Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A zenehallgatási szokások is megváltoztak. Tegye fel pl a kezét az aki csak úgy zenét szokott hallgatni! Én igen, persze buszon/vonaton megy az mp3 fülessel telóról de otthon kifejezetten szeretek kényelmesen elhelyezkedni a kanapén/ágyon és élvezni a zenét, átélni az érzéseket amiket kelt bennem. Ehhez kell a minőség is, amiben a bakelit messze a legjobb és az is marad valószínűleg.Ilyenkor érzed azt, hogy megöregedtél.
![]()
Ahoz zene is kell.Hobot vagy a Carnina Buranat nem lehet háttérzajként hallgatni,mert magávalragad.De amit ma zenének neveznek,számomra sokszor még háttérzajnak is kellemetlenA zenehallgatási szokások is megváltoztak. Tegye fel pl a kezét az aki csak úgy zenét szokott hallgatni! Én igen, persze buszon/vonaton megy az mp3 fülessel telóról de otthon kifejezetten szeretek kényelmesen elhelyezkedni a kanapén/ágyon és élvezni a zenét, átélni az érzéseket amiket kelt bennem. Ehhez kell a minőség is, amiben a bakelit messze a legjobb és az is marad valószínűleg.
Persze lehet hogy én vagyok ilyen elszabott de azt vettem észre hogy a legtöbb embernek a zene csak egy háttérzaj a mindennapi rohanásban. és én ezt nagyon nem tudom megérteni.
Probléma az,hogy ez nagyon sok,vagy inkább az ohlá többségnek ez egy nagyon is magátol érthető politikai üzenet,amivel egyetért.Pontosan azért nem zavar, mert békés ember vagyok. Ha ő ettől érzi a pöcsét nagyobbnak... Ezzel csak saját ostobaságát kürtölte világgá. Legalább tudom, hogy kin lehet röhögni...
Vannak szép nagy hegyeik, megmutathatta volna, hogy "ezek már a mieinek", erre eljön egy erős túlzással dombságba jazkarizni. A nettó szellemi nívótlanság magasiskolája.
A sok turbó még örülhet is itthon, hogy lám kiderült, ennyire ostobák ezek. XD
Jaja, kompresszált fos a menő. Sajnos nincs igény jobbra.
So ture...
![]()
Ne ess bele a nemlétezō elvárások csapdájába![]()
Már beleestem...Van aki bélyeget gyűjt, van aki a szado-mazo szexre gerjed, nekem meg ez jutott.
![]()
Vihar egy pohár vízben. Felteszem egyetlen magyar hegymászó sem vitt soha magyar zászlót egyetlen hegycsúcsra sem...
Az nem volt véletlen, hogy pont ez a geográfus dec. 1-jén ott fent volt Magyarország legnagyobb csúcsán. Ennek üzenetértéke volt....persze van olyan ember aki ezt csip-csup dolognak gondolja, de ezt sajnos sokan nem értik meg. Nem értik meg a sértést...
Van itt valaki aki ért a darukhoz? Lenne pár kérdésem, ha van.Nekem persze rögtön ezek jutottak eszembe...
Van itt valaki aki ért a darukhoz? Lenne pár kérdésem, ha van.
Van itt valaki aki ért a darukhoz? Lenne pár kérdésem, ha van.
Lánctalpas vagy útdarukkal kapcsolatban lenne kérdésem. Rendelkeznek ezek bármilyen érzékelővel, amik lehatárolják az emelést vagy torony forgatását a gép beállítás, a talpakon mért (?) erők és nyomatékok alapján? Vagy a daruhoz tartozó nomogramok alapján minden a kezelő felelőssége?Nekem csarnoki futódaruhoz (csarnokban 5 emelet magasban vannak a cuccaink) van/volt jogsim, több 100 órás tapasztalatom, de egészen 40 tonnás méretig. Mi a kérdés vagy először is milyen típusu daruval kapcsolatban van kérdésed?
Kezelői hiba/túlvállalás az esetek 99%. Van szenzor, csak kikapcsolják, mert az esetek nagy százalékában sokkal hatékonyabban/gyorsabban/termelékenyebben lehet dolgozni nélküle, csak ha benézel valamit, ott már akkor nem fogja a kezed semmi segítség.Lánctalpas vagy útdarukkal kapcsolatban lenne kérdésem. Rendelkeznek ezek bármilyen érzékelővel, amik lehatárolják az emelést vagy torony forgatását a gép beállítás, a talpakon mért (?) erők és nyomatékok alapján? Vagy a daruhoz tartozó nomogramok alapján minden a kezelő felelőssége?
A net teli van darus balesetekkel, borulásokkal. Ezeket úgy hozzák össze, hogy nincs szenzor és áthágják az üzemeltetési utasításokat és/vagy az elkészült emelési tervekre - már, ha voltak ilyenek - tojtak magasról?
Lánctalpas vagy útdarukkal kapcsolatban lenne kérdésem. Rendelkeznek ezek bármilyen érzékelővel, amik lehatárolják az emelést vagy torony forgatását a gép beállítás, a talpakon mért (?) erők és nyomatékok alapján? Vagy a daruhoz tartozó nomogramok alapján minden a kezelő felelőssége?
A net teli van darus balesetekkel, borulásokkal. Ezeket úgy hozzák össze, hogy nincs szenzor és áthágják az üzemeltetési utasításokat és/vagy az elkészült emelési tervekre - már, ha voltak ilyenek - tojtak magasról?
Így igaz, sajnos kezelői hiba szinte minden, duda kürt fütty, megáll, majd "jóska" jobban tudja, kikapcs, átfordul bár oda nem talpalt csak elfelejtette, aztán rotty.Persze,rendelkeznek,már a 80' évekbeli teleszkópos rakodógépekben(JCB) is volt kereszt vízi mérték,amiben a buborék állásából látta a pilóta,hogy meddig billenhet a gép,már akkor bolt egy kereszt irányú ledsor is a bubi mellett,a műszerfalon,és egy kis sípoló duda,ami együtt mozgott a bubival,és sípolt is a pilótának,hogy Jóska b+,pofára fogsz esni,mit a lekváros kenyér.
A zakó 99.99%-ban pilóta hiba,a daruk sokkal komolyabb tapasztalatot igényelnek,ott szinte mindig az a gond,hogy felemeli a terhet,majd elkezd fordulni vele,sípol,villog minden,már egy talpaló a levegőben,de a pilóta jobban tudja,a fordulással kikerül a teher a tömegközéppontból,és az eredmény a videókon látható.
Nem ritkán megsüllyed a talaj a talpaló alatt,a manőver közben,amitől szintén kikerül a tömegközéppontból a teher,és zakó.
Ritkán anyag fáradás,műszaki hiba,elmulasztott ellenőrzés,teszt az oka,ill. a nem megfelelő teherbírású kötelek,karabínerek,egyéb függesztő elemek.
A mobil daruzás,és a gréderezés a szakma csúcsa egyébként,mind fizuban,mint szakmai körökben.
A harmadik világbeli,és a "fejlődő országokbeli" eszközök állapota meg önmagáért beszél,gondolom nem ezekre kérdeztél.
Lánctalpas vagy útdarukkal kapcsolatban lenne kérdésem. Rendelkeznek ezek bármilyen érzékelővel, amik lehatárolják az emelést vagy torony forgatását a gép beállítás, a talpakon mért (?) erők és nyomatékok alapján? Vagy a daruhoz tartozó nomogramok alapján minden a kezelő felelőssége?
A net teli van darus balesetekkel, borulásokkal. Ezeket úgy hozzák össze, hogy nincs szenzor és áthágják az üzemeltetési utasításokat és/vagy az elkészült emelési tervekre - már, ha voltak ilyenek - tojtak magasról?
Persze,rendelkeznek,már a 80' évekbeli teleszkópos rakodógépekben(JCB) is volt kereszt vízi mérték,amiben a buborék állásából látta a pilóta,hogy meddig billenhet a gép,már akkor bolt egy kereszt irányú ledsor is a bubi mellett,a műszerfalon,és egy kis sípoló duda,ami együtt mozgott a bubival,és sípolt is a pilótának,hogy Jóska b+,pofára fogsz esni,mit a lekváros kenyér.
A zakó 99.99%-ban pilóta hiba,a daruk sokkal komolyabb tapasztalatot igényelnek,ott szinte mindig az a gond,hogy felemeli a terhet,majd elkezd fordulni vele,sípol,villog minden,már egy talpaló a levegőben,de a pilóta jobban tudja,a fordulással kikerül a teher a tömegközéppontból,és az eredmény a videókon látható.
Nem ritkán megsüllyed a talaj a talpaló alatt,a manőver közben,amitől szintén kikerül a tömegközéppontból a teher,és zakó.
Ritkán anyag fáradás,műszaki hiba,elmulasztott ellenőrzés,teszt az oka,ill. a nem megfelelő teherbírású kötelek,karabínerek,egyéb függesztő elemek.
A mobil daruzás,és a gréderezés a szakma csúcsa egyébként,mind fizuban,mint szakmai körökben.
A harmadik világbeli,és a "fejlődő országokbeli" eszközök állapota meg önmagáért beszél,gondolom nem ezekre kérdeztél.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..