Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

D

danielblack

Guest
Hohó autók??? Mercedes gyárban dolgozok, A, Gla, B osztályt gyártunk németben.... Egy nagy fos az egész. Műanyag szutykok. A kis dízel motor meg a Renaulttól jön ezen tipusokhoz... Kelepelő szutykok már újan is. Beszéltem mérnökökkel a gyárban, és elég ha azt mondom, hogy Hondával és Toyotával járnak. Azt mondják, hogy 100.000 km után nagyon kockázatos modern német autót vásárolni.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 500
60 025
113
Pròbàljazok ki egy Toyota Prius-t. Soha többet nem ültök be egy dizelmotoros traktorba. Most cseréltem le "véletlenül" a német dizelemet. Azert véletlenül, mert kocsikeresés közben csak poenbòl mentem egy pròbakört a Priusszal. Azonnal megvettem.Soha többet német, tùlàrazott vacak, àllitòlagos "premium" kocsit, amik nyüzsögnek az utcàn.
 
  • Tetszik
Reactions: szuvorov and zeal

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 489
24 002
113
Hohó autók??? Mercedes gyárban dolgozok, A, Gla, B osztályt gyártunk németben.... Egy nagy fos az egész. Műanyag szutykok. A kis dízel motor meg a Renaulttól jön ezen tipusokhoz... Kelepelő szutykok már újan is. Beszéltem mérnökökkel a gyárban, és elég ha azt mondom, hogy Hondával és Toyotával járnak. Azt mondják, hogy 100.000 km után nagyon kockázatos modern német autót vásárolni.

Régen imádtam a német autókat, azután megismertem őket.
Azóta csak japán (kivéve a Nissan) jöhet szóba!
 
  • Tetszik
Reactions: danielblack
D

danielblack

Guest
Régen imádtam a német autókat, azután megismertem őket.
Azóta csak japán (kivéve a Nissan) jöhet szóba!
Én most vettem egy benzines volvo s60 at. Istenem hihetetlen kényelmes, és jó a minőségérzete is. Ültem mercis családi napon millió eurós Maybachba és a 4500 eurós volvóm kényelmesebb volt eskü. Most készülök haza tanulni, próbálnám eladni, azonban a németek óckodnak tőle, beszűkült látókörűek és nem mernek nagy autót venni ami nem audi-vw-merci.... Két hónapja egy ember nem volt megnézni, pedig a legszebb a környéken...
 

panoz

Well-Known Member
2011. szeptember 3.
1 460
141
63
Én most vettem egy benzines volvo s60 at. Istenem hihetetlen kényelmes, és jó a minőségérzete is. Ültem mercis családi napon millió eurós Maybachba és a 4500 eurós volvóm kényelmesebb volt eskü. Most készülök haza tanulni, próbálnám eladni, azonban a németek óckodnak tőle, beszűkült látókörűek és nem mernek nagy autót venni ami nem audi-vw-merci.... Két hónapja egy ember nem volt megnézni, pedig a legszebb a környéken...
Beneluxban mindent megvesznek ami luxusmárka. Rengeteg Volvot látok itt.
 
  • Tetszik
Reactions: danielblack

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 217
57 570
113
A sok francia alkatrész miatt tartok tőle, meg ugye a dízelek.
Toyota, Honda, Lexus, Mazda, Subaru, Mitsubishi szerintem


Hát nem hinném,hogy a Primerában van francia alkatrész,az alvázszáma is J-vel kezdődik,vagyis Japánban szerelték össze,kb kizárható,hogy oda szállítottak volna franciából alkatrészeket.A kisebb,újabb Nissanokat valóban Angliában szerelik össze,az már sanszosan tréfásabb lehet.Mgenéztem,még a motor sem azonos a Renault 2.2-jével,más a furat-löket,meg a cr is,szóval ez jó cucc.Volt 2 Maximám,istencsászárok voltak.
A toyoták nekem nagyon csúnyák,talán a régebbi Camryk kinéznek valahogy.Honda egy vicc.Lexusból is csak a régebbiek néznek ki vaalahogy,meg nekem az a hibrid hajtás olyan mint a guminő,nő,nő,de mégsem olyan. :D Valószinűleg többe kerül a leves ,mint a hús,pont,mint a priusnál.Mazdám volt,Premacy,szerettem,1.8 benzin.
Subaru az királyság,volt 1 2004-es 2.0 legacym,kicsit stnya a 2.0 motor,de a futómű,meg az összeszerelés minősége mindenért kárpótolt.
Egy Mitsubihim volt eddig,egy benzines Carisma,egy rakat sz@r,3 hónap alatt szétesett,nagy csalódás volt.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 217
57 570
113


Jó,de azért ez ugyanannyira minősíti a szerelőket is,mint magát az autót.Nem vagyok zseni,de magam diagolom az autóimat,vagy 5 éve vettem 150 euróért a cuccot hozzá,az akkori BMW-mhez,gyakorlatilag mindent magam javítok rajtuk,ami speckó dolog beesik,pl csápos kell,vagy ilyesmi,akkor elviszem a Lengyel szerelőhöz,és pontosan leírom,nem ritkák lerajzolom neki,hogy mit csináljon,mihez nyúlhat,és sosem hagy cserben semmi.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 121
113
Az Astrás hirdetés inkább a szerelőket minősíti nem az autót. Bár nekem nagyon sántít is a szöveg, mert nem hiszem, hogy egy márka szervizben olyat mernének mondani, hogy "tudjuk mi a baj, de nehéz hozzáférni ezért nem csinálunk semmit" :eek:
Két dolgot is megkockáztatok a hirdetéssel kapcsolatban:
1. Valaki Chiptuning néven belekontárkodott az elektronikába, ami túlterhelte a motor alkatrészeit, kiegészítő elemeit.
2. És vagy nem annyi kilométer van benne amennyi a hirdetésben szerepel, gyér karbantartás mellet.

Az EU-ba érkező Japán kocsik egy jelentős részét Angliában vagy Törökországban szerelik össze. Legtöbbjükben pont ugyan az a "német" BOSH elektronika van, mint a német/francia/olasz társaikban.
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 489
24 002
113
Hát nem hinném,hogy a Primerában van francia alkatrész,az alvázszáma is J-vel kezdődik,vagyis Japánban szerelték össze,kb kizárható,hogy oda szállítottak volna franciából alkatrészeket.A kisebb,újabb Nissanokat valóban Angliában szerelik össze,az már sanszosan tréfásabb lehet.Mgenéztem,még a motor sem azonos a Renault 2.2-jével,más a furat-löket,meg a cr is,szóval ez jó cucc.Volt 2 Maximám,istencsászárok voltak.
A toyoták nekem nagyon csúnyák,talán a régebbi Camryk kinéznek valahogy.Honda egy vicc.Lexusból is csak a régebbiek néznek ki vaalahogy,meg nekem az a hibrid hajtás olyan mint a guminő,nő,nő,de mégsem olyan. :D Valószinűleg többe kerül a leves ,mint a hús,pont,mint a priusnál.Mazdám volt,Premacy,szerettem,1.8 benzin.
Subaru az királyság,volt 1 2004-es 2.0 legacym,kicsit stnya a 2.0 motor,de a futómű,meg az összeszerelés minősége mindenért kárpótolt.
Egy Mitsubihim volt eddig,egy benzines Carisma,egy rakat sz@r,3 hónap alatt szétesett,nagy csalódás volt.

Nekem Mazdám van, a családban van Toyota és Suzuki, a baráti körben meg Honda, ezek jó minőségűek. Az Isuzu terepjárókaat szidják mert hamar rozsdásodnak.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 602
12 716
113
Én meg asszondom', hogy az autógyártók többségének vannak jó és rossz korszakai - egy hullámhegy- hullámvölgy.
Amikor jól megy a szekér, akkor nekiállnak spórolni, meg hanyagolni a minőséget. Amikor ennek - később - már olyan mértékű negatív visszhangja van, ami rombolja az éves terveket - na meg a negyedéves gyorsjelentéseket...- akkor összekapják magukat, s egy darabig megint jó minőségben gyártanak.
Persze a szórás nagy, mert eleve ott a típusválaszték, s ott is nagy lehet az eltérés a minőségben - bár ez a platformozással szűkül.
Szerintem mindenki tud példákat pro és kontra.
Még egy gondolat.
Örök vita az "ezekben még vót' anyag" és kontra primitív, akna és csáposemelő függő régi szarok / alufólia vastag lemezű, beépített szétesésvezérlő órás kontra "500000 km és ki sem nyitottam a motorháztetőt" címmel.
Én azt gondolom, hogy a régi konstrukciók ( úgy 1960-1990) általában a maguk módján lehettek tartósak; minőségi lemezek, alvázvédelem, kedvező klíma és rendszeres karbantartás, folyamatos alkatrészcsere, illetve robusztus műszaki megoldások, amik még egy komoly ütközés ellenére is simán saját keréken/erőből hazamentek...
Közben meg volt egy rakás rozsdareklám, meg járgányok, amik a hitvány alkatrészek és konstrukciós megoldások miatt pár ezer kilométerenként ették a megszakítót, a tömítéseket, a bánat tudja még mit, s minden gondoskodás ellenére egy nonstop üzembentartói assistance szolgáltatást követeltek meg még útközben is.
Ma a másik végletnél tartunk: Autóink úgy tudnak teljesíteni több százezer kilométert is, hogy csak a kopó, fogyó alkatrészeket igénylik, semmi hézagolás, semmi úszószint állítás stb.
De ha elromlanak, csak picit is megtörnek, akkor nincs legendás útszéli szerelés, csak és szigorúan tréler - sok műszaki megoldás még a vontatást is kizárja...
A rozsdásodás márkaspecifikus (pl. állítólag Mazda), s sok esetben leginkább felejtős a javítása - technológiai és gazdaságossági okokból.
Ja és még valami. A méretoptimalizálás és egyéb műszaki megoldások miatt már szó sem lehet felújításról (pl. hengerfúrás), csak alkatrész illetve komplett műszaki egység cseréről. A"javítás", de adott esetben a tréleres szállítás is - pl. ütközés esetén - olyan összegekbe kerül/het, ami értelmetlenné teheti az újra üzemképessé tételt.
S akkor még nem is beszéltünk arról, hogy Jockey Ewing Mercijének motorja átalakíthatta a 100 kilométerenkénti 25-30 liter benzin 70-75 százalékát is hővé, mégsem öregedtek meg a motor mellett a csoportkábelek évtizedekig sem, ma meg ennek a hőenergiának a töredéke is megöregítheti "barátságos" rövidzárlatokat okozva az újrahasznosított műanyagokat tartalmazó vezetékeket -akár az első évtizeden belül is...(Konkrét példák ismeretségi körből).
Szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and nyugger
T

Törölt tag 1711

Guest
Tegnap éjjel láttam a TV-ben. Érdemes megnézni, hogyan veszi el a jóságos nyugat a nincstelenek pénzét is.

 
  • Tetszik
Reactions: tarzaan

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 219
24 309
113
Nekem Mazdám van, a családban van Toyota és Suzuki, a baráti körben meg Honda, ezek jó minőségűek. Az Isuzu terepjárókaat szidják mert hamar rozsdásodnak.

Múlt hét csütörtökön hoztam haza Skodámat, RAPID Drive 1.0 TSI 81kW (110lóerő) ...eddig le vagyok vele nyűgözve, az idő persze majd megmutatja, mit bir ez a paripa...

Volt régebbi Renault 11-em, illetve még meg van a régi Skoda Fabia 1,4 MPI-m (a leg-strapabiróbb motor), de francia meg olasz autót soha.

A szomszédom vadiúj KIA-ját adta el villámgyorsan, mert ráment a gatyája...szóval,...