Változik bizony,még hőterhelés sem kell, speckóbb alkatrészek,pl hengerfej,hajtókar ,lendkerék,csavarok már a puszta meghúzástól változnak,azért sem lehet újra felhasználni őket.
Ahőterheléssel az(is) a baj,egy mbt kiégésénél,hogy nem mindehol egyforma a hő,és nem egyforma gyorsan melegszik fel/hűl vissza.
A hőtágulás ezért komoly feszültségeket hoz létre az anyagban.
Egy sima 2mm-es vaslemezt felteszel a gázra,nem is kell izzásig hevíteni,és már el is deformálódik.
Vagy pl tűzkáros kocsiknál nem ritka,egy motortéri relatíve kis tűz után, hogy elmegy az első futómű pár mm-t,mert elhúzza a karosszériát a hőtágulás.
Egy 7méter hosszú mbt teknő simán megnyúlhat 5-10mm-t egy kiadós kiégésnél,de garantáltan nem egyenletesen,így olyan feszkók maradnak benne, mint ide Nagykáta.
Házi feladat guglizni az acél hőtágulási értékeit,ki lehet számolni kb mennyit mozogna a teknő.
Telóról nem erőlködök vele.