Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
So ture...

47215843_2555512734466590_327487064431919104_n.png
 
R

rejsz felügyelő

Guest
Ilyenkor érzed azt, hogy megöregedtél.
47433854_10213829511313773_2928961558916628480_n.jpg
A zenehallgatási szokások is megváltoztak. Tegye fel pl a kezét az aki csak úgy zenét szokott hallgatni! Én igen, persze buszon/vonaton megy az mp3 fülessel telóról de otthon kifejezetten szeretek kényelmesen elhelyezkedni a kanapén/ágyon és élvezni a zenét, átélni az érzéseket amiket kelt bennem. Ehhez kell a minőség is, amiben a bakelit messze a legjobb és az is marad valószínűleg.
Persze lehet hogy én vagyok ilyen elszabott de azt vettem észre hogy a legtöbb embernek a zene csak egy háttérzaj a mindennapi rohanásban. és én ezt nagyon nem tudom megérteni.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
A zenehallgatási szokások is megváltoztak. Tegye fel pl a kezét az aki csak úgy zenét szokott hallgatni! Én igen, persze buszon/vonaton megy az mp3 fülessel telóról de otthon kifejezetten szeretek kényelmesen elhelyezkedni a kanapén/ágyon és élvezni a zenét, átélni az érzéseket amiket kelt bennem. Ehhez kell a minőség is, amiben a bakelit messze a legjobb és az is marad valószínűleg.
Persze lehet hogy én vagyok ilyen elszabott de azt vettem észre hogy a legtöbb embernek a zene csak egy háttérzaj a mindennapi rohanásban. és én ezt nagyon nem tudom megérteni.
Ahoz zene is kell.Hobot vagy a Carnina Buranat nem lehet háttérzajként hallgatni,mert magávalragad.De amit ma zenének neveznek,számomra sokszor még háttérzajnak is kellemetlen
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Pontosan azért nem zavar, mert békés ember vagyok. Ha ő ettől érzi a pöcsét nagyobbnak... Ezzel csak saját ostobaságát kürtölte világgá. Legalább tudom, hogy kin lehet röhögni...
Vannak szép nagy hegyeik, megmutathatta volna, hogy "ezek már a mieinek", erre eljön egy erős túlzással dombságba jazkarizni. A nettó szellemi nívótlanság magasiskolája.

A sok turbó még örülhet is itthon, hogy lám kiderült, ennyire ostobák ezek. XD
Probléma az,hogy ez nagyon sok,vagy inkább az ohlá többségnek ez egy nagyon is magátol érthető politikai üzenet,amivel egyetért.
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Jaja, kompresszált fos a menő. Sajnos nincs igény jobbra. :(

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ezért gyűlölöm a Youtube-ot, s amit lehet megveszek normális hanghordozón ( CD vagy bakelit)
A tubust csak keresésre használom, ha hallok vagy látok valami újat, azt ezzel pontosítom. Még a kocsimban is CD-t hallgatok :)
 
  • Tetszik
Reactions: rejsz felügyelő

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 942
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Nem értem mit lovagol a Kanadai versenyző azon hogy az orosznak sokkal nagyobb volt a karja .
Ott volt a Brazil versenyző Marcio Barboza neki is jóval nagyobb volt a karja mégis lenyomta Devon

BarbozaUAL4.jpg
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 781
13 770
113

Szokták mondani, hogy az észt osztották el a legigazságosabban a Földön, mert még senki nem panaszkodott arra, hogy neki kevés lenne az esze.

Nahát én szoktam hiányolni, mert ha jobb matematikai, műszaki, üzleti stb.készségem, érzékem lenne alapból, akkor nem ott tartanék, ahol.:(
Nincs mit szépíteni rajta, én gyakorlatilag elakadtam a geometriánál.:confused: (Lásd a zseniális ábrát)
De a valamicske geometriai készségemet használni próbálva legalább próbáltam kihozni - a rászánt pénzügyi kereten belül - a legjobbat a hobbimban; a témában (is) való tudatlanságomnak "köszönhetően" kipróbálni azt, ami eszébe sem jut(hat) annak, aki ért hozzá, s kikerülni mindazt, amihez pont a tudás miatt (igen kevés kivétellel) szinte minden hozzáértő ragaszkodik...(összehajtogatás)

...nem gondolom, hogy nagyon feltűnt volna a Tisztelt Társaságnak a fórumon a hiányom szeptember vége óta. Az aktív részvétel hanyagolásának több oka is volt (Nem, nem voltam kitiltva, se megfenyegetve:)), az egyik oka volt a már mindjárt (régebben már említett) ismertetésre kerülő szöszmötölésem.
Bár nem voltak hozzászólásaim, de szőrmentén követtem a fórumot; a biztpol. topikokat mindenképpen szorgosan követtem (Üdv Mackensen!:D), vagy pl. a technikai topikokban vártam, hogy az oroszok végre hajlandóak lesznek e megfelelni Roni követelményrendszerének!:)

Ne ess bele a nemlétezō elvárások csapdájába :)

Már beleestem... :( Van aki bélyeget gyűjt, van aki a szado-mazo szexre gerjed, nekem meg ez jutott. :)

Nekem meg a legolcsóbban törekedni az életszerű hangzást (Nem élethű!; az nem fog sikerülni sztereo rendszerrel...) biztosító hangsugárzóval való foglalatosság jutott.:mad:

A hangsugárzás témájában olyan vagyok, mint Dulifuli a Huikék törpikékben:
- Ki nem állhatom a zárt hangdobozok dobozhangját!:hadonaszos: (hangdoboz; népies nevén hangfal, úgymint elsütőbillentyű - ravasz, lövedék - golyó!:mad:)
- Ki nem állhatom a bass-reflex hangsugárzók hangját/frekvencia jelleggörbéjét (kivéve, ha egy házibuliban, egy-két feles után, pont valamelyik számomra kedvenc italodisco számon csillogtatja az "egyhangjegyes basszus" képességét:rolleyes:
- Végképp ki nem állhatom a subládák hangképét - remélem a feltalálójuk már a kardjába dőlt - meg még nyócszor':hadonaszos:

Úgyhogy maradnának a tölcsérsugárzók - ha a kompromisszum nélküli megfelelő mély-átvitel - hajtogatás nélkül(!!!) nem járna khm. túl nagy méretekkel; csak egy pár link:):
http://www.romythecat.com/Forums/PrintPost.aspx?PostID=10437
https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-a0e0297cb7dc984e3a425ad6b996221b-c
https://www.stereo.net.au/forums/uploads/monthly_03_2015/post-109524-0-04556100-1427244512.jpg
https://community.klipsch.com/uploads/monthly_10_2013/post-23736-1381986117235.jpg
http://romythecat.com/Site_Images/Klaus_Midbass_Horn.jpg
https://blog.sciencemuseum.org.uk/wp-content/uploads/2014/04/ISOPS_Blog_Image_5_Blythe_Hse_Test1.jpg
http://www.asiansunday.co.uk/wp-con...ntial-Horn-demonstrated-©-Science-Museum.jpeg

Mondjuk itt az elektromos energia átalakítása hangenergiává - tudomásom szerint - nem is 0.5-1%, mint a zárt hangdobozoknál, hanem 10-20%...

Úgyhogy maradnak a Transmission Line (innentől TL) hangsugárzók (tappered line, flared line, straight line), TQWT-k, MLTL-ek, Voigt Pipe-ok, folded horn-ok, loaded horn-ok, stb. (A google képkereső a barátod!;)) mindenféle hibridjei - ha minden igaz, elvileg nagyjából a zárt hangdobozok hatásfokának duplájával...és...
...és jellegzetesen lélegző hangjukkal!!!

Hatásfok: Tény és való, hogy az előző és a mostani TL-szerű tákolmányom is egy 80-as évek elején gyártott 2 X 35 Watt teljesítményű erősítő fél hangerőre állításával némán tátogó hallá alakítja az esetleg nemtetszését kifejező :hadonaszos: páromat!
1000 Ft-ért vettem...mármint az erősítőt: http://hangzasvilag.hu/dansk-3ft3535-receiver/

Tákolmány, merthogy én csak egy hályogkovács vagyok a témában, s egy nyugdíjas budapesti elektro/akusztikai mérnök a végtelenül türelmes"konzulensem", akire nem mindig hallgatok, aztán utána írja privátban, hogy de jó, hogy mentem a fejem után; utána már ő is kipróbálta:eek:, megmérte:eek:, mert neki amúgy tiltja a vallá...ööö...tudása:).
S tákolmány, mert olcsó hangszórókat használok. Na, s ki mérte meg őket? Na?
Neeem, nem az angolok, nem a németek, hanem az oroszok!o_O
http://www.автозвук.рф/az/2018/11/komponentnaya-akustika-pioneer-ts-a1600c.htm

Mielőtt bárki megkérdezné, hogy miért nincsenek ezek az egzotikus akusztikai foglalatok elterjedve, leírom: Egyéb, a működési elvből fakadó és nehezen mérsékelhető anomáliák mellett van egy szinte megoldhatatlan műszaki paraméter:
A feleségfaktor!:eek::mad::hadonaszos:

A mostani projekt - amiben mégiscsak követtem el szerelhetőséget könnyítő konstrukciós hibát:mad: - ismertetése itt kezdődik (rendőrségi oldalnézeti fotókkal):

(Ez nem a HTÖ, teljesen megértem, ha csak egyszer átgörgetitek és törlitek a memóból;))
http://diyaudio.hu/forum/viewtopic.php?f=22&t=164&start=830

Az előzőnél a nagy áttörés - mindenki lebeszélt a kipróbálásáról:
(Remélem látszani fognak a képek, különben szétvet az ideg!)
file.php

Ami után így szerepelt további fejlesztés előtt, összességében milliós cuccokkal összevetve:
http://diyaudio.hu/forum/viewtopic.php?f=22&t=164&start=780

Annak a végső finomítása:
file.php

Átmenetileg így nézett ki:
file.php

S így néz ki a mostani:
jRV5ZfD.png

file.php


Köszönöm a türelmet!
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 581
5 987
113
Az nem volt véletlen, hogy pont ez a geográfus dec. 1-jén ott fent volt Magyarország legnagyobb csúcsán. Ennek üzenetértéke volt....persze van olyan ember aki ezt csip-csup dolognak gondolja, de ezt sajnos sokan nem értik meg. Nem értik meg a sértést...

Ja-ja üzenetérték. Leszarta az ünnepet és inkább Magyarországon kirándult egyet. :)
Egyébként én is nagyon sok román nemzetiségű turistát láttam a Budai várban "ünnepelni" december elsején, még Bukaresti rendszámú buszokon is érkeztek.
 
M

molnibalage

Guest
Nekem persze rögtön ezek jutottak eszembe...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Van itt valaki aki ért a darukhoz? Lenne pár kérdésem, ha van.
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Van itt valaki aki ért a darukhoz? Lenne pár kérdésem, ha van.

Nekem csarnoki futódaruhoz (csarnokban 5 emelet magasban vannak a cuccaink) van/volt jogsim, több 100 órás tapasztalatom, de egészen 40 tonnás méretig. Mi a kérdés vagy először is milyen típusu daruval kapcsolatban van kérdésed?
 
M

molnibalage

Guest
Nekem csarnoki futódaruhoz (csarnokban 5 emelet magasban vannak a cuccaink) van/volt jogsim, több 100 órás tapasztalatom, de egészen 40 tonnás méretig. Mi a kérdés vagy először is milyen típusu daruval kapcsolatban van kérdésed?
Lánctalpas vagy útdarukkal kapcsolatban lenne kérdésem. Rendelkeznek ezek bármilyen érzékelővel, amik lehatárolják az emelést vagy torony forgatását a gép beállítás, a talpakon mért (?) erők és nyomatékok alapján? Vagy a daruhoz tartozó nomogramok alapján minden a kezelő felelőssége?

A net teli van darus balesetekkel, borulásokkal. Ezeket úgy hozzák össze, hogy nincs szenzor és áthágják az üzemeltetési utasításokat és/vagy az elkészült emelési tervekre - már, ha voltak ilyenek - tojtak magasról?
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 606
53 404
113
Lánctalpas vagy útdarukkal kapcsolatban lenne kérdésem. Rendelkeznek ezek bármilyen érzékelővel, amik lehatárolják az emelést vagy torony forgatását a gép beállítás, a talpakon mért (?) erők és nyomatékok alapján? Vagy a daruhoz tartozó nomogramok alapján minden a kezelő felelőssége?

A net teli van darus balesetekkel, borulásokkal. Ezeket úgy hozzák össze, hogy nincs szenzor és áthágják az üzemeltetési utasításokat és/vagy az elkészült emelési tervekre - már, ha voltak ilyenek - tojtak magasról?
Kezelői hiba/túlvállalás az esetek 99%. Van szenzor, csak kikapcsolják, mert az esetek nagy százalékában sokkal hatékonyabban/gyorsabban/termelékenyebben lehet dolgozni nélküle, csak ha benézel valamit, ott már akkor nem fogja a kezed semmi segítség.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 527
59 289
113
Lánctalpas vagy útdarukkal kapcsolatban lenne kérdésem. Rendelkeznek ezek bármilyen érzékelővel, amik lehatárolják az emelést vagy torony forgatását a gép beállítás, a talpakon mért (?) erők és nyomatékok alapján? Vagy a daruhoz tartozó nomogramok alapján minden a kezelő felelőssége?

A net teli van darus balesetekkel, borulásokkal. Ezeket úgy hozzák össze, hogy nincs szenzor és áthágják az üzemeltetési utasításokat és/vagy az elkészült emelési tervekre - már, ha voltak ilyenek - tojtak magasról?


Persze,rendelkeznek,már a 80' évekbeli teleszkópos rakodógépekben(JCB) is volt kereszt vízi mérték,amiben a buborék állásából látta a pilóta,hogy meddig billenhet a gép,már akkor bolt egy kereszt irányú ledsor is a bubi mellett,a műszerfalon,és egy kis sípoló duda,ami együtt mozgott a bubival,és sípolt is a pilótának,hogy Jóska b+,pofára fogsz esni,mit a lekváros kenyér.:D
A zakó 99.99%-ban pilóta hiba,a daruk sokkal komolyabb tapasztalatot igényelnek,ott szinte mindig az a gond,hogy felemeli a terhet,majd elkezd fordulni vele,sípol,villog minden,már egy talpaló a levegőben,de a pilóta jobban tudja,a fordulással kikerül a teher a tömegközéppontból,és az eredmény a videókon látható.
Nem ritkán megsüllyed a talaj a talpaló alatt,a manőver közben,amitől szintén kikerül a tömegközéppontból a teher,és zakó.
Ritkán anyag fáradás,műszaki hiba,elmulasztott ellenőrzés,teszt az oka,ill. a nem megfelelő teherbírású kötelek,karabínerek,egyéb függesztő elemek.
A mobil daruzás,és a gréderezés a szakma csúcsa egyébként,mind fizuban,mint szakmai körökben.
A harmadik világbeli,és a "fejlődő országokbeli" eszközök állapota meg önmagáért beszél,gondolom nem ezekre kérdeztél.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 606
53 404
113
Persze,rendelkeznek,már a 80' évekbeli teleszkópos rakodógépekben(JCB) is volt kereszt vízi mérték,amiben a buborék állásából látta a pilóta,hogy meddig billenhet a gép,már akkor bolt egy kereszt irányú ledsor is a bubi mellett,a műszerfalon,és egy kis sípoló duda,ami együtt mozgott a bubival,és sípolt is a pilótának,hogy Jóska b+,pofára fogsz esni,mit a lekváros kenyér.:D
A zakó 99.99%-ban pilóta hiba,a daruk sokkal komolyabb tapasztalatot igényelnek,ott szinte mindig az a gond,hogy felemeli a terhet,majd elkezd fordulni vele,sípol,villog minden,már egy talpaló a levegőben,de a pilóta jobban tudja,a fordulással kikerül a teher a tömegközéppontból,és az eredmény a videókon látható.
Nem ritkán megsüllyed a talaj a talpaló alatt,a manőver közben,amitől szintén kikerül a tömegközéppontból a teher,és zakó.
Ritkán anyag fáradás,műszaki hiba,elmulasztott ellenőrzés,teszt az oka,ill. a nem megfelelő teherbírású kötelek,karabínerek,egyéb függesztő elemek.
A mobil daruzás,és a gréderezés a szakma csúcsa egyébként,mind fizuban,mint szakmai körökben.
A harmadik világbeli,és a "fejlődő országokbeli" eszközök állapota meg önmagáért beszél,gondolom nem ezekre kérdeztél.
Így igaz, sajnos kezelői hiba szinte minden, duda kürt fütty, megáll, majd "jóska" jobban tudja, kikapcs, átfordul bár oda nem talpalt csak elfelejtette, aztán rotty.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Lánctalpas vagy útdarukkal kapcsolatban lenne kérdésem. Rendelkeznek ezek bármilyen érzékelővel, amik lehatárolják az emelést vagy torony forgatását a gép beállítás, a talpakon mért (?) erők és nyomatékok alapján? Vagy a daruhoz tartozó nomogramok alapján minden a kezelő felelőssége?

A net teli van darus balesetekkel, borulásokkal. Ezeket úgy hozzák össze, hogy nincs szenzor és áthágják az üzemeltetési utasításokat és/vagy az elkészült emelési tervekre - már, ha voltak ilyenek - tojtak magasról?

Részben értek vele egyet (amit a srácok itt fent leírtak), mert a darukezelő nem mindíg magától hülye. Néha utasításra (ha nem elég tökös), néha pedig, s ez különösen igaz a kültéri darukra, egyszerűen az időjárás (szél) vagy az egyébb okból bekövetkező dinamikus lengés babrál ki a cuccal.
Csarnokon belül nincs ilyen, de jó párszor még én is tudtam előidézni (nem mindíg szándékosan) olyan szitut, amikor a daru vezérlője kiakadt valamilyen nem szándékolt vagy balfasz megnyilvánulástól......
Alapvetően ezek a teher emelési vagy gém kinyúlási cuccok a dinamikus terhelés változást terhelés növekedést nem minden esetben tudják lekövetni. A statikus emelési korlátokat nem igazán tudod túl lépni, s nálunk ezek a védelmi eszközök nem kikapcsolhatóan voltam beépítve, csak szándékolt túlterhelés esetén (nagyobb gép alkatrész, ami kicsivel a teherbíráson felül van tömegben, de még nem lépi túl a daru biztonsági teher emelési korlátját), de akkor is csak szakember (daru karbantartás vezetője), s csak pöcséttel papiron, meghatározott egyszeri teheremelésre engedélyezve.....
 
M

molnibalage

Guest
Persze,rendelkeznek,már a 80' évekbeli teleszkópos rakodógépekben(JCB) is volt kereszt vízi mérték,amiben a buborék állásából látta a pilóta,hogy meddig billenhet a gép,már akkor bolt egy kereszt irányú ledsor is a bubi mellett,a műszerfalon,és egy kis sípoló duda,ami együtt mozgott a bubival,és sípolt is a pilótának,hogy Jóska b+,pofára fogsz esni,mit a lekváros kenyér.:D
A zakó 99.99%-ban pilóta hiba,a daruk sokkal komolyabb tapasztalatot igényelnek,ott szinte mindig az a gond,hogy felemeli a terhet,majd elkezd fordulni vele,sípol,villog minden,már egy talpaló a levegőben,de a pilóta jobban tudja,a fordulással kikerül a teher a tömegközéppontból,és az eredmény a videókon látható.
Nem ritkán megsüllyed a talaj a talpaló alatt,a manőver közben,amitől szintén kikerül a tömegközéppontból a teher,és zakó.
Ritkán anyag fáradás,műszaki hiba,elmulasztott ellenőrzés,teszt az oka,ill. a nem megfelelő teherbírású kötelek,karabínerek,egyéb függesztő elemek.
A mobil daruzás,és a gréderezés a szakma csúcsa egyébként,mind fizuban,mint szakmai körökben.
A harmadik világbeli,és a "fejlődő országokbeli" eszközök állapota meg önmagáért beszél,gondolom nem ezekre kérdeztél.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ebből a videóból indult egy vita az SG.hu-n. Egye kommentelő kötötte az ebet a karóhoz, hogy biztosan azért borult le, mert beakadt a falba.

Én a következőt válaszoltam neki nagyvonalakban.

A kötéllel próbálták a teher lengését megakadályozni, de mivel totál laza volt a kötél oldalra, ez láthatólag nem sikerült. A daru nem talpalt le, hogy növelje az inerciáját más tengely mentén, így oldalra kifordult, emiatt más irányú nyomatékot is kapott és annak rendje és módja szerint felborult.

A lent posztolt üzemeltetési nomogramokat mindig elég bő rátartással adják meg. Amikor valakik ennyire benézik a helyzetet, az ellen a gép tervezője tehetetlen. Mintha egy laptop képernyőjével vernél szöget a falba és aztán meg reklamálsz a gyártónál.

Ezek a zsenik kb. a "csináltunk már és sikerült egyszer" alapon emelhették meg azt a buldózert. Hát, most nem sikerült, mert a fizika okosabb volt.

Adott tömegű teher felett emelési terv készül, legalábbis ahol én láttam kivitelezést és pl. MOL belső szabályzatát elég komoly szabályzatok vannak, hogy mit és hogyan emelnek. És azt mérnök készíti, de minimum a szabályzatot úgy, hogy azt a gyök2 darukezelő is értelmezni tudja. A linkelt nomogram is ilyen.

Mikor kell készíteni (MOL EBK):
Az emelendő teher meghaladja a névleges terhelhetőség 65%-át.

Egy ilyen darunál ilyen erőkarnál 20 tonnás gép az 65% vagy sem..?
Szerintem az.