jól is látja, mivel lehet egy egyénnek 120-130-as IQ-ja, ha csoportpszichológiai okokból egy társadalom IQ-ja kb 50-70-es értéken mozog.
Ezért nem véletlen, hogy a világ gazdasági berendezkedése alapvetően kapitalista, míg a politika - a rendre felbukkanó sok szép jobbítani szándékozó ideológia ellenére - szinte mindig valamiféle autoriter, populista, fasisztoid rezsim felé gravitál.
Kb egy pásztor és egy bégető birkanyáj egyszerű relációja.

Az EU - Magyarország kapcsolat is csak egy erőfölénnyel kialakított standardizáció, ahol az egységesítő, harmonizációs törekvések szükségszerűen a nagyok érdekeiben történnek.
Egyszerű anyagi haszonszerzés az egész, némi ideológiai maszlaggal leöntve.
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 762
11 972
113
ha egyszer ez a saját felelősség mit se számít?
Nem számít?!
Ne mond már bakker, hogy azt a pénzt, amit ide adnak nem lehetett volna sokkal hatékonyabban elosztani, hogy növeljük az ország versenyképességét? Az kinek a felelőssége?
Persze, farkas törvények vannak, de ne csináljunk már úgy, hogy nem lehet ezt kihasználni! Mint ahogy többeknek sikerült is!
Csak nem úgy kell az eus pénzeket felhasználni, mint a cigók a támogatást, hogy bmw-t meg aranyláncot veszel belőle...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nem számít?!
Ne mond már bakker, hogy azt a pénzt, amit ide adnak nem lehetett volna sokkal hatékonyabban elosztani, hogy növeljük az ország versenyképességét? Az kinek a felelőssége?
Persze, farkas törvények vannak, de ne csináljunk már úgy, hogy nem lehet ezt kihasználni! Mint ahogy többeknek sikerült is!
Csak nem úgy kell az eus pénzeket felhasználni, mint a cigók a támogatást, hogy bmw-t meg aranyláncot veszel belőle...

Benne vagyok egy EU-s projektben.
Vállalkozók szintjéig megmondták kivel mit kell csináltatni, hogy ne találjanak problémát...
Nem a narancs, a brüsszeli biztos.
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 762
11 972
113
Benne vagyok egy EU-s projektben.
Vállalkozók szintjéig megmondták kivel mit kell csináltatni, hogy ne találjanak problémát...
Nem a narancs, a brüsszeli biztos.
Hát, a munkahelyem meg egy partnercég üzemcsarnokot épített eus pénzből. Gépeket vettek, IT hálózatot építettek belőle, persze a megfelelő pájázatíró céggel megiratva, mert amúgy nem nyert...
Ja, eus pénzből rengeteg balfaszságot is finanszíroztak. Pl.: lombkoronasétányos agyrém. Ha azt nem fújja fel a "fos" média, simán kifizetik a trógernek. Meg a túristaházak, amibe nem lehet foglalni... Ne mond már, hogy ezeket is brüsszeli biztos felügyelte!
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Hát, a munkahelyem meg egy partnercég üzemcsarnokot épített eus pénzből. Gépeket vettek, IT hálózatot építettek belőle, persze a megfelelő pájázatíró céggel megiratva, mert amúgy nem nyert...
Ja, eus pénzből rengeteg balfaszságot is finanszíroztak. Pl.: lombkoronasétányos agyrém. Ha azt nem fújja fel a "fos" média, simán kifizetik a trógernek. Meg a túristaházak, amibe nem lehet foglalni... Ne mond már, hogy ezeket is brüsszeli biztos felügyelte!
Ez csak az én tapasztalatom (200 millió €-s projekt), szerencsére épülnek valóban hasznos dolgok is ezekből a pénzekből, különben tényleg nagy sz*rban lennénk.
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 762
11 972
113
Ez csak az én tapasztalatom (200 millió €-s projekt), szerencsére épülnek valóban hasznos dolgok is ezekből a pénzekből, különben tényleg nagy sz*rban lennénk.
Vannak pozitív projektek is. Legalábbis láttam már párat. Igaz, ott is kell valamennyi sápot fizetni, pl pályázatíró cégeken keresztül.
A lakossági hőszigetelős ilyen pozitív történet például.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
3 983
14 007
113
Szolgálati közlemény: valszeg a következő Pergőtűz valamikor jövő hét elejére fog csúszni, mert egyszerűen falhoz vert lófasz állapotban vagyok annyi felvétel jött a héten, és nem volt időm a saját projekten dolgozzak (basz is miatta az ideg rendesen). Ahogy mondtam, az észak-koreai KN-23 rokettyák és azok Iszkanderrel való rokonsága lesz középpontban, script az alakul, még meglátom az iráni vonalat beleveszem-e. Bár tény is való, hogy rendesen sötétben tapogatózás Kim elvtárs vonala, hogy nagyjából pontos, nem egymással ellentmondásban lévő adatokat tudjak beszerezni, de csak lesz valami.
Bátor téma választás, mert sok a spekuláció ezen a vonalon. Bármit is mondasz majd, Molni és mások kritikája borítekolható!
Ha szabad had javasoljak némi forrást ha mèg nem ismernéd szerintem az egyik legalaposabb pl az alabbi oldal ahol évek óta részletesen dokumentálják többek között a ÈK ès Irán a sajtóban megjelent raktáit azok fejlődését;

Rakéták és hajtóművek Ország szerinti bontásban;

KN23;

Kíváncsian várom a videót!
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
3 940
21 596
113
Bátor téma választás, mert sok a spekuláció ezen a vonalon. Bármit is mondasz majd, Molni és mások kritikája borítekolható!
Ha szabad had javasoljak némi forrást ha mèg nem ismernéd szerintem az egyik legalaposabb pl az alabbi oldal ahol évek óta részletesen dokumentálják többek között a ÈK ès Irán a sajtóban megjelent raktáit azok fejlődését;

Rakéták és hajtóművek Ország szerinti bontásban;

KN23;

Kíváncsian várom a videót!
Nekem csak ide egy kérdésem lenne: ki a búbánatos f*szt érdekel ennek a papagájnak a kritikája?! Valami kib*szott nagy és tévedhetetlen haditechnikai sztár vagy valami warfare guru akitől pofára kellene esni vagy kedvében járni?!

Ps. Bocs, ez már kettő volt.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
3 983
14 007
113
Nekem csak ide egy kérdésem lenne: ki a búbánatos f*szt érdekel ennek a papagájnak a kritikája?! Valami kib*szott nagy és tévedhetetlen haditechnikai sztár vagy valami warfare guru akitől pofára kellene esni vagy kedvében járni?!

Ps. Bocs, ez már kettő volt.
Már bánom, hogy említettem!
Nézd, engem érdekelne Molni véleménye is, csak félő abban merül majd ki, hogy ez vagy az mekkora hülyeség, stb.
Szimplán csak azért mert van az a terület ahol eléggé tájékozott a figura, szerintem ezt kár eltagadni.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
3 940
21 596
113
Már bánom, hogy említettem!
Nézd, engem érdekelne Molni véleménye is, csak félő abban merül majd ki, hogy ez vagy az mekkora hülyeség, stb.
Szimplán csak azért mert van az a terület ahol eléggé tájékozott a figura, szerintem ezt kár eltagadni.
Vagyis, amíg ilyen mindenféle intelligenciától mentes a fiatalember stílusa azt gondolom amit írtam…
 
  • Tetszik
Reactions: Flamand

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 376
55 060
113
Szimplán csak azért mert van az a terület ahol eléggé tájékozott a figura, szerintem ezt kár eltagadni.

Viszont sokkal több terület van, ahol meg nem, hogy tájékozott, de full vakon van. Ellenben szenttül hiszi, hogy ahhoz is ért.
És ha te nem érted meg, hogy ő mekkora zseni, akkor jön a remek stílusa....
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
3 983
14 007
113
Vagyis, amíg ilyen mindenféle intelligenciától mentes a fiatalember stílusa azt gondolom amit írtam…
Ok, akkor egy búbánatos fasz vagyok ezek szerint.
Viszont sokkal több terület van, ahol meg nem, hogy tájékozott, de full vakon van. Ellenben szenttül hiszi, hogy ahhoz is ért.
És ha te nem érted meg, hogy ő mekkora zseni, akkor jön a remek stílusa....
Volt nekem is szerencsém vitázni vele. Áll a kritika a stílusával szemben. Egyszer sem vitattam.
Szerintem túl van már a dolog tárgyalva, de láthatóan sokakban hagyott tüskét a figura.
El kell engedni. Már tényleg bánom, hogy említettem.
 
Status
Not open for further replies.