Nálam a felvételi rendszer A, B, C kategóriás lenne.
Az A-kategória: A jelentkezőnek van nyelvvizsgája (minimum középszintű, kétnyelvű) és elérte a pontszámot a középiskolai eredményeiből számítva. Amíg ezekből a jelentkezőkből van, addig ők mennek az évfolyamba (felvehető jelentkezők száma= rendelkezésre álló helyek száma - (B-kategória) - (C-kategória))
B-kategória: A jelentkező elérte a felvételi pontszámot a középiskolai eredményeiből számítva, de nincs nyelvvizsgája -> megy a nulladik évfolyamba, ahol emeltszintű nyelvtanítás van, a végén nyelvvizsga. Ezután automatikusan felvételt nyer a következő évfolyamba.
C-kategória: A jelentkező felvételi vizsgát tesz. Ha a vizsgája alapján elérte a pontszámot és van nyelvvizsga, akkor A-kategória, ha nincs, akkor B-kategória.
A jelentkezés anonim, számsor generálódik (nincs szociális hiszti, sem a miniszterelnökúrfia, lánya, semmi.)
NINCS SZOCIÁLIS ALAPON BEKERÜLÉS (Ez mondjuk az én rendszeremben az általános iskolától kezdődne, mindenkinek egyenlő esély. Putriban laksz? Leszarom. Az elérhető legjobb oktatást kapod meg - kapsz kollégiumi ellátást, amiért persze jól kell tanulnod. Minél előbb meg kell tanulnod, hogy a szociális helyzeted nem tulajdonság, hanem állapot. Megkapsz mindent, de teljesíts érte.). Az, hogy bekerültél a SAJÁT ERŐDBŐL, de olyan szociálisan rászorult vagy, hogy nincs pénzed a kolira, az egy másik kérdés, amire természetesen figyelünk.
Nincs olyan, hogy fizet és bekerül. Olyan van, hogy nem teljesíti a tantárgyat, akkor fizet.
A tanárok fizetése NEM CSAK a hallgatói véleményezés alapján történik, ezt láttuk, hogy hová vezet. A tanárok mozgóbéren vannak, tisztességes alapfizetéssel (ideértve a doktorandusz is!), amire bónusz jön. A bónusz szintén algoritmus alapján számítódik (bemenő paraméter: tanár tudományos munkája, oktatott tantárgyak görgetett átlaga, doktoranduszi visszajelzés, hallgatói értékelés). A bónusz évek alapján átlagol. az anomáliák kiszűrése az oktatási hivatal feladata (tehát nem lehet az, hogy ELŐZETES megbeszélés nélkül a tanár csak és kizárólag a kutatási témára fókuszál, a doktoranduszra van tolva az összes munka, az évfolyam évek óta ugyanazt a ZH sort írja, de mivel a kutatási témából akkora szorzó, hogy ezt kompenzálja. Na, ilyen nálam nem lenne...)
Mivel BSc képzés van, elvileg mindenhol ugyanazt tanulják. Persze, ilyenkor jön az a kérdés, hogy mindenki mondjuk a BME gépészkarra akar menni és senki sem akar mennyi a GAMF-ra, mondjuk. A felvételihez szükséges ponthatárok megválasztása egy algoritmus alapján történik, amely figyelembe veszi az egyetem tudományos rangsorát (itt természetesen figyelnék arra, hogy a 80 éves Kossuth-díjast megtartani ne érje már meg 2 fiatal docenssel szemben....).
Szigorlat a BSc képzés végén. Sajnálom, de ebből nem engedek. Matek és mecha szigorlat a gépészkaron.
Nem lehet "arányjavító" krediteket felvenni. Az első évben 45 kreditet meg kell csinálni a KÖTELEZŐEN előírt tantárgyakból. Aki nem tudta teljesíteni, repül.
Olyan nincs, hogy felveszek a második félévben 20 kreditnyi faszságot, aztán helló.
A második évben 100 kreditet kell teljesíteni, aki nem tudta teljesíteni, repül.
Nincs olyan, hogy felveszem mondjuk a matek a2-öt a "leggagyibb" egyetemen, majd beszámíttatom a BME-n. Egységes tanulmányi rendszer - szinkronizálva a nemzetközi színvonallal.
A szóbeli vizsgák rögzítése. Így nincs az, hogy a tisztelt hallgatóra pikkel a tanár és ezért nem engedik át, sem a faszcsavarósdi, hogy akkor megyek a hökhöz.
Nincs 2 hónap szakmai gyakorlat nyáron, hanem 6 fél szakmai gyakorlat van egy cégnél - ami nem kávéfőzésből, fénymásolásból áll. A cég természetesen köthet tanulmányi szerződést a hallgatóval.
Színvonalas szakmai versenyek, kezdve a Formula Studen-től, a NASA, EAS versenyeken át akármi
Az ösztöndíj adómentes és bónuszolható. Nem zavar, ha valaki havi 150ezret kap, mert tanul.
FULL TRANSZPARANES ösztöndíj-rendszer.
Tanulmányi átlag alapján extra jutalom, mondjuk féléváthallgatás az MIT, CALTECH, KTU, RWTH, akármi.
már az egyetemen bele akarom verni a fejekbe, hogy a tudással bármit elérhet.
Az egyetemeknek juttatott adomány adóalap-csökkentő egy vállalkozás esetében.
és honnan lenne erre pénz? Mennyi pénzt is kapnak a botlábú fodbalisták? Mire lehet építeni egy ország jövőjét? Jól képzett emberekre, vagy azokra? A kérdést válaszolja meg mindenki a saját belátása szerint. A szememben az oktatás az egyedüli módja annak, hogy az ember ne úgy éljen, mint egy állat. Nincs bőrszín, nincs vallás, csak az egyéni viselkedés. A múltban elért vívmányok mind az oktatáshoz fűződnek. Nettó baromság azt gondolni, hogy szebb jövő várhat ránk, ha egyre hülyébbek vagyunk.
(de ez sajnos csak idea, a saját ideám...)