Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 191
10 671
113
Már évekkel ezelőtt elkrzdték a legkisebb iskolákat is teleszórni okostáblákkal. Két dolog hiányzott; a tanárokat elfelejtették kiképezni a használatra, és a gyerekeknek nem voltak kapcsolódó perifériái. Úgyhogy kihasználatlanul álltak. Nem tudom, azóta változott-e a helyzet. Erre lehetett pályázni, hát beszerezték.
Az én gyerekeim iskolájában még hiányzott egy hdmi kábel is hozzá, a KLIKK nem adott rá pénzt, mondtam hogy megveszem, mégis a fél falat elfoglalta az osztályban, az volt a válasz hogy nem fogadhatják el csak ha hivatalosan, papírral adományozom.
 

Halfdan

Well-Known Member
2019. január 9.
2 215
3 214
113
Libisírás: miért kell terészettudományokat matekot meg haszontalan dolgokat tanulni projectalapú beszélgetős tanulás helyett?
Libisírás: túl sok óra van, túlterheltek a diákok.
Libisírás: inkább kreativitást oktassanak ne ilyen száraz hülyeséget.
Libisírás: nehéz a matek érettségi
......
Libisírás: esik a PISA színvonal

Döntsük már el, boldog hülyéket vagy boldogtalan okosokat akarunk-e!
Én szimplán kidobnám az elmúlt 30 év eredményeit és visszahoznám a 80-as évek rendszerét mínusz a törikönyvet és az orosz nyelvet. :)

A fenti problémákat a mindennapos tesióra bevezetésével orvosolták?
Szó volt a mindennapos énekóráról is, azt a "libsisírás" miatt nem vezették be?
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

Halfdan

Well-Known Member
2019. január 9.
2 215
3 214
113
Libisírás: miért kell terészettudományokat matekot meg haszontalan dolgokat tanulni projectalapú beszélgetős tanulás helyett?
Libisírás: túl sok óra van, túlterheltek a diákok.
Libisírás: inkább kreativitást oktassanak ne ilyen száraz hülyeséget.
Libisírás: nehéz a matek érettségi
......
Libisírás: esik a PISA színvonal

Döntsük már el, boldog hülyéket vagy boldogtalan okosokat akarunk-e!
Én szimplán kidobnám az elmúlt 30 év eredményeit és visszahoznám a 80-as évek rendszerét mínusz a törikönyvet és az orosz nyelvet. :)
Főleg meg valóban lehetne ekézni a "libsiket" pl az integràció agyatlan erőltetése miatt, ott is ahol totál indokolatlan.
 
M

molnibalage

Guest
Kézzelfoghatóbbra. Ha csak egy kivetítőn nyomod az nem az igazi bár már az is haladás.
A szerkesztett videó és képanyaggal kb. végtelen számú dolog mutatható meg 0 anyagköltséggel és oda viszed, ahova akarod.

Inkább a fizikai-kémiai szemléltető eszközökre, összedugható elektromos áramköri tesztlapokra, makettasztal pl keresztbevágott vagy építhető hegyláncokkal, vagy csak kivetített mikroszkóp és mindenféle szar sejtszerkezetét megmutatni. Szóval ami érdekes, megfogható és nem csak rizsa.
Ezek nagyon drágák, eltörnek, tönkremennek és mindez megmutatható 3D-ben is ma már és a jövőben VR technológiával is.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 228
60 284
113
Igazából egy sima PPT is nagyon sokat tud dobni egy előadáson. Szép képek, ábrák, vagy grafikonok, animációk vagy rövid videó részletek.
Pl. a magyar oktatásban még nem jöttek rá arra, hogy a komplett 20. századot lefényképezte és levideózta az emberiség. Még az első világháborút is!
Pl. Töri órán meg lehetne ezt mutatni a gyerekeknek :)
De ott van például a "volt egyszer ..... (Élet, ember, ötlet, föld, felfedezők stb...)" sorozat. francia ismeret terjesztő, tudományosan többnyire pontos sorozat.
Nem hiszem, hogy egy általános iskolás gyereknek annál sokkal többet kéne tudnia a történelemről vagy az emberi testről.
Vagy környezet ismeret órára ott van David Attenborough komplett életműve....
Pl. Volt egyszer a föld:

Az ember:

Első világháború:

Második világháború:

Földünk titkai:

Én az órák felében inkább filmet nézetnék a gyerkőcökkel, szerintem jobban leköti őket, mint a hagyományos közoktatás, meg többet is lehet belőle tanulni, főleg ha később dolgozatban kikérdezik a látottakat.
Persze a matekot meg az írni/olvasni tudást csak hagyományos módszerrel lehet megtanulni, de a többi órában jó lenne nem fárasztani a gyerekeket hülyeségekkel....
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 912
32 586
113
Cuki vagy. Kormányzati 2/3-ad van 9+ éve, de valahogy nem látom azt, hogy a pedagógus pálya vonzóbbá tétele haladna bármerre is.
De 200 mrd-os új Puskás Stadionra, arra volt pénz.
Majd vonzóbb lesz, ha nem fegyelmezéssel telik az óra, nem büdösek a gyerekek egy része, kultúráltan tudnak közösségben lenni (mai órán két fingás között egy fitymaszűkület bejelentése -egyikre se voltam kíváncsi), és gyakorolnak otthon, elhozzák a felszerelésüket, foglalkoznak velük a szülők. Ez nem pénz hanem igény kérdése, a szülők igényessége/igénytelensége. Semmi köze hozzá sem Orbán Viktornak se a 2/3-anak.

visszahoznám a 80-as évek rendszerét
Az a "rendszer" nevelte ki a mai szülőket. Hát... inkább ne.

Én tök szívesen lennék fizika tanár, ha azt oktathatnám, akit érdekel is, nem a fegyelmezéssel és más hülyeséggel kéne vesződni és nem éhbért adnának érte. Addig nem.
"Cuki." Tudod, nem kívánságműsor, ezek is a csomag része. :) Ilyen felvázolt körülmények között minden tanár élvezettel tanítana, de nem lehet megválogatni.

Pl. Töri órán meg lehetne ezt mutatni a gyerekeknek :)
Sok mindent lehetne csinálni, sok mindent lehetne szemléltetni, nézni, elmesélni, csak hát ehhez nem csak a tanári oldal kellene, persze az is. Mellesleg elég sok minden(ki) használ különféle szemléltető anyagokat, videókat.
 
M

molnibalage

Guest
"Cuki." Tudod, nem kívánságműsor, ezek is a csomag része. :) Ilyen felvázolt körülmények között minden tanár élvezettel tanítana, de nem lehet megválogatni.
Lásd fenti kommentemet. Aki nem akar fizikát tanulni, az ne jöjjön néhány óra után. Ennyi. Talán el kellene jutni ide az oktatási rendszernek. Persze elő lehet írni valami minimális óraszámot és egyebeket, de hogy minek tanuljon két nyelvet az kötelezően, aki örül, ha egyet meg tud tanulni, mert nincs érzéke hozzá?
Engem meg ne fárasszanak zöngétlenedéssel meg hasonló "hasznos" dolgokkal...

Ha olyan közeget tanítasz, aki tanulni akkor, akkor kb. problem solved.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 912
32 586
113
Lásd fenti kommentemet. Aki nem akar fizikát tanulni, az ne jöjjön néhány óra után. Ennyi. Talán el kellene jutni ide az oktatási rendszernek. Persze elő lehet írni valami minimális óraszámot és egyebeket, de hogy minek tanuljon két nyelvet az kötelezően, aki örül, ha egyet meg tud tanulni, mert nincs érzéke hozzá?
Engem meg ne fárasszanak zöngétlenedéssel meg hasonló "hasznos" dolgokkal...

Ha olyan közeget tanítasz, aki tanulni akkor, akkor kb. problem solved.

Nem mindenki teheti meg, hogy a közeget megválogassa, ugyanis kötelező iskolába járni. Szerintem ez minden országban így van.
Van egy olyan, hogy alapműveltség, aminek része bizonyos szintig a fizika is. Ha meg nem ismerkedhet meg vele, akkor el sem tudja dönteni, hogy szereti-e, erre meg pár óra nem elég. Ha meg eljut a diák a középiskolába, akkor tud választani olyan iskolát vagy szakot, ahol több, és olyat, ahol kevés fizika van. És igaz ez több tantárgyra is. Tehát választási lehetőség -középiskolai szinten teljesen megvan.
 

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 760
3 195
113
A rendes könyvek alatt mit értesz? A kötelező olvasmányokat? Ha igen, akkor elárulom, hogy azok egyetlen dologra voltak jók, hogy a legalább 50%-ukat utáljam, mint a szart, a maradék nagy része meg közömbös volt.

Mennyiségre annak kb. 10-20-30-szorosát olvastam el azoknak más könyvből önként, mert azok érdekeltek. Világtörténelem, katonai repülés, műszaki dolgok, stb. Nem a azért, mert a kezembe adták, én akartam azokat elolvasni. És azokat figyelmesen olvastam. Emlékeztem is rájuk, használtam is a benne levő tudást. Ezek után kettőt lehet találni miért is lett végül a hobbim az, ami...

Ezzel szemben pl. a Kőszívű Ember Fiaiból meg tudod, hogy mire emlékszem? Hogy valami névcserés tévesztés fordítás hibával az egyik feláldozza magát a másikért. Az Anyeginből tudod mire? Hát, a címére... A Voltaire Candide műből meg az "Ez a világ minden világok legjobbika" idézet maradt meg meg a levágott seggű nő.
Stb. stb. Ezért aztán volt értelme egy az én ízlésem és érdeklődési köröm szerint egy rakás unalmas vagy egyenesen szutyok könyvet olvasni és embertelenül sok időt tölteni velük ahhoz képest, amit pl. matek vagy fizikára fordíthattam. Mert mire azt vagy 600 oldalt végigolvassa az ember úgy, hogy értse is, az még egy igen gyorsan olvasó embernek is minimum 12 óra. És akkor még értelmezze, írjon belőle olvasónaplót vagy mit. Áh...

Ha az emberrel olyat olvastatnak, ami rohadtul nem érdekli, akkor elárulom, hogy rohadtul nem fog rá figyelni. És nem azért, mert figyelemzavaros. Max., ha fizetsz neki. Melóban én is olvastam olyat, ami nem érdekelt, de meg kellett csinálni. Csak azért fizettek. Hatalmas difi...
A kötelező olvasmányokat annyira olvastam csak el, hogy ne baszogassanak vele és inkább foglalkoztam mással.
Már vagy egy évtizede volt valami műsor, ami a legolvasottabb könyveket rangsorolta és a fiatalok kiderült, hogy nagyon szívesen olvasnak olyat, amit nem egy 100-150+ éves közízlés és "általános műveltség" bullshit jegyében raknak össze egy csomagba.

Az összes kötelező olvasmány közül amit tényleg szerettem és élveztem kb. egy volt, a Pál Utcai fiúk úgy 2. vagy 3. osztály körül. Azt többször is elolvastam. Nem tudom, hogy miért, de valami tetszett benne.

A történelmet is végül azért szerettem meg, mert egy olyan fiatal tanár oktatta, aki a történelmi folyamatok mögött levő mozgatórugókat és társadalmi és eszmerendszerek "csatáját" is felvázolta. Az előtte levő tanár meg erre képtelen volt. Lehet, hogy ebből jön az is, hogy a technológia evolúcióját is szeretem és nem véletlenül írok annyit róla itt is a HTKA-n.

Sajnos erőforrás nincsen hozzá, de régen afelé kellett volna az oktatásnak elmozdulnia, hogy hogyan szelektálható legyen az már középiskolában is, hogy mit akarsz és mit NEM akarsz hallgatni. Mert ok, hogy lehetek fizika és matekfaktos PLUSZBA a meglevő olyan órák mellé, amire készülni kell, de számomra tökéletesen indifferens.

Nyelvtanból is tanultunk mindenféle hülye zöngésedés meg ilyen baromságot, ami nyelvésznek kell, de azt, hogy hogyan kell megfogalmazni egy cikket, egy szakdolgozatot, stb. Ja, hogy azt mind magamnak kellett.

A poroszos rendszerben is totálisan félrement hülyeségek voltak 20 éve is. Akkor el tudom képzelni, hogy hova vezetne egy hasonlóan merev rendszer. Tisztán látható volt, hogy én nem leszek se jogász, se irodalomtanár, se nyelvész és csupa olyan hülyeség vitte el az időm legalább felét, amit nem szerettem és semmi haszna nem volt. Simán nagyobb haszna van annak, ha az egyént nem baszogatod olyannal, ami nem érdekli és tudod, hogy nem lesz haszna. Mert a vektoralgebrát és az elektrotechnikát sem szerettem mindig (kurva szarul oktatták azt is sajnos nekünk), de tudtam, hogy van értelme. Valamennyire.

Az az oktatási rendszer, ami emberek tömegeit nyomja afelé is, amit számára csak teher és nem engedi azt tanulni, ami érdekli és haszna is lehet, nos, annak a XXI. században mi értelme van? Ha engem kérdeztek, akkor semmi.

Az érettségire való felkészülésem döntő idejét az vitte el, hogy olyan tantárgyakra készültem, amiről tudtam, hogy soha többet semmi gyakorlati haszna nem lesz. Nem lett volna egyszerűbb az élet, ha azokkal nem baszogatnak és még több időm marad matekra és fizikára? Vagy csak simán arra, hogy fiatal és pihent legyek?


Ööö, egy mai okostelefon, PC és internet mellett milyen prezentációs eszközökről beszélünk...? Azt mutatsz meg animált videón, amit nem szégyelsz.
Az általanos meg a középiskolarol beszélsz. Vannak specko közepiskolak de a legtöbb csak altalanos tudast, ugymond betekintest nyujt egy adott targyba. Sok mindenre ment el az időd? Mintha ennek 7-18 ev között olyan nagy jelentősege lett volna. Jo hogy nem mar forintositod. Tetszett A Pál utcai fiúk? Onnan tudod hogy tetszett mert elolvastad hiszen kötelező volt. Talan az életben nem hallottal volna rola egyebkent. A matek vagy fizika iranti vonzalmad is általanos vagy közepsuliban ébredt fel benned nem de? És amikor felsőoktatasba kellett menned ezen iranyban folytattad a tanulmanyaidat es ma ezzel foglalkozol. Mi a problema. Ja hogy közben volt egy kis irodalom, töri, nyelvtan, földrajz urambocsá ének, tesi. Mas gyerekeknek pedig ezen általad feleslegesnek tartott targyak adtak iránymutatast.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 934
73 183
113
79106146_2832920676759028_5832339749997641728_n.jpg

Tudom, tudom, ez jó pénz...
Ez jobb mint a kozmunka, de barki elott ott a lehetoseg hogy penzt kereshessen ha hazamegy a 06-14-es muszak utan, megszakadni nem kell, havi kb 132000-re jon ki netto. Akinek kell penz menjen, jobb mint az Auroraban, vagy a PS elott ulni es nyafogni, hogy xar minden. Igaz tuncin lehet tobbet fizetnek hetvegen.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 934
73 183
113
Ebben a nyomorgó országban, ahol tízezrek állnak sorba az ételosztáshoz (gondolom idén is majd), tényleg nem is értem, miért nem jelentkeznek többen.
Aposom is sorbanallt egyszer Pesten kajaosztasra. Amugy nem szorulnak ra mert minden honapban welneszeznek pedig mindketten rokkantnyugdijasok. En nem tudom hogyan csinaljak, de olyan soher hogy hihetetlen, mindent kihasznalnak. Azert a par kilo lisztert meg cukorert is elmennek amit karikor ad a sinosz. Szoval belefutottak, aztan jol bekajaltak mert ingyen volt. Szerintem a fel kerulet ott potyazik ilyenkor aki nem dolgozik. Bolond lenne kihagyni egy gulyast.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 013
113
A rendes könyvek alatt mit értesz? A kötelező olvasmányokat? Ha igen, akkor elárulom, hogy azok egyetlen dologra voltak jók, hogy a legalább 50%-ukat utáljam, mint a szart, a maradék nagy része meg közömbös volt.

Mennyiségre annak kb. 10-20-30-szorosát olvastam el azoknak más könyvből önként, mert azok érdekeltek. Világtörténelem, katonai repülés, műszaki dolgok, stb. Nem a azért, mert a kezembe adták, én akartam azokat elolvasni. És azokat figyelmesen olvastam. Emlékeztem is rájuk, használtam is a benne levő tudást. Ezek után kettőt lehet találni miért is lett végül a hobbim az, ami...

Ezzel szemben pl. a Kőszívű Ember Fiaiból meg tudod, hogy mire emlékszem? Hogy valami névcserés tévesztés fordítás hibával az egyik feláldozza magát a másikért. Az Anyeginből tudod mire? Hát, a címére... A Voltaire Candide műből meg az "Ez a világ minden világok legjobbika" idézet maradt meg meg a levágott seggű nő.
Stb. stb. Ezért aztán volt értelme egy az én ízlésem és érdeklődési köröm szerint egy rakás unalmas vagy egyenesen szutyok könyvet olvasni és embertelenül sok időt tölteni velük ahhoz képest, amit pl. matek vagy fizikára fordíthattam. Mert mire azt vagy 600 oldalt végigolvassa az ember úgy, hogy értse is, az még egy igen gyorsan olvasó embernek is minimum 12 óra. És akkor még értelmezze, írjon belőle olvasónaplót vagy mit. Áh...

Ha az emberrel olyat olvastatnak, ami rohadtul nem érdekli, akkor elárulom, hogy rohadtul nem fog rá figyelni. És nem azért, mert figyelemzavaros. Max., ha fizetsz neki. Melóban én is olvastam olyat, ami nem érdekelt, de meg kellett csinálni. Csak azért fizettek. Hatalmas difi...
A kötelező olvasmányokat annyira olvastam csak el, hogy ne baszogassanak vele és inkább foglalkoztam mással.
Már vagy egy évtizede volt valami műsor, ami a legolvasottabb könyveket rangsorolta és a fiatalok kiderült, hogy nagyon szívesen olvasnak olyat, amit nem egy 100-150+ éves közízlés és "általános műveltség" bullshit jegyében raknak össze egy csomagba.

Az összes kötelező olvasmány közül amit tényleg szerettem és élveztem kb. egy volt, a Pál Utcai fiúk úgy 2. vagy 3. osztály körül. Azt többször is elolvastam. Nem tudom, hogy miért, de valami tetszett benne.

A történelmet is végül azért szerettem meg, mert egy olyan fiatal tanár oktatta, aki a történelmi folyamatok mögött levő mozgatórugókat és társadalmi és eszmerendszerek "csatáját" is felvázolta. Az előtte levő tanár meg erre képtelen volt. Lehet, hogy ebből jön az is, hogy a technológia evolúcióját is szeretem és nem véletlenül írok annyit róla itt is a HTKA-n.

Sajnos erőforrás nincsen hozzá, de régen afelé kellett volna az oktatásnak elmozdulnia, hogy hogyan szelektálható legyen az már középiskolában is, hogy mit akarsz és mit NEM akarsz hallgatni. Mert ok, hogy lehetek fizika és matekfaktos PLUSZBA a meglevő olyan órák mellé, amire készülni kell, de számomra tökéletesen indifferens.

Nyelvtanból is tanultunk mindenféle hülye zöngésedés meg ilyen baromságot, ami nyelvésznek kell, de azt, hogy hogyan kell megfogalmazni egy cikket, egy szakdolgozatot, stb. Ja, hogy azt mind magamnak kellett.

A poroszos rendszerben is totálisan félrement hülyeségek voltak 20 éve is. Akkor el tudom képzelni, hogy hova vezetne egy hasonlóan merev rendszer. Tisztán látható volt, hogy én nem leszek se jogász, se irodalomtanár, se nyelvész és csupa olyan hülyeség vitte el az időm legalább felét, amit nem szerettem és semmi haszna nem volt. Simán nagyobb haszna van annak, ha az egyént nem baszogatod olyannal, ami nem érdekli és tudod, hogy nem lesz haszna. Mert a vektoralgebrát és az elektrotechnikát sem szerettem mindig (kurva szarul oktatták azt is sajnos nekünk), de tudtam, hogy van értelme. Valamennyire.

Az az oktatási rendszer, ami emberek tömegeit nyomja afelé is, amit számára csak teher és nem engedi azt tanulni, ami érdekli és haszna is lehet, nos, annak a XXI. században mi értelme van? Ha engem kérdeztek, akkor semmi.

Az érettségire való felkészülésem döntő idejét az vitte el, hogy olyan tantárgyakra készültem, amiről tudtam, hogy soha többet semmi gyakorlati haszna nem lesz. Nem lett volna egyszerűbb az élet, ha azokkal nem baszogatnak és még több időm marad matekra és fizikára? Vagy csak simán arra, hogy fiatal és pihent legyek?


Ööö, egy mai okostelefon, PC és internet mellett milyen prezentációs eszközökről beszélünk...? Azt mutatsz meg animált videón, amit nem szégyelsz.

Sajnos egy nemzedék nőtt fel a tévés "műveltségi" vetélkedőn, majd hitte az a vágóistvánról és a műsoráról, hogy ha majd egyszer bekerülsz, akkor... Klasszikus idézve: "lófaszt, mama!"

A tanári állomány nagyon-nagyon kevés kivételtől eltekintve - és most a műszaki vonalra hegyezem ki a mondandóm, totál alkalmatlan. Az általános iskolát rüheltem. Kisváros, mindenki ismer mindenkit, és ha otthon a négy fal között nem a magyar nyelvet használod "hivatalos" nyelvként, akkor mutogatás van rád. Megy a pofára osztályozás. Ha esetleg egy olyan szerencsétlen helyen élsz, ahol még NB1-es bajnos kosárlabda-csapat is van és a játékosok gyerekei az iskolatársaid, akkor egyértelműen csak szar lehetsz. Az általános iskola majdnem elültette a fejemben azt a "tanárok" által sugallt/kimondott tézist, hogy egy istelenül szerencsétlen, hülye és buta gyerek vagyok.

Igazából egy menedékem volt, a könyvtár - a menő srácok nem nagyon mászkáltak be oda, maximum számítógépezni. Volt lehetőségem olvasni bármit. Voltak kedvenc íróim - főként magyar, de megfordult a kezeim között Vonnegut-tól elkezdve az orosz realizmuson át az ókori görögökig terjed a paletta. (A Mesél az erdő és egyéb mesekönyvek valahogy nem vonzottak). Imádtam az ókori görögöket, majd a rómaiakat. Plutarkhosz Párhuzamos Életrajzok című könyve az éjjeli szekrény lakója. Nem mondom, hogy a könyvek nem voltak hatással rám, de az örökké bütykölős/legózós énemet nem elégítette ki.

Aztán valahogy a kezembe került az első Kolibri könyv, AZ ŰRHAJÓZÁS. Még nagyobb elánnal vetettem magam a könyvekbe. Igazából az általános iskolára ezután szartam magasról. Igazából azért nem kerültem a teljesen hülyék közé, mert nyelvizsgáztam. A matematika és fizika oktatása a béka segge alatt volt.

A középiskolát úgy vártam, mint a megváltást. Iszonyatos szerencse ért. A matektanárom egy 10-es szigorúsági skálán súrolta a 32-es számot, és látta rajtam, hogy érdekel a matek. Adott feladatokat. Az elektronika tanárom szintén egy VALÓDI pedagógus volt. Látta, hogy érdekel a matek, fizika, majdnem minden héten hozott megoldandó feladatot. Kaptam tőlük könyveket. Imádtam azt az időszakot. A többi tárggyal békén voltam hagyva, megéltem abból, amit általánosban olvasgattam.

Az egyetemről azt hittem, hogy ez még nagyobb királyság lesz, végre igazi, komoly dolgokat fogok tanulni. Hát, nem. Igaz, 4,7-es átlagom volt, bebélyegezték a PhD-ra alkalmas minősítést, de valahogy úgy éreztem, itt valami nem kerek. Az anyagtudományt nem az egyetemen tanultam. Az akkori munkahelyem a Csepel Művek területén volt. Egy idős bácsi volt korábban a hegesztőmérnök és egy csomó könyvet összehordtak. Gyorsan csináltam egy könyvtárat, ETO-sor, majd kategorizálás és elkezdtem olvasni a könyveket. Egyedül az anyagtudományt tanultam saját úton, saját tempóban, saját elképzelések szerint, a többi tárgyat úgy, ahogy oktatták - akarom mondani, mínusz hőtan - ez ugyebár a hegesztéshez kellett...

Pár éve úgy hozta a sors, hogy kinematikai számolásokat kellett végeznem (hullámvasút) és ebből szilárdsági méretezést. Kiderült, hogy a BME-n szerzett matekaparátusom igazából olyan szinten elméleti, szóval értéktelen. Újra elkezdtem a matekot, mechanikát az elejétől.

Igazi tanárok kellenének, való életből hozott példákkal ÉS MEGTANÍTANI A MÉRNÖKÖKNEK A CALCULUS-T, rendesen. Gyökeresen új alapokra kellene helyezni az oktatást, megfeleltetni a XXI. század követelményeinek és leszámolni végleg a "műveltségi vetélkedőre" felkészítő, lexikális tudásra kihegyezett és sablonokban gondolkodó emberek iskolakapun kieresztésének gyakorlatával...
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 934
73 183
113
2008-ban 6240ft nettó volt egy 12 órás éjszakai műszak a Tesco-nál, éjfél körül 1 óra "ebédszünettel", ahol megfőzték az aznap megromló ételeket, úgyhogy szójafasírttól vaddisznópörköltig bármi beleeshetett a szórásba.
De akkoriban diákok után nem kellett adózni, csak a közvetítő húzott le 5%-ot... Mióta a diákmunka is szja köteles, inkább bejelentett melósokat alkalmaznak.
Ja és hajtottak minket egész éjjel, volt hogy beküldték négyünket a mélyhűtőbe átnézni minek járt le a szavatossága, aztán csak két kabátot + kesztyűt tudtak adni, másik kettő pólóban fagyoskodott.
Bakker azt hittem csak ketten jottetek ki. Tiszta Don kanyar... :D
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 934
73 183
113
Ez nem a liberális reform hatása, hanem az hogy aki teheti az nem a tanárképzésbe megy, mert szarul fizet, szar körülmények között, erkölcsi megbecsülése meg 0, a tanárképzés nem követi hogy a gyerekek mások mint mikor én voltam gyerek.
Igen, figyelemhiányosak, igen, le kell őket kötni. Ez nem Magyar Bálint hibája hanem ez a világ van.
És a tanárok meg motiválatlanok (legalábbis egy jelentős százalékuk az, termesztésén másik nagy részük meg belegebed hogy jól csinálja), nem érdekli őket mi lesz a gyerekkel, csak ne kelljen csinálni semmit.
Mindkét gyerek iskolát is váltott idén, hátha jobb lesz.
Regen az ment tanarnak az atkosban akit mashova nem vettek fel. Nem en talaltam ki, akkor vegzett osztalyfonokom mondta nemreg. Kesobb ki ment tanarnak? Akinek kellett egy diploma konnyen, hogy a szulok el buszkelkedhessenek vele a gyerekuk nem hulye. Amugy hulye volt, csak ha nem veszik fel valami laza szakra akkor acskent vagy mas szakmaban mar dolgoznia kellett volna husz evesen, es ez ciki, hogy nem vettek fel, meg melozni kell, meg a szulonek is az... Valami kamu szakon vegezzel mar lecci, fizetunk mindent, ne hozz rank szegyent a Jozsiek elott, mert tudod az o lanyuk is... udv:anyuci.
Amugy ilyen meloert ahol 45 percenkent van 10 perc szunet, meg lyukasorak, nyolcra megyek, kettokor jovok, nyaron Hawai mert akkor mit is tanit? :D Szoval na... Vannak itt a cegben tanari diplomasok, pl fonokasszonyom is, 12 ora, ejszaka es hetvegen is, ha jo napunk van tudunk enni is, igaz azert fizetgetnek is egy tanarhoz kepest... De napi 6 orara ugy hogy abbol dolgozik 3-4-et... Na erre megis mit kene fizetni? Ment volna mechatronikai mernoknek vagy fizikusnak. Ja ahhoz nem volt tudomany.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 803
2 555
113
Na, én 12 év után megléptem a magam Brexitjét és hivatalosan is haza emigrálok! Szép volt, jó volt, de már mások a prioritásaim az életben mint 12 éve! Szóval viszlát Anglia és kössz a halakat! Pécsiek! Jöttömre nyugat felől, holnap alkonyatkor számítsatok!
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 934
73 183
113
Na, én 12 év után megléptem a magam Brexitjét és hivatalosan is haza emigrálok! Szép volt, jó volt, de már mások a prioritásaim az életben mint 12 éve! Szóval viszlát Anglia és kössz a halakat! Pécsiek! Jöttömre nyugat felől, holnap alkonyatkor számítsatok!
Nesze neked RAF repulo izek a tovabbiakban... :D
Hianyzik a palinka mi? :D
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 288
4 739
113
Amugy ilyen meloert ahol 45 percenkent van 10 perc szunet, meg lyukasorak, nyolcra megyek, kettokor jovok, nyaron Hawai mert akkor mit is tanit? :D Szoval na... Vannak itt a cegben tanari diplomasok, pl fonokasszonyom is, 12 ora, ejszaka es hetvegen is, ha jo napunk van tudunk enni is, igaz azert fizetgetnek is egy tanarhoz kepest... De napi 6 orara ugy hogy abbol dolgozik 3-4-et... Na erre megis mit kene fizetni? Ment volna mechatronikai mernoknek vagy fizikusnak. Ja ahhoz nem volt tudomany.
Fingod sincs a tanári munkáról, ebből látszik.