https://index.hu/belfold/2018/07/25/tulorapenz_rendorok_rendorseg/
Hát igen. Odahaza évtizedes hagyományai vannak a túlórázásnak. A legkontraproduktív dolgok egyike. Alapvetōen nem azzal van a gond, hogy eseti túlóra van, ami érthetō és ezzel nincs bajom.
A gond akkor van, amikor ez megélhetési forrássá lesz, az egész munkafolyamat nem szól másról, mint arról, hogyan lassítsuk le az egészet. Mondom újra. Nem az a baj, hogy eseti/vészhelyzet/stb van, amit el kell hárítani, kerül, amibe kerül. A bajom azzal van, amikor ez egy folyamatos visszaélésbe fajul el. Volt munkahelyem ugyanez volt. Ahhoz, hogy egy ilyen rendszer működjön, az alábbiakra van szükség:
- inkompetens vezetés, aki egyedül macska-egér játékban képes "vezetni" a nála szakmailag felkészültebb csapatot. Ezért egyedüli esély, ha a pénzzel zsarolok - lehúzom a százalékod és/vagy nem jöhetsz túlórázni. Mivel nem tud vezetni, se optimalizálni, ezért egyértelmű célokat sem tud megfogalmazni. Nekik a vezetés nem eredmény, hanem szolgáltatás. Ezt a beosztottak kihasználják és tudatosan szabotálják a munkát vagy a "vezetés" tesz róla, hogy így legyen (pl. elégtelen számú dolgozó, akik a napi robotban vannak.. )
- végletekig közömbös munkavállaló, aki beleszarik mindenbe. Majdnem minden munkahelyen van 10% ilyen. Ahogy esik, úgy huppan (vas megyeiek kedvéért: huppanik), neki mindegy. Amíg ez a 10%-nyi szar ott van, addig mindig lesz túlóra. Ezek ketten a balfasz vezetéssel a vak vezet világtalant kategória. Ezek ketten meg tudnak fertōzni szinte mindent. Minek hajtsak, ha a másik túlórával ott van, kevesebb rizikóval.
A slusszpoén, amikor elōadja, hogy a család miatt túlórázik. Jah, persze. Ott a teljesítmény prémium. Az nem jó, hogy dolgozzon effektívebben, hajtson és ott a hétköznapok része (reggel 6-tól délután 14.30-ig volt a műszak) meg a hétvége, amit a családdal tölthetne és a teljesítménypótlék ot direkt magasabbra lövettem be, mint a túlórás faszságot, nem. Neki inkább a túlórázás... Akkor bassszadmeg.
Drukkolok az összes ilyen kontraproduktiv, komancsérás vezetéssel ellátott bagázsnak, hogy boruljon be, minél elōbb - élén a rendōrséggel. Persze, lehet mondani, hogy mit szólol bele, nem ott élek. Ez így is van. De akkor ne promózzuk magunkat a hivatástudattal, miközben le akarok szerelni a túlórák eltörlése miatt, ahelyett, hogy megpróbálná megváltoztatni a helyet.
Jah, hogy annyira erōs a fegyelem, ezt nem szabad!? Na, látod, ezért jár mindenkinek olyan vezetés, amit érdemel. A vezetōd lehet olyan aljas, hogy ezeket megcsinálja évtizedeken át a saját érdekeinek megfelelōn, de benned meg nincs elég kurázsi, hogy a munkahelyedért megtedd. További hosszú és eredménytelen macska-egér harcot.
Az, hogy az eleje a rendōrségrōl szól, nem jelenti azt, hogy csak a rendōröket érinti. Az ipar ugyanez.
Hát igen. Odahaza évtizedes hagyományai vannak a túlórázásnak. A legkontraproduktív dolgok egyike. Alapvetōen nem azzal van a gond, hogy eseti túlóra van, ami érthetō és ezzel nincs bajom.
A gond akkor van, amikor ez megélhetési forrássá lesz, az egész munkafolyamat nem szól másról, mint arról, hogyan lassítsuk le az egészet. Mondom újra. Nem az a baj, hogy eseti/vészhelyzet/stb van, amit el kell hárítani, kerül, amibe kerül. A bajom azzal van, amikor ez egy folyamatos visszaélésbe fajul el. Volt munkahelyem ugyanez volt. Ahhoz, hogy egy ilyen rendszer működjön, az alábbiakra van szükség:
- inkompetens vezetés, aki egyedül macska-egér játékban képes "vezetni" a nála szakmailag felkészültebb csapatot. Ezért egyedüli esély, ha a pénzzel zsarolok - lehúzom a százalékod és/vagy nem jöhetsz túlórázni. Mivel nem tud vezetni, se optimalizálni, ezért egyértelmű célokat sem tud megfogalmazni. Nekik a vezetés nem eredmény, hanem szolgáltatás. Ezt a beosztottak kihasználják és tudatosan szabotálják a munkát vagy a "vezetés" tesz róla, hogy így legyen (pl. elégtelen számú dolgozó, akik a napi robotban vannak.. )
- végletekig közömbös munkavállaló, aki beleszarik mindenbe. Majdnem minden munkahelyen van 10% ilyen. Ahogy esik, úgy huppan (vas megyeiek kedvéért: huppanik), neki mindegy. Amíg ez a 10%-nyi szar ott van, addig mindig lesz túlóra. Ezek ketten a balfasz vezetéssel a vak vezet világtalant kategória. Ezek ketten meg tudnak fertōzni szinte mindent. Minek hajtsak, ha a másik túlórával ott van, kevesebb rizikóval.
A slusszpoén, amikor elōadja, hogy a család miatt túlórázik. Jah, persze. Ott a teljesítmény prémium. Az nem jó, hogy dolgozzon effektívebben, hajtson és ott a hétköznapok része (reggel 6-tól délután 14.30-ig volt a műszak) meg a hétvége, amit a családdal tölthetne és a teljesítménypótlék ot direkt magasabbra lövettem be, mint a túlórás faszságot, nem. Neki inkább a túlórázás... Akkor bassszadmeg.
Drukkolok az összes ilyen kontraproduktiv, komancsérás vezetéssel ellátott bagázsnak, hogy boruljon be, minél elōbb - élén a rendōrséggel. Persze, lehet mondani, hogy mit szólol bele, nem ott élek. Ez így is van. De akkor ne promózzuk magunkat a hivatástudattal, miközben le akarok szerelni a túlórák eltörlése miatt, ahelyett, hogy megpróbálná megváltoztatni a helyet.
Jah, hogy annyira erōs a fegyelem, ezt nem szabad!? Na, látod, ezért jár mindenkinek olyan vezetés, amit érdemel. A vezetōd lehet olyan aljas, hogy ezeket megcsinálja évtizedeken át a saját érdekeinek megfelelōn, de benned meg nincs elég kurázsi, hogy a munkahelyedért megtedd. További hosszú és eredménytelen macska-egér harcot.
Az, hogy az eleje a rendōrségrōl szól, nem jelenti azt, hogy csak a rendōröket érinti. Az ipar ugyanez.