Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Oké, egy példa a sok közül. És a többi? Ez ült 214 napot (van ahol a vizsgálati fogság is tovább tart), de azokat akikre több évi sötétség várhatott volna teljes joggal, azokat meg nem adták ki külföldi bíróságnak.

Ja, és mintha itt is bevallottan komoly diplomáciai nyomásgyakorlás történt volna ... na nem Mexikó részéről persze ...
A kérdésedre válaszoltam. Elítélték.

https://en.wikipedia.org/wiki/1995_Okinawa_rape_incident
Japán esetén meg a leírás szerint japán bíróság előtt zajlott a tárgyalás egy 30+ éves egyezmény keretein belül. Ha jól értem.

Az olasz eseténél meg azért voltak olyan körülmények, hogy pl. olyan térkép alapján repültek a pilóták, amin nem volt rajta a lift. Akkor most ki hibás? Aki térképet rajzolta? Aki a térképet odaadta?
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 942
113
Ez aztán az igazi repülés! Semmilyen merev szárnyú nem nyújt ekkora élményt mint egy iylen !

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 543
12 793
113
DpyHahkW4AAPZJ8.jpg


 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 533
17 158
113
https://sg.hu/forum/uzenet/1080657777/13972
@angelsoul
Mi a helyzet a linkelt téma kapcsán? Erre hogyan trenírozzák a piltótákat és mennyire gyakran van ellenőrző szimulátoros gyakorlat?

Na ez egy mókás kérdés, mivel légitársasága válogatja, mivel húzzák meg az ICAO előírásokat még szigorúbbra (egy előírás csak szigorúbb lehet, mint amit kiadnak, lazább nem).

Az alap skill test évente 2 alkalom van (és legalább 4 hónap kell elteljen 2 ellenőrzés között), ebbe pedig van egy sor dolog – benne pedig a általában crosswind leszállások is. Erre jönnek rá a légitársaság saját szimes gyakorlatai, így bekerül és gyakorolható, bár főleg a procedurere megyünk rá, mivel az fontosabb (approach/emergency procedures). Az erős szeles leszállást igazából begyakorlod a képzésed meg az időgyűjtésed alatt kisgéppel – amivel sokkal nehezebb, mivel kisebb tömegű. Mivel pedig leszállni már főleg kapitány fog, akinek minimum van 1500 órája (ATPL requirement), így ez inkább látszólagos probléma, a gyakorlatod megvan.

A vicc az, hogy nem ettől félsz (viharos idő, turbulencia), hanem a rutinból eredő feledékenységtől (kihagysz dolgokat checklistből, ilyesmik – pl a B-1 futó nélküli hasraszállása tök jó példa erre). Azokra koncentrálnak inkább.

A baj ennyire nem látható a felvételeken – az, mik a peremértékek.

-alapból indulás előtt tájélozódsz a rendeltetési reptér időjárásáról és az alternate repteret eszerint választod meg. Ha rossz az idő, átmész oda – de ezt nagyon nem szeretik, mert akkor fizetni kell az utasok szállását, továbbútját, vagyis nettó veszteség (lásd orosz Boeing földhöz csapása).

-mi az adott gép oldalszél komponens maximuma, mi a company és reptér által jóváhagyott maximum?

Az igazság az, hogy az ilyen leszállások többsége a határértékeken mozog, de menni kell, így le is kell tenni a vasat – aztán persze irhatod az ODS-re a hard landinget :S
 
M

molnibalage

Guest
Na ez egy mókás kérdés, mivel légitársasága válogatja, mivel húzzák meg az ICAO előírásokat még szigorúbbra (egy előírás csak szigorúbb lehet, mint amit kiadnak, lazább nem).

Az alap skill test évente 2 alkalom van (és legalább 4 hónap kell elteljen 2 ellenőrzés között), ebbe pedig van egy sor dolog – benne pedig a általában crosswind leszállások is. Erre jönnek rá a légitársaság saját szimes gyakorlatai, így bekerül és gyakorolható, bár főleg a procedurere megyünk rá, mivel az fontosabb (approach/emergency procedures). Az erős szeles leszállást igazából begyakorlod a képzésed meg az időgyűjtésed alatt kisgéppel – amivel sokkal nehezebb, mivel kisebb tömegű. Mivel pedig leszállni már főleg kapitány fog, akinek minimum van 1500 órája (ATPL requirement), így ez inkább látszólagos probléma, a gyakorlatod megvan.

A vicc az, hogy nem ettől félsz (viharos idő, turbulencia), hanem a rutinból eredő feledékenységtől (kihagysz dolgokat checklistből, ilyesmik – pl a B-1 futó nélküli hasraszállása tök jó példa erre). Azokra koncentrálnak inkább.

A baj ennyire nem látható a felvételeken – az, mik a peremértékek.

-alapból indulás előtt tájélozódsz a rendeltetési reptér időjárásáról és az alternate repteret eszerint választod meg. Ha rossz az idő, átmész oda – de ezt nagyon nem szeretik, mert akkor fizetni kell az utasok szállását, továbbútját, vagyis nettó veszteség (lásd orosz Boeing földhöz csapása).

-mi az adott gép oldalszél komponens maximuma, mi a company és reptér által jóváhagyott maximum?

Az igazság az, hogy az ilyen leszállások többsége a határértékeken mozog, de menni kell, így le is kell tenni a vasat – aztán persze irhatod az ODS-re a hard landinget :S
Köszi.
Mi az az ODS?
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 533
17 158
113
Köszi.
Mi az az ODS?

Operation Data Sheet vagy Aircraft Flight Log- a repülőgép egyik saját kis könyve, amivel minden repülést lekönyvelünk. Alapból olyan, mint egy számlakönyv, kitéphető oldalakból áll, melyek 3 rétegűek (legfelső fekete, alatt kék és piros - feketére írsz, alatta átüti a két másikat). Minden repülésre újat kezdesz, de minden legre nem kell.

Ezen veszed át a repülőgépet - ezt kapod meg, mikor átveszed a földi személyzettől a repülőgépet, rajta írja alá a mérnök, hogy a repülőgépet üzemképesen átadta. Rákerül ki a PIC (pilot in command és hasonló alapadatok). Továbbá rákerül, mennyi üzemanyag, olaj, miegymás van a gépen, valamint erre írod a motorindítás, fékoldás, felszállás, leszállás, motor leállítás, meg a teljes block időt. Utóbbi a legfontosabb, az idők/ciusok és a leg-ek (repült útvonalak) vezetése. Számozott oldalakból áll, így követhető vele a repülőgép élete (vagyis ezzel is).
A halasztott, a felfedezett és a menet közben felmerülő hibákat is erre írod - utána az AME (aircraft maintenance engineer) ezen zárja is le - amíg a beírt hiba nincs lezárva, a gép nem mehet tovább.
(Na most, hogy katonai vonalon mi az eltérés nem tudom, de az alapok ott is nagyjából ugyanezek. A gép repüzemét követi végi ott is.)

Egy tipikus példa (az egyik átírtó alsó oldal):
https://www.google.hu/search?rlz=1C...9k1j0i67k1.0.5oZ_FL2QzUs#imgrc=17n0NtuB4IQZiM:

Egy másik, felső lap:
https://www.google.hu/search?rlz=1C...9k1j0i67k1.0.5oZ_FL2QzUs#imgrc=luOetRWkoXm9iM:
 

omae

Well-Known Member
2015. július 13.
1 685
2 294
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Némely youtube csatorna tulajdonosának módosítja a youtube a komentjeit, ja és az ürge fain slowmo videókat csinál mindenféle sluggokal.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 707
19 088
113
Japán látogatás Hawaiion. :)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
M

molnibalage

Guest
Nem ez a baj(na jó az is baj,hogy nem lesz versenyképes autója) hanem az,hogy ma már nem engedig a szabályok és a csapatok sem a versenyt.
42929590-10158367549353973-6766107855381594112-n.jpg
Azért ez a régen minden jobb volt komment kicsit uncsi. Lehet, hogy népszerűtlen leszek, de nem éppen Senna volt az, aki az egyik VB címét szándékos balesettel hozta ki az utolsó futamon, amit aztán persze jobb a béke alapon versenybalesetnek könyveltek el?

Az idő sok mindent megszépít...
 
  • Tetszik
Reactions: ms07

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 544
86 831
113
Azért ez a régen minden jobb volt komment kicsit uncsi. Lehet, hogy népszerűtlen leszek, de nem éppen Senna volt az, aki az egyik VB címét szándékos balesettel hozta ki az utolsó futamon, amit aztán persze jobb a béke alapon versenybalesetnek könyveltek el?

Az idő sok mindent megszépít...
Annyival jobb volt,hogy nem volt technikai szabályokka ellehetetlenítve a verseny és nem is engedték a pilóták egymás elé a másikat.