Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag

Guest
Vicceltem te arrogáns Pöcsfej! Nem tűnt fel?
3 évet mentőztem (a belvárosban) az orvosi egyetem mellett még ápolóként. Te talán valami gyerekszaki vagy? Nekem nem annak tűnsz. :D
Nyugodjál le! Jobb lesz az új rendszer, mint a régi volt. Léci ne másold ide be a Klubrádióban elhangzó agyatlan kritikát. Köszi!

Ő mindenhez IS ért :D
 
  • Tetszik
Reactions: zeal

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 480
58 969
113
:D
Pupákok!
A nagyobbik fiam még nincs 15,de 192cm magas,min 130 kiló,1 éve rögbizik,kitűnő tanuló,Írül,Magyarul,Németül,Angolul ír,olvas,beszél,2-3 csaj szurkol neki az edzéseken ;),az étvágyát meg hagyjuk,mert abba még én is belepirulok...:rolleyes::D
A kisebb szintén zenész,bár ő inkább szikár,mint rögbi sztár,ő 13 évesen barna öves karatés,meg hurlingezik az iskolai csapatban,ő is kitűnő tanuló,neki is van étvágya :D ,mihez tartas végett,1 családi reggeli 24 tojás,1-1.5 kenyér,2 liter tea,1 kiló zöld.....:cool:
Mondjuk aki engem ismer/látott már, az nem lepődik meg, max a tanulmányi eredményeiken.:D
 

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 760
3 195
113
:D
Pupákok!
A nagyobbik fiam még nincs 15,de 192cm magas,min 130 kiló,1 éve rögbizik,kitűnő tanuló,Írül,Magyarul,Németül,Angolul ír,olvas,beszél,2-3 csaj szurkol neki az edzéseken ;),az étvágyát meg hagyjuk,mert abba még én is belepirulok...:rolleyes::D
A kisebb szintén zenész,bár ő inkább szikár,mint rögbi sztár,ő 13 évesen barna öves karatés,meg hurlingezik az iskolai csapatban,ő is kitűnő tanuló,neki is van étvágya :D ,mihez tartas végett,1 családi reggeli 24 tojás,1-1.5 kenyér,2 liter tea,1 kiló zöld.....:cool:
Mondjuk aki engem ismer/látott már, az nem lepődik meg, max a tanulmányi eredményeiken.:D
Nem semmi!
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 252
113
:D
Pupákok!
A nagyobbik fiam még nincs 15,de 192cm magas,min 130 kiló,1 éve rögbizik,kitűnő tanuló,Írül,Magyarul,Németül,Angolul ír,olvas,beszél,2-3 csaj szurkol neki az edzéseken ;),az étvágyát meg hagyjuk,mert abba még én is belepirulok...:rolleyes::D
A kisebb szintén zenész,bár ő inkább szikár,mint rögbi sztár,ő 13 évesen barna öves karatés,meg hurlingezik az iskolai csapatban,ő is kitűnő tanuló,neki is van étvágya :D ,mihez tartas végett,1 családi reggeli 24 tojás,1-1.5 kenyér,2 liter tea,1 kiló zöld.....:cool:
Mondjuk aki engem ismer/látott már, az nem lepődik meg, max a tanulmányi eredményeiken.:D
Hurling? Az olyan mint a foci meg a golf kevereke. Na faxa lehet futkozni egy meg kisebb labdaert...
Nalam 8-10 tukortojas egy sajat adag ha reggelente hazamagyek,serpenyomerettol fuggoen mert a tobbieknek is kell bele meg. meg ugy masfel liter tej plusz a csalad. De ez nincs sokszor csak heti 1-2 nap.
 
M

molnibalage

Guest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
3. rész

1976 június és 1977 júniusa között vett részt a tesztpilóta oktatáson. Szerinte akkor dolgozott életében a legkeményebben, még az asztronauta képzés és semelyik vadászgép átképzése nem volt ahhoz fogható.


Azon kérdésre, hogy nagy sebességű átesés határán repültek a versenyen a válasz „nem”. Viszont igen csinos G erők hatottak a pilótára és G ruha nélkül repülnek. Repülés közben nem nézte, de leszállások után a maximális túlterhelést regisztráló műszer 6-6,5G terhelést mutatott. Soha nem volt még a beszürkülés közelében sem, 69 évesen.

A Striga géppel a következő évben nem repültek versenyen, mert javításokat végezte rajta azok után amit műveltek vele. Ahhoz még jó állapotban volt, hogy a gépet a műhelyébe hazarepüljék. Az utódja két évvel később 2017-ben szintén megnyerte a versenyt a Striga géppel. 8.1 mérföldes egy kör a versenyen. Soha nem sértette meg a pilon kerülés szabályait, soha nem kapott büntető időt.

A Sea Fury nagy és erős gép volt, de nehéz is. A Mustangot sokkal inkább vezethetőnek tartotta és nem csak a jobb kilátás miatt a kabinból. A Sea Furyval még a gyors taxizás sem volt ajánlott, mert a hirtelen fékezés miatt hajlamos volt orra bukni. A P-51-es gépek amiket látott versenyezni egyik sem volt Allison motoros, túl gyenge ahhoz, mindegyik Merlin motoros volt.

https://en.wikipedia.org/wiki/STS-27
STS-27 misszióban az űrsiklóval komolyabb eset történt, ami nem nagyon kapott visszhangot.
A 2. napon a műhold kibocsátása után a küldetés vezetés (mission control, MC) hívta őket, egy nem túl sok jót sejtető üzenettel:

„Srácok, láttunk valamit fellövéskor, ami eltalálta a bar szárnyatokat. Nézzétek meg a robotkarral, hogy mit láttok.”


A robotkar végén egy TV kamera volt. Amikor ezt Gibson megtette és látta amit láttok, akkor első gondolata a következő volt:

„Ebbe bele fogunk halni”.


Később, már a landolást követően derült ki, hogy 707 db sérült hővédő csempe volt a jobb szárnyon és 1 db csempe teljesen hiányzott, de azt akkor még nem látták abból a szögből. A MC-nek beszámoltak róla, hogy sérült csempéket látnak. A Védelmi Minisztérium nem engedélyezte azt, hogy TV jelet sugározzanak le, hogy lent is lássák a képet, hiszen ezt egy minősített feladatú út volt. Végül abba beleegyeztek, hogy titkosított TV adást küldhetnek. Annak azonban felbontása nagyon gyenge volt. Arról valahogy odalent nem vettek tudomást, hogy ő tiszta TV képet nézett odafent...

(A felvételen úgy magyarázta, hogy 3 másodpercenként küldött le 1 db képkockát a rendszer.)

A MC is félretájékoztatás / kommunikációs hibát követett el. Ha azt mondták volna, hogy „nem gondoljuk azt, hogy sérült csempét láttál, szerintünk csak árnyékokat látsz”, akkor Gibson közölte volna, hogy akkor ő bizony titkosítatlan jelet küld le. Ehelyett kb. 1 nap után jött a válasz, hogy rémeket lát, azok csak árnyékok, jöjjenek le az űrsiklóval, ahogy csak szoktak. Na ezen a ponton pislogott nagyot Gibson és kérdezte CAPCOM-ot, hogy ez a döntés min alapul?
A válasz az volt, hogy
várjál egy kicsit”, mert a mikrofon túlvégén levő embernek is utána kellett járnia a kérdésnek, majd továbbította a választ:
„Hoot, ez nem rosszabb, mint amit a korábbi repüléseken láttunk.”

A WTF (mi a franc) érzés ekkor még tovább erősödött Gibsonban. Ült a székben majd némi töprengés után válaszolt.

„Dave, tudod én itt vagyok már a programban az STS-1 óta, de ilyen én még soha nem láttam eddig, de ti vagytok a szakértők, OK.”


Ennek ellenére nem hitt nekik, de ezt nem tette szóvá. Ennek oka az volt, hogy a múltba volt olyan személyzet, ami veszekedett a MC-vel és ő nem akart ilyen helyzetbe belemenni. Ahogy ő fogalmazott:

„befogtam a szám, amikor valószínűleg nem kellett volna”.

Itt valószínűleg a Skylab „sztrájkra” gondol Gibson a Skylab 4 küldetés alatt.
https://sofrep.com/fightersweep/the-true-story-behind-nasas-1973-skylab-mutiny/
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A visszatérés alatt folyamatos a vezérlést nézve, hogy ha elkezdte volna a hő lebontani a siklót a jobb szárnyon, akkor bal oldali elevon lefelé mozgott volna, hogy kiegyenlítse annak hatását. Ő úgy számolta, hogy ekkora kb. 30 másodperce lett volna, hogy elmondja a MC-nek, hogy mit gondol... A küldetés hangfelvételen kb. minden második percben emiatt hallható Gibson, mikor a legénységgel közli, hogy „a vezérlés OK”.

A landolás rendben lezajlott, majd amikor a földön ránéztek a gépre, akkor a lent levők kikerekedett szemekkel közölté, hogy
„szentséges ég, hát miért nem szóltatok erről”?

Amikor a küldetés kiértékelésen a vezető repülésirányót megkérdezte, hogy „Gary, mit tehettünk volna odafent, ha hittetek volna nekünk?” A válasz elég megrázó volt. „Fogalmam sincs.” És ez maradt a helyzet egészen a Columbia 2003-as katasztrófájáig, amit hasonló, de súlyosabb sérülés miatt vesztettek el.


A Southwest légitársaságnál repült kereskedelmi pilótaként 10 évig 60 éves koráig, de az amerikai szabályzás szerint már nem repülhetett tovább. Azon csoport tagja volt ami küzdött azért, hogy ezt emeljék 65 évre, mert a világ nagy részén (mindenhol?) 65 év a korhatár. Ezt végül megtették, de ő ekkor már lekésett erről. A légitársaságnál eltöltött ideje alatt nagy ritkán felismerte néhány utas, hogy egy asztronauta a pilótájuk vagy másodpilótájuk, de ez ritka volt. A légitársaságnál azért egy idő után a kollégák többsége képben volt. A légiutaskísérők néha bemondták az utastájékoztatón, hogy „fogadjunk, hogy nem tudják, hogy egy kapitányunk űrsikló parancsnok volt” . Ez sokszor oda vezetett, hogy a tömeg feltorlódott, mert páran autogramot kértek tőle. A B737 család 200, 300, 500 és 700-as változtatás repülte.


Hogy mi az a gép, amivel soha nem repült és megtenné, arra kapásból az F-16 típust jelölte meg. F-4, F-14, F-18 két változatával és F-101 Vodoo vadászgépekkel repült korábban és civil F-86-tal. Az Air and Space magazin egyszer a címlapjára tette őt és megkérdezték, hogy hány típussal repült addig. Mivel nem számolta, készített nekik egy listát és csak azóta tartja azt karban. Az előadás napjáig 159 (!) féle típussal repült.


Vietnámban 56 harci bevetést repült, a többségét 1972-ben. 1975-ben egy bevetése volt F-14-gyel, amit harcinak hívtak, de nem nevezné annak, mert csak Saigon evakuációját biztosította. 1972-ben nagyrészt Észak-Vietnám felett repült, amikor feloldották a bombázó bevetéseket leállítását. Amikor először tért haza vietnámból 6 hónap után és apja várta, akkor azt mondta neki, hogy „nem is tudod hányszor kívántam azt az elmúlt 6 hónapban, hogy bárcsak soha ne tanítottalak meg volna repülni”.


Egy 1957-es Beechcraft Bonanza gépe van, 1984 óta Forumla 1 Racer gépe van, amit azóta annyira átalakított, hogy egyedi gépnek tekinthető. A kabintetőt lecserélte, és saját karbon-üvegszálas szárnyat épített hozzá. Az átalakított géppel 1991-ben kategórián belüli magassági rekordot állított fel. Cessna 150 motorral 27 ezer láb magasságra tudott emelkedni egy mindösszesen 100 lóerős motorral. 2004-ben 100 km-es zárt körön mért sebességi rekordot javította meg a géppel, ami előtte 20 évig állt fent. Mivel a gépet saját kezével módosította, emiatt az egyik kedvenc gépe.

A másik nagy kedvence a MiG-21. A civil változatával 2 perc után már lehet gurulni, egy repülőnapokon repült a géppel, ahogy a MiG-15-tel is. Amikor szimulált légiharcot vívott F-86-os ellen, akkor mindig lelőtték a MiG-gel repülve, mert az volt a forgatókönyv, mert történelemben az volt a jellemző. Nem engedték, hogy győzzön. :)



A Challenger katasztrófa kapcsán kérdezték, hogy kommentelné-e, a döntéshozatali folyamatot. A Challenger fellövése idején éppen a korábbi repülése kiértékelése tartott, amikor felvetette valaki, hogy tartsanak egy szünetet, nézzek meg az indítást majd folytassák. Nem is tértek vissza aznak a kiértetésére, saját szemükkel élő egyenesben látták, ahogy kollégáik életüket vesztették a katasztrófában.

A Challenger katasztrófa akkora hatással volt a NASA működésében, hogy azóta is csak úgy emlegetik, hogy volt a NASA-nak Challenger előtti és utáni korszaka van.* A katasztrófát a gyorsító rakéta hibás működése okozta a floriai mérce szerint extrém hideg miatt. A rakéták csak 50F fokig voltak minősítve, ennek ellenére az éjszakai 28F és reggel 32F ellenére az indítást jóváhagyták, de nem a gyorsító rakéta mérnökei. Ők ellenezték, de a NASA-n belüli menedzsment felülírta döntésüket.

A Columbia esete is hasonló volt. A csempékért felelős mérnökök idegesek volta, de a menedzsment megint felülírta aggodalmukat, hogy ez „ez nem probléma és különben is, mint tudnánk tenni”. Gibson szerint, ameddig meg sem próbálták, erre nem lehet választ adni. Lehet, hogy nem sikerült volt, de meg sem próbélták. * Az Apollo 13 esetén meg kellett próbálni és vissza tudták hozni a legénységet épségben.

Az űrsikló nyugdíjazását sajnálja, de megérti a döntés mögötti érveket. Az STS rendszer csodás, ameddig működik, de ha nem, akkor úgy tűnik mindig megöl mindenkit (a menekülés esélye nélkül.)** A jövő lehet, hogy a kapszuláké, mert biztonságosabbnak tűnnek és olcsóbbnak is. Az új rakétával meg a Hold és talán a Mars is megcélozható.

* Azért annyit mégsem sikerült tanulni úgy tűnik.
** Nincs katapultülés a gépben.

Élete legveszélyesebb / legfélelmetesebb élményére nem tudna egyet mondani, de csak egy esetet említett. Egy barátja házi építésű 200 lóerős gépével repült, gyakorolt egy emelkedési rekordra, amikor 40 mérföldre a reptértől 28 ezer lábon a légcsavar szétrepült. Optimális siklópályán repült annak ellenére, hogy az ember alapvető túlélési ösztöne azt diktálja, hogy minél hamarabb annál jobb. Magát biztatta, hogy csak tartsa ezt, nyugi, és akkor túléli. Sok gyakorlással elérhető az az elmeállapot és felkészültség, hogy az ember ne ijedjen meg és képes maradjon gondolkodni.[/QUOTE]
 

BiancoGasto

Well-Known Member
2018. november 14.
758
918
93
:D
Pupákok!
A nagyobbik fiam még nincs 15,de 192cm magas,min 130 kiló,1 éve rögbizik,kitűnő tanuló,Írül,Magyarul,Németül,Angolul ír,olvas,beszél,2-3 csaj szurkol neki az edzéseken ;),az étvágyát meg hagyjuk,mert abba még én is belepirulok...:rolleyes::D
A kisebb szintén zenész,bár ő inkább szikár,mint rögbi sztár,ő 13 évesen barna öves karatés,meg hurlingezik az iskolai csapatban,ő is kitűnő tanuló,neki is van étvágya :D ,mihez tartas végett,1 családi reggeli 24 tojás,1-1.5 kenyér,2 liter tea,1 kiló zöld.....:cool:
Mondjuk aki engem ismer/látott már, az nem lepődik meg, max a tanulmányi eredményeiken.:D
Minden reggel elszívtok 1 kiló zöldet? Lehet ez a boldog,kiegyensúlyozott családi életetek titka! :p
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Most nagyon csalódott vagyok....:(:(

Csak a szokásos lélektani kudarc: egyszer vezetett Románia Magyarország ellen, nyert is

Hiába volt csodás az első félidő, a magyar női kézilabda történetében nem túl szokatlan módon a magyar csapat elszórakozta az előnyét.

Remekül kezdett a magyar női kézilabda-válogatott Románia ellen a vébén. Az első percekben már 5–0-ra is vezettünk, de a folytatásban is nagyon jól védett Bíró, és a védekezésre sem lehetett panasz. A románok néha fel tudtak jönni három gólra is, és általában úgy támadtak, hogy levitték a kapust. Ennek ellenére nem sokra mentek a magyar csapat ellen, öröm volt nézni a magyar válogatott játékát, szinte minden összejött az első félidőben! A magyar előny volt hétgólos is, végül 16–10-es állással vonultak a csapatok a szünetre.

A második játékrész kiegyenlítettebben kezdődött, a magyar válogatott védekezésben továbbra is remekül teljesített, a támadások viszont nem működtek úgy, ahogy kellett volna: a második félidő első felében két gólra feljöttek a románok, leginkább annak köszönhetően, hogy 13 perc alatt mindössze két gólt szerzett Magyarország. A folytatás sem sikerült jobban, a 48. percre egy gól volt mindössze az előnyünk, továbbra is a rettenetes támadási hatékonyság miatt.

A hajrában sikerült ismét háromgólos előnyre szert tenni, feljavult a magyar támadójáték, ám a románok nem adták fel, három perccel a vége előtt újra csak egy gól volt a különbség, sőt, 70 másodperccel a vége előtt először a meccsen döntetlen volt az állás, 27–27.

Sajnos a női kézilabdát követve cseppet sem meglepő módon azt láttuk, hogy a magyar csapat lélektanilag szétesett, és hiába vezette végig az egész mérkőzést, 20 másodperccel a lefújás előtt hátrányba került és kikapott, így az olimpiára sem jutott ki. A végeredmény: 28–27 a románoknak.
https://888.hu/hajra-magyarok/csak-...-romania-magyarorszag-ellen-nyert-is-4218063/
 

Schurrer

Well-Known Member
2019. március 9.
1 030
767
113
:D
Pupákok!
A nagyobbik fiam még nincs 15,de 192cm magas,min 130 kiló,1 éve rögbizik,kitűnő tanuló,Írül,Magyarul,Németül,Angolul ír,olvas,beszél,2-3 csaj szurkol neki az edzéseken ;),az étvágyát meg hagyjuk,mert abba még én is belepirulok...:rolleyes::D
A kisebb szintén zenész,bár ő inkább szikár,mint rögbi sztár,ő 13 évesen barna öves karatés,meg hurlingezik az iskolai csapatban,ő is kitűnő tanuló,neki is van étvágya :D ,mihez tartas végett,1 családi reggeli 24 tojás,1-1.5 kenyér,2 liter tea,1 kiló zöld.....:cool:
Mondjuk aki engem ismer/látott már, az nem lepődik meg, max a tanulmányi eredményeiken.:D
Az derék. Erre szokták mondani, hogy a súlya a mérlegen Error. :D
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 889
47 359
113
Szantsak mar be ezt a BKV-t a francba, mindenki nyavajog miatta mar tizenvalahany eve a Demszky ota csak viszi a penzt, milliardokat az en adombol is evente. Aztan meg vagy 2007 ben utaztam utoljara vilamoson de akkor is vettem jegyet. Minek ez? Menjen mindenki gyalog a francba, aki lusta meg taxival. Sokkal kornyezetbaratabb gyalogolni mint budos buszokon utazni meg draga kombinokat veszegetni tobb szaz milliardert. Menjenek a pestiek gyalog, vagy rolleren. Vegre ott egy zold polgarmester, tejhatalommal, igazan feloszlathatna vegre ezt a problemas bagazst. Az eladando apportbol es a megsporolt penzbol pedig vehetnenek lelegeztetogepet, meg kotszert, ringispilt meg amit akarnak. Ami nincs pesten. Legalabb azokat a xar utakat meg lerobbant 56-os gangos hazakat felujithatnak, vagy eldozerolhatnak ebbol a penznyelobol.
Szántsák már be a termőföld támogató rendszert! Elegem van belőle! Én pénzeljem őket, miközben nekik van földjük, jövedelmük? Ha meg valami aszály, vagy jégkár sújtja a termést, akkor szintén állami pénzből lesznek kárpótolva. Ha leég a házam, és nincs biztosításom, akkor engem ki kárpótol?
Meg abból is, hogy a vasút sosem rentábilis szárnyvonalait folyamatosan az én adómból tartják fenn. De az összes kisforgalmú falusi posta is beszántásra kerülhetne, ugyan ilyen okból.
Tudod, van különbség aközött, ha az okos ember hülyéskedik, meg ha a hülye okoskodik....
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 738
113
Hölgyeim és Uraim,

Elnézést kérek, nem tudom, kinek címezhetem megjegyzésemet/kérdésemet. Egyéni probléma, unokám 3 és fél éves, mindösszesen 11 kg súlyú. Nagyon koraszülött volt, 6 hónapra született, 3 hónapig küzdött az életéért, megnyerte a meccset, de fizikailag most is nehezen, lassan fejlődik, bár ördögien mozgékony. Viszont minden óvodai fertőzést elkap és idegileg fáradékony, nagyon rosszul alszik.
Szellemi képességei azonban igen jók. Nagyon korán kezdett beszélni, szabatos kifejezéseket használ, nagyon komoly szókincse van. Minden érdekli. Két dolgot nem szeret: enni és aludni.
Az iskolai terhelés okozhat-e a fizikai fejlődésében nehézséget? Ha igen, tehetünk-e valamit ennek enyhítésére? Valami tanács?
Köszönettel.

Iskolába akkor fogják engedni, ha mindenben megfelel az átlagnak. Javaslom, hogy mind oviban, mind iskolában olyat keressetek, ahol nagyon jó és kedves az óvónéni, és aranyos az alsós tanár, hogy megszeressen közösségbe járni, és megszeressen tanulni. Az összes többi, bírni fogja, fel fogják-e menteni tornából idővel úgyis kiderül, addig pedig tegyél meg mindent azért, hogy az ovis és első sulis évei zökkenőmentesek legyenek! Más dolgod nincs.

Ivás a lényeg, az mindig legyen megoldva, mind ovi, mint suli szinten. Enni pedig úgyis előbb-utóbb elkezd. Ezzel most még ne foglalkozz! Az is alakítja majd a kisembert, hogy lesznek-e barátai azonnal. Nem kell sok, egy, de az komoly. Minél előbb. Utána egymástól tanulnak (jót és rosszat :) ), de majd szűröd. :) Sulihatár anno 16 kiló. Még ha zöldsapkást is akarsz belőle, egyelőre ne ezzel foglalkozz! :)
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
M

molnibalage

Guest
@antigonosz
Szantsak mar be ezt a BKV-t a francba, mindenki nyavajog miatta mar tizenvalahany eve a Demszky ota csak viszi a penzt, milliardokat az en adombol is evente. Aztan meg vagy 2007 ben utaztam utoljara vilamoson de akkor is vettem jegyet. Minek ez? Menjen mindenki gyalog a francba, aki lusta meg taxival. Sokkal kornyezetbaratabb gyalogolni mint budos buszokon utazni meg draga kombinokat veszegetni tobb szaz milliardert. Menjenek a pestiek gyalog, vagy rolleren. Vegre ott egy zold polgarmester, tejhatalommal, igazan feloszlathatna vegre ezt a problemas bagazst. Az eladando apportbol es a megsporolt penzbol pedig vehetnenek lelegeztetogepet, meg kotszert, ringispilt meg amit akarnak. Ami nincs pesten. Legalabb azokat a xar utakat meg lerobbant 56-os gangos hazakat felujithatnak, vagy eldozerolhatnak ebbol a penznyelobol.
A közösségi közlekedés össztársadalmi hasznossága miatt van dotálva. Mert az a fővárosnak is jó, hogy a városlakók kb. 65-70%-a azt használja. Ezért tud munkába menni az ember és a gyereke meg iskolába autó nélkül.
Remélem nem gondoltad komolyan amit írsz, mert akkor még annál is gyök2-őbb vagy, mint eddig gondoltam...

Szántsák már be a termőföld támogató rendszert! Elegem van belőle! Én pénzeljem őket, miközben nekik van földjük, jövedelmük? Ha meg valami aszály, vagy jégkár sújtja a termést, akkor szintén állami pénzből lesznek kárpótolva. Ha leég a házam, és nincs biztosításom, akkor engem ki kárpótol?
Meg abból is, hogy a vasút sosem rentábilis szárnyvonalait folyamatosan az én adómból tartják fenn. De az összes kisforgalmú falusi posta is beszántásra kerülhetne, ugyan ilyen okból.
Tudod, van különbség aközött, ha az okos ember hülyéskedik, meg ha a hülye okoskodik....
Lásd fent. Akinek nincs pénze autóra az egyetlen lehetséges eszköze a mozgásra. Világszerte kimutatott tény, hogy a magasabb életszínvonalhoz vezető út a mobilitás biztosítása. Kimutathatóan magasabb jövedelemmel rendelkezik, aki közelebb lakik gyakran járó vasút, metró, stb.-hoz, mert így könnyebben tud mozogni, tanulni és jobb állást találni.

Az ugye megvan, hogy pl. az autózásnak is össztársadalmi költsége van, amit szintén fizetnek? Mert pusztán a autópályamatricákból az utak nem tarthatóak karban, nemhogy újakat építsenek.

Szóval a közösségi közlekedés köpködését be kéne fejezni, de kurva gyorsan.
Nem az a gazdag ország, ahol a szegénynek is autóval kell járnia, hanem az a gazdag ország, ahol a gazdag is vonatozik és metróval jár.
 

MsA2

New Member
2017. május 18.
27
19
3
Iskolába akkor fogják engedni, ha mindenben megfelel az átlagnak. Javaslom, hogy mind oviban, mind iskolában olyat keressetek, ahol nagyon jó és kedves az óvónéni, és aranyos az alsós tanár, hogy megszeressen közösségbe járni, és megszeressen tanulni. Az összes többi, bírni fogja, fel fogják-e menteni tornából idővel úgyis kiderül, addig pedig tegyél meg mindent azért, hogy az ovis és első sulis évei zökkenőmentesek legyenek! Más dolgod nincs.

Ivás a lényeg, az mindig legyen megoldva, mind ovi, mint suli szinten. Enni pedig úgyis előbb-utóbb elkezd. Ezzel most még ne foglalkozz! Az is alakítja majd a kisembert, hogy lesznek-e barátai azonnal. Nem kell sok, egy, de az komoly. Minél előbb. Utána egymástól tanulnak (jót és rosszat :) ), de majd szűröd. :) Sulihatár anno 16 kiló. Még ha zöldsapkást is akarsz belőle, egyelőre ne ezzel foglalkozz! :)

Elnézést kérek a késői válaszért, ritkán vagyok a gép előtt. Sok munkát ad a kis krapek, játékjavítás, stb.
Nem tudom, hogyan kell mindenkinek válaszolni, de köszönet MINDENKINEK a biztatásért és a jó tanácsokért, igazából "ülnek". Amit lehet, megfogadok.
Ovival már nincs gond, bár nem akart menni eredetileg... Barátja, barátnője is van már. Kezdik az oviban szerepeltetni...
Aprócska, de jóképű kis legény, nem lesz nagynövésű, a szája annál inkább.
Miután a koraszülés miatt van fizikai hátrányban (remélem csak átmenetileg), inkább a fizikai foglalkozást erőltetem, nem akarom, hogy felmentsék tornából, inkább ugráljon. Teljesen mindegy, milyen jegyet kap. Szellemileg semmi gond, szédületes szókincse van, érvel, vitatkozik, zsarol, manipulál, stb. Csak a túlterheléstől féltem.

Még egyszer köszönet.