M
molnibalage
Guest
Nem, a Ford esetén már a különféle certificaton papír megszerzéséről van szó. Az nem teszt. Az ez volt.A Szuhoj most nem a beletervezett hajtóművel repül az,ami bele lesz az nulláról készül(már megkezdték a 30-as repülési tesztjeit).A T-14 ágyúban max a cső(kb a legprimitívebb része a lövegnek)ami csak fejlesztése a régieknek mert a töltényűr és a töltőgép az teljesen új.
Az F-35 még fejlesztés alatt áll és így kezdték el gyártani(van is ebből gond 100 valahány gépnél). A Ford pedig megkezdte a tengeri tesztjeit ami a fejlesztés legvégső állomása így még ez is fejlesztési szakaszban van még ha a legvégén is.Persz itt is megkezdték a következő egység gyártását de az olyan hosszú idő,hogy bőven befejezik a fejlesztést mire az elkészül.
On 24 May 2017, she departed for acceptance trials and completed them on 26 May 2017
Te simán kevered ipari kifejezéssel élve a mechanikai komplettséget, az üzemi próbával, majd a próba üzemmel.
Ami most van már kiképzés és azt követő minősítő vizsga, illetve a mechanikai komplettség utáni hibák javítása. Az nem fejlesztés.
Ezen felül a certifikációk megszerzése az részben személyzeti kérdés, ahogy pl. te lőkiképzést kapsz és a lőlapon tudtommal adott szint feletti találat mennyiséget és pontosságot kell lenni. Feltéve azt, hogy a fegyvered hibátlan és minden tud, amit tudnia kell specifikáció szerint. Vagy netán máshogy van?
Ez még 2004-es dokufilm emlékeim szerint pont ez a folyamatot mutatja be. Kb. ez volt az utolsó olyan korszak, amikor normális dokufilm készült.
Kiemelve a lényeg.
https://en.wikipedia.org/wiki/USS_Ronald_Reagan#2006_maiden_deployment
On 8 May 2004, following her five-month post-shakedown availability, Ronald Reagan received her second flight deck certification which encompassed all flight operations, including aircraft launch and recovery, safety, crash and salvage, fuel certifications, and training. Ronald Reagan then began her transit from Naval Station Norfolk, Virginia, through the straits of Magellan, South America, to her new homeport of Naval Air Station North Island, San Diego, with James A. Symonds in command.
Erről a folyamatról néhány link.
https://www.navy.mil/submit/display.asp?story_id=106349
Ebben láthatod, hogy milyen certifikációkkal van gond.
https://fas.org/sgp/crs/weapons/RS20643.pdf
Ennek megszerzése van most folyamatban. Az, hogy ez vagy a személyzet vagy a műszak hibák miatt nem sikerül az más kérdés. Ettől nem áll fejlesztés alatt. Minden konstrukción reszelnek szolgálata alatt is, ezért van az, hogy még azonos altípusok között is vannak eltérések pl. a repülőgépeknél. Ezt azok dokumentációja sorolja fel.
Az F-15 könyvemben olvashatsz erről is, amikor egyes izraeli gépeket korszerűsítettek és kvázi nem volt két egyforma. Pedig mind azonos F-15 fő változat volt...
Csak kb. annyi ütötte meg a szemem, hogy lesz M1A3. Értsd azért fontos ez, mert a T-14 ellenére nem készül még most sem új hk. Sőt, még nagyobb löveg sem. Se 125 mm, se 130, se 135 mm. Számomra ez volt a lényeg. Valahol egész durva, hogy 1943 --> 1973 között jellemzően max. 75-76 mm kh lövegtől (kérem a darabszámban marginális 88-as német és ISz-2 egészen más 122 mm-es lövegét hanyagoljuk) eljutottak a 120/125 mm-ig nyugaton és keleten, a Leo2 (M1-nél felismerték a 105 mm-es löveg ökörségét és azért egy jobb gránáttal áthidalták M1IP-nél) és T-72/80 vonalon. 1980-2019 időszak kb. ugyanez és pontosan itt vagyunk ma is. Amikor a hh végén már 140 mm-es lövegeket is teszteltek. 30 évvel ez után meg semmi nem változott.Erről van bővebb infód? Mi az irányvonal? Mármint az M1 érdekelne, mi lesz helyette.
(Bár az IFV-k lövegei jól elszálltak. 30-40 mm már van és 57 mm-es is terveznek már.)
Egészen brutális, hogy a légierős és flotta fejlesztések mellett a szárazföldi eszköznél a tűzerő fő komponense mennyire változatlan maradt több eszköznél. 1980 óta lényében változatlan a hk-k fő fegyverzete a gránátokat leszámítva. Ehhez képest IR rakétáknál ezalatt 3 seeker generáció és SARH --> ARH váltás volt.
A hagyományos rávezető állomásos egy célcsatornás SAM mellett ma meg a hajókon és lassan szárazföldön is a klasszik rávezetőállomás nélküli ARH SAM dominál és az egy célcsatorna SAM 1990 óta pusztul. A kevés HAWK, ami még olyan és 3. világbeli országok szovjet maradéka = múzeum SAM.
Valahol kicsit groteszk, mert azzal, hogy a T-14-nek nem készült új löveg az orosz egy olyan új hk-t rakott össze, ami az orosznak jó drága, mert semmi köze az eddigi evolúcióhoz, talán motor terén és ennyi. Ezzel szemben a jenki erre lép egy upgrade programmal és ennyi. Talán még új gyártásúak sem lesznek a harckocsik, ha jól látom, bár a pontos műszaki tartalomnak sem nézek utána.
(Erős hasonlattal, mert nem igaz az analóga. Mintha egy Szu-57-et le lehetne reagálni úgy, hogy modernizálják az F-15C Golden Eagle-t. Olcsóbb. A platform létezik.)
Ez lenne a célszerű, csak a baj az, hogy ez 1970-es években sem vált be. Tutira elő fogják rángatni ezt példának, illetve a saját F-35-öst, ahol most kerek perec kijelentette vagy a Navy vagy a USAF, hogy a következő gépük csak saját igényekre lesz. Semmiféle "joint" szólamokkal ne fárassza magát senki.Helyette jelenleg semmi. A rövid távú fejlesztés (2019) az M1A2 SEPv3 (erősebb generátor, új kommunikáció és adatkapcsolat, programozható lőszerek, távirányított fegyvertorony, különálló APU). Opcionális a Trophy aktív védelmi rendszer integrálása.
Középtávú fejlesztés (2021) az M1A2 SEPv4, új éjjellátó a parancsnoknak és az irányzónak, új lézer távolságmérő, új meteorológiai szenzor, lézer-besugárzásjelző, új ködgránátvetők, új lőszerek.
Hosszútáv (eredetileg 2035, ezt most előre hozták 2028-ra) terén a cél a Bradley és az Abrams leváltása. A Bradley a sürgősebb, ott most nagyobb a mozgolódás, egy relatíve jól védett, legalább 30mm-es, de 50mm-es gépágyúra opcióval bíró, gyorsan megvalósítható megoldást akarnak. A General Dynamics a Griffin III. (alias brit Ajax) alapú megoldást kínál, a Rheinmetall a Raytheonnal a Lynx KF41-et. A BAe nem nyújt be a hírek szerint semmit, mert a CV90 nem felel meg minden elvárásoknak. Harckocsi terén nem sok újdonságot tudni, de a személyes legvadabb feltételezésem az, hogy előbb-utóbb a francia-német közös harckocsiprojektbe lehet beszállnának az amerikaiak is...
A USMC (szerintem teljesen röhejes) igénye az F-35B-nek lehet, hogy hosszan tartó trauma lesz a közös projektek számára...